Hög ping med Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hur kan Bahnhof vara överskattat när 90% av alla kommentarer jag har läst om leverantören (har inte leverantören själv) är väldigt positiva till leverantören.. Det om något är raka motsatsen till överskattad.

har själv läst många kommentarer om den här och det stämmer nästan alla e positiva men i verkligheten är de inte så jäkla bra som alla säger

haft dem sedan juli 2011 och nu sedan början av juli 2012 har jag haft problem med ip utdelningen det säger att de ska lösa problem och det har skickat ett antal klarrapportering men varje gång har har problemet antagligen bestått eller så har problemet kommit tillbaks inom en vecka

tycker det är välldigt dåligt att de inte kan få det fixat på så lång tid villket förstås gör att jag tappat förtroendet för dem

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

måste säg att bahnhof är överskattat på denna sida
fram till nu och 3 månader tillbaka har jag haft problem med ip utdelningen och de har fortfarnade inte fixat det fast jag ringt och klagat flera gånger i veckan
har tröttnat på dem nu och tänker avbeställa abonemanget villket såklart innebär en uppsägningstid på 3 månader jippi

angående pigen så är det inge fel på den speciellt bra är den i sverige får 1 ping till alla servrar som står hos portlane villket betyder att jag får 1 i ping till de flesta svenska bf3 servrar

Kör du via stadsnät? Isf (om jag inte är ute och cyklar), så beror det kanske på DHCP-servern i stadsnätet och inte Bahnhof's DNS? Sitter inte så mkt med stadsnät på jobbet så är inte 100% säker på hur det är uppbyggt. Rätta mig gärna om jag har fel!

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med Bahnhof.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

har själv läst många kommentarer om den här och det stämmer nästan alla e positiva men i verkligheten är de inte så jäkla bra som alla säger

haft dem sedan juli 2011 och nu sedan början av juli 2012 har jag haft problem med ip utdelningen det säger att de ska lösa problem och det har skickat ett antal klarrapportering men varje gång har har problemet antagligen bestått eller så har problemet kommit tillbaks inom en vecka

tycker det är välldigt dåligt att de inte kan få det fixat på så lång tid villket förstås gör att jag tappat förtroendet för dem

Men det är tydligt att du är i minoritet... och därmed kan man dra slutsatsen att du bara har haft otur.

Har bara en person problem med en produkt så är det troligtvis inte fel på produkten. Har 30% problem med den så är det däremot värre.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av QwQ:

har själv läst många kommentarer om den här och det stämmer nästan alla e positiva men i verkligheten är de inte så jäkla bra som alla säger

haft dem sedan juli 2011 och nu sedan början av juli 2012 har jag haft problem med ip utdelningen det säger att de ska lösa problem och det har skickat ett antal klarrapportering men varje gång har har problemet antagligen bestått eller så har problemet kommit tillbaks inom en vecka

tycker det är välldigt dåligt att de inte kan få det fixat på så lång tid villket förstås gör att jag tappat förtroendet för dem

Självklart, allt är inte svart på vitt.
Ibland drar man en nitlott och är med om dåliga hanteringar av ärenden och självklart, med all rätt, så blir man besviken och tappar förtroende.

Antingen ringer man tillbaka och ber om hjälp igen i hopp om att det löser sig denna gången, eller så byter man leverantör för att man inte var nöjd.
Vi gör alla ett val och en chansning när vi väljer ISP, bara för det funkar hos mig eller 90% av befolkningen behöver det inte vara det bästa för Kalle.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av NazOneX:

Kör du via stadsnät? Isf (om jag inte är ute och cyklar), så beror det kanske på DHCP-servern i stadsnätet och inte Bahnhof's DNS? Sitter inte så mkt med stadsnät på jobbet så är inte 100% säker på hur det är uppbyggt. Rätta mig gärna om jag har fel!

yep jag är ansluten där igen och problemet ligger troligtvis där, tyvär berättar de inget om vad de gör för mig annat en skicka klarrappoteringar till mig "när det är fixat"

om man försätter att problemet ligger där så är det endå sa att det är ispn som har ansvaret när det blir problem villket betyder att de är de som jag ska kontakta och att de är de som ska se till att problem blir lösta även om problem inte ligger hos dem.

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem

Varför kommer folk ens in och nämner att de har bra ping mot svenskaservrar?
Routingen mot resten av världen är en av sakerna som utskiljer en fin isp mot en sämre.
Mitt Telia 2Mbit hade alltid lägre ping mot utlandet än mitt 100Mbit BBB (Kört med båda samtidigt i lägenheten)

Visst rubriken är lite överdriven.
Har inte Bahnhof alltid haft högre ping än andra?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

yep jag är ansluten där igen och problemet ligger troligtvis där, tyvär berättar de inget om vad de gör för mig annat en skicka klarrappoteringar till mig "när det är fixat"

om man försätter att problemet ligger där så är det endå sa att det är ispn som har ansvaret när det blir problem villket betyder att de är de som jag ska kontakta och att de är de som ska se till att problem blir lösta även om problem inte ligger hos dem.

Helt rätt, så säger rutinerna. Men ska man få saker utförda så är det bättre och det går betydligt snabbare att felanmäla till stadsnätet.
Så slipper Bahnhof bli mellanhand och ärendet tar mindre tid mellan dig och stadsnätet. Jag hade legat på stadsnätet och sagt att de behöver fixa sin risiga DHCP-server

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem

har aldrig haft några problem med bahnhof och jag har varit kund oss dom sen 2007

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Men det är tydligt att du är i minoritet... och därmed kan man dra slutsatsen att du bara har haft otur.

Har bara en person problem med en produkt så är det troligtvis inte fel på produkten. Har 30% problem med den så är det däremot värre.

har inte sakt att de är skit bara tycker bara att de att folk på denna sida tycker dem är lite väl bra

i mitt fall är jag säker att de är fel på produkten/tjänsten, är helt säker på att problemet inte ligger hos mig

Skrivet av lucifer579:

Självklart, allt är inte svart på vitt.
Ibland drar man en nitlott och är med om dåliga hanteringar av ärenden och självklart, med all rätt, så blir man besviken och tappar förtroende.

Antingen ringer man tillbaka och ber om hjälp igen i hopp om att det löser sig denna gången, eller så byter man leverantör för att man inte var nöjd.
Vi gör alla ett val och en chansning när vi väljer ISP, bara för det funkar hos mig eller 90% av befolkningen behöver det inte vara det bästa för Kalle.

nej självklart inte ibland har man otur och blir den som får problemet

notera dock att det inte är själva prolblemet jag klagar på utan att det inte har lyckats lösa det fast jag säkert pratat med supporten minst 20 gånger och 3 månader har gått sen jag först rapportera problemet.
självklart kan jag ha haft otur med suporten med men de skulle jag ända tippa som mindre osanolikt

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem
Skrivet av NazOneX:

Helt rätt, så säger rutinerna. Men ska man få saker utförda så är det bättre och det går betydligt snabbare att felanmäla till stadsnätet.
Så slipper Bahnhof bli mellanhand och ärendet tar mindre tid mellan dig och stadsnätet. Jag hade legat på stadsnätet och sagt att de behöver fixa sin risiga DHCP-server

har faktiskt försökt detta med men tyvär har det inte hjälp men jag antar att jag kan ge det ett nytt försök

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

har faktiskt försökt detta med men tyvär har det inte hjälp men jag antar att jag kan ge det ett nytt försök

Tycker jag absolut att du ska om du vill bli av med problemet. Man kan ju inte åtgärda ett fel som man inte känner till

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Magnum:

Jag har samma problem som TS med Diablo 3 av och till. Har Banhof,@ wexnet i Växjö, 100/100

problemet ligger oss blizzard, har inte full koll men det var något med bahnhofs utgående trafik och den servern som tar emot det som krånglar och det är blizzards fel, telia lider av samma problem och en rad andra operatörer.. Skriv på blizzards techforum och klaga på så dom börjar anställa lite kompetent folk igen för nuförtiden håller deras spel löjligt låg nivå när det gäller att vara buggfria

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensat tråden lite*

Tänk på regel 1 folk, respektera andras åsikter utan pajkastning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Necroposting, men ja, Banhof har fortfarande problem med ping. Hade svarstid på 20-40 ms tidigare. Bytte ISP idag och nu är den nere på 3 ms - precis som det borde vara.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se