Guild Wars 2 kontot hackat

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Någon som fått tillbaka tillgång till sitt konto när detta har hänt? Om ja, hur länge fick du vänta? Om nej, hur lång tid har du väntat?

Supporten svarade redan på kvällen och frågade efter uppgifter för att återställa mitt konto. Jag skickade in uppgifterna istortsett direkt. Sedan fick jag ett mejl 24 timmar som frågade om exakt samma uppgifter igen i samma jävla mejlkonversation. Jag tänkte att fel kan alla göra och svarade på mejlet och skickade in uppgifterna igen. Imorses hade jag fått ytterligare ett mejl som frågade SAMMA JÄVLA SAK IGEN. Och i eftermiddags fick jag ett automatiskt "förlåt-för-att-alla-ärenden-tar-sån-jävla-tid"-mejl.

Jobbar själv med ärendehanterings-system på jobbet och vadfan dom sysslar med där borta på ArenaNet-supporten är för mig helt jävla obegripligt. Hur kan ett vinstdrivande företag ha ett sån katastrofal support och krishantering?

Finner inte ord hur lack jag är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Supporten svarade redan på kvällen och frågade efter uppgifter för att återställa mitt konto. Jag skickade in uppgifterna istortsett direkt. Sedan fick jag ett mejl 24 timmar som frågade om exakt samma uppgifter igen i samma jävla mejlkonversation. Jag tänkte att fel kan alla göra och svarade på mejlet och skickade in uppgifterna igen. Imorses hade jag fått ytterligare ett mejl som frågade SAMMA JÄVLA SAK IGEN. Och i eftermiddags fick jag ett automatiskt "förlåt-för-att-alla-ärenden-tar-sån-jävla-tid"-mejl.

Jobbar själv med ärendehanterings-system på jobbet och vadfan dom sysslar med där borta på ArenaNet-supporten är för mig helt jävla obegripligt. Hur kan ett vinstdrivande företag ha ett sån katastrofal support och krishantering?

Finner inte ord hur lack jag är...

Exakt samma sak hände mig. Tänkte också att alla kan begå misstag. Men att de frågar samma frågor 3 gånger låter fel, kan de inte se historiken eller konversationen som man redan haft eller? Har fortfarande inte fått tillbaka mitt konto.

Permalänk
Medlem

Detta är helt sjukt, jag fick ett mail 06.56 att min mail är ändrar, än en gång, står det inte till vilken eller något. Får samma minut ett mail med en länk att bekräfta, länken är äkta, skickad av arenanet men den är expired. Jag provade länken för 8 min sen, den var alltså 13 min gammal men redan expired. Fick ingen uppdatering i mitt ärende heller.

Vill bara slita av mig håret när man har med deras support att göra, jobbar själv med support, behandlar jag en kund så här är det foten i röven ut genom dörre.....

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Vill bara slita av mig håret när man har med deras support att göra, jobbar själv med support, behandlar jag en kund så här är det foten i röven ut genom dörre.....

Tror man får ge dem lite tid att bli bättre, just nu är det extrem belastning på supporten pga launch-problemen och spelets populäritet. Inte roligt jobba där just nu. Är den lika dålig om några veckor så är det en annan sak.

Väldigt tråkigt för er alla som har dessa problem. Hoppas verkligen att det löser sig så fort som möjligt. Jag själv sitter med ett problem att de som jag köpte CE av inte kunnat hålla leveranstid. Har bara pre-purchase nyckeln, och enligt Arena.net måste man regga CE med riktiga nyckeln inom fem dagar efter release. Just nu ser det inte ut som jag får mitt spel inom den tiden och då blir kontot låst.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag har blivit hackad nu, får bara upp "Account is permanently banned for advertising an inappropriate website" när jag ska logga in, någon som vet om det går att får accountet unbannat? Samt vart man ska vända sig, hittar inte så mycket på deras support sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Detta är helt sjukt, jag fick ett mail 06.56 att min mail är ändrar, än en gång, står det inte till vilken eller något. Får samma minut ett mail med en länk att bekräfta, länken är äkta, skickad av arenanet men den är expired. Jag provade länken för 8 min sen, den var alltså 13 min gammal men redan expired. Fick ingen uppdatering i mitt ärende heller.

Jag fick också det mailet, men den var inte expired i alla fall. Fick mitt 06.29, exakt samtidigt som detta mail:

"Someone -hopefully you!- has requested to change the email address associated with your Guild Wars account.

Need help or have questions about your Guild Wars account? Visit our support site: http://support.guildwars2.com/.

Thanks!

-The ArenaNet Team"

Kan fortfarande inte logga in

Skrivet av Jott-:

Verkar som jag har blivit hackad nu, får bara upp "Account is permanently banned for advertising an inappropriate website" när jag ska logga in, någon som vet om det går att får accountet unbannat? Samt vart man ska vända sig, hittar inte så mycket på deras support sida.

Det bästa du kan göra är att göra en "ticket" här: http://en.support.guildwars2.com/app/ask/ eller skicka mail till support@guildwars2.com .

Permalänk
Medlem

Hur drabbar det här mig som inte köpt spelet då?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Jag fick också det mailet, men den var inte expired i alla fall. Fick mitt 06.29, exakt samtidigt som detta mail:

"Someone -hopefully you!- has requested to change the email address associated with your Guild Wars account.

Need help or have questions about your Guild Wars account? Visit our support site: http://support.guildwars2.com/.

Thanks!

-The ArenaNet Team"

Kan fortfarande inte logga in

Fick också det där men då jag verkligen har ändrat e-mail, så tror jag bara att dom skickade ut ett extra mail :S. Jag kan fortfarande logga in och spela. (Och ingen har loggat in på mitt konto enligt account.guildwars2.com)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det är helt bisarrt att dom kan ändra mejl-adressen utan någon som helst säkerhets-fråga, mejl-bekräftelse från nuvarande mejl eller dylikt. Säkerheten kan nog vara den i särklass sämsta jag någonsin varit med om?

Permalänk

Jag äger inte GW2 och heller inte ettan, men fick mailet ändå... det var inga omdöpta länkar i det, såg väldigt legit ut...
Bor jag scanna datorn eller vidta åtgärder ändå?

Visa signatur

IntelCore i5 2500k | Corsair 8Gb 1600MHz | Geforce GTX 580 | 2x Intel 320 Series 120Gb SSD @Raid0 | MSI Z68a GD55 |

Permalänk
Medlem

Jag fick i min gmail idag
"Someone -hopefully you!- has requested to change the email address associated with your Guild Wars account."

Det roliga är, jag har aldrig spelat Guildwars, så jag har inget konto.... Mysko.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Faktiskt aldrig hört talas om en sådan keylogger, inte ens när jag läste it-säkerhet på gymnasiet, men det var ju ett tag sen nu iof.
Tekniken går ju framåt, så varför inte.

I princip alla keyloggers idag kan läsa det du har i urklippet då många vaggar in sig själva i falsk säkerhet genom att kopiera/klistra sina lösenord istället för att skriva dem, det är inte svårare att läsa av urklippet än det du faktiskt skriver.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Jag fick i min gmail idag
"Someone -hopefully you!- has requested to change the email address associated with your Guild Wars account."

Det roliga är, jag har aldrig spelat Guildwars, så jag har inget konto.... Mysko.

Jag spelar GW2 och jag har även spelat WoW, har ALDRIG fått ett phishing mail för något av spelen.
Det bästa man kan göra är att använda en separat mail för sina spel och aldrig använda de till forum eller annat så slipper man sån skit.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag spelar GW2 och jag har även spelat WoW, har ALDRIG fått ett phishing mail för något av spelen.
Det bästa man kan göra är att använda en separat mail för sina spel och aldrig använda de till forum eller annat så slipper man sån skit.

Varför är det så bra att använda en separat email?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför är det så bra att använda en separat email?

För att den mailen är endast till för det spelet. Går det fel nånstans är det bara spelet det berör och inte annat.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Fick också det där men då jag verkligen har ändrat e-mail, så tror jag bara att dom skickade ut ett extra mail :S. Jag kan fortfarande logga in och spela. (Och ingen har loggat in på mitt konto enligt account.guildwars2.com)

Supporten på ArenaNet sa att de hade ändrat mitt kontos mail, men så är inte fallet. Kan fortfarande inte logga in, varje gång jag försöker logga in står det: "The email/account name provided does not belong to an account" . På 4 dagar har jag inte haft tillgång till mitt konto. Tror inte det finns något spel där det tar så här lång tid att lösa ett så litet problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

För att den mailen är endast till för det spelet. Går det fel nånstans är det bara spelet det berör och inte annat.

Men det är ju spelet man vill hålla säkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tänk lite innan du skriver. Det är väl självklart det han menar.
Jag har likadant. Använder ett email konto för spel och det andra för allt random crap.
Största sannolikheten är att mailen som är reggad över allt skulle bli hackad. men då sitter mina konton säkra fortfarande.

Glöm inte bort att ni ska ha olika lösenord också. med Specialtecken, stor/liten bokstav. och siffror. helst blandat och inga riktiga ord!
Sen rekommenderar jag Adblocker tex. som oftast tar bort mycket reklam som kan ha blivit hackad.
Har hänt 2 gånger på några år att jag fått virus på det sättet, och det har varit de ända gångerna som jag fått aggressiva virus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Är ditt konto kopplat till spelet och din mail blir hackad eller sönder-spammad etc så den bannas. Då är det illa för ditt spel. Har du även andra spel reggade via din enda mail så är även de i fara.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Tänk lite innan du skriver. Det är väl självklart det han menar.
Jag har likadant. Använder ett email konto för spel och det andra för allt random crap.
Största sannolikheten är att mailen som är reggad över allt skulle bli hackad. men då sitter mina konton säkra fortfarande.

Sant men om man har ett bra lösenord på mail och man har 2-step verification så är det väl inga problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Sant men om man har ett bra lösenord på mail och man har 2-step verification så är det väl inga problem?

Jag har ett lösenord som är omöjligt att bruteforca och 2-stegs-inloggning till gmail, men blev ändå hackad.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Frågan är om man vågar ändra lösenord för att när jag gjorde det förut (innan release) så ville dom inte acceptera mitt nya lösenord och jag var tvungen att göra password reset (Det är bara möjligt via kundtjänst atm).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

de har iaf börjat med e-mail verifiering när man loggar in..de sjuka är att när jag kolla mailen så var de 4st obehöriga som försökt logga in på mitt konto :/
tur de börja med verifiering iaf

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Jag fick också ett mail, och jag har inte ens ett GW2-konto...

Permalänk
Medlem

fick exat samma, men ahr inte ens GW2

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tillbaka mitt konto. Kan dock inte verifiera min email, mailet skickas inte Hoppas de fixar det inom kort. Vill inte bli hackad nu igen.

Permalänk
Medlem

It would take a desktop PC about
344 thousand years
to crack your password

Har unika lösenord till alla sidor från lastpass lösenordgenerator. Så nej, våra lösenord har inte bruteforcats eller dylikt. Det är helt bisarrt att någon bara kan ändra mejl utan någon som helst säkerhets-fråga eller mejl-verifikation.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått kontot återställt, efter 4 dagar.

Permalänk
Medlem

Verkar som dom har tagit bort möjligeheten att ändra email nu

Visa signatur