Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag köpte en en Asus-router med cashback i januari 2021. De skrev att cashback skulle utbetas inom 90 dagar men det dröjde mer än så den gången.
Frågan är hur lång tid tar det denna gång innan de betala ut cashback.

Jag räknar med 3-6 månader + ett par arga mejl som sist. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Jag räknar med 3-6 månader + ett par arga mejl som sist. 🙂

Instämmer, $-back är bara skicka in och "glömma" och räkna som bonus när / om det väl kommer.
Men räkna med merjobb för att följa upp etc.

Permalänk

Anyone here who ordered LG OLED using the Benify code & got their delivery ? I ordered the 77C2 on 19th June and wondering how long it generally takes ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Jag räknar med 3-6 månader + ett par arga mejl som sist. 🙂

Samma sak här. Tog väl ca +6 månader innan pengarna dök upp.. Sjukt långsamt

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Har byggt med två ASUS ROG Ryujin 240mm, den klara av en Intel Core i9 12900 utan problem, märk dock att den inte har stöd för Socket 1700, utan bara fungerar på ASUS moderkort där du har två alternativ för mountingen. Kylaren är effektiv, snygg, väldigt tyst och med tanke på Cashback och Elden Ring, eller vad ni nu väljer, så är det i min bok ett superfynd med en premium AIO-vattenkylning för 549kr + ett spel.

Tack för tipset! Jag är intresserad av denna, hur vet man om mitt Asus moderkort funkar med denna? Jag har ett "ASUS PRIME Z690-P WIFI D4" + i9 12900K.

EDIT: Hittade detta i manualen, så jag la en beställnning. Återigen, tack för tipset!
"Additional holes for LGA1200 compatible cooling systems are also available on ASUS Intel 600 series motherboards, however, we still strongly advice consulting with your cooling system vendor or manufacturer on the combability and functionality of the cooling system."

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Anyone here who ordered LG OLED using the Benify code & got their delivery ? I ordered the 77C2 on 19th June and wondering how long it generally takes ?

Order status says "Waiting" for me. I don't know which model you got but if it's the 5LB I believe it was just released now according to the product page when ordering so it is unlikely anyone got it. I've seen some reports of 6LD being delivered though during the campaign, but it was not a new release so probably in stock units.

Probably a good thing it didn't show up before midsummer 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Anyone here who ordered LG OLED using the Benify code & got their delivery ? I ordered the 77C2 on 19th June and wondering how long it generally takes ?

Ordered 7th June. On the 10th June, I got an SMS from Dasher to schedule a delivery. They delivered on 14:th June.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Skrivet av dave:

Order status says "Waiting" for me. I don't know which model you got but if it's the 5LB I believe it was just released now according to the product page when ordering so it is unlikely anyone got it. I've seen some reports of 6LD being delivered though during the campaign, but it was not a new release so probably in stock units.

Probably a good thing it didn't show up before midsummer 😎

Yes, OLED77C25LB is the model number. For me it says 'På vänt' which when translated using google says 'on the contrary' (I have no idea what that means)

It was a pre-order item with a message that deliveries will start from 22nd June. So maybe another week or so i assume.

Skrivet av svolter:

Ordered 7th June. On the 10th June, I got an SMS from Dasher to schedule a delivery. They delivered on 14:th June.

Thanks ! One question, did they deliver the TV inside the house/apartment or only till the main entrance of the building ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag köpte en en Asus-router med cashback i januari 2021. De skrev att cashback skulle utbetas inom 90 dagar men det dröjde mer än så den gången.
Frågan är hur lång tid tar det denna gång innan de betala ut cashback.

Tog drygt 6 månader för mig, trots flera tjatmail till ASUS om detta, fanns en hel tråd om detta slutet 2020 början 2021.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Yes, OLED77C25LB is the model number. For me it says 'På vänt' which when translated using google says 'on the contrary' (I have no idea what that means)

It was a pre-order item with a message that deliveries will start from 22nd June. So maybe another week or so i assume.

Thanks ! One question, did they deliver the TV inside the house/apartment or only till the main entrance of the building ?

"på vänt" i think should be translated as "on wait list"

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Genki shadowcast på Inet för 199:-

https://www.inet.se/produkt/6610148/genki-showcast-switch-ps5

Orginalpriset är 549:-

Använder denna dagligen så kan verkligen rekommendera den.
Beställde en extra att ha ifall min ordinarie går sönder.
(Och skaffa version 1.2 av genki appen för bästa resultat 😉)

Hur laddar man ned en äldre version av appen? Hittar bara version 1.6

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Hur laddar man ned en äldre version av appen? Hittar bara version 1.6

Man får googla.

Jag fick min av en databas som hade alla versioner

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Man får googla.

Jag fick min av en databas som hade alla versioner

Varför föredrar du just 1.2? Vad är sämre med nyare versioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför föredrar du just 1.2? Vad är sämre med nyare versioner?

Hade problem med att programmet hängde sig.. va tydligen ett vanligt problem i 1.6
Även att de kraschar vid start..

Har läst massa och 1.2 va den sista versionen folk inte hade problem med.

Och kan säga med över 300timmar på 1.2 nu att jag håller med.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Elgiganten har tydligen sommarrea idag. Sidan är ännu långsammare än vanligt för mig. Någon som hittat något roligt?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Elgiganten har tydligen sommarrea idag. Sidan är ännu långsammare än vanligt för mig. Någon som hittat något roligt?

Elgiganten har utan tvekan den absolut sämsta sidan av alla butiker. Det är fanimej helt jävla omöjligt att surfa in där även till vardags. Även om man omöjligen trodde att det kunde bli sämre så är deras nya sida en ännu större katastrof än den förra.

Permalänk
Avstängd

Jag lyckas inte logga in på vare sig FF eller Chrome.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

För er som inte kommer åt sidan så har Elgiganten HUE-produkter för "köp 2, få 20% rabatt" så smet iväg till närmaste varuhus och plockade på mig några spotlights.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

skulle köpa en kaffemaskin och fläkt men går ju för fan inte att logga in

Permalänk
Medlem

Verksr fortfarande inte gå att se erbjudanden eller logga in på @Elgiganten...
Uruselt skött av Elgiganten.
Klagas för fullt även på FB m.m av många kunder men ingen respons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Verksr fortfarande inte gå att se erbjudanden eller logga in på @Elgiganten...
Uruselt skött av Elgiganten.
Klagas för fullt även på FB m.m av många kunder men ingen respons.

Jag tjuvkika igår och åkte till butiken och beställde istället då vi hade ärenden i närheten av en.... Men deras hemsida måste vara sämst i Sverige? Obrukbar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag tjuvkika igår och åkte till butiken och beställde istället då vi hade ärenden i närheten av en.... Men deras hemsida måste vara sämst i Sverige? Obrukbar

Den blev så mycket sämre ja. Den förra såg till och med ok ut.
Åkte förbi fysiska butiken idag och köpte en kaffebryggare till sambon för hennes hade gått sönder. 500kr istället för tusenlappen.
De hade säkert mycket mer men inget jag var intresserad av.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

Det går att komplettera erbjudandet ytterligare. Jag fick det du nämnde men lyckades även få 1500 kr rabatt utöver det med ett nytecknat abonnemang utan bindningstid. Totalt 3490 kr alltså för telefonen och klockan. Ett 299 kr/mån abonnemang som man som tidigast kan göra sig av med då när det gått två månadsavgifter så räkna med 598 kr utgift bara.

Vilket abonnemang var det du valde? Jag hittar inte det abonnemanget som skulle ge 1500 kr lägre totalpris, jag vet att Tele2 kör utan bindningstid men den minsta kostnaden skulle då bli 11778 kr före 3000 kr-rabatten i stället för 7990 kr (256 GB).

Telenor och Tre som har abonnemang för 299 kr/mån verkar vara bundna i alla fall om man kollar via hemsidan, det kanske var annat i butik?

Det hade ju varit fantastiskt om kostnaden kunde sänkas ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Vilket abonnemang var det du valde? Jag hittar inte det abonnemanget som skulle ge 1500 kr lägre totalpris, jag vet att Tele2 kör utan bindningstid men den minsta kostnaden skulle då bli 11778 kr före 3000 kr-rabatten i stället för 7990 kr (256 GB).

Telenor och Tre som har abonnemang för 299 kr/mån verkar vara bundna i alla fall om man kollar via hemsidan, det kanske var annat i butik?

Det hade ju varit fantastiskt om kostnaden kunde sänkas ytterligare.

Det var något som killen i butiken tog fram åt mig, Tele2 fastpris 50GB 299 kr/mån. Nog inget erbjudande man kommer åt själv, det var när man kommit in en bit i köpprocessen då han såklart ville höra om man var bunden osv och jag nämnde att jag kunde tänka mig ett abonnemang om det saknade bindningstid så länge det sänkte min kostnad ytterligare.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

Det var något som killen i butiken tog fram åt mig, Tele2 fastpris 50GB 299 kr/mån. Nog inget erbjudande man kommer åt själv, det var när man kommit in en bit i köpprocessen då han såklart ville höra om man var bunden osv och jag nämnde att jag kunde tänka mig ett abonnemang om det saknade bindningstid så länge det sänkte min kostnad ytterligare.

Det var tur att du kom åt en sådan exceptionell deal. Det är ju sådant lotteri med vilken säljare man får och jag skulle nog gissa att vissa inte ens vill sälja paketet för 4990 kr.

Men tack för att du nämnde detta. Hoppas att fler lyckas få den dealen så blir det billiga mobiler och klockor för alla!

Permalänk
Medlem

Det står att erbjudandet håller fram till kl 9:59 imorgon, en minut innan de öppnar. Är det för sent då? Eller kan man boka att hämta på plats och sköta det där? Vill lämna in mobil för inbytesvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Det står att erbjudandet håller fram till kl 9:59 imorgon, en minut innan de öppnar. Är det för sent då? Eller kan man boka att hämta på plats och sköta det där? Vill lämna in mobil för inbytesvärde.

Det är väl bara förturen för medlemmar som de syftar på?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Det är väl bara förturen för medlemmar som de syftar på?

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Det går att byta in en telefon med nästan 0 kr i värde och ändå få ut 3000 kr i rabatt. Erbjudandet gäller endast i fysisk butik.

Stämmer ju inte om man kollar värdet på hemsidan står det t ex i mitt fall Du kan få upp til 891 kr för din Samsung Galaxy S9 128GB G960F.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av Bosse78:

Stämmer ju inte om man kollar värdet på hemsidan står det t ex i mitt fall Du kan få upp til 891 kr för din Samsung Galaxy S9 128GB G960F.

Du får ytterligare 891kr i inbytesvärde alltså 3000 + 891= 3891kr (totala inbytevärdet).

"Du får värdet på din gamla produkt, plus 3 000 kr extra när du köper Samsung Galaxy Flip3 eller Fold3, 2 000 kr när du köper Samsung Galaxy Book 2 eller Galaxy S8." - ELGIGANTEN