Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av winterwold:

Någon som kan ge rekommendation på dessa? när jag googlar verkar det lite delade meningar om dem?

Jag har varianten med sladd och gillar dem. Så kan rekommendera:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Jag lyckades timea så jag beställde S21 FE sista dagen netonnet hade 8gb varianten för 6k, för att nästa dag när beställning gått igenom och jag fått kvitto vara eligible för samsungs erbjudande för buds och laddplatta. Fick mina tillbehör häromdagen. Quick-review: Antingen har budsen värdelös ANC eller så är mina öron tokstora och det sluter inte tätt. Bra ljud (Disclaimer: Ingen audiofil här) tycker jag. Plattan är ju najs att ha om man ska ladda flera saker samtidigt (tex buds+mobil). Den ger dock ifrån sig ett svagt surrande ljud när mobilen laddas (+ kyls med fläkt) så knappast lämplig för sovrummet om man har lättstörd sömn och planerar gå emot "ladda inte medan du sover för batteriets hälsa". Med det sagt,man ska inte skåda given häst i munnen

Snygg timing.

Galaxy Buds Live har nästan obefintlig ANC, just eftersom de inte är tänkta att sluta tätt. Däremot är de betydligt bekvämare att använda för att prata i telefon än lurar som sluter tätt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Resident evil Village till PS5 för 189kr?
Don't fucking mind if i do 😮

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Snygg timing.

Galaxy Buds Live har nästan obefintlig ANC, just eftersom de inte är tänkta att sluta tätt. Däremot är de betydligt bekvämare att använda för att prata i telefon än lurar som sluter tätt.

Visst?!

Men då vet jag! Jag hade ingen aning vad som väntades då jag uppgraderade från min trogne tjänare S7:an och har på jobbet kört med några billiga anderssons som lurar (messy work, ville inte riskera förstöra/tappa bort dyra lurar) så oavsett uppgrade så förväntade jag mig dunderhopp. Dock har jag testat lurar med RIKTIGT bra ANC (inser jag nu) way back och då kunde jag knappt höra vad personer sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Visst?!

Men då vet jag! Jag hade ingen aning vad som väntades då jag uppgraderade från min trogne tjänare S7:an och har på jobbet kört med några billiga anderssons som lurar (messy work, ville inte riskera förstöra/tappa bort dyra lurar) så oavsett uppgrade så förväntade jag mig dunderhopp. Dock har jag testat lurar med RIKTIGT bra ANC (inser jag nu) way back och då kunde jag knappt höra vad personer sa

Känns mest som att ANC inkluderats enbart för att fylla på specifikationslistan lite. Det visste jag dock innan jag köpte dem så det påverkade mig inte nämnvärt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

#19608944
Fast nu jämför du äpplen och päron

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Bra pris på Airpods (2nd gen?) i Tres butiken tydligen.

https://i.ibb.co/WWJ6TZG/Screenshot-20220525-230341-Instagram.jpg

Gäller endast i butik och över telefon. Desperat försök att sälja telefonabonnemang när de ändå har en på plats/linjen

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Valonen:

#19608944
Fast nu jämför du äpplen och päron

Hur menar du nu? Samma disk som postades lite längre upp fast den har en heatsink å är 200kr billigare? Tänkte väll mer att om man kanske köpt en för någon dag sedan och kan få en nu för 200kr mindre så hade iaf jag lämnat tillbaka disken utan. Men kanske var en onödig kommentar?

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CtrlAltTheSwed:

Resident evil Village till PS5 för 189kr?
Don't fucking mind if i do 😮

Vart?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Elgiganten men slut nu!

Skrivet av Bozzeta:
Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Elgiganten men slut nu!

Går dock att köpa ps4 versionen och få ps5 upgrade på köpet för 189kr 😁

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Går dock att köpa ps4 versionen och få ps5 upgrade på köpet för 189kr 😁

😋👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Gäller endast i butik och över telefon. Desperat försök att sälja telefonabonnemang när de ändå har en på plats/linjen

Ganska många företag som gör så. En kontakt med kunden = möjlighet att sälja på grejer.

Permalänk
Skrivet av fredrik831:

Ganska många företag som gör så. En kontakt med kunden = möjlighet att sälja på grejer.

Någon som fått köpa för 795.-?
Elgiganten säger att det gäller endast vid tecknande av abonnemang. (Försökte prismatcha mot tre)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Bra pris på Airpods (2nd gen?) i Tres butiken tydligen.

Frugans airpods börjar ge upp. Hon använder dem endast för att prata i telefon med. Påtvingad iphone på jobbet.
Finns det andra lurar för runt 800kr som är bra för samtal ute och inne? Plus om de kan kopplas både till iphone och till dator (Windows) samtidigt.
Jabra 75 i olika upplagor har ju legat ute för ungefär det priset, vet dock inte hur de står sig. Köpte JBL-lurarna som var uppe på kampanj här i tråden och de fungerar inte så bra när det blåser mycket ute.
Eller ska man bita i det sura och köpa airpods, ändå bra pris...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Någon som fått köpa för 795.-?
Elgiganten säger att det gäller endast vid tecknande av abonnemang.

Det gäller ju endast hos Tre...?

Edit: Ringde till Tre på Kungsgatan för att se hur länge de hade öppet idag och han jag pratade med påstod att det gällde nya eller befintliga kunder för de behöver registrera vem som köper pga max 1 per kund... Någon annan som vet mer?
Edit 2: Även Tre Mos sa att det gäller nya/befintliga.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Någon som fått köpa för 795.-?
Elgiganten säger att det gäller endast vid tecknande av abonnemang.

Jag besökte en Elgiganten Phonehouse och de sa att det endast gäller hos Tre:s officiella butiker, inte via återförsäljarna. Man sen började han snacka om att de vill såklart bara sälja på anonnemang, och att Elgiganten hade kunnat prismatcha etc.

Jag lämnade direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

MediaMarkts öppningserbjudande i Mall of Scandinavia den 26/5 innehåller bland annat:

Oled48c1 - 7777 kr
Oled65c1 - 12 990 kr
LG soundbar SP8YA - 2990 kr
Sony WH-1000XM4 - 2490 kr
Apple MacBook M1 air - 9790 kr
Möjligheten att boka PS5 i butik
30% rea på alla stora ordinarie vitvaror

25/5 kl 10:00 verkar det även som att dom släpper (redovisar) sina erbjudanden på mobiltelefoner.

https://www.mediamarkt.se/sv/shop/annons.html

Någon som varit på plats idag och kan ge en kort rapport om läget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Hur menar du nu? Samma disk som postades lite längre upp fast den har en heatsink å är 200kr billigare? Tänkte väll mer att om man kanske köpt en för någon dag sedan och kan få en nu för 200kr mindre så hade iaf jag lämnat tillbaka disken utan. Men kanske var en onödig kommentar?

Det var fel av mig, hade läst att heatsink inte gick att ta av och då inte passar överallt, därav mitt inlägg. Men fick läsa på och får backa om frukten.
Allt gott!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av edson:

Någon som varit på plats idag och kan ge en kort rapport om läget?

Var där från öppning 10 till ca 12.
Var kö för att komma in så det inte blev överfullt inne i butiken. Knappt kö alls vid 09:30, men byggde på sig vid 10 så det snirklade runt två varv ut mot utgången mot Friends.
Oorganiserat senare och folk som kom kring 09:50 med barnvagn och inte kunde stå i trappen fick gå före alla andra.
Hörde kring 1130 att kön sträckte sig ut mot Friends Arena.

Många som köpte Soundbars och TV-apparater.
Såg inget uttryckligt om max 1 produkt/kund.
Ganska lång tid för att få hjälp av säljare om man är ute efter något. Av vitvaruprodukterna kan man beställa på plats men leveransdatum verkar oklart. 30% av vitvaror gäller bara produkter som inte redan är nedsatta och är begränsat till kyl/frys, större diskmaskiner, tvättmaskiner och torktumlare.
De har en tävling där man kan vinna 500kr presentkort om man lyckas få in en fotboll genom öppningen på en tvättmaskin. Tror ingen hade lyckats med det när jag lämnade.
Långa köer till kassorna.

Överlag var nog folkmängden i nivå med Black Friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

Var där från öppning 10 till ca 12.
Var kö för att komma in så det inte blev överfullt inne i butiken. Knappt kö alls vid 09:30, men byggde på sig vid 10 så det snirklade runt två varv ut mot utgången mot Friends.
Oorganiserat senare och folk som kom kring 09:50 med barnvagn och inte kunde stå i trappen fick gå före alla andra.
Hörde kring 1130 att kön sträckte sig ut mot Friends Arena.

Många som köpte Soundbars och TV-apparater.
Såg inget uttryckligt om max 1 produkt/kund.
Ganska lång tid för att få hjälp av säljare om man är ute efter något. Av vitvaruprodukterna kan man beställa på plats men leveransdatum verkar oklart. 30% av vitvaror gäller bara produkter som inte redan är nedsatta och är begränsat till kyl/frys, större diskmaskiner, tvättmaskiner och torktumlare.
De har en tävling där man kan vinna 500kr presentkort om man lyckas få in en fotboll genom öppningen på en tvättmaskin. Tror ingen hade lyckats med det när jag lämnade.
Långa köer till kassorna.

Överlag var nog folkmängden i nivå med Black Friday
https://media.discordapp.net/attachments/485508799881412661/979284883035791370/DSCPDC_0001_BURST20220526092811841.JPG?width=860&height=645
https://cdn.discordapp.com/attachments/485508799881412661/979294541066686494/DSC_0255.JPG

Grym rapport, stort tack!

Permalänk
Medlem

Verkar som att Airpodsen som tre erbjuder är helt slut i butik (iaf runt Göteborg), så ett rent lockerbjudande för att få in en i butik och sen försöker de kränga på andra grejer + en beställning av airpods för angivet pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Om man läser recensioner om denna så är de begagnade kontroller.
Som inte medföljer några tillbehör.
Inget fynd.

Gäller knappast när det är Amazon själva som säljer. Har aldrig haft problem med dom själv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkar vara SSD's variant av att dra en lott och chansa vad man får. Lär duga om du inte har några speciella krav.

https://www.servethehome.com/pny-cs2130-1tb-nvme-ssd-review-c...

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Dax att testa en chromebook ? bra pris ? nån som har koll ?

Hur står den sig prestandamässigt mot en surfplatta t ex Samsung Galaxy Tab A 10.1 2019 som ungarna använder idag.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ibymafayhas:

Verkar vara SSD's variant av att dra en lott och chansa vad man får. Lär duga om du inte har några speciella krav.

https://www.servethehome.com/pny-cs2130-1tb-nvme-ssd-review-c...

Har ägt den, fungerade helt problemfritt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Har ägt den, fungerade helt problemfritt

Kör också med en sån och har inte haft några problem.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Iphone SE Gen. 3
1 krona kontant, 209 kr/mån med Halebop 6gb. Alltså mobiltelefon på köpet.

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Permalänk

Produkt: WD My Book Duo V2 28TB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l....
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5228041
Pris: 4990 kr

Något som kanske kan vara värt att lägga till:
Det sitter numera white label diskar i WD Duo. Detta till trots så har många återförsäljare kvar en produktbeskrivning som nämner WD Red diskar i lådorna. Gå in på WD's egna sida så ser ni att de har tagit bort referenser till WD red i produktbeskrivningen där. Jag postar denna info här för att göra er uppmärksamma på det innan ni trycker hem en.