Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Produkt: LG OLED42C26LB
Länk: https://www.lg.com/se/tv/lg-oled42c26lb
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6003056
Pris: 9632 kr

Medlemmar på LG:s hemsida får ett utgångspris på 15188 kr för LG OLED42C26LB.

Benify (https://www.benify.se/)(https://www.benifydealsprivat.se/) har en kampanj tillsammans med LG som ger 30% rabatt på LG OLED C2-serien med rabattkod: BENI22_LGL2G

LG har ytterligare en pågående kampanj som ska ge 1000 kr i cashback för just den här modellen: https://www.lg.com/se/promotions/oled

Dessa kampanjer ska tillsammans ge ett pris på 9632 kr för LG OLED42C2.

Det finns även andra LG OLED C2 i lager, ett par exempel på totalpriser (inkl. högre cashback för vissa modeller) ± 1 kr:
LG OLED55C26LD - 12904 kr
LG OLED65C26LD - 18578 kr
LG OLED77C26LD - 25310 kr

Antar att man inte kan förhandsboka 42:an då de är slut just nu?

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Antar att man inte kan förhandsboka 42:an då de är slut just nu?

Den var slut när jag kollade först också, men signade upp mig för notifikation när den fanns i lager igen. Tog bara nån timme så fick jag ett mail att den fanns i lager igen så kan vara värt att testa.

Permalänk
Medlem

Såklart så kommer ett sånt kanonerbjudande när man slutar kolla TV-priser en halvdag..
Sitter normalt och uppdaterar Swec-trådarna, prisjakt och diverse hemsidor minst en gång i timman

Nu är man ju inte så sugen på att köpa 77" C1 för 27k
Vad är oddsen att det här händer igen?

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Såklart så kommer ett sånt kanonerbjudande när man slutar kolla TV-priser en halvdag..
Sitter normalt och uppdaterar Swec-trådarna, prisjakt och diverse hemsidor minst en gång i timman

Nu är man ju inte så sugen på att köpa 77" C1 för 27k
Vad är oddsen att det här händer igen?

Kampanjen gäller ett tag till, så sätt upp bevakning så har du fortfarande chans att få en.

Max 2 enheter per person
Löptid - 2022.06.07 - 2022.06.21
Vilkoren gäller LG OLED C2 och LG UltraGear 27GP83B, 32GP850, 34GP950
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Kampanjen gäller ett tag till, så sätt upp bevakning så har du fortfarande chans att få en.

Max 2 enheter per person
Löptid - 2022.06.07 - 2022.06.21
Vilkoren gäller LG OLED C2 och LG UltraGear 27GP83B, 32GP850, 34GP950
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.

Vad blir priset på skärmarna i ultragear? Smått sugen på en ny....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Satte mig på leveransbevakning på LG 42" c2'an och det kom mail efter 3 timmar att den var i lager igen.

Så det blev en beställning :). Hoppas det går igenom hela vägen verkar ju för bra för att vara sant.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Har själv telefonen sedan innan och är väldigt nöjd!
Stjärna i kanten för att skal medföljer samt 65w laddare.
Ett litet minus för att man inte kan ha i minneskort.

Produkt: Xiaomi 11T 8GB 128GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/x...
Kategori: Mobil
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5878609
Pris: 2490:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Satte mig på leveransbevakning på LG 42" c2'an och det kom mail efter 3 timmar att den var i lager igen.

Så det blev en beställning :). Hoppas det går igenom hela vägen verkar ju för bra för att vara sant.

Ska nog inte vara någon fara, LG sålde den för ungefär samma pris när den lanserades

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag har ingen aning hur länge denna kampanj varar. Western digital har fin rea på sin hemsida. Jag rekommenderar starkt WD Elements där alla 10TB och över är CMR diskar. 8TB och mindre är garanterat SMR, inget du vill ha. De stora externa hårdiskar innehåller oftast deras ultrastar serie och de största har helium. Jag kör många i min rack.

När blev 8TB SMR? Sist jag köpte diskar var 8TB gränsen för att vara säker på att få CMR.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

När blev 8TB SMR? Sist jag köpte diskar var 8TB gränsen för att vara säker på att få CMR.

Jag uppdaterar, kom ihåg fel.

Köpte sist för ett år sedan. Förhoppningsvis har inget ändrats. För er som undrar så fungerar de gammla element diskarna fortfarande i min raidz2 array.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag uppdaterar, kom ihåg fel.

Köpte sist för ett år sedan. Förhoppningsvis har inget ändrats. För er som undrar så fungerar de gammla element diskarna fortfarande i min raidz2 array.

Plockar folk ut diskarna ur Elements-produkten för att använda? Billigare än att köpa diskarna för sig själva eller?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarg:

Plockar folk ut diskarna ur Elements-produkten för att använda? Billigare än att köpa diskarna för sig själva eller?

Yes, externa är billigare än att köpa lösa. Folk plockar ut, jag har en skänkes annons med delarna på insidan. https://www.sweclockers.com/marknad/215771-usb-till-s-ata-ada...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Yes, externa är billigare än att köpa lösa. Folk plockar ut, jag har en skänkes annons med delarna på insidan. https://www.sweclockers.com/marknad/215771-usb-till-s-ata-ada...

Är det rekommenderat användningssätt istället för att använda Elements Desktop som produkt? Kan tänka mig att USB 3.0 är ganska segt ifall man köper 12 TB (är det en disk eller flera diskar man får då?)

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarg:

Är det rekommenderat användningssätt istället för att använda Elements Desktop som produkt? Kan tänka mig att USB 3.0 är ganska segt ifall man köper 12 TB (är det en disk eller flera diskar man får då?)

Har för mig att jag fick ut 240 MB/s på 10TB i USB3 i benchmark, 1 disk i skalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Har för mig att jag fick ut 240 MB/s på 10TB i USB3 i benchmark, 1 disk i skalet.

Hum, antar att det är lika bra att slänga in i datorn i så fall. Har en äldre mekanisk disk på 3 TB som behöver fasas ut, så om dessa diskar är bra för ändamålet så varför inte.

(Det är SATA och inte några specialdiskar?)

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarg:

Hum, antar att det är lika bra att slänga in i datorn i så fall. Har en äldre mekanisk disk på 3 TB som behöver fasas ut, så om dessa diskar är bra för ändamålet så varför inte.

(Det är SATA och inte några specialdiskar?)

vanlig s-ata hårddisk, inte sas eller nåt annat i wd elements. Deras externa ssder kan dock vara fastlöda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

vanlig s-ata hårddisk, inte sas eller nåt annat i wd elements. Deras externa ssder kan dock vara fastlöda.

Gut. Då känns det som ett givet köp nu när man är ute efter lagring.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Gut. Då känns det som ett givet köp nu när man är ute efter lagring.

Om den inte dyker upp i BIOS eller OS:et kan du behöva tejpa över de tre pinnarna längst till vänster på diskens strömkontakt på grund av att vissa nätagg som inte implementerar senaste ATX-standarden skickar ström till reset-pinnen. Det är dock enkelt att göra i så fall. Tänkte mest att det kan vara bra att veta ifall problemet mot förmodan skulle uppstå.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Om den inte dyker upp i BIOS eller OS:et kan du behöva tejpa över de tre pinnarna längst till vänster på diskens strömkontakt på grund av att vissa nätagg som inte implementerar senaste ATX-standarden skickar ström till reset-pinnen. Det är dock enkelt att göra i så fall. Tänkte mest att det kan vara bra att veta ifall problemet mot förmodan skulle uppstå.

Har en EVGA Supernova G2 750W från 2014 eller så.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Satte mig på leveransbevakning på LG 42" c2'an och det kom mail efter 3 timmar att den var i lager igen.

Så det blev en beställning :). Hoppas det går igenom hela vägen verkar ju för bra för att vara sant.

Ser att vi la en beställning samtidigt. Hur ser statusen ut för dig när du kollar på din order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Har en EVGA Supernova G2 750W från 2014 eller så.

Jag har dålig koll på exakt vilka agg som har "problemet" (egentligen en specifikationsändring) men kan mycket väl vara något som potentiellt drabbar dig. Det löses dock som sagt enkelt med lite tejp så det är inget egentligt problem.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Några problem att köra diskarna i en synology nas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Några problem att köra diskarna i en synology nas?

Nej, det brukar funka rakt av vill jag minnas.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bea:

Produkt: Bose SoundLink Flex Bluetooth Speaker
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/344860-Bose-SoundLink-Fl...
Kategori: Högtalare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5935396
Pris: 990:-

"Flash sale", endast 50 st. Just nu finns det 45 kvar.

Samma pris hos amazon.se dvs 990:-
https://www.amazon.se/-/en/dp/B099TJGJ91

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Håkis:

Produkt: Google Nest Hub 2 gen + JBL Link Portable set
Länk: https://www.clasohlson.com/se/Google-Nest-Hub-+--JBL-Link-Por...
Kategori: Smarta hemmet hub, högtalare
Pris: 990 kronor

Väldigt prisvärt paket för den Google Assistant frälste

Perfekt för oss Apple användare också då högtalaren stödjer airplay. Jag har köpt två paket av dessa tidigare och sålde hub:arna löst för 500kr styck. Så två högtalare för 1000kr 👌🏼

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blunden:

Om den inte dyker upp i BIOS eller OS:et kan du behöva tejpa över de tre pinnarna längst till vänster på diskens strömkontakt på grund av att vissa nätagg som inte implementerar senaste ATX-standarden skickar ström till reset-pinnen.......

Skrivet av Sarg:

Har en EVGA Supernova G2 750W från 2014 eller så.

Får du problem med hårddisken, så kan du använda en molex till s-ata adapter istället för att tejpa.

Molex har inte 3.3v. Gammla nättagg kan ge 3.3v på hårddiskens reset pin. Du undviker problemet helt via en molex adapter.

Skrivet av Dhanjel:

Några problem att köra diskarna i en synology nas?

Molex ger 5v och 12v. Detta är tillräckligt för moderna hårddiskar. Har du ett rack chassi med hot-swap så drivs de hårddiskarna också av en molex kontakt som sitter på backplane. Synologi följer nog denna norm, då 3.3v stöd är en extremt onödig kostnad.

Har man många hårdiskar så kan jag rekommendera en 1 till 5 adapter på amazon. https://www.amazon.se/s?k=molex+to+sata+5+1&crid=VMXI4J46YZVX...

Jag ber om ursäket för att jag inte tog upp detta i fyndtråden. Dock är priset så pass bra att en molex adapter / tejp är värt besväret man kan få med gammla nättagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Får du problem med hårddisken, så kan du använda en molex till s-ata adapter istället för att tejpa.

Molex har inte 3.3v. Gammla nättagg kan ge 3.3v på hårddiskens reset pin. Du undviker problemet helt via en molex adapter.

Hittade lite trådar om det på r/datahoarders, och läste där att molex-sata-adaptern hade lite brandrisk ifall det inte var bra kvalité, så kommer att testa med tejpmodden.

Behöver det vara kaptontejp eller funkar vanligt eltejp också? Tänker att klistret kanske är ett problem pga. temperaturerna?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hittade lite trådar om det på r/datahoarders, och läste där att molex-sata-adaptern hade lite brandrisk ifall det inte var bra kvalité, så kommer att testa med tejpmodden.

Behöver det vara kaptontejp eller funkar vanligt eltejp också? Tänker att klistret kanske är ett problem pga. temperaturerna?

Verkar vara en specifik design på adaptern som bör undvikas.
https://youtu.be/TataDaUNEFc?t=155

Ang. tejp så har jag hört att eltejp riskerar att vara för tjock för att få plats. Har dock ingen egen erfarenhet med tejpning.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarg:

Hittade lite trådar om det på r/datahoarders, och läste där att molex-sata-adaptern hade lite brandrisk ifall det inte var bra kvalité, så kommer att testa med tejpmodden.

Behöver det vara kaptontejp eller funkar vanligt eltejp också? Tänker att klistret kanske är ett problem pga. temperaturerna?

Angående tejp så kan du fråga @blunden vad han använde för något.

Molex
Det här med brandfara med molex är främst för att folk inte kan följa en standard.

Molex 12v,11 A (18AWG w/30 °C rise)

  • Det vill säga max 132 watt på 12v eller 55 watt på 5v.

  • Ska du använda 5v och 12v samtidigt så är det inte max 187 watt!

  • Det är inte 132 watt per molex uttag.

  • För 12v är det max 132 watt per kabel från nätaggregatet.

  • Kabeln kan ha hur många molex uttag som helst, max 132 watt tillsammans(12v).

Du kan däremot dela upp belastningen mellan olika kablar från nätaggregatet.Om du bara använder 12v för hårddiskar, så kan varje kabel från nätaggregatet med molex dra 132 watt innan det blir brandfarligt. Minners bränner molex adapters när de går utanför specifikation, en högre belastning än vad molex är gjort för.

Bra Kvalite
Sen finns det ju självklart adaptrar som är extra tjocka och gjorda för en högre belastning än molex standarden. Vilket tillåter användare att köra gigantiska grafikkort på en och samma kabel utan en brand. Men du kan ju inte räkna med att kabeln från nätaggregatet är gjort för att stödja mer än standarden.

Någon kommer självklart att argumentera att deras wire gauge till nätaggregatet tillsammans med dess modulara kontaktanslutning klarar av x watt över standard och att deras molex uttagg är kopplade parallellt.Men detta gäller inte för alla märken, modeller och tillverkare av nätaggregat. Den normala användaren är inte så sugen på att klippa och klistra för att kolla vad deras nättaggregat klarar av över standard.

Tillverkningsfel och måndagsexemplar.
Fuskar man med 18AWG på sin molex adapter så kommer tillverkaren snabbt att gå under när alla kunder försvinner. Mitt tips är att köpa från en trovärdig återförsäljare. Annars kan du köpa två och klippa ena om du är riktigt paranoid.

TLDR: Det viktigaste är att folk som vill använda molex säkert, håller sig inom standarden. Gör man det är man säker. Är man osäker så ska man ha watt marginal! Jag förstår att det kan vara mycket information att ta in. Men det går som sagt att tejpa om du har ett gammalt nätaggregat. Tack för er tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Det är nog dags att byta upp till en 77C2 från 65CX...

fick mail att TV skickats idag.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C