Scammad av native instruments?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2010

Scammad av native instruments?

Hej!

Jag köpte mig själv precis Traktor pro 2 (ett dj-program) på native instruments egna sida, pengar drogs från mitt konto, men jag fick ingen serial och på sidan står detta under "Order history":
You have not placed any orders.
Vad ska jag göra? Har skickat en ticket men då måste jag väl antagligen vänta till måndag på svar, känns jävligt tråkigt att betala 79€ för luft..
Mvh, LA.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2010

Hm, efter lite research verkar det som att det bara kan röra sig om seg delivery, en mod kan gärna låsa tråden. Förhastade mig. Sorry!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av PhenPhantom:

Hm, efter lite research verkar det som att det bara kan röra sig om seg delivery, en mod kan gärna låsa tråden. Förhastade mig. Sorry!

På det här forumet låser vi inte trådar på begäran eller när problemet är löst. Det kan hända att någon annan har en fråga relaterad till samma ämne, eller att du kanske kommer på någon följdfråga i framtiden, då är det bättre att tråden är öppen!

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Ett tips för framtiden är att maila företaget i fråga först istället för att börja med att skapa en tråd på ett forum. Företaget kan hjälpa dig, det kan inte vi.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Zotamedu:

Ett tips för framtiden är att maila företaget i fråga först istället för att börja med att skapa en tråd på ett forum. Företaget kan hjälpa dig, det kan inte vi.

Har redan mailat dem, och, det visade sig lite senare, att jag inte fick ändå inte fick den, efter 30-120 minuter, nu har det gått 29 timmar, och jag har inte fått någon respons från dem, eller nyckeln i sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Sep 2003

De skickar kanske ut nycklarna manuellt? I så fall så är det ju antagligen ingen som jobbar med det på helger. Ge dem åtminstone någon arbetsdag.

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Wingdings:

De skickar kanske ut nycklarna manuellt? I så fall så är det ju antagligen ingen som jobbar med det på helger. Ge dem åtminstone någon arbetsdag.

Mjo, tanken slog mig också, men det känns som att det borde stå någonstans på deras sida.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av PhenPhantom:

Har redan mailat dem, och, det visade sig lite senare, att jag inte fick ändå inte fick den, efter 30-120 minuter, nu har det gått 29 timmar, och jag har inte fått någon respons från dem, eller nyckeln i sig.

Det är helg och det är rätt få företag som erbjuder support på helger. Vänta tills måndag eftermiddag eller tisdag förmiddag. Nycklar brukar genereras automatiskt men det kan ju ha blivit något fel i deras system. Du har ju en överföring som visar att du har betalt. Det är enkelt att begära ut ett kontoutdrag från banken om det mot all förmodan skulle klaga. Det kan också vara så att pengarna inte kommit in och att de väntar på att pengarna landat på deras konto innan de skickar. Banker är inte alltid så automatiska och snabba som man kunde önska trots att allt är digitalt. Skräckexemplet är skatteverkets e-tjänster som bara har öppet på dagtid...

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Zotamedu:

Det är helg och det är rätt få företag som erbjuder support på helger. Vänta tills måndag eftermiddag eller tisdag förmiddag. Nycklar brukar genereras automatiskt men det kan ju ha blivit något fel i deras system. Du har ju en överföring som visar att du har betalt. Det är enkelt att begära ut ett kontoutdrag från banken om det mot all förmodan skulle klaga. Det kan också vara så att pengarna inte kommit in och att de väntar på att pengarna landat på deras konto innan de skickar. Banker är inte alltid så automatiska och snabba som man kunde önska trots att allt är digitalt. Skräckexemplet är skatteverkets e-tjänster som bara har öppet på dagtid...

Mjo, blev bara lite orolig då det alltid varit instant när jag handlat på internet förut.. x)