Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merciless:

Du får ytterligare 891kr i inbytesvärde alltså 3000 + 891= 3891kr (totala inbytevärdet).

"Du får värdet på din gamla produkt, plus 3 000 kr extra när du köper Samsung Galaxy Flip3 eller Fold3, 2 000 kr när du köper Samsung Galaxy Book 2 eller Galaxy S8." - ELGIGANTEN

wtf! asbra isf!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

wtf! asbra isf!

Absolut, det som inte lockar är sämre batteritid och liknande/sämre kamera än min gamla S10, annars hade jag nog hängt på låset imorgon.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Kan man lämna in en defekt telefon för att få 3000kr erbjudandet? Har nämligen en icke-fungerande iphone 5, gäller det endast i butik då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Kan man lämna in en defekt telefon för att få 3000kr erbjudandet? Har nämligen en icke-fungerande iphone 5, gäller det endast i butik då?

Villkoren finns tydligt angivna på hemsidan.
https://www.elgiganten.se/brand/samsung/samsung-trade-in

"För att en telefon, dator eller surfplatta ska vara berättigad till inbyte måste den fungera och kunna slås på som vanligt vid inlämningstillfället."

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det verkar som att erbjudandet för klockan har börjat tas bort från hemsidan? Erbjudandet för klockan visas i nuläget medan sidan håller på att ladda men försvinner sedan när sidan har laddat klart.

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Synd om det är sant. Kan i så fall kanske vara värt att försöka vid kl. 10.00 ändå, men annars får man gratulera de som hann med att genomföra köpet i går.

Borde dock fortfarande gå att få enbart telefonen för 4990 kr (med reapris plus inbytesrabatt), vilket är ett skapligt pris i sig.

Permalänk
Medlem

Om detta stämmer kan man nog vänta sig fler Samsung erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Produkt: JBL Bar 9.1
Länk: https://www.power.se/tv-och-ljud/soundbars/jbl-bar-91-soundba...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5290883
Pris: 5990kr

Tidigare 9990kr, sen 7770kr... Nu 5990kr 😲👍

För det priset är det bara köp köp köp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

För det priset är det bara köp köp köp.

Hur står sig JBLen mot t.ex LG SP11RA, Samsung Q960 eller nya Harman Kardon Multibeam 1100?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Hur står sig JBLen mot t.ex LG SP11RA, Samsung Q960 eller nya Harman Kardon Multibeam 1100?

Inte hört LG eller kardon men jag äger en q960a och det är så pass lite skillnad(till Samsungs fördel) att om någon av de kostar så lite är det en no-brainer. Jag gav 10500 för min när det begav sig.
5990 brukar man inte få atmos alls. Har man en TV som stödjer dolby vision HDR är det ett bra plus också med JBLen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Inte hört LG eller kardon men jag äger en q960a och det är så pass lite skillnad(till Samsungs fördel) att om någon av de kostar så lite är det en no-brainer. Jag gav 10500 för min när det begav sig.
5990 brukar man inte få atmos alls. Har man en TV som stödjer dolby vision HDR är det ett bra plus också med JBLen.

Tack för info. 7640 kan man få q960a för nu via Benify ser jag. Gillar iden om att satelliterna drivs av nätadapter istället för batteri som för JBLen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Hur står sig JBLen mot t.ex LG SP11RA, Samsung Q960 eller nya Harman Kardon Multibeam 1100?

good soundbar but one step behind Q960A

https://www.rtings.com/soundbar/tools/compare/jbl-bar-9-1-vs-...
some people has questioned rtings credibility when it comes to soundbar reviews (i.e. their methods are "flawed"), but they are still the most comprehensive review site available.

honestly if it's strictly to soundbar, I'd go with Samsung. it's well regarded as the best soundbar available. If I did not go down the rabbit hole with hifi setup, I'd buy it as well.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

Har en snabb fråga här. Klarar alla BD-brännare spela upp 4K BD? Om inte, hur vet man att den gör det? Har en BD-brännare jag köpte 2010 som jag misstänker inte klarar dem men vet faktiskt inte. Behöver skaffa ny om den inte gör det men vill ju veta säkert att den jag köper gör det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Har en snabb fråga här. Klarar alla BD-brännare spela upp 4K BD? Om inte, hur vet man att den gör det? Har en BD-brännare jag köpte 2010 som jag misstänker inte klarar dem men vet faktiskt inte. Behöver skaffa ny om den inte gör det men vill ju veta säkert att den jag köper gör det.

Troligtsvis inte med tanke på att denna släpptes: 2013-08-28 17:49

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Tack för info. 7640 kan man få q960a för nu via Benify ser jag. Gillar iden om att satelliterna drivs av nätadapter istället för batteri som för JBLen.

På JBL BAR 9.1 kan du driva satteliterna direkt från vägg med micro-USB, dom måste dock dockas vid firmware updates.
Har inte lyssnat på 9.1-systemet men tycker 5.1 presterar bra, mycket mer tryck i subban kontra LGs system.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Inte hört LG eller kardon men jag äger en q960a och det är så pass lite skillnad(till Samsungs fördel) att om någon av de kostar så lite är det en no-brainer. Jag gav 10500 för min när det begav sig.
5990 brukar man inte få atmos alls. Har man en TV som stödjer dolby vision HDR är det ett bra plus också med JBLen.

Jag har gått från projektor med hemmabio till en tv utan någon anläggning. Blir en JBL 9.1 nu. Alltid varit väldigt skeptisk till dessa soundbars men betygen och användarna säger annat.

PS. Ska bli otroligt skönt att slippa alla kablar......

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Ser varken 4k eller UHD någonstans i beskrivningen eller på enheten, så troligtvis inte som Kaleid skrev.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem

UHD är ju inte samma sak som blueray så sannolikt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har en snabb fråga här. Klarar alla BD-brännare spela upp 4K BD? Om inte, hur vet man att den gör det? Har en BD-brännare jag köpte 2010 som jag misstänker inte klarar dem men vet faktiskt inte. Behöver skaffa ny om den inte gör det men vill ju veta säkert att den jag köper gör det.

Det ska gå att flasha om firmware på den modellen för UHD stöd, men det finns som jag förstår det andra hårdvarukrav för att kunna spela upp UHD filmer på pc.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag har gått från projektor med hemmabio till en tv utan någon anläggning. Blir en JBL 9.1 nu. Alltid varit väldigt skeptisk till dessa soundbars men betygen och användarna säger annat.

PS. Ska bli otroligt skönt att slippa alla kablar......

Jag har en och är svinnöjd! Lite därför jag reagerade och postade om klippet!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

good soundbar but one step behind Q960A

https://www.rtings.com/soundbar/tools/compare/jbl-bar-9-1-vs-...
some people has questioned rtings credibility when it comes to soundbar reviews (i.e. their methods are "flawed"), but they are still the most comprehensive review site available.

honestly if it's strictly to soundbar, I'd go with Samsung. it's well regarded as the best soundbar available. If I did not go down the rabbit hole with hifi setup, I'd buy it as well.

The problem I have with Rtings soundbar reviews and ratings is that they rate all the soundbars with external sub and external back speakers or the likes higher than those without. Duh!! I mean of course physically placeable speakers make for a better experience.
They should really divide the soundbar ratings into different groups... Mainbar only, mainbar + sub, mainbar + sub + others... Or something like that. I would call mainbar + sub + others for a complete home theatre rather than a "soundbar". Also I think they are not that good at taking the price into account...

That said... 5.990kr för the 9.1 is a steal!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Har en LG sp11ra som är oöppnad hemma, har fortfarande retur rätt på den. Köpte den för 5990. Funderar på om jag ska köpa Samsungen för 7600 istället eller är jbl bättre? Eller ska jag behålla lg:n?

Vad hade ni rekommenderat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

The problem I have with Rtings soundbar reviews and ratings is that they rate all the soundbars with external sub and external back speakers or the likes higher than those without. Duh!! I mean of course physically placeable speakers make for a better experience.
They should really divide the soundbar ratings into different groups... Mainbar only, mainbar + sub, mainbar + sub + others... Or something like that. I would call mainbar + sub + others for a complete home theatre rather than a "soundbar". Also I think they are not that good at taking the price into account...

That said... 5.990kr för the 9.1 is a steal!

in case of those three soundbars, they are all dolby atmos so the scores are directly comparable.
I still think 7640kr for 11.1 (actually 9.1.2) is a equal if not better deal :), but well if you are on a tighter budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Har en LG sp11ra som är oöppnad hemma, har fortfarande retur rätt på den. Köpte den för 5990. Funderar på om jag ska köpa Samsungen för 7600 istället eller är jbl bättre? Eller ska jag behålla lg:n?

Vad hade ni rekommenderat?

Skrivet av delta76:

in case of those three soundbars, they are all dolby atmos so the scores are directly comparable.
I still think 7640kr for 11.1 (actually 9.1.2) is a equal if not better deal :), but well if you are on a tighter budget

Har man råd med samsung så köp samsung. IN MY OPINION.
Vill man hålla sig på budget så är JBL och säkert LG för den delen suveräna för 5990r.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det ska gå att flasha om firmware på den modellen för UHD stöd, men det finns som jag förstår det andra hårdvarukrav för att kunna spela upp UHD filmer på pc.

Intel SGX och Cyberlink PowerDVD

Innebär att bara 6th-10th Gen Intel CPU med IGPU som bildkälla fungerar ifall man vill spela upp 4K DRM UHD Bluray

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det vart dyrt!

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Viking
Skrivet av jensvo:

Säljer inte WH, NoN och Komplett samma CPU för 2590kr?

😮

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Produkt: LG 34GP950G ultrawide skärm
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/lg-34gp950g/10...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5734388
Pris: 6990 kr

Typ 3000 kr billigare jämfört med resten.

Kollat på Ultrawide-skärmar ett bra tag nu för gaming/programmering. Budgeten har tyvärr bara tillåtit VA-paneler vilket jag, efter min nuvarande 1440p VA från AOC, gärna håller mig undan från i fortsättningen. Men detta var svårt att stå emot.

Hoppas svärtan inte är alltför dålig nu när jag ändå vant mig med VA (kommer såklart inte vara i närheten men ändå)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det ska gå att flasha om firmware på den modellen för UHD stöd, men det finns som jag förstår det andra hårdvarukrav för att kunna spela upp UHD filmer på pc.

Skrivet av Anders9110:

Intel SGX och Cyberlink PowerDVD

Innebär att bara 6th-10th Gen Intel CPU med IGPU som bildkälla fungerar ifall man vill spela upp 4K DRM UHD Bluray

Det lät ju lite nedslående. Hade tänkt mig bygga en ny HTPC med en Zen4/RDNA-processor, eller rättare sagt byta ut hårdvaran i mitt gamla HTPC-chassi. Intel är inte så lockande med dess skräpiga IGPU då jag vill kunna använda den till spelande också ibland och en dGPU vill jag helst undvika för att hålla nere temperaturer och ljudnivå.

Men, jag får väl helt enkelt rippa eventuella 4K-filmer jag köper istället, förutsatt att jag har en läsare som kan läsa skivorna förstås.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

in case of those three soundbars, they are all dolby atmos so the scores are directly comparable.
I still think 7640kr for 11.1 (actually 9.1.2) is a equal if not better deal :), but well if you are on a tighter budget

I get your point One thing I like with the 9.1 soundbar though is the detachable speakers which means I don't have to have permanently install speakers "all over" my livingroom. I can just place them out when I want to watch a movie

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kollat på Ultrawide-skärmar ett bra tag nu för gaming/programmering. Budgeten har tyvärr bara tillåtit VA-paneler vilket jag, efter min nuvarande 1440p VA från AOC, gärna håller mig undan från i fortsättningen. Men detta var svårt att stå emot.

Hoppas svärtan inte är alltför dålig nu när jag ändå vant mig med VA (kommer såklart inte vara i närheten men ändå)

Jo jag har varit i samma sits, och just denna skärmen har varit i skottlinjen ett tag för min del. Tänkte faktiskt beställa den förra veckan ifrån Inet för 9990, men glömde bort det, vilket ju var lite tur såhär i efterhand

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR