Vilket grafikkort ska jag ha i min setup??

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort ska jag ha i min setup??

Hej som rubriken lyder så undrar jag vilket grafikkort jag ska ha i mitt bygge.
Så här ser det ut nuhttps://www.webhallen.com/se-sv/kassan-steg1

Men det jag är osäker på är alltså grafikkortet

Jag ska ha datorn mest till att spela spel och grafikkortet ska ligga i samma prisklass som det jag har nu.

Permalänk
Skrivet av johniman:

Hej som rubriken lyder så undrar jag vilket grafikkort jag ska ha i mitt bygge.
Så här ser det ut nuhttps://www.webhallen.com/se-sv/kassan-steg1

Men det jag är osäker på är alltså grafikkortet

Jag ska ha datorn mest till att spela spel och grafikkortet ska ligga i samma prisklass som det jag har nu.

länken fungerade inte, men kan väl rekomendera ett 660ti, 670, 7970. vet inte vilken prisklass du tänkt dig.

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk

Varför frågar du inte webhallen istället för att göra ett account här bara för att fråga det...?
Eller en google sökning? Eller titta sweclockers tester?

Permalänk
Medlem

Som ovan påpekade så är varukorgen tom. Ange processor+nätagg+prisklass på G-kort eller länka igen.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

priset är ju ca 2000 kr som ni kan se

Permalänk
Medlem

kolla begagnat marknaden här på Swec..

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk

man kan få 7870 för ett lägre pris om man letar.

Visa signatur

Insert funny joke here