Vilket chassi är ni mest nöjd med?

Permalänk
Medlem

Cooler Master Cosmos II

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Lian-Li's V2120 är min favorit hittills.

+rymilgt
+tyst
+luftflöde
+lättarbetat
+stilrent
+kvaitet dryper det om chassit

-stort... 65*65*25 (minst)
-dyrt

Har inte mycket att jämföra med mer än billiga plastiga saker sedan innan. Men har man plats med detta hemma och pengarna till det lär man aldrig behöva byta ut det. Varken pga ålder, det kommer att hålla ihop i evigheter, eller platsbrist inombords. 11 diskar ska inte vara ett problem...

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Inte så kul när man lanar hos någon som bor några våningar upp (finns inte hiss där jag har varit/bor)
20KG+ dator och en u2711 som väger kring 15KG =D

Tidigare tog jag dator och skärm samtidigt, nu blir det 3-4 vändor från bilen =D

Då får man käka lite spenat så är saken biff

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

tycker NZXT Phantom, är bland dom bättre bra pris med

Permalänk
Medlem

Fractal Design ARC är jag mest nöjd med.
Nästa bygge blir i en ARC till.
Hann köpa den innan R4 kom. den verkar bra oxå.
Corsair Obsidian 800D är oxå bra.
Sämst av mina lådor är Antec Pxxx serien.
Tillochmed mina två ACE är bättre

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhacha:

Woaw! Synd att inte det fanns när jag köpte mitt vita Fan va najs de såg ut

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Tänkte vi kunde snacka lite om vilket chassi ni är mest nöjd med på en trevlig full fredags kväll som denna
I mitt fall är det fractal design Define r4. Lätt att installera grejer i samt snyggt och tyst.

Vilket är erat?

Cosmos s 1100 utan att tveka...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-quix:

Woaw! Synd att inte det fanns när jag köpte mitt vita Fan va najs de såg ut

All pianolack är så fult och opraktiskt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

All pianolack är så fult och opraktiskt...

Tycker du ja.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Inaktiv

Har bara haft 3chassin i mitt liv, om man inte räknar med ett gammalt compaq desktop.
Gammalt chieftech som höll liv i ett gäng datorer, sen ett Coolermaster Wavemaster som höll minst lika länge.

Och senast ett Fractal Design R4 o det är så sjukt bra så vet inte varför jag någonsin ska byta igen. Blir väl om jag ska bygga en mindre dator nästa gång.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Har haft ett flertal chassin.

Ett gammalt grönt med blå dioder som jag inte minns vad det heter, Fractal Define XL, Antec p183v3.
Men favoriten är konstigt nog nuvarande som är ett Antec P182.

Jag tycker det är sjukt snyggt, ljuddämpad och bra kabeldragningsmöjligheter, går att få rätt bra kylning med så länge man inte är ute efter att köra flera grafikkort.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Skrivet av Arvidbergstedt:

Corsair Vengeance C70 är min absoluta favorit hittills. kvalitén på allt är skyhög och allt är smidigt. Alla intakes är filtrerade så att nästan inget damm samlas i chassit. Helt underbart!

Håller med!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se mer vågad design som Thermaltake Level 10 GT i framtiden.
Nackdelen med allt som är annorlunda och nytt blir ju oftast priset, så hoppas dessa lådor blir vanligare framöver i jämförelse med den mer konventionella designen.

Allt med fönster på sidan och kunna köra lite ljuseffekter från fläktar & dylikt är ju roligt å ha.
Smart också detta med möjlighet till kunna vända och vrida på kassetter till hårddiskar.
Chansen är väl ganska överhängande man så småningom kommer lämna traditionella mekaniska skiv-diskar och övergå mer & mer till SSD men då för kunna köra bakåtkompatibelt om man behöver.

Kan väl hända man fortsättningsvis gärna vill använda en hel del plast i lådorna just för begränsa ljud som folk inte vill kännas vid men hoppas ändå på man fortsätter håller fast vid plåten som ett gediget material att kunna skruva & borra i framför plast som oftast spricker och går sönder.

Gillar även detta i moderna chassin där man sett den praktiska möjligheten i lyfta bort sidostycket på baksidan av lådan för enkelt kunna dra kabel montage osv, suveränt.

Rymlighet och lättåtkomlighet till kunna bygga & reparera och byta ut detaljer är jätteviktigt.

Gäller bara få ner priset på dom också så det inte hamnar allt för högt

Permalänk
Medlem

Mitt Fractal Design XL det enda negativa är att den inte har ett fönster och inga 140mm fläkt hål i toppen av chassit men med lite modding så blir det as bra

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd med mitt ecco 220 från Ace of Sweden.

mATX chassi med riktigt bra luftflöde tackvare 2 st 120 mm fläktplatser i fronten, två i sidopanelen och en baktill. Dessutom sitter hårddiskarna på tvären så man får plats med riktigt långa grafikkort om man så vill.

Allt det till ett pris kring 300 kr! Kommer nog aldrig byta chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av weezy:

Är riktigt nöjd med mitt ecco 220 från Ace of Sweden.

mATX chassi med riktigt bra luftflöde tackvare 2 st 120 mm fläktplatser i fronten, två i sidopanelen och en baktill. Dessutom sitter hårddiskarna på tvären så man får plats med riktigt långa grafikkort om man så vill.

Allt det till ett pris kring 300 kr! Kommer nog aldrig byta chassi

Hade ett cooler master 310 ( tror jag det hette?) innan jag köpte R4 men måste ju säg att ditt låter mer värt för dom pengarna iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Tänkte vi kunde snacka lite om vilket chassi ni är mest nöjd med på en trevlig full fredags kväll som denna
I mitt fall är det fractal design Define r4. Lätt att installera grejer i samt snyggt och tyst.

Vilket är erat?

Samma chassi här men inte färdigbyggt system

/M

Permalänk
Medlem

Coolermaster HAF 922 . men lite sugen på HAF X redan eller väntar ny version då .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Silverstone Temjin TJ08B-E till bruksmaskinerna och Antec P280 till servern. Båda är väl genomtänkta och har riktigt smidiga dammfilterlösningar. P280 har mycket bättre antivibrationslösning för hårddiskar än de flesta andra chassin.

Standardfläkten i TJ08B-E är dock högljudd (och bytes t.ex. mot Phobyas motsvarande 32mm djupa 180mm-fläkt), och vanliga 3,5"-hårddiskar bör man inte ha i det (pga platsbrist och luftflöde). Perfekt med ssd och inga mekaniska diskar dock!

De medföljande fläktarna i Antec P280 är också för högljudda (så jag bytte till Nexus 120), och för att få positivt lufttryck + hårddiskkylning så bör fläktarna i taket istället placeras i fronten.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Vad säger ni om Lian Li V1110? Är det ett bra chassi? För- och nackdelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det var en svår fråga.
Men mitt gamla Coolermaster Wavemaster är ett av mina absolut bästa chassin.
Coolermaster CM Stacker 810 tålde mer stryk än vad jag nånsin kunde ana. Så många lan den har varit på, och är fortfarande i trogen tjänst efter snart 10 år och minst 50 lan.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Define R4, lätt. Högkvalitativt i stål och aluminium. Hårddiskvaggor i aluminium med gummibussningar. Gummi överallt. Dämpmattor! Tyst. 6 platser för 140mm-fläktar eller ett par radiatorer. Gott um utrymme för kabeldragning på baksidan och i allmänhet. Uttagbara/flyttbara hårddisk-rack. Mys.

Visa signatur

Case: Fractal Design R3 Define * MoBo: MSI P67A-C45 * CPU: Intel i5 2500K @4.5 GHz (CM Hyper Evo 212+, Gentle Typhoon P'n'P, max 63c Prime95) * GPU: Asus GTX 580 DirectCUII * RAM: Corsair 8 GB 1600 MHz * PSU: Corsair HX 750W * SSD: Plextor M5 Pro 256GB + Intel 320 Series 120GB * Monitor: Asus PB278Q 2560x1440 27" * Övrigt: Logitech z506 5.1, Logitech G400, Roccat Arvo