Höja volten på HD6850, eftersom att bf3 slutar fungera..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2012

Höja volten på HD6850, eftersom att bf3 slutar fungera..

Tja, har ett AMD Radeon HD6850 kort från Sapphire, jag tänkte ställa upp voltage på kortet då många säger att det är det som behövs för att kunna lira BF3 utan "BF3.exe har slutat att fungera"

Sist jag försökte så funkade det inte, med MSI afterburner, iaf, kan ngn ge mig tips hur jag kan höja voltagen, med ngt annat program kanske!?

ELLER, är det för att min HDD är dålig? Jag har en 3 år gammal HDD, så den e kass, så jag tänkte om det kan va så att mitt 1x4 1333 MHZ RAM minne inte orkar BF3 i med att så fort hårddsiken inte orkar, så hjälper ju RAM minnen till..

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2010

Det är främst GTX 560 Ti som behövt förhöjd volt i BF3.

Tror inte jag sett nån med AMD-grafikkort öht som behövt höja volten pga BF3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Dec 2009

Vilken upplösning spelar du i? Påverkar en hel del hur det "tröskar på" eller inte. Processor???

Du kan ju börja överklocka i ordinarie Catalyst Control Center (dock ej med voltökning).
MSI Afterburner kräver att man "checkar av" en liten tickbox för att medge spänningsökning vid överklock. Är nog det bästa överklocksprogrammet. Läs dock HUR man använder det innan.

HDD agerar ju bara vid laddning av banor, efter det du startat spelet, d v s laddtiden av bana påverkas jämfört med ex vis SSD.

Tror (utan att ha hela din config) att du ligger lite i underkant vad avser hårdvara för BF3.

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2012

Alrighty.

Skrivet av Surgubben:

Vilken upplösning spelar du i? Påverkar en hel del hur det "tröskar på" eller inte. Processor???

Du kan ju börja överklocka i ordinarie Catalyst Control Center (dock ej med voltökning).
MSI Afterburner kräver att man "checkar av" en liten tickbox för att medge spänningsökning vid överklock. Är nog det bästa överklocksprogrammet. Läs dock HUR man använder det innan.

HDD agerar ju bara vid laddning av banor, efter det du startat spelet, d v s laddtiden av bana påverkas jämfört med ex vis SSD.

Tror (utan att ha hela din config) att du ligger lite i underkant vad avser hårdvara för BF3.

Spelar i 1920x1080P, sen har jag testat att köra grafiksettings på LOW, men får crash, och jag vet att det inte är att mina komponenter inte klarar av det för att när jag kör så laggar det ingenting, det är som att köra CS om jag kör på low, ja asså det laggar ingenting, så komponenterna klarar det men jag får det där jobbiga jävla "BF3.EXE har slutat att fungera" -.-

Specs:
CPU: AMD FX-4100 black edition @ 4-core 3,6GHZ
GPU: Sapphire AMD Radeon HD6850 2GB
RAM: 1x4GB 1333 MHZ (Corsair XMS3) RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Dec 2009

Hmmmm...det behöver ju inte vara hårdvaran som felar. Det kan vara drivrutiner för olika komponeneter etc som spökar. Jag har i o f s dumpat BF3, men googla på ditt fel och se efter om du får några vettiga träffar.

Började det strula i samband med någon uppdatering (spel eller drivrutin)?

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2012

A ok

Skrivet av Surgubben:

Hmmmm...det behöver ju inte vara hårdvaran som felar. Det kan vara drivrutiner för olika komponeneter etc som spökar. Jag har i o f s dumpat BF3, men googla på ditt fel och se efter om du får några vettiga träffar.

Började det strula i samband med någon uppdatering (spel eller drivrutin)?

Nä, det strula från början..