Ingen aning om vad som händer med min dator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kan det vara så att din hårddisk spinner ned och parkerar mer ofta sen du skaffade SSD, när en Green disk stannar brukar det ta några sekunder innnan den spinner upp igen.
En möjlig lösning är att sätta växlingsfilen på hårddisken, för att få den att inte stanna så ofta.

Hmm, ja jag har ju knappast någt att förlora så!

/tack!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av bare:

Vet inte om du försökte vara rolig där, men isåfall kan jag meddela att du lyckades icke!

tyckte det lät roligt "blåsa om datorn", testa formatera om den och installera nyaste samt äldre drivrutiner. är det så för alla spel? testat furmark? temps? annars är det rma som gäller.

Permalänk
Medlem

Har lyckats få igång SKITBF3 nu igen.. körde på 720p bara för att checka, funkar med HIGH-MIDSETTINGS ungefär men som vanligt detta otroliga drop utav min FPS.. dock så märker jag ganska tydligt nu när jag kollar aktivitetshanteraren att CPU:n spikar uppåt mot en 80~90% direkt då droppen kommer.. . va i fan?

Systemdisken är ju på SSD:n , finns bra med utrymme kvar dessutom.
Origin på en helt annan disk, men kanske man ska ta och göra en swap då bara för att dubbelkolla eller kan det vara flask utav processor? :/

PS: samtidigt som datorn formaterades om för en vecka sedan, så blev det samt byte utav chasii! VAD KAN JAG HA MISSAT ISF!

missed fact
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bare:

Har lyckats få igång SKITBF3 nu igen.. körde på 720p bara för att checka, funkar med HIGH-MIDSETTINGS ungefär men som vanligt detta otroliga drop utav min FPS.. dock så märker jag ganska tydligt nu när jag kollar aktivitetshanteraren att CPU:n spikar uppåt mot en 80~90% direkt då droppen kommer.. . va i fan?

Systemdisken är ju på SSD:n , finns bra med utrymme kvar dessutom.
Origin på en helt annan disk, men kanske man ska ta och göra en swap då bara för att dubbelkolla eller kan det vara flask utav processor? :/

Oj, såg inte att du hade en (trött) phenom 2, rekommenderar att denna bytes ut(efter att du fastslagit att cpu:n är problemet dvs)! Jag gjorde själv steget mellan en phenom 2 960T till en i5 3570k och jag kan ärligt talat säga att jag inte upplevde någon större skillnad. Men din prolle är inte lika kraftfull så det är fullt möjligt att den flaskar. Googla runt lite och se hur folk med din prolle klarar sig i BF3 är mitt tips.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Installera om BF3, om inte det funkar får du ta och installera om windows (om du provat att installera om GPU-drivrutiner vill säga).

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk

Jämna ramminnen är ju att föredrar för att slippa fps dippar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Oj, såg inte att du hade en (trött) phenom 2, rekommenderar att denna bytes ut(efter att du fastslagit att cpu:n är problemet dvs)! Jag gjorde själv steget mellan en phenom 2 960T till en i5 3570k och jag kan ärligt talat säga att jag inte upplevde någon större skillnad. Men din prolle är inte lika kraftfull så det är fullt möjligt att den flaskar. Googla runt lite och se hur folk med din prolle klarar sig i BF3 är mitt tips.

Skrivet av Brexour:

Installera om BF3, om inte det funkar får du ta och installera om windows (om du provat att installera om GPU-drivrutiner vill säga).

Skrivet av Itchy Trojan:

Jämna ramminnen är ju att föredrar för att slippa fps dippar

Nej jag har väl en " AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz Socket AM3 Box " Men vafan, verkar så konstigt att det lixom bara blir så med BF3, börjat lira WOW igen nu imellanåt, samt förutom just det så blir det även massa annat. Så att det liksom speciellt är en sak som inte fungerar.. ska test amed en 3D-MARK nu så får vi se!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bare:

Nej jag har väl en " AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz Socket AM3 Box " Men vafan, verkar så konstigt att det lixom bara blir så med BF3, börjat lira WOW igen nu imellanåt, samt förutom just det så blir det även massa annat. Så att det liksom speciellt är en sak som inte fungerar.. ska test amed en 3D-MARK nu så får vi se!

BF3 är ganska CPU krävande..
Som ngn annan sa, så kan det vara din prolle som flaskar..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

BF3 är ganska CPU krävande..
Som ngn annan sa, så kan det vara din prolle som flaskar..

Tog mig precis igenom 3D marks 2011, utan några problem.. wierd dehär asså! Det är ju absolut endast BF3 som kukar ur?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av prOZac:

BF3 är ganska CPU krävande..
Som ngn annan sa, så kan det vara din prolle som flaskar..

Tvivlar på det, det flyter på riktigt bra på en 960t, och jag sitter fortfarande på en i5 750, det är 1156 sockeln det! Jag tror att det är hans ram-minnes config som strular. Och tills det tillfället kommer då han väljer att köra med ena eller andra tillverkarens ram, och se vad som händer, så tänker jag fortsätta påstå att det är ramen de är fel på

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av bare:

Tog mig precis igenom 3D marks 2011, utan några problem.. wierd dehär asså! Det är ju absolut endast BF3 som kukar ur?

Språket unge man!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tvivlar på det, det flyter på riktigt bra på en 960t, och jag sitter fortfarande på en i5 750, det är 1156 sockeln det! Jag tror att det är hans ram-minnes config som strular. Och tills det tillfället kommer då han väljer att köra med ena eller andra tillverkarens ram, och se vad som händer, så tänker jag fortsätta påstå att det är ramen de är fel på

Ja asså ja vette tjyven vad som är i farten här, men jag anar ugglor i mössor! Varför? Jo för att för två veckor sedan så var allt frid och fröjd.. Men om ni granskar dessa bilder, hur ser detta ut enligt erat öga?
Detta kom ju också som sagt i samband med chassibyte och installation utav en SSD-hd, kan det vara minnena som går i fel BUS? Klockat ner nu igen till stock mhz (3.2 Ghz) så får vi se om detta hjälper!

"unganged mode?"

/Tack!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bare:

Ja asså ja vette tjyven vad som är i farten här, men jag anar ugglor i mössor! Varför? Jo för att för två veckor sedan så var allt frid och fröjd.. Men om ni granskar dessa bilder, hur ser detta ut enligt erat öga?
Detta kom ju också som sagt i samband med chassibyte och installation utav en SSD-hd, kan det vara minnena som går i fel BUS? Klockat ner nu igen till stock mhz (3.2 Ghz) så får vi se om detta hjälper!

http://i45.tinypic.com/5y7mhf.jpg

"unganged mode?"

/Tack!

Nedklockning av minnen borde inte göra någon så stor skillnad. Men, var det inte just Verbatim på 128GB som fick flera personers burkar att dampa ur totalt för några veckor sen? Jag kan minnas fel, men gräv lite på SSD-forumet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av bare:

Ja asså ja vette tjyven vad som är i farten här, men jag anar ugglor i mössor! Varför? Jo för att för två veckor sedan så var allt frid och fröjd.. Men om ni granskar dessa bilder, hur ser detta ut enligt erat öga?
Detta kom ju också som sagt i samband med chassibyte och installation utav en SSD-hd, kan det vara minnena som går i fel BUS? Klockat ner nu igen till stock mhz (3.2 Ghz) så får vi se om detta hjälper!

http://i45.tinypic.com/5y7mhf.jpg

"unganged mode?"

/Tack!

Googla
http://www.overclock.net/t/324052/ganged-vs-unganged-mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nedklockning av minnen borde inte göra någon så stor skillnad. Men, var det inte just Verbatim på 128GB som fick flera personers burkar att dampa ur totalt för några veckor sen? Jag kan minnas fel, men gräv lite på SSD-forumet.

SKALL KIKAS UPP DIREKT!

/Tack!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bare:

SKALL KIKAS UPP DIREKT!

/Tack!

Så, nu hittade jag tillbaks till en av dom: http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1140227-verbatim-1...
Du bör överväga att byta SSD

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så, nu hittade jag tillbaks till en av dom: http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1140227-verbatim-1...
Du bör överväga att byta SSD

"
Amd Phenom x4 955
Asus M4A785D-M PRO
8 gb DDR2 ram
Verbatim 128 gb ssd
"

Läskigt likt min rigg.. iaf samma processor, om han/hon nu har BE också dvs! Samt moderkort, väldigt nära! ... . samt!

" Precis efter det installerade jag battlefield 3, då kraschade installationen. Kan inte uppdatera Windows, även det kraschar. Måste vara hårddisken det är fel på. Skickar tillbaks den, så får jag se. Har även testats i min andra dator. Samma fel "

/ väääldigt likt mina problem! ... så då kanske man ska skicka tillbaka SSD;n .. fuuu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bare:

"
Amd Phenom x4 955
Asus M4A785D-M PRO
8 gb DDR2 ram
Verbatim 128 gb ssd
"

Läskigt likt min rigg.. iaf samma processor, om han/hon nu har BE också dvs! Samt moderkort, väldigt nära! ... . samt!

" Precis efter det installerade jag battlefield 3, då kraschade installationen. Kan inte uppdatera Windows, även det kraschar. Måste vara hårddisken det är fel på. Skickar tillbaks den, så får jag se. Har även testats i min andra dator. Samma fel "

/ väääldigt likt mina problem! ... så då kanske man ska skicka tillbaka SSD;n .. fuuu!

Låter som en bra idé, om det var mindre än 14 dagar sedan så tycker jag att du ska kräva din ångerrätt och köpa en annan SSD.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Låter som en bra idé, om det var mindre än 14 dagar sedan så tycker jag att du ska kräva din ångerrätt och köpa en annan SSD.

Verkligen 2 veckor idag... HELVETE GUD MÅSTE HATA MIG OM JAG INTE FÅR BYTA ELLER FÅ EN NY! :'(

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

BF3 är ganska CPU krävande..
Som ngn annan sa, så kan det vara din prolle som flaskar..

Icke. BF3 är 90% GPU.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Luktar dålig SSD batch!

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Icke. BF3 är 90% GPU.

I singleplayer, ja. Men i multiplayer på stora banor med många spelare som Caspian Borders, så ökar CPU-belastningen markant. Det har visats ett otal gånger och diskuterats ännu fler. Missuppfattningen att BF3 inte skulle vara CPU-krävande kommer sig av att alla hårdvarusiter endast testar singleplayer på lågt populerade delar av spelet av repeterbarhetsskäl. I dessa fall är det GPU som begränsar prestandan i nio fall av tio. Det finns nämligen ingen inbyggd prestandatest, vilket i princip omöjliggör multiplayertestning (försök få 64-spelare att uppföra sig exakt likadant i minst tio omgångar på raken.....knappast möjligt). Sweclocker gjorde ett försök på Caspian borders och kom fram till att det var riktigt CPU-krävande. Dock krävs det att man har en rätt bra grafikkortslösning innan skillnaderna märks på allvar.

http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Det är helt klart SSD:n. Om du vill vara säker så gör du så här: Leta upp "Performance Monitor", lägg till med gröna plustecknet, välj Logical Disk och sedan "Current Disk Queue Length" och "Disk Transfers/sec". Testa sedan BF3 och observera Perf. Mon. när det börjar lagga.

Visa signatur

Argaste