Permalänk
Skrivet av anon114264:

Vilket program kör du i bilden? Var laddar man ner det?

Ingen aning om vilken version eller så men det står längre upp att det är Pingplotter som används, den verkar finnas här:¨
http://www.pingplotter.com

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av JenzA:

Haha, kul gammal tråd.
Cacheserver? dns påverkar ping?
Vissa har verkligen otur när dom tänker.

Otur vet jag inte, men rätt är det alltid bara det att vi tänker på olika grejor bara. Vad pingen menar i min mening är att det är snabbare svarstid till cacheservern och med det så betyder der oftast snabbare hämtning av sidor. Testa själv att stänga av din dns och låt den vara satt på automatiskt så får du se hur lång tid det tar att surfa..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Otur vet jag inte, men rätt är det alltid bara det att vi tänker på olika grejor bara. Vad pingen menar i min mening är att det är snabbare svarstid till cacheservern och med det så betyder der oftast snabbare hämtning av sidor. Testa själv att stänga av din dns och låt den vara satt på automatiskt så får du se hur lång tid det tar att surfa..

Suck, nej du har inte rätt. Tvärtom - du har väldigt fel.

Vilken cacheserver pratar du om? Jag och 99% av alla andra använder ingen cacheserver.
Och varför skulle det ta "längre tid att surfa" bara för att jag konfat automatisk konfiguration av DNS?
Det är självklart ingen som helst skillnad på hur lång tid dina namnuppslag tar beroende på om ip-adressen till DNS är konfad automatiskt eller manuellt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av madtop:

Suck, nej du har inte rätt. Tvärtom - du har väldigt fel.

Vilken cacheserver pratar du om? Jag och 99% av alla andra använder ingen cacheserver.
Och varför skulle det ta "längre tid att surfa" bara för att jag konfat automatisk konfiguration av DNS?
Det är självklart ingen som helst skillnad på hur lång tid dina namnuppslag tar beroende på om ip-adressen till DNS är konfad automatiskt eller manuellt.

Jag kan ha fel men han menar kanske wins cache där tidigare dns uppslag lagras ?
Man kan se vad som finns i den om man kör ipconfig /displaydns i en kommandotolk och besöker man de sidorna så sparar man ju in tiden ett uppslag normalt sett tar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag kan ha fel men han menar kanske wins cache där tidigare dns uppslag lagras ?
Man kan se vad som finns i den om man kör ipconfig /displaydns i en kommandotolk och besöker man de sidorna så sparar man ju in tiden ett uppslag normalt sett tar.

Nja, jo, kanske? Isf har han ju rätt att det ger några tiotals millisekunder i kortare uppslagstid.

Men det känns konstigt att prata om datorns lokala dns-cache i ett ämne som heter "Hjälp mig förstå CMD & Tracert" och dessutom säga

Citat:

"Vad pingen menar i min mening är att det är snabbare svarstid till cacheservern och med det så betyder der oftast snabbare hämtning av sidor"

Så nej, det är nog inte den som avses. För de flesta har nog ganska låg och stabil ping till 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Haha, kul gammal tråd.
Cacheserver? dns påverkar ping?
Vissa har verkligen otur när dom tänker.

Alla kan inte stila med hundratusentals kronor värt av certifieringar ... om du ska "flasha" kan du väl lika gärna hjälpa? ^^

Visa signatur

En server här, några servrar där.