Blandade minnen och var tvungen att konfigurera om överklockningen, ser allt bra ut?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Blandade minnen och var tvungen att konfigurera om överklockningen, ser allt bra ut?

Min gamla dator som jag hade överklockat fick jag i uppdrag att slänga in lite nya minnen i så att gå från 4GB 1600 till 8GB med 4 nya 1333 minnen. Jag var även tvungen att konfigurera om överklockningen lite som QPI osv. Då jag inte har erfarenhet utav det och det var längesen jag pillade med denna så ville jag mest försäkra mig om att allt står rätt till.

Jag fick sänka RAM ration från 10*160 till 8*160 för att de nya minnena var långsammare och QPI har jag helt glömt av vad det gjorde så jag ställde in den på Auto. Processorn är överklockad från 2.66 till 3.36 precis som innan utom minnes inställningarna.

En sak jag är lite orolig över är att minnena är speccade till 1.65V men de kunde jag inte öka utan de är fast ställda som 1.5V i bios nu med nya inställningarna.

Är det någonting som sticker ut som helt fel, eller fick jag till det ok?

Tack på förhand!

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V