Permalänk

datorn sartar inte.

hejsan.

igår så fick jag hem min efterlängtade vattenkylning och började installera den. allting gick fint, läcktestad i 15 timmar utan någon läcka.

nu till problemet. efter läcktestningen så skulle jag starta datorn, kopplade in alla kablar till mb, hdd etc.. och ingenting fungerar. alla lampor lyser på mb och grafikkortet men när jag startar datorn så startaf flätarna i typ en femtedels sekund.

komponenter:
ASUS P7P55D-le
I5 750
ASUS 560TI DCUII
Fractal Design Newton R2 1000W
2x2gb kingston ramminne
1000gb hdd
350gb hdd
64gb ssd

någon som vet vad felet kan vara? jag lutar mig emot att nätagget har gått sönder men vad tror ni? kan ta bilder och lägga upp.

tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

testa byta nätdel, clear:a cmos.

Permalänk
Medlem

Du kanske får gå in i BIOS och "disable" cpu fan. För annars startar ju inte datorn om du har den på "Enable"

Visa signatur

Dator1: SB 2600k | Corsair H40 | Asus P8Z68-V GEN3 | 8gb Vengeance | EVGA GeForce GTX 670 2048MB FTW | Corsair SSD Force GT 120GB
Dator2: C2D E6750 @ 3760Mhz | Scythe Infinity |Gigabyte EP45-DS3 | Crucial DDR2 BallistiX PC8500 4gb | Gigabyte 8600GT 265mb |

Permalänk
Skrivet av Dimu:

Du kanske får gå in i BIOS och "disable" cpu fan. För annars startar ju inte datorn om du har den på "Enable"

Jag kommer inte in i datprn alls. Ingenting startar. Det är bara fläktarna som snurrar till i något ögonblick.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dimu:

Du kanske får gå in i BIOS och "disable" cpu fan. För annars startar ju inte datorn om du har den på "Enable"

Jag kommer inte in i datprn alls. Ingenting startar. Det är bara fläktarna som snurrar till i något ögonblick.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

tror moderkortet är pajj

Permalänk
Skrivet av ripper_viruset:

Jag kommer inte in i datprn alls. Ingenting startar. Det är bara fläktarna som snurrar till i något ögonblick.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du satt någon 4-pins fläkt på cpu_fan kontakten för att "lura" datorn att du har en cpu fan? Sen disable'a i bios cpu fan...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

börja med att ta en bild och släng upp eller några så folk kan se om du missat något ..

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

lyckades få igång den nu, det verkar som att några kontakter på mitt nätagg var trasiga :/ så det blir att reklamera det... trist när man tror att det ska hålla bättre.

iallafall så ska ni ha ett tack för hjälpen allihopen.