Permalänk
Medlem

internetuppkoppling och GHz

tja! är ny här på forumet så jag hoppas jag skriver i rätt tråd. har en acer dator med AMD Phenom(tm) 9650 Quad-Core processor med 2,30 GHz. nu till frågan finns det något program som gör att man kan höja sin ghz utan att behöva köpa nån del till datorn? samma med internet, kan man göra så att man får lite snabbare internet genom något program? är ny vad det gäller datorer så kan inte så mycket så uppskattar att inte få allt för komplicerade svar.

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

GHZ kan du öka i BIOS på de allra flesta moderkort. Det man gör är att öka värdet för hur mycket ström som ska in i CPUn. Dock rekommenderar jag dig starkt att INTE pilla på det om du inte har koll på vad du gör. För mycket ström in innebär att hela CPUn går sönder helt.

Internet kan du inte göra så mycket åt. Visst, har du snabbare än 54 mbit och du kör trådlöst på em router som barar klarar 54 mbit så kan du få snabare uppkoppling om du byter router eller börjar använda kabel.
Om du redan använder kabel så klarar ditt nätverk minst 100mbit, och så länge du inte har snabbare bredbandsuppkoppling så behöver du inte snabba på din utrustning. Men svaret på frågan om du kan använda något program är nej, det finns det ints.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

GHZ kan du öka i BIOS på de allra flesta moderkort. Det man gör är att öka värdet för hur mycket ström som ska in i CPUn. Dock rekommenderar jag dig starkt att INTE pilla på det om du inte har koll på vad du gör. För mycket ström in innebär att hela CPUn går sönder helt.

Internet kan du inte göra så mycket åt. Visst, har du snabbare än 54 mbit och du kör trådlöst på em router som barar klarar 54 mbit så kan du få snabare uppkoppling om du byter router eller börjar använda kabel.
Om du redan använder kabel så klarar ditt nätverk minst 100mbit, och så länge du inte har snabbare bredbandsuppkoppling så behöver du inte snabba på din utrustning. Men svaret på frågan om du kan använda något program är nej, det finns det ints.

Det finns program typ clock gen? Men som sagt LÄS på innan du ger dig in på något du inte kan, det finns en FAQ om överklockning (OC) här på Sweclockers: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Välkommen föresten Mvh Melker S

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

Det finns program typ clock gen? Men som sagt LÄS på innan du ger dig in på något du inte kan, det finns en FAQ om överklockning (OC) här på Sweclockers: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Välkommen föresten Mvh Melker S

Ja sant, tänkte inte på att man kan överklocka med program