Modell av Iphone 5 fastnar på video

Permalänk
Melding Plague

Modell av Iphone 5 fastnar på video

Om ungefär en vecka väntas Apple presentera nästa Iphone och denna gång vankas större förändringar. En tillbehörsmakare visar nu en modell av telefonen på mässan IFA i Berlin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt de fortfarande använder samma home-knapp.
Den på min iPhone 4 känns väldigt plastig och funkar inte varje gång man trycker, kunde lagt till en touch knapp eller något annat.

Får väl hoppas att det inte är den riktiga för den är ganska ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Får väl hoppas att det inte är den riktiga för den är ganska ful.

Instämmer helt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Instämmer helt.

Skrivet av LeVvE:

Lite tråkigt de fortfarande använder samma home-knapp.
Den på min iPhone 4 känns väldigt plastig ut och funkar inte varj gång man trycker, kunde lagt till en touch knapp eller något annat.

Får väl hoppas att det inte är den riktiga för den är ganska ful.

Håller med! Tror dock inte att apple skulle göra en modell med de där urfula svarta kanterna.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Riktigt ful, men bra att dom skippar idiot glaset på baksidan som går sönder hela tiden.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Som artikeln säger så är det ju en mockup som en case-tillverkare gjort. Måtten är väl det som de hoppats att ha fått till rätt, inte färgerna.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

Jaha, och var hamnar prislappen på denna? 10000 dollar?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Fantastiskt, det första jag lyckas göra efter varje ny kameravinkel, är att blanda ihop dem. Så lika är dem för mig.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Kanske lite missledande titel. Det finns inga bevis på att nya iPhone kommer se ut som den i videon. Man har helt enkelt gjort en fysisk modell baserad på alla rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jaha, och var hamnar prislappen på denna? 10000 dollar?

Förra låg väl på ca 650 dollar (icke-låst till operatör) så nej det skulle jag inte tro.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skäggig legend

Som jag sagt till många andra... Jag skaffar en vilket som, för min iPhone 4 som hängt med sedan sen släpptes här i Sverige har börjat sluta registrera tryckningar på home knapp.
För mycket pengar i Appsystemet för att byta.

Ful? Nja, inte den vackraste jag sett, men fungerar väl.
Skämt och sido; Who cares om den är mindre "snygg" än någon annan? Inte jag i alla fall.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Kanske lite missledande titel. Det finns inga bevis på att nya iPhone kommer se ut som den i videon. Man har helt enkelt gjort en fysisk modell baserad på alla rykten.

Nej, det är flera skal som läckt med exakt den designen, och kretskortet till nya iPhone som också läckt passar perfekt i skalet, så det verkar vara äkta.

Permalänk
Medlem

lite besviken faktiskt :/ o jag gillar apple o så men om det nu ser ut såhär så liksom nja.... lite för "avlång", inte så snyggt med 2 olika färger på baksidan heller... men hoppas insidan blir bättre iaf... skulle inte förvåna mig om dom kalla det iphone 4gs...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Snart kommer Blocket och traderas fyllas med iPhone4s, ägare som bara måste sälja deras 4s för att ha 5an.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Designen....urk. Oavsett vad jag tycker om Apple i vanliga fall. Vare sig jag tycker bra eller dåligt om de så är den där designen hemsk.

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Förra låg väl på ca 650 dollar (icke-låst till operatör) så nej det skulle jag inte tro.

Jag skojade.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Snart kommer Blocket och traderas fyllas med iPhone4s, ägare som bara måste sälja deras 4s för att ha 5an.

Och med det vill du ha sagt vaddå? Sweclockers-marknaden fylls ju med förra modellens processorer och moderkort så fort det kommer en ny..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

dra mig baklänges om mobilen kommer att se ut så... vi får se när den visas!
Men om den ser ut så... då kommer jag invänta nya lumia W8 istället :-] mycket högintressanta mobiler

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Inaktiv

4:an var snyggare.. :/
Aja.. det spelar ändå ingen roll för mig med tanke på att jag bojkottar alla Apples produkter (för tillfället).

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av jonthan:

Riktigt ful, men bra att dom skippar idiot glaset på baksidan som går sönder hela tiden.

Skulle också tycka det vore smart, men min telefon har åkt i backen ett antal gånger både i sten (asfalt), grus, trägolv osv. Bara lite repor på skärmskyddet jag hade på. Att säga "går sönder om man tappar den i marken" är helt fel. Sure, större chans men absolut inte säkert att den gör det.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Förra låg väl på ca 650 dollar (icke-låst till operatör) så nej det skulle jag inte tro.

Snackar vi priset för den svenska marknaden så kostade väl knappast iPhone 4s 650 dollar (omräknat till svenskan kronor = 4300 kr) när den släpptes?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Tråkigt att designen är exakt samma som fyran

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av XHI:

Skulle också tycka det vore smart, men min telefon har åkt i backen ett antal gånger både i sten (asfalt), grus, trägolv osv. Bara lite repor på skärmskyddet jag hade på. Att säga "går sönder om man tappar den i marken" är helt fel. Sure, större chans men absolut inte säkert att den gör det.

Att ens ha glas på baksidan är obeskrivligt idiotiskt

Visa signatur

Intel i7 950 @ 3,00GHz | Radeon HD6950 @ 880MHz, 1375MHz | 12GB Dominator DHX+ 1600MHz | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB cache 7200RPM | 500GB Wester Digital 8MB cache 7200RPM | 500GB Hitachi 16MB cache 7200RPM | Fractal Design R3 | Fractal Design Newton 1000W | CoolIT E.C.O

Permalänk
Avstängd

tycker inte om iphone men jag tycker att designen på iphone 4/4s är riktigt snygg men den här modellen ser ut att vara en kina kopia

Permalänk
Skrivet av XHI:

Skulle också tycka det vore smart, men min telefon har åkt i backen ett antal gånger både i sten (asfalt), grus, trägolv osv. Bara lite repor på skärmskyddet jag hade på. Att säga "går sönder om man tappar den i marken" är helt fel. Sure, större chans men absolut inte säkert att den gör det.

Fortfarande helt ofattbart att de kan ta så mycket betalt för en telefon med så dåligt glas. Hur många fler (procetuellt) spruckna iphones har man inte sett än andra smartphones?

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk

Hörlurs uttag där nere känns opraktiskt...

Permalänk
Avstängd

Förväntade mig mer av världens största hipster företag..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Snackar vi priset för den svenska marknaden så kostade väl knappast iPhone 4s 650 dollar (omräknat till svenskan kronor = 4300 kr) när den släpptes?

Nej, men produkter som släpps i USA är vanligtvis betydligt billigare än vad de är när de släpps i Sverige.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Förväntade mig mer av världens största hipster företag..

Jag tror inte du riktigt förstår begreppet 'hipster' (:

Men, visst, jag förstår vad du menar och jag håller med dig till en viss grad. iPhone kommer alltid vara likadan, bättre prestanda är det enda som kommer förändras.

Lite OT.
Vet ni om man kan köpa sig låss, eller ändra bindningstiden hos Telia, är trött på min 4s och börjar bli mer och mer sugen på Galaxy s3

Permalänk
Medlem

Är de inte rädda att bli stämda av Samsung för att de har 4" skärm på den?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz