Dålig support från Komplett?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2003

Dålig support från Komplett?

Tjo!

Sitter här med en trasig minnesmodul. Den gav upp ca 2 månader efter att jag byggde ihop min nya dator. Jag skickade ett email till Kompletts support för 11 dagar sedan och ställde några frågor, men jag har ännu inte fått något svar ifrån dom. Jag tänkte bara höra om det är någon mer som har upplevt att dom är svåra att komma i kontakt med via email? Väljer dom att ignorera mig bara för att dom tycker att jag ska sköta detta själv genom att kontakta tillverkaren direkt?

Just nu försöker jag ringa till dom men har suttit i telefonkö i typ 30 minuter. Drygt detta alltså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Passa på att fråga varför du inte fått något svar på mailet nu när du ändå ringer. Kan ju vara någon praktikant som vart lite slarvig
Hade jag varit du hade jag nog mailat igen efter 3 dagar men det spelar väl ingen roll nu eftersom du som sagt ringer till de.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ja, whina lite och säg att du vill ha kompensation.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Har du inte begärt leveransbekräftelse av mailet, något jag alltid gör vid viktiga mail, kan det mycket väl ha kommit bort eller inte varit levererbart. Skicka om mailet igen, eller prova ring.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Feb 2002

Ja, det är något som hänt på komplett. Väldigt långa telefontider på samtliga fyra köer (företag, försäljning eller kundtjänst, privat, försäljning eller kundtjänst) och inte svarar de på mail heller.

Jag har returnerat en SSD på garantiärende som är stendöd och man är inte särkilt förvånad om de tar veckor om ens den kommer tillbaks.

Nej, nu undviker jag komplett.

Min första beställning på komplett är lagd under 2001.

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Matrix R9 290X, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, FSP Aurum Passive 400W, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Krisse:

Tjo!

Sitter här med en trasig minnesmodul. Den gav upp ca 2 månader efter att jag byggde ihop min nya dator. Jag skickade ett email till Kompletts support för 11 dagar sedan och ställde några frågor, men jag har ännu inte fått något svar ifrån dom. Jag tänkte bara höra om det är någon mer som har upplevt att dom är svåra att komma i kontakt med via email? Väljer dom att ignorera mig bara för att dom tycker att jag ska sköta detta själv genom att kontakta tillverkaren direkt?

Just nu försöker jag ringa till dom men har suttit i telefonkö i typ 30 minuter. Drygt detta alltså.

Jag mailade dom också nyligen (angående att ångrå mitt grafikkortsköp) den 28 augusti och fick inget svar. Ringde upp dom den 31 augusti. De svarade iaf på mina frågor via telefon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2003

Dom sa att mitt email inte hade kommit fram. Dock skickade jag två st till dom... aja. Det var inga problem dom skickar ett nytt minne till mig utan att jag behöver skicka in det trasiga. Däremot när jag fick orderbekräftelsen på mailen så ser jag att dom skickar ett minne med kylfläns till mig, och inte low profile som jag hade förut. Så nu sitter man i telefonkön igen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2003

Bara för skoj skull om det är någon som läser.

Jag fick äntligen svar på mailet ifrån Komplett. 15 dagar efter att jag skickade det. Dom skrev: "Beklagar det sena svaret! Vi ligger tyvärr efter med vår mailbox för stunden." Haha jo tack det märkte jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2007

Jag skicka ett reklamationsärende förra helgen, redan på måndagen fick jag mail tillbaka med att dom godkände
min retur och jag kunde skicka den till dom.

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?