Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2007

Mitt nya P8Z68 har ljudproblem

Köpte nya komponenter nyligen, däribland P8Z68 samt skärmen Benq XL2420T. Allt funkar bra utom att audio jacket i skärmen och på framsidan av datorn inte fungerar (de känner inte av att ett par hörlurar stoppas in).
Skärmen har två USB ingångar vilka fungerar bra. Den kopplas till moderkortet via USB och till grafikkortet (Sapphire HD 7950, också nyköpt) via HDMI.
HDMI outputen verkar installerad, men den tycker fortfarande att det inte finns någonting inkopplat;

Har någon nåt förslag på hur jag kan lösa det här? Vore skönt att kunna koppla in hörlurar i skärmen då jag inte har några högtalare för tillfället

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Finns där två kopplingar till ljudet i lådan/chassiet som går in i moderkortet? Isf testa med det andra så kanske det löser sig med frontkopplingarna.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Dec 2009

Kan vara så enkelt att du glömt jacka in chassits ljudutgångar till moderkortet. Kolla användarinstruktionen.
Testa med att koppla hörlurarna direkt i moderkortets uttag bak på chassit. Då vet du om ljudet funkar eller inte.

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"