Permalänk
Medlem

Norton Speed Disk

Hur får man SpeedDisk som ingår i Norton Utilites 2002 att deftragmentera alla filer, som det är nu finns det ett gäng filer som påstås vara "unmovable" och som det är nu kommer jag bara ner till 3,2% fragmentering, men jag vill ner til 0%, vad göra?

Permalänk
Medlem

Re: Norton Speed Disk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Hur får man SpeedDisk som ingår i Norton Utilites 2002 att deftragmentera alla filer, som det är nu finns det ett gäng filer som påstås vara "unmovable" och som det är nu kommer jag bara ner till 3,2% fragmentering, men jag vill ner til 0%, vad göra?

Går ej att defragmera alla filer på Speeddisk.

Om du har råd så köp Diskeeper 7.0 från Executive Software.
Helt överlögset det bästa defragmerings mjukvaran.
Kan defragmera swapfilen och MFT på XP/2000 med NTFS.

Snabbt och enkelt.

Kostar runt 600 kr.
Du kan även ladda ner en demo ver och testa det på:
http://www.executive.com/downloads/menu.asp

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Hedersmedlem

Du råkar inte veta om diskeeper klarar av att defragmentera diskar med stora klusters? Den inbyggda defrag klarar inte av större klustrar än 4 kB av någon konstig anledning, troligen att större klustrar inte användes när MS snodde programmet...

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk

http://www.guru3d.com/files/ finns Diskeeper light Jag vet inte om det är demo eller va det kan va Det är bara prova

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Laddade ner Liteversionen för att testa om den är värd pengarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har testat den lite också, den klarade av att defragmentera mina diskar, men inte till 0% fragmentering, det blev alltid några filer kvar. Jag finner det ganska besynnerligt att GUI:n är så otroligt lik original-defrag och Norton speedisk.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Det går visst o defragga alla filer i speeddisk.. Men jag tror inte någon vill göra det som krävs..

O de e o gå o ta bort attributerna på filerna som iten kan flyttas

Det e dummt o helt totalt onödigt..