Permalänk

gtx 570 SLI problem

Hejsan,
Jag har haft ett gtx 570 under en period och nu fått tag i ett till för att köra sli.
Jag vet att mitt moderkort klarar av det och att mitt nätaggregat är tillräckligt starkt. Men när jag kopplar in mitt andra gtx 570 så dyker inte enable sli tabben upp nvidia kontrollpanelen. Kortet syns inte heller i evga precision eller i windows device manager.

Jag har provat att vända och vrida på sli bryggan samt provat korten enskilt för att försäkra mig om att de båda fungerar, vilket de gör.

Tack på förhand,
Cormac

Permalänk
Medlem

Trasig brygga kanske? Testa med en ny

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort har du?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Jag en "Gigabyte Z68xp-UD4"

Och nu springer jag över till en kompis och hämtar en ny brygga, tar max 5 min!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KungCormac:

Jag en "Gigabyte Z68xp-UD4"

Och nu springer jag över till en kompis och hämtar en ny brygga, tar max 5 min!

Borde dock ändå synas i enhetshanteraren, även om du inte använder brygga. Hm.
Om bryggbyte inte fungerar, testa att installera om drivrutinerna med båda korten i t.ex.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Borde dock ändå synas i enhetshanteraren, även om du inte använder brygga. Hm.
Om bryggbyte inte fungerar, testa att installera om drivrutinerna med båda korten i t.ex.

Jag har instalerat nya drivrutiner med båda korten i och det verkar inte fungera. hittar ingen brygga så tar bilen till en kompis lite längre bort. provar om 15-20 min.

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Jag har precis samma problem som i TOPIC.
Det jag har provat att göra är att byta plats för att se om korten är sönder, men de båda fungerar på respektive plats.

Jag har även testat att använda mig utav driver sweeper utan lycka.

Det enda jag kan tänka mig kan vara fysiskt fel är att SLI bryggan inte fungerar korrekt.

Detta är min dator:
I7
ASUS P8Z68 Deluxe Gen3
corsair 850W nätagg
2st zotac 570 GTX
Windows 7

Snälla har ni några mer lösningar än de som visats i tråden så hade det varit super!