Webbhallen beter sig fruktansvärt oproffsigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jo visst är webhallen en , generellt sett, en bra butik men det som gör många irriterade, däribland mig, är att de gjort en kovändning för att en tråd startats på sweclockers. Detta skulle varit uppklarat utan denna tråd. För min del hade det sett bättre ut om de stått kvar vid sin ståndpunkt, alternativt talat om för kunden, TS i detta fallet, att vi vill diskutera ärendet med Asus först. Alltså att vara ärliga från början hela vägen tills ärendet är slutfört.

Jag känner inte igen webhallen i detta ärende och hoppas att det är en engångsföreteelse.

Fast när tråden startades fans en genuin mening med det. Webhallen har uppfört sig låt oss säga, mindre än exemplariskt mot TS och med hjälp av denna tråd löste det sig. Så långt är jag med, och jag är med på att att lite skit ska de allt ha. Det går inte att gå helt fläckfria från en sådan vändning.

Men nu har det spårat ur till en ren häxjakt. De fick skiten och gjorde rätt för sig, och där borde det ha slutat. Men nu får de skit även för att de gjorde rätt för sig, och det är bara småsint och faktiskt löjligt. För ska man få skit för det oavsett om man gör rätt eller fel, vad är då meningen i att göra rätt? Jag menar om det ska spys galla över dem även fast de nu hjälpt TS, hur motvilligt den må ha vart, så kunde de ju som sagt lika gärna låtit bli och i slutet hade TS inte fått ut någonting av det.

Fokusen här skall vara att hjälpa TS, inte att sänka Webhallen. Och den punkten har vi redan passerat. Vill vi bara gnälla så finns fairshopping.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Fast när tråden startades fans en genuin mening med det. Webhallen har uppfört sig låt oss säga, mindre än exemplariskt mot TS och med hjälp av denna tråd löste det sig. Så långt är jag med, och jag är med på att att lite skit ska de allt ha. Det går inte att gå helt fläckfria från en sådan vändning.

Men nu har det spårat ur till en ren häxjakt. De fick skiten och gjorde rätt för sig, och där borde det ha slutat. Men nu får de skit även för att de gjorde rätt för sig, och det är bara småsint och faktiskt löjligt. För ska man få skit för det oavsett om man gör rätt eller fel, vad är då meningen i att göra rätt? Jag menar om det ska spys galla över dem även fast de nu hjälpt TS, hur motvilligt den må ha vart, så kunde de ju som sagt lika gärna låtit bli och i slutet hade TS inte fått ut någonting av det.

Fokusen här skall vara att hjälpa TS, inte att sänka Webhallen. Och den punkten har vi redan passerat. Vill vi bara gnälla så finns fairshopping.

Häxjakt skall vi undvika, det är jag helt med på. Det jag dock vill, vilket ännu inte kommit fram, är att webhallen kan förklara sitt agerande och varför det blev så här och varför de gör en kovändning. För mig är detta inte en häxjakt att vilja ha svar på denna fråga. Häxjakt för mig innebär att man kallar webhallen för diverse saker utan att vara intresserade av orsak till varför.

Jag vet inte om andra håller med mig eller inte men jag hade gärna sett en förklaring till varför detta ärende blev som det blev och om man kan vara lugn att handla från webhallen utan att vara rädd för vad som händer i garanti/reklamationsärenden. Ska jag också behöva strida och skapa trådar för att få rätt om jag införskaffar en produkt från webhallen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Häxjakt skall vi undvika, det är jag helt med på. Det jag dock vill, vilket ännu inte kommit fram, är att webhallen kan förklara sitt agerande och varför det blev så här och varför de gör en kovändning. För mig är detta inte en häxjakt att vilja ha svar på denna fråga. Häxjakt för mig innebär att man kallar webhallen för diverse saker utan att vara intresserade av orsak till varför.

Jag vet inte om andra håller med mig eller inte men jag hade gärna sett en förklaring till varför detta ärende blev som det blev och om man kan vara lugn att handla från webhallen utan att vara rädd för vad som händer i garanti/reklamationsärenden. Ska jag också behöva strida och skapa trådar för att få rätt om jag införskaffar en produkt från webhallen?

Ja en förklaring vore trevligt, men precis som med majoriteten av företag handlar det nog precis som vanligt om att det blev allmänt känt. Det är ju trots allt extremt sällan man ser företag som inte backar när det dyker upp en snyfthistoria i pressen (inte sagt att detta är en snyfthistoria).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Ja en förklaring vore trevligt, men precis som med majoriteten av företag handlar det nog precis som vanligt om att det blev allmänt känt. Det är ju trots allt extremt sällan man ser företag som inte backar när det dyker upp en snyfthistoria i pressen (inte sagt att detta är en snyfthistoria).

Förstår hur du menar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold