GW2, inte alls så kul?

Permalänk
Medlem

GW2, inte alls så kul?

Köpte GW2 igår efter att ha sett en hel del reviews av spelet, samt att många vänner har pratat om det. har några frågor. Är hela spelet bara en stor random zerg? är det itne någon skill, wipes etc?

Jag är lvl 15 atm och detta spel verkar vara det enklaste spelet jag spelat på länge. Det är ju bara trycka "W" i stort sett, så levlar man. Är det inga grps, raids, bra pvp eller så? Allt verkar bara så, simpelt på något sätt.

Det är säkert inget kasst lir. Men är det bara jag som inte känner att det ger speciellt mycket att lira GW2? Vad är det jag missar, detta känns endast lite mysigt och halvtrevligt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Många som tycker så. Detta är i princip det första mmorpg:et jag spelar regelbundet, är ingen gamer alls och har aldrig varit, och jag älskar det. Just för att det är så simpelt. Men sen finns det ju dungeons, wvw, pvp. inte så mycket mer än så, men det är därför jag gillar det som sagt. Storymode gillar jag skarpt

Visa signatur

When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. - Jimi Hendrix

Permalänk
Medlem

World events med stora strider är i princip bara zerg fram tills du kommer upp i level 80 zonerna där det finns lite fler mechanics. SPVP är väl vad du borde kalla för "bra pvp" ? och rvr är lite vad man gör det till, springer man bara runt med den största zergen så är det zerg man får, springer man runt och skyddar karavaner osv är det ju en annan femma..

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Blir lätt Zerg om man spelar på en high-pop server i en zon med mycket folk. Men även där finns det tillfällen där man hittar bossar som ingen annan tagit sig fram till. Vi börja 2 stycken mot en svår att hitta champion, men det funka inte. Sen lyckades vi hitta ett par till och på 6 man gick det bra, men med en hel del kiting och revives.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är svårare än de flesta andra mmo's jag har spelat. Men ja det är rätt lätt i början. Det är nämligen så att det är anpassat efter nybörjare i början och sen blir det svårare. Desutom är målet i gw2 inte svår levling utan pvp.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du väntat dig. WvW är vad man gör det till, krävs en guildgrupp på 10-20 för att vara skoj om du frågar mig. Inte för att vara den som är den, men... Alla MMOs är vad du gör dem till. Vill du ha kul så hittar du ett sätt att ha kul, ett sätt som passar dig.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Köpte GW2 igår efter att ha sett en hel del reviews av spelet, samt att många vänner har pratat om det. har några frågor. Är hela spelet bara en stor random zerg? är det itne någon skill, wipes etc?

Jag är lvl 15 atm och detta spel verkar vara det enklaste spelet jag spelat på länge. Det är ju bara trycka "W" i stort sett, så levlar man. Är det inga grps, raids, bra pvp eller så? Allt verkar bara så, simpelt på något sätt.

Det är säkert inget kasst lir. Men är det bara jag som inte känner att det ger speciellt mycket att lira GW2? Vad är det jag missar, detta känns endast lite mysigt och halvtrevligt.

På lägre nivåer är dodge inte så användbart och variation inte så viktigt då men ju högre du kommer ju mer nytta kommer du ha av det och WvW blir lätt stora strider eller zerg om bara ena sidan är många men sPvP är balanserat och bra (IMO), men det är ju bara hoppa in och testa sPvP

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Pvp är ju Pve same but dirrefent imo. Det ända som skiljer är ju att det fins några players här och där att peta ihjäl.

Zerg, breach, door/wall/siege etc.

Jaja, tur det är beta för Planetside2, Mech warr online dock

Nej det här var verkligen inte för mig. Tror jag tröttnat på wow kloner (för det är det imo) och själva konceptet.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Tror jag tröttnat på wow kloner (för det är det imo)

Om du tycker GW2 är det så har du fel (enligt mig). Visst, det är ett themepark-MMO, men man kan inte generalisera på det sättet ändå.

Att du inte gillar GW2? *axelryckning* Kör något annat då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Om du tycker GW2 är det så har du fel (enligt mig). Visst, det är ett themepark-MMO, men man kan inte generalisera på det sättet ändå.

Att du inte gillar GW2? *axelryckning* Kör något annat då.

Det är itne så att jag itne gillar det. Det är bara det att jag har fått för mig att detta är typ the game of the games, som i stort sett alla verkar tycka. Jag undrar mest vad jag missat. Men jag är ju endast lvl 15 än så länge, så vad vet jag. Det känns bar som att det är lite, railat, om du förstår vad jag menar.

Kör ranger och det är för jäla enkelt tbh. Ska pröva att latja runt lite ikväll med olika classer.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Det är itne så att jag itne gillar det. Det är bara det att jag har fått för mig att detta är typ the game of the games, som i stort sett alla verkar tycka. Jag undrar mest vad jag missat. Men jag är ju endast lvl 15 än så länge, så vad vet jag. Det känns bar som att det är lite, railat, om du förstår vad jag menar.

Kör ranger och det är för jäla enkelt tbh. Ska pröva att latja runt lite ikväll med olika classer.

Släng på dig ett Greatsword eller något annat melee vapen om du kan så du får dodga lite, blir både roligare och ger lite mer utmaning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Håller med TS angående att det är lite för mycket zerg i spelet, många gånger när man gör events känns det som taktik är helt frånvarande. Men som Triffid påpekade kanske det mest gäller låg lvl content, dock tråkigt ändå eftersom det drar ner glädjen med själva leveling processen. Tycker också att wvwvw är en zergfest av sällan skådat slag, visst som påpekats är det väl vad man gör det till, men bara till viss del. Försvara karavaner är en av de få saker som inte förutsätter en zerg, men jag kan inte påstå att det är störtkul att göra det heller. Det jag saknar är fler strategiska punkter som kan gå att ta över i mindre grupper, de flesta ställen kräver en jäkla massa spelare för att de ska gå att ta över.

Själva grunden i spelet tycker jag dock är snudd på lysande, gameplay är riktigt bra och spelvärlden är väldigt fin rent grafiskt. Dock saknas en grej som drar ner mycket av känslan i spelet för mig, och det är aktivitet och en känsla av liv i spelvärlden. Var är alla byar, där folk bor och gör saker, med hus man kan gå in i? Var är små karavaner som strövar genom zonerna och gör sin grej? Sånna saker, som det känns att det borde finnas i en värld. Events skulle bli mycket intressantare om platserna de hände på var intressantare. Nu har jag förvisso bara spelat två zoner, men jag har en stark känsla av att de flesta zonerna är rätt lika designmässigt och är därför tveksam att något drastiskt skulle förändras framöver.

Aja slutrantat nu, de har fått till mycket väldigt bra i spelet, men av det jag kört hittills saknas den där lilla kryddan/känslan som skjutsar upp spelglädjen till toppnivå. Hoppas det kommer längre fram, tänker garanterat dra en gubbe till 80 iaf och ge Arenanet några månader innan jag ger något slutgiltigt omdömme

EDIT: Ah just det, av de klasser jag spelat är ranger i särklass tråkigast. Så rolla något annat och jag tror du kommer få det lite roligare i alla fall!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Det är itne så att jag itne gillar det. Det är bara det att jag har fått för mig att detta är typ the game of the games, som i stort sett alla verkar tycka. Jag undrar mest vad jag missat. Men jag är ju endast lvl 15 än så länge, så vad vet jag. Det känns bar som att det är lite, railat, om du förstår vad jag menar.

Kör ranger och det är för jäla enkelt tbh. Ska pröva att latja runt lite ikväll med olika classer.

Har du kört några turneringar med folk av samma skill? Spelar WvW med guild/grupp? Inte många som spelar GW2 för PvE innehållet direkt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Inte många som spelar GW2 för PvE innehållet direkt.

Det där är samma BS som folk snacka om GW1 och i GW2 är det ännu mer osant, en stark PvP community betyder inte en svag PvE, de flesta jag spelar med /eller känner kör PvE mer än PvP.
Bara för att du kör GW2 för PvP betyder inte att andra gör det?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Vet inte riktigt vad du väntat dig. WvW är vad man gör det till, krävs en guildgrupp på 10-20 för att vara skoj om du frågar mig. Inte för att vara den som är den, men... Alla MMOs är vad du gör dem till. Vill du ha kul så hittar du ett sätt att ha kul, ett sätt som passar dig.

WvW är helfestligt med guildgrupp, nu behöver jag inte längta till storhetsdagarna i RvR i WAR längre.
För mig är GW2 WvW

Permalänk

Jag är varken dragen mot wow eller gw2, men tyckte ärligt talat att spelet är alldeles för förvirrande och ganska random. Tröttnade ganska snabbt

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Dock saknas en grej som drar ner mycket av känslan i spelet för mig, och det är aktivitet och en känsla av liv i spelvärlden. Var är alla byar, där folk bor och gör saker, med hus man kan gå in i? Var är små karavaner som strövar genom zonerna och gör sin grej? Sånna saker, som det känns att det borde finnas i en värld. Events skulle bli mycket intressantare om platserna de hände på var intressantare. Nu har jag förvisso bara spelat två zoner, men jag har en stark känsla av att de flesta zonerna är rätt lika designmässigt och är därför tveksam att något drastiskt skulle förändras framöver.

EDIT: Ah just det, av de klasser jag spelat är ranger i särklass tråkigast. Så rolla något annat och jag tror du kommer få det lite roligare i alla fall!

Wait... what?

Om du står i en by så kommer du garanterat höra korta/långa dialoger om sakerna som sedan blir events, de flesta NPCerna står ju ofta och småsnackar. (http://www.youtube.com/watch?v=6CyqGJHTjes , fantastiskt exempel på eventkedja).

Karavaner är ju också ett typexempel på events. Behövs det skydd mellan byarna och städerna är det väl inte konstigt att folk inte strosar omkring?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Det är itne så att jag itne gillar det. Det är bara det att jag har fått för mig att detta är typ the game of the games, som i stort sett alla verkar tycka. Jag undrar mest vad jag missat. Men jag är ju endast lvl 15 än så länge, så vad vet jag. Det känns bar som att det är lite, railat, om du förstår vad jag menar.

Kör ranger och det är för jäla enkelt tbh. Ska pröva att latja runt lite ikväll med olika classer.

Fördelen är ju att du kan komma tillbaks om några månader och köra igen om det är lite mer polerat då. Lite synd att man måste lägga ut för spelet och kanske inte fastnar för det. Men det är svårt att veta sånt innan man spelar själv när det inte finns demo.

Permalänk
Skrivet av Eenskolde:

Wait... what?

Om du står i en by så kommer du garanterat höra korta/långa dialoger om sakerna som sedan blir events, de flesta NPCerna står ju ofta och småsnackar. (http://www.youtube.com/watch?v=6CyqGJHTjes , fantastiskt exempel på eventkedja).

Karavaner är ju också ett typexempel på events. Behövs det skydd mellan byarna och städerna är det väl inte konstigt att folk inte strosar omkring?!

Av det jag kört hittills har jag inte känt att byarna/farmarna/vad det nu är som behöver skydd är särskilt levande, okej som du säger ställler man sig och lyssnar pratar säkert några npcer, ska prova att göra det när jag lirar senare ikväll faktiskt. Men det räcker inte tycker jag, jag saknar rörelse, folk som går mellan ställen och gör saker, där det finns hus man kan gå in och liknande. Svårt att förklara exakt men helt enkelt mer rörelse, att invånarna gör saker. Okej går man till t.ex divinitys reach händer betydligt mer, men det är inte alls på samma sätt ute i de tre zonerna jag varit i än så länge.

Ett exempel, jag gick in i en liten by i en 25-35 zon. Det är några hus och någon forge av nått slag, men det är väldigt få invånare i byn och de få som finns känns statiska, dock pratar vissa med varandra (så där har vi en faktor som kan ge lite liv, behövs mer). Det är helt enkelt alldeles för lite rörelse, och när en attack av banditer påbörjas fortsätter npcerna precis som innan, till synes helt oberörda av attacken på sina hem. Det känns lite off, om man säger så.

Jag säger inte att byarna är helt livlösa, men det saknas mycket tycker jag. Lite prat mellan två statiska gubbar är för lite. Till och med någon form av generisk aktivitet som kopieras mellan alla byar skulle vara bättre än som det är nu.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Tror jag förstår, och ja det är klart det blir roligare ju mer liv det är! Kan ju hoppas på framtiden!

Permalänk
Avstängd

Jag är levle 80 nu och har 90+ map completiton. Då har jag inte ens vetat om att npcer pratar med varandra. Satte på ljudet nu och fick lite mer inlevelse. hehe

Personligen tror jag att folk som kommer från wow och andra liklnande spel kommer sakna något att gå på, fr ni är vana att han något sletet driv i era föregående spel och då blir det tomt när det inte hittas.

Men fr mig som kommer från endast och endast gw1 som tidigare "riktigt" onlinespel har jag en hel jävla droes med grejer att uträtta.

min ÖÖö knapp har damp - konstig text

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av Eenskolde:

Tror jag förstår, och ja det är klart det blir roligare ju mer liv det är! Kan ju hoppas på framtiden!

Faktiskt är känslan bättre på vissa ställen jag varit på nu i nya zoner, inte så man slår frivolter men helt klart ett steg åt rätt håll! Aningen mer fart och känsla av en bebodd värld. Kan hända att de två första zonerna jag körde helt enkelt var lite tråkigt designade, hoppas helt klart att det fortsätter utvecklas till det bättre Dock är det fortsatt omöjligt att gå in i hus, åtminstone i 90% av fallen.

Skrivet av lakej:

Jag är levle 80 nu och har 90+ map completiton. Då har jag inte ens vetat om att npcer pratar med varandra. Satte på ljudet nu och fick lite mer inlevelse. hehe

Personligen tror jag att folk som kommer från wow och andra liklnande spel kommer sakna något att gå på, fr ni är vana att han något sletet driv i era föregående spel och då blir det tomt när det inte hittas.

Men fr mig som kommer från endast och endast gw1 som tidigare "riktigt" onlinespel har jag en hel jävla droes med grejer att uträtta.

min ÖÖö knapp har damp - konstig text

Tror helt klart du har rätt, har själv bara kört wow tidigare och känner helt klart att något "saknas" när det gäller drivet att spela. Kommer krävas lite anpassning tror jag, förhoppningsvis kan spelet växa för mig om jag gör mig av med gamla wow-vanor

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Dock är det fortsatt omöjligt att gå in i hus, åtminstone i 90% av fallen.

tycker du att det är rimligt att kunna bara gå in i någon hus? det är inget någon gör i verkligheten utan bara ett påfund från gamla rpg(Pokémon tex) där man kunde typ gå in i någons hus och loota grejor. man kan gå in på de flesta ställen det faktiskt är rimligt att gå in på i gw2.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Vänta till du blir 30 och testar den fösta dungeonen... Alla mmon jag har spelat, och jag har spelat väldigt många, kan slänga sig i väggen när det kommer till dungeons, GW2 är helt klart det spel som har svårast.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Skrivet av Deathtrip2k:

Vänta till du blir 30 och testar den fösta dungeonen... Alla mmon jag har spelat, och jag har spelat väldigt många, kan slänga sig i väggen när det kommer till dungeons, GW2 är helt klart det spel som har svårast.

Jag har funderat lite på det där, för dom är inte svåra på ett "bra" sätt tycker jag. Mekaniken är lite konstig, speciellt med ranged mobs i explorable. De 2-3-shottar en utan att man egentligen kan göra mycket, visst, du kan dodgea två gånger men sedan kommer du att dö eller bli downad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Jag har funderat lite på det där, för dom är inte svåra på ett "bra" sätt tycker jag. Mekaniken är lite konstig, speciellt med ranged mobs i explorable. De 2-3-shottar en utan att man egentligen kan göra mycket, visst, du kan dodgea två gånger men sedan kommer du att dö eller bli downad.

Jag är lite förvirrad när det gäller CC i såna situationer också, hade behövts, för tusan vad man får corpse-runna

EDIT: Jag körde min första dungeon igår kväll så vad vet jag

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Köpte GW2 igår efter att ha sett en hel del reviews av spelet, samt att många vänner har pratat om det. har några frågor. Är hela spelet bara en stor random zerg? är det itne någon skill, wipes etc?

Jag är lvl 15 atm och detta spel verkar vara det enklaste spelet jag spelat på länge. Det är ju bara trycka "W" i stort sett, så levlar man. Är det inga grps, raids, bra pvp eller så? Allt verkar bara så, simpelt på något sätt.

Det är säkert inget kasst lir. Men är det bara jag som inte känner att det ger speciellt mycket att lira GW2? Vad är det jag missar, detta känns endast lite mysigt och halvtrevligt.

sPvP, WvWvW? I level 30 kan man börja göra dungeons. De är svåra. Du kommer dö. Det är roligt. Du SKA ha roligt. Annars, sluta spela och låt oss slippa dessa trådar om folks subjektiva åsikter. Dear god..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det där är samma BS som folk snacka om GW1 och i GW2 är det ännu mer osant, en stark PvP community betyder inte en svag PvE, de flesta jag spelar med /eller känner kör PvE mer än PvP.
Bara för att du kör GW2 för PvP betyder inte att andra gör det?

Kolla vad Arena.net lägger ned resurserna mest på. De balansera PVP nästan i varje build just för att de vill att det ska vara en riktig utmanare inom esporten och till MOBA spelen.

Inte direkt som det finns nån PVE content till guildsen förrän level 30 medan alla andra spel har det vid level ~10. Spelet heter ju ändå Guild Wars 2, jag säger inte att spelet saknar content. Jag tycker bara att detta spel är mer inriktat på stora guilds och WvW och PVP.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Triffid:

tycker du att det är rimligt att kunna bara gå in i någon hus? det är inget någon gör i verkligheten utan bara ett påfund från gamla rpg(Pokémon tex) där man kunde typ gå in i någons hus och loota grejor. man kan gå in på de flesta ställen det faktiskt är rimligt att gå in på i gw2.

Nej det är ju inte rimligt, tänkte på det själv. Man skulle ju kunna lägga upp det som att dynamic events kan ändra byn: alla dörrar är stängda när jag kommer dit och man behandlas som vem som helst som precis kommit in i byn. Sen när jag hjälper till och rädda dem från vad det nu är blir jag "välkomnad" eller liknande, dörrarna öppnas och jag får gå och hälsa på hos folk. Då känns det inte längre orimligt och det skulle dessutom ge en större känsla av att eventsen påverkar något, spelvärlden ändras.

När det gäller husen är det inte heller så att jag promt måste kunna gå in i dem, det jag saknar är en känsla av att någon bor i husen.. att det är ett hus över huvudtaget mer än en kloss som står där för att föreställa ett hus. Skulle kunna vara lite folk som jobbar runt huset i trädgården, att vissa går in och ut genom dörrarna, barn som springer och leker utanför.. allt möjligt Som jag sa tidigare skulle en uppsättning aktivitet som används i alla byar funka, bara att lägga in en rng för hur saker händer så det inte ser exakt likadant ut i alla byar.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Det är säkert inget kasst lir. Men är det bara jag som inte känner att det ger speciellt mycket att lira GW2? Vad är det jag missar, detta känns endast lite mysigt och halvtrevligt.

Förresten, om du har lite mysigt och halvtrevligt, är inte det nog? Det låter som ett bättre utbyte än jag har haft av många andra spel

Och en annan sak. Jag har vid svagt tillfälle beklagat mig i annan tråd, och tvivlat på det här spelet. Det var på gränsen till att jag gick tillbaka till WoW. Men nu når jag närmar mig level 30 så tänker jag om igen... först kändes världen ganska begränsad och förenklad, som du skriver. Men ju längre jag kommer desto mer växer den. Jag är lycklig över att kunna rapportera: det här spelet växer med tiden! Det kanske är som kaffe eller öl, man måste lära sig att tycka om det, men sen kan man inte vara utan

Det innebär, att både du och jag måste lägga mer tid på det innan vi kan bilda oss en ordentlig uppfattning.

Jo just det, en sak till. I stort sett alla spel blir SÅ mycket bättre om man spelar med kompisar, IRL eller online. Det gällde WoW, men ännu mer här känns det som. Eftersom det finns så mycket att se, så blir utforskarkänslan många gånger bättre när man kan bolla idéer om vad man ska göra härnäst - speciellt eftersom PVE är utformat kring att driva omkring och utforska, mer eller mindre planlöst, om man vill.

Mina 2 ören!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB