Permalänk
Inaktiv

power save mode

hej

Jag har en ny dator (hemmabygge) som gått i power save mode och och jag verkar inte kunna göra nåt åt saken. Datorn var igång ca en timme för att sen gå i det här läget och nu är skärmen svart. Jag hann ladda Windows 7. Tangentbordet fungerar inte. Jag har resetat bios och bytt RAM minnen men nej... Den vill bara inte släppa greppet. Har provat med annnan skärm men med samma resultat. Annars fungerar allt normalt utom att skärmen är svart och att jag inte kan nå Bios. Har bytt skärmkontakten till moderkortets grafik men det hjälpte inte heller.
Hur ska jag väcka den här datorn?

Asus GeForce GTX 560 TI DCII Top, Corsair 8 GB minne, Intel Core i5 3570, Corsair 600w, MSI z77A-G43 Intel Z77 4xDDR3 Socket 1155 ATX

Permalänk
Inaktiv

power save mode2

1) Jag har nollställt bios. Jag plockade ut batteriet och väntade en timme utan synligt resultat.
2) Jag har provat minnet. Ett i taget i olika slot men utan förändring. Under den timmen datorn var igång hittade bios minnet utan problem.
3) Jag har provat annan nätdel utan förändring. Datorn startar snällt och allt kör igång men skärmen förblir svart.
4) Jag har provat ett äldre välinkört grafikkort utan synligt resultat.
5) Moderkortet är placerat på 9 st distanser.
6) När datorn var igång meddelade bios en temp på ca 42-45. Ingen överhettning mao.
7) Jag har kopplat ur HDn, DVD.brännaren och diverse fläktar men nej...
8) Jag har kört moderkortet utanför chassit men icke. Skärmen är o förblir svart.
9) Ingen usb verkar fungera. Tex tangentbordet är heldött.
Vad finns då kvar att testa. Sladden till till skärmen? En blå vga-sladd. Jag har en kontakt som är vit ena ändan (för att matcha grafikkortet) och blå i andra ändan (för att matcha skärmsladden). Borde jag prova nån annan typ av sladd eller kontakt? Jag har provat med att koppla in blåa skärmsladden i moderkortats blåa kontakt men, ingen skillnad.
Trycker jag på någon av skärmens justeringsknappar står det på skärmen att den är i power save mode. Jag kan då tycka attt det här är främst ett mjukvaruproblem. Antingen har power save triggats av Bios eller av Windows 7:an. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på härnäst. Var ska jag klaga då? Hos Microsoft eller MSI?