Får en SLI [ASUS GeForce GTX 580 DirectCU II OC] plats?

Permalänk
Medlem

Får en SLI [ASUS GeForce GTX 580 DirectCU II OC] plats?

Hej alla sweclockers!

Jag undrar vad ni tycker om att sätta in en SLI i den här burken utav denna GPU.

Den är ca 5.5cm hög i datorn och för PCI Express utgången längst nere finns det knappt 5 cm plats för kortet. Det ser ut såhär

Kortet som är där under är ett GTS8800 som jag tänkte ersätta.

Min frågeställning lyder såhär:
Kan man sätta den i PCI-E uttaget som är precis under det översta kortet eller blir man tvingad att ta den nedersta pga. att det kan bli för varmt?
Eller går det inte alls för att det är en för klen PSU för att stödja SLI?

Visa signatur

Chassi Cooler Master NR200P......................MB ASUS ROG STRIX B550-I GAMING
PSU Corsair SF750|750W|80+ Platinum........RAM G.Skill Trident Z 16GB (2x8GB) CL14
CPU Ryzen 9 5900X ..................................... CPU-Cooler/Pump/Reservoir Barrow LTPRP-04
GPU RTX 3090 HDD 2TB M2 NVMe PCIe x4 Rad. Vol. 0,032 m³ Fläktar 4x120mm, 2x 140mm

Permalänk
Medlem

Inget att rekommendera tyvärr, köp nytt 680 istället.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Du kan inte sätta ett kort i en slot precis där DCU-kylaren slutar. Jag har prövat. Det blir för varmt

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Jag hade samma funderingar och nej det funkar inte
Ser ut ungefär som vi har samma "space". Så jag tog ett Gigabyte Gtx 580 som hade betydligt mindre kylare och satte överst och sen Asus kortet underst. Det blev nån CM över mellan PSU och kortet och det kylde fortfarande bra. Så det är kanske en idé att köra ett annat märke än Asus och sätta underst?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

vad skulle du rekommendera för kort då?

Visa signatur

Chassi Cooler Master NR200P......................MB ASUS ROG STRIX B550-I GAMING
PSU Corsair SF750|750W|80+ Platinum........RAM G.Skill Trident Z 16GB (2x8GB) CL14
CPU Ryzen 9 5900X ..................................... CPU-Cooler/Pump/Reservoir Barrow LTPRP-04
GPU RTX 3090 HDD 2TB M2 NVMe PCIe x4 Rad. Vol. 0,032 m³ Fläktar 4x120mm, 2x 140mm