Permalänk

Windows klagar på USB-minnen.

Hejsan mina vänner Sweclockers!

Jag har nu fått ett litet problem.
Jag har en stor fil (7,65 GB) som ska flyttas till ett USB-minne, för att öppnas på en annan dator.
Jag har ett USB 3.0-minne på 16 GB, och när detta kopplas in i vilken USB-port som helst, så säger windows att filen är för stor för målfilssystemet.
Jag testade sedan med ett SanDisk Cruzer Blade, och diverse andra minnen, och när jag försökte flytta över till dem så sa den exakt samma sak, även fast det fanns gott och väl om utrymme.

Frågan är då så klart om någon av er haft ett liknande problem, och lösningen?
För det är väl uppenbart att något är fel på moderkortet eller någon inställning?

Har även installerat om Windows, då problemet kvarstod efter byte från HDD till SSD som primär disk.

Tack på förhand!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Keeper of Traditions

Kolla om inte minnena är formaterade i FAT... Formatera i såna fall om till NTFS.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Kolla om inte minnena är formaterade i FAT... Formatera i såna fall om till NTFS.

Det verkar fungera som det ska nu. Tack så mycket!

Visa signatur

Insert funny joke here