Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo Sverige
Registrerad
Jun 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012

Skulle säga att den andra är marginellt bättre, då 6870 är snäppet vassare än 7770.
Annars är de helt okej datorer båda två.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2012

On topic: Vad är användningsområdet som är tänkt?

Kommentar till borttagen kommentar borttagen.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo Sverige
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av ClubT:

On topic: Vad är användningsområdet som är tänkt?

Spel typ bf3 :s den behöver inte klara high

Skickades från m.sweclockers.com

Citat redigerat eftersom jag redigerade ursprungsinlägget.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Sep 2011

Hujj!
kör på 6870 presterar rätt mkt bätte än 7770 :9
sedan tycker jag att ett amd-fx-6100-x6-3-3ghz är bättre val, eller ett Amd 965 x4 phenom som processor val.
sedan kan ni exempelvis tabort 8gb ram, om ni nu inte kommer ha användning för allt. och köpa en eftermarkands kylare och klocka upp en amd Fx-6100-x6-3-3ghz

| 2600k | Z77 Asrock Extreme4-M | 16GB @ 2133 MHz Corsair | EVGA 980 SC |
| Be quiet! L8 630W | R3-chassi | Samsung+OCZ SSD | 2TB Lagring | OS Win7 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo Sverige
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Tawen:

Hujj!
kör på 6870 presterar rätt mkt bätte än 7770 :9
sedan tycker jag att ett amd-fx-6100-x6-3-3ghz är bättre val, eller ett Amd 965 x4 phenom som processor val.
sedan kan ni exempelvis tabort 8gb ram, om ni nu inte kommer ha användning för allt. och köpa en eftermarkands kylare och klocka upp en amd Fx-6100-x6-3-3ghz

Tack för tipsen. Men skulle den klara bf3 på medium/high eller bara medium?:) Eller är det mindre. Så du säger att jag ska ta länk nr 2 och byta processor till non av dom du skrev. Hur skulle man kunna över klocka processorn i så fall?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Bass_eee:

Tack för tipsen. Men skulle den klara bf3 på medium/high eller bara medium?:) Eller är det mindre. Så du säger att jag ska ta länk nr 2 och byta processor till non av dom du skrev. Hur skulle man kunna över klocka processorn i så fall?

Jag skulle kört på Phenom II 965BE (lätt att klocka då multipeln är upplåst), bytt nätaggregat till XFX Core Edition 550W, tagit 2x4GB Vengeance LP 1600MHz. Sparade pengar skulle jag lagt på ett bättre graikkort.
Justerat paket:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2251590/2012-09-04-justerad-...
Istället för att köpa grafikkortet på Inet kan du köpa Zotec 560Ti 448 på CDON och få ett bättre kort till samma pris (om du nu inte måste beställa allt från Inet), 448-varianten närmar sig GTX570 i prestanda och har även mer minne, vilket är bra om man skall köra BF3 i hög grafikkvalitet:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1043945

Anledningen till justeringarna är:
XFX-aggregatet är bättre, japanska kondingar rakt igenom och är dessutom billigare.
8GB minne är mer än tillräckligt för spelande, även med en massa bakgrundsprocesser. Du kan lätt lägga till 8GB till någon gång i framtiden om 8GB skulle kännas litet (har 8GB på båda mina riggar och har inte varit i närheten av att 8GB skulle vara en begränsning ens med en virtuell maskin igång som reserverar 2GB minne).
Gamla Phenom II 956 är faktisk en bättre spelprocessor än FX4100 i många fall och den är billigare.
Att sedan satsa sparade pengar på ett bättre grafikkort är smart, då det främst är grafikkortet som påverkar spelprestandan, så länge man har en hyfsad processor (riktigt high-end grafikkortslösningar kräver en snabbare processor, men inte en singlekortslösning i övre mellanklassen).

Skall du överklocka rekommenderas en eftermarknadskylare, Coolermaster Hyper 212 EVO är ett trevligt alternativ som kyler bra för en relativt billig penning:
http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd rensad*

Jag tog bort några otrevliga inlägg och kommentarer till dem.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.