Vet inte vad jag ska välja !

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska välja !

Tjenare, håller på att letar grafikkort. men får pyskbryt! vet inte vad man ska välja för nåt, är inte så duktig inom grafikkorts-biten.

Så nu undrar jag om ni har lust att ge tips på grafikkort.
det ska vara så man kan köra Ultra på WoW t.ex och troligtvis högsta på andra spel också ( om de finns sånt kort för min budget )

Min budget ligger på 2000-2500kr, så jag hoppas att ni vill lägga ner eran tid på att kika efter nåt till mig.

Och jo! Mitt nätagg ligger på 650w!

det var allt, tack på förhand !

/akke

Permalänk
Avstängd

Utöka din budget med 200 kr så får du http://www.dustinhome.se/product/5010645769/asus-geforce-gtx-... där har du ett grafikkort som både är tyst och har grym prestanda, sänker wow på ultra lätt.

Vad har du för CPU btw ?

Permalänk
Medlem

Såg inte så dumt ut !

Har en intel core i7 930, nyligen bytt modekort och ram minnen samt CPU. bara grafikkort som behövs nu!

Permalänk
Entusiast

Du ska verkligen överväga att köpa ett GTX 660 Ti för 200kr mer! Vill du köpa från AMD så är det HD 7950 som gäller men det tycker jag bara är värt det om du tycker om att överklocka för AMD's kort har en bra OC-potential

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Håller med de föregående talarna, i den prisklassen är GTX 660Ti mest GPU för pengarna.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Håller med, blir nog toppenbra det!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Såg väldigt lovande ut! får tacka så hemskt mycket för svar !