Kan inte ställa in sensitivity'n...

Permalänk
Avstängd

Kan inte ställa in sensitivity'n...

Min mus hoppar okontrollerat ibland, ställer febrilt om inställningarna i både mjukvaran till mössen jag har och i Call of Duty, men det blir inte bättre, kan det vara min musmatta som har slutat fungera? Annars vet jag inte, någon som vet? Det har tidigare inte varit några problem ska jag tillägga, även fast jag tycker det är krångligt att hitta sin egen "sens" så har det dock aldrig varit så här illa, detta blev för någon dag sedan. Musen hoppar helt plötsligt för långt åt sidan när jag rör den fort, och jag kan också tillägga att jag inte har ställt in "musacceleration" eller något liknade, har varit noga med att stänga av det på alla ställen som jag hittat, Windows, configfilen till Call of Duty (den var dock avstängd där som default) och även i mjukvaran till musen.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

Jag har också samma problem, men de jag gjorde var att jag stängde av belysningen på mitt tangentbord för de jag tror är att mitt nätagg är för klen, för jag fick detta problem när jag fick mitt nya tangentbord.

Annars kan de vara smuts på lasern på musen eller att musen har gått sönder helt enkelt, annars vet jag inte vad problemet är.

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av fraps, mumble eller msi afterburner om du har det igång. När du startar spelet sänk spelets prioritering till normal om den är på high eller höj till high om den är på normal.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrazySwede JR:

Jag har också samma problem, men de jag gjorde var att jag stängde av belysningen på mitt tangentbord för de jag tror är att mitt nätagg är för klen, för jag fick detta problem när jag fick mitt nya tangentbord.

Annars kan de vara smuts på lasern på musen eller att musen har gått sönder helt enkelt, annars vet jag inte vad problemet är.

Är tveksam till att det är mina möss faktiskt, har nu provat en tredje mus, en potisk, och den funkade som den skulle i några dagar, men nu är det sammsa sak med den, jag har inte heller någon belysning på. Vore konstigt om alla tre lasrar/optiska senorer skulle bli skitiga på samma gång?

Skrivet av BYATCH:

Testa att stänga av fraps, mumble eller msi afterburner om du har det igång. När du startar spelet sänk spelets prioritering till normal om den är på high eller höj till high om den är på normal.

Fraps har jag aldrig igång när jag spelar, men mumble, fast det behöver jag ju när jag spelar... Det med prioritering har jag hört om förut, men problemet har ju uppkommit nu på sistonne, aldrig varit förr!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BYATCH:

Testa att stänga av fraps, mumble eller msi afterburner om du har det igång. När du startar spelet sänk spelets prioritering till normal om den är på high eller höj till high om den är på normal.

Har bara hunnit prova en liten stund men det verkade faktiskt fungera med att sänka prioriteten, den stog på hög och jag valde normal. Peppar, peppar, om det nu funkar i fortsättningen också, behöver man ändra det varje gång?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboSvenne:

Har bara hunnit prova en liten stund men det verkade faktiskt fungera med att sänka prioriteten, den stog på hög och jag valde normal. Peppar, peppar, om det nu funkar i fortsättningen också, behöver man ändra det varje gång?

Öppna din config och ändra r_autopriority "0" till en 1a istället, tror det kommer ligga på normal hela tiden då. Annars är det inte så jobbigt att ändra när man väl spelar. Hoppas det höll i sig!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har du startat om musmattan?

Nä men det kanske är mattan det är fel på, minns att min g400 hade svårt att läsa av min ct large bf3 edidtion matta. men om den är helfärgad bör inte mattan vara problemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BYATCH:

Öppna din config och ändra r_autopriority "0" till en 1a istället, tror det kommer ligga på normal hela tiden då. Annars är det inte så jobbigt att ändra när man väl spelar. Hoppas det höll i sig!

Det funkade fint i ett par dagar, alla mina möss jag varit nära att skicka tillbaka funkade som dom gjorde förr, men nu idag när jag skulle göra samma sak, ändrade dock innan jag började spela denna gång. Idag funkade det inte alls dock, provade ändra till hög, normal, låg, hög igen, allt, normal, samma skit!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hede:

Har du startat om musmattan?

Nä men det kanske är mattan det är fel på, minns att min g400 hade svårt att läsa av min ct large bf3 edidtion matta. men om den är helfärgad bör inte mattan vara problemet.

Har tänk i dom banorna med, hehe. Min musmatta är helt svart, men det som gör att jag tvekar är att det faktiskt har funkat helt utan problem fram tills för några dagar sedan! Så om musmattan då blivit sliten och för "glatt" eller hur man ska säga?

Börjar ärligt bli irriterad på det här, har alla andra så här mycke krångel? Detta är bara en rad i många jävla krångel jag haft sen jag köpte denna dator hösten -11

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+