Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Sanslöst lågt och barnsligt av Sweclockers att posta en sån här grej. Vad är poängen? På vilket sätt hör det här hemma på nyhetssidan för ett datorforum?

Jag har aldrig rört en Apple-produkt i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det. Känner jag något behov att spendera energi på att bry mig om vad folk som gillar Apple går omkring och tycker och tänker för det? Är det meningen att vi ska sitta och gotta oss i vår egen förträfflighet och skratta åt individer som uppenbarligen inte begriper bättre? På vilket sätt är detta humor? Att kalla detta omoget, båda vad gäller innehållet i videon och Sweclockers beslut att länka till det, kommer inte ens i närheten av sanningen.

Jag har länge hyst höga tankar om Sweclockers redaktionella arbete. Artiklar är professionellt skrivna, recensioner, nyhetsinlägg mm håller överlag hög kvalité, etc. Men detta är tamejfan helt obegripligt, och tillika något vettlöst oprofessionellt. I och med detta har ni sänkt er själva till samma låga nivå som vilken fanboy som helst, och därmed även åtminstone min uppfattning om er kompetens som skribenter.

Seriöst, vad fan håller ni på med?

En enkel lösning på ditt otroliga problem är att inte kolla på videon. (eventuellt stänga av videon ifall du redan startat den och inte finner den underhållande)

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Eller så kan man ta det för vad det faktiskt är, en kul och relevant video på en för övrigt långsam fredag.

Långsam är den tills ni langar Fredagspanel!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

"i wish apple made swimming pools"

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Jag förstår er alla, jag själv hatar fanboys som går helt blindt mot det vita ljuset ifrån äpplet men dem flesta trashar inte fanboys utan ALLA som över huvud taget äger en appleprodukt

Man kan ju äga en mac och samtidigt vara kunnig om datorer och faktist ha valt en mac av logiska och vettiga själ.. Även om sådana är rätt ovanliga.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Eller så kan man väl uppskatta både iOS och Android om vi pratar mobiloperativsystem t.ex. Tycker det är riktigt löjligt att denna diskussion fortfarande förs.. Har ett redigt eget PC-bygge med blandade komponenter som jag älskar, men jag har också en Macbook Pro som är förträffligt smidig och med ett sjukt bra operativsystem, Lion. Har även en iPhone, älskar alltså både Apple och alla andra "PC"-tillverkare, okej inte kanske HP och Dell då. Men får ändå erkänna att Windows fortfarande som operativsystem ligger närmast hjärtat haha, antar att det har med min uppväxt att göra! Hell, I like both!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SideWinder86:

Kul? Definiera ''kul''?

Tyckte mest det var en massa reklam för Apple...

Beklagar för dubbelpost....Firefox krånglar som fan för mig nu =/

Det är alltid lika pinsamt med människor som inte förstår att alla har olika humor.

Reklam? Man hånade Apple användare/fanboys.

Men jag kan förstå att du blir upprörd, var det inte du som satt och trollade folk om att SGSII skulle springa rundor runt iPhone 4S i CPU/GPU prestanda?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Nej det finns bara komedier om Apple fanboys, varför? alla har något emot dom

Finns en hel del roligt om Star Wars vs Star Trek fanboys. Även Nvidia vs AMD, konsolkriget, Bieberlievers och mycket annat kryllar av komiska klipp.

Riktiga fanboys är och kommer alltid att vara förlorade själar och går inte att omvända.

I det här klippet så vägrar både Iphone- och Androidfanatikerna att erkänna brister och fördelar med produkterna

Klippet talar även för att det är lättare som dåligt insatt att fastna i Appleträsket än Androidträsket pga användarvänligheten. Det är mycket lättare att komma igång och därmed lättare att bli beroende av deras produkter, och det är nog därför det finns så många som anses vara okunniga på Applesidan.

Själv så tycker jag att både IOS och Android är trevliga operativsystem och ser ingen anledning att bara favorisera ett utav dom. Jag har en Iphone, Ipad och en Nexus 7, och förmodligen kommer telefonen att bytas ut mot en Lumia 920, och det kan även komma att bli en Surface framöver. Då får jag möjligheten att använda produkterna som jag anser att dom lämpar sig bäst för. Med Lumia 920 så kommer jag t.ex. alltid att bära på en bra kamera. Med Ipad så kommer jag kunna njuta av många roliga spel som bara finns på App Store, och Nexus 7 är behändig att ha med sig när man reser, småsurfar m.m.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Riktigt provocerande att bara lyssna på den där personen även om han inte menar allvar..
Liknande överfrälsta personer, med all avsaknad av självkritik finns det ju dessvärre i verkligheten..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

"They like working 18 hours per day, it's a part of their culture".

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Sanslöst lågt och barnsligt av Sweclockers att posta en sån här grej. Vad är poängen? På vilket sätt hör det här hemma på nyhetssidan för ett datorforum?

Jag har aldrig rört en Apple-produkt i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det. Känner jag något behov att spendera energi på att bry mig om vad folk som gillar Apple går omkring och tycker och tänker för det? Är det meningen att vi ska sitta och gotta oss i vår egen förträfflighet och skratta åt individer som uppenbarligen inte begriper bättre? På vilket sätt är detta humor? Att kalla detta omoget, båda vad gäller innehållet i videon och Sweclockers beslut att länka till det, kommer inte ens i närheten av sanningen.

Jag har länge hyst höga tankar om Sweclockers redaktionella arbete. Artiklar är professionellt skrivna, recensioner, nyhetsinlägg mm håller överlag hög kvalité, etc. Men detta är tamejfan helt obegripligt, och tillika något vettlöst oprofessionellt. I och med detta har ni sänkt er själva till samma låga nivå som vilken fanboy som helst, och därmed även åtminstone min uppfattning om er kompetens som skribenter.

Seriöst, LUGNA NER dig. Ta ett djupt andetag.

Permalänk
Medlem

HAHAHA!!! Den var faktiskt riktigt kul

Jag vill flytta till "Apple City"!!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Citat:

groths.org

- Nyheter och utveckling inom hackintosh / Mac

Citat:

Jobb: Apple iMac i7 8GB
Lek: Apple iMac i7 4GB
Övrigt: Apple iPhone 1G, Apple iPhone 4G, Apple Time Capsule 1TB, Apple TV, Apple iPad 32GB Wifi

Oh, the irony.....

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Finns en hel del roligt om Star Wars vs Star Trek fanboys. Även Nvidia vs AMD, konsolkriget, Bieberlievers och mycket annat kryllar av komiska klipp.

Riktiga fanboys är och kommer alltid att vara förlorade själar och går inte att omvända.

I det här klippet så vägrar både Iphone- och Androidfanatikerna att erkänna brister och fördelar med produkterna
http://www.youtube.com/watch?v=gGJseu5sbWY

Klippet talar även för att det är lättare som dåligt insatt att fastna i Appleträsket än Androidträsket pga användarvänligheten. Det är mycket lättare att komma igång och därmed lättare att bli beroende av deras produkter, och det är nog därför det finns så många som anses vara okunniga på Applesidan.

Själv så tycker jag att både IOS och Android är trevliga operativsystem och ser ingen anledning att bara favorisera ett utav dom. Jag har en Iphone, Ipad och en Nexus 7, och förmodligen kommer telefonen att bytas ut mot en Lumia 920, och det kan även komma att bli en Surface framöver. Då får jag möjligheten att använda produkterna som jag anser att dom lämpar sig bäst för. Med Lumia 920 så kommer jag t.ex. alltid att bära på en bra kamera. Med Ipad så kommer jag kunna njuta av många roliga spel som bara finns på App Store, och Nexus 7 är behändig att ha med sig när man reser, småsurfar m.m.

Frågan är ju också vart man drar gränsen vid fanboy jag menar, jag tror dom flesta skulle kunna anse mig vara fanboy, bara för att jag föredrar Apple framför HP tex, osv osv..

Men handlar det inte lite om personliga preferenser också? jag menar jag har byggt upp hela mitt nätverk hemma och hemmabio system på Apple produkter för att kunna streama material på ett mindre plågsamt sätt.. jag köpte även en Playstation 3 för att kunna använda den som mediamaskin, men den står nu nästan bara och samlar damm ^^ världelöst köp nästan helt omöjligt och streama material (utan att behöva ha en extra mjukvara igång som funkar på FreeBSD(FreeNAS))..

Gör det mig till Apple fanboy?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Kul att flash kraschade sekunderna efter att han sa att man inte behövde flash. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Jag tycker att fanboys är oerhört viktiga för att vissa företag ska överleva. Kolla bara på AMD tex.

Ser det mer som hur mycket pengar du har i fickan, Amd är bra processorer för en billig peng, men de har ingen processor med pulver i, och där kommer Intel in i bilden.
Intel fanboys är lika illa enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Beror på ditt beteende i övrigt

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caineth:

Måste hålla med de föregående talare som skrivit att detta knappast borde vara en nyhet på startsidan. Det känns väldigt mycket kvällstidningsjournalistik och "vi publicerar något som skapar reaktioner" istället för "vi publicerar något med nyhetsvärde". Jag hoppas verkligen inte att den här typen av nyheter är något vi ska behöva vänja oss vid.

Skrivet av Jerkanftw:

Inte för att verka tråkig men, behövs det verkligen en nyhet för det här klippet..? Hade passat bra mycket bättre på swecextra eller på eran facebook sida!

Skrivet av Cindori:

Vad är nyhetsvärdet i detta...?

Rolig eller inte, det videos som dessa som späder på sandlådekriget i forumet. Och nu ska det upp på förstasidan? Inte undra på att man inte pallar besöka Swec allt för ofta längre.

Skrivet av in a bodybag:

Tänkte precis samma sak...

Skrivet av Utopolitan:

Skrivet av JesperOlsson:

Detta hade ni kunnat länka på eran facebook-sida. Att ha det här på denna seriösa sida, får mig bara ännu mer att tappa förtroende för sweclockers.com..

Skrivet av JesperOlsson:

Håller helt klart med. Tappade precis väldigt mycket förtroende för redaktionen. Sorgligt.

Skrivet av Arkebuzer:

Om det är roligt eller inte är ju en smaksak...
Det som jag reagerar på är dock att Swec-rekationen väljer att lägga detta i sitt nyhetsflöde. En omogen video som garanterat endast kommer spä på bränsle till de omogna flame wars som härjar på forumet.
Jag känner att nivån på forumet är på väg åt fel håll, och såväl videos som denna och de diskussioner detta genererar, endast gräver Sweclockers djupare ner i avgrunden.

Ja vad ska man skriva? Har ni ingen som helst humor? (man behöver inte läsa alla nyheter, jag gör själv så, det går bra att hoppa över)

Jag känner tvärtom! Att denna nyheten kan vara en klocka för alla fanbois som ringer extra högt. Kanske hör dom den

Skrivet av spda242:

HAHAHA!!! Den var faktiskt riktigt kul

Jag vill flytta till "Apple City"!!!!

Visst fan var det kul

men jag undrar (?) var ligger Apple City? Jag har letat nu på Googles Kartor jättelänge, och jag hittar inte Apple City

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Enkelt, de ville liva upp stämningen innan helgen
De började rulla kullan och nu börjar den ta fart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraydus:

Antingen kan man skaffa sig en MAC lr så skaffar man sig en riktig dator!

Haha! Man får ju ofta höra att Mac är som alla andra datorer, bara dyrare.
Sen har jag i och för sig lärt mig att personer som skriver Mac ”MAC” sällan har så bra insikt i ämnet.
Vi andra vet att en Mac är lika mycket dator som något annat. Eller du menar att en Mac med Windows inte är en dator? Är det OS X som inte duger? Vad menar du egentligen?

Skrivet av Memento mori:

Apple-användare ska vara glada att vi har religionsfrihet i Sverige annars skulle dom sitta i fängelse nu. Muslimer också, men de hade fått kortare straff.

Nu är du lika extrem som de du ifrågasätter. Alla Apple-användare beter sig inte likadant. Inte alla muslimer heller.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Frågan är ju också vart man drar gränsen vid fanboy jag menar, jag tror dom flesta skulle kunna anse mig vara fanboy, bara för att jag föredrar Apple framför HP tex, osv osv..

Men handlar det inte lite om personliga preferenser också? jag menar jag har byggt upp hela mitt nätverk hemma och hemmabio system på Apple produkter för att kunna streama material på ett mindre plågsamt sätt.. jag köpte även en Playstation 3 för att kunna använda den som mediamaskin, men den står nu nästan bara och samlar damm ^^ världelöst köp nästan helt omöjligt och streama material (utan att behöva ha en extra mjukvara igång som funkar på FreeBSD(FreeNAS))..

Det är stor skillnad på att föredra något och att avguda något, och det sistnämnda är ju ett bra exempel på en fanboy. Att man föredrar något betyder ju inte att man är fanboy, utan det betyder bara att det tilltalar mer än något annat, precis som med allt här i livet. Jag föredrar t.ex. att dricka mellanmjölk framför vanlig mjölk, men det betyder ju inte att jag avgudar mellanmjölken, och inte heller att jag avskyr vanlig mjölk, utan bara det att mellanmjölken är godare och att det är mitt förstahandsval. Och även med PS3 vs Apple så måste man ju se till vad som tilltalar mest. Jag tycker att PS3 duger relativt bra för att streama (använder PS3 Media Server), men en Apple TV kanske klarar det bättre, speciellt om man äger en Mac, men då kan du ju t.ex. inte spela Uncharted-trilogin på ATV Så för en normal individ så handlar det mest om vad som tilltalar just dig, men för en fanboy så är det bara en enda sak som gäller, och det är vad för logo som sitter på produkten.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Fanboys finns i alla former och inte heller datorvärlden är förskonad från fenomenet. Scott Rose och Andrew Baird gör stor humor av Apple-fanatikernas vanligaste argument.

Läs artikeln

länk till videon skulle vara bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

säg en "mp3-spelare" som är bättre än ipod touch.

Varför inte bara skaffa en vanlig mp3? billigare och spelar också musik, det är väl skitsamma... man gör ju allt annat på telefon i dagsläget som touchen klarar.
Kortare sammanfattat, du köper samma skit, bara att dem har rullat den i glitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Du får nog öva på trollandet lite till. Det där var alldeles för uppenbart

Skrivet av WijK:

Obvious troll is obvious

Var ijuförsig det som var meningen

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caineth:

Måste hålla med de föregående talare som skrivit att detta knappast borde vara en nyhet på startsidan. Det känns väldigt mycket kvällstidningsjournalistik och "vi publicerar något som skapar reaktioner" istället för "vi publicerar något med nyhetsvärde". Jag hoppas verkligen inte att den här typen av nyheter är något vi ska behöva vänja oss vid.

Tråkigt men sant, allt är inte läsvärt för alla, även i dagstidningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Jag har hört så sjukt mycket apple-skit genom åren av fanboys att jag fan hatar apple nu, haha xD

Kommer ihåg för två år sen när jag var it-tek: "meh, installerar du 64-bitars windows, mac har kört på 128-bitars i flera år!" xD

De lustiga är att man inte har någon större nytta av 128-bitars än så länge

Permalänk
Medlem

Jag råkar veta att Apple är i maskopi med Satan, sälj inte din själ till dom.
Nej men seriöst, jag har faktiskt mer utbyte av ett OS där jag kan knepa och knåpa hur mycket eller hur lite jag vill för stunden. Gillar kunna ändra fönsterfärger, plats eller tema på paneler, klockan, systray, osv osv så fort jag får en impuls utan att behöva förlita mig till tredjepartsapplikationer.
Känns inte direkt som att OS X (Eller Windows) kan riktigt ge mig det, så Apple fanboys kan exalterat berätta om alla fina och fantastiska innovationer Apple gör och det rör mig inte en smula! Tack Apple för att ni pushar för 64-bit, OpenCL och Webkit dock, hade nog aldrig hänt i samma takt med Google, Microsoft eller Linux Foundation vid rodret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Var ijuförsig det som var meningen

Men nu tog du ju bort själva meningen med trollandet när du skrev det. Ett riktigt skickligt troll skulle aldrig skriva så, och än viktigare: aldrig erkänna att man är ett troll!

Ontopic/ Fanbois är riktigt roliga Finns inget bättre än att driva dom till bristningsgränsen. D v S trolla dom satan

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Morkul:

Forskare har ju funnit att hjärnan hos Apple fanboys reagerar liknande som hos religiösa fanatiker. Så Apple är ju egentligen en religion och det gör denna film lite extra rolig.

Så om fanboys egentligen är religösa, så kan vi inte klaga på dem eftersom vi har religionsfrihet i Sverige?

Det här med fanboys gör det dock lite lustigt vad det gäller SSD. Jag tror nog alla här som har testat att ha en SSD som OS-disk är lite av en SSD fanboy. Men i det läget handlar det ju inte om påhittade argument som "Inga virus på Mac". SSD är mycket snabbare än en klassisk hårddisk, det är en grymt trevlig uppgradering, särskilt på en segare dator. Kan det fortfarande klassas som fanboy då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blargmode:

Det här med fanboys gör det dock lite lustigt vad det gäller SSD. Jag tror nog alla här som har testat att ha en SSD som OS-disk är lite av en SSD fanboy. Men i det läget handlar det ju inte om påhittade argument som "Inga virus på Mac". SSD är mycket snabbare än en klassisk hårddisk, det är en grymt trevlig uppgradering, särskilt på en segare dator. Kan det fortfarande klassas som fanboy då?

En fanboy vägrar ju i detta exempel att se nackdelarna med en SSD. T ex att den kostar mycket mer per gigabyte.

Fanboy = blundar för nackdelar
"Normal" konsument = ser både för- och nackdelar med en produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Streamar dagligen via ps3an, direkt från nätet, visst det är inte perfekt, och det crashar emellanåt men inte ofta, det är dugligt.
Kör även i mina filmer via den till tv:n då jag saknar smart-tv eller skärmsladd från datorn till tv:n, stoppat i externa hårddisken direkt i den.
Sen kan man spela på den om man känner för det

Men ska man bara se stream eller kolla på film, musik och bilder så är ju en htpc eller vanlig dator bättre som media-center.