Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Kollat på Ultrawide-skärmar ett bra tag nu för gaming/programmering. Budgeten har tyvärr bara tillåtit VA-paneler vilket jag, efter min nuvarande 1440p VA från AOC, gärna håller mig undan från i fortsättningen. Men detta var svårt att stå emot.

Hoppas svärtan inte är alltför dålig nu när jag ändå vant mig med VA (kommer såklart inte vara i närheten men ändå)

HP X34 finns fortfarande för 4k några dagar till
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Gsync lockar för mycket har endast ett gtx 1080 så det kommer bli svettigt. Freesync ger jag inte mycket för med tanke på nuvarande skärm.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt i tråden så håller de konkurs försäljning för närvarande.
https://gamingbutiken.com/

Körde på ett fourze 100 tangentbord blå semi mekaniska switchar för 89 kr här ifrån, nog låter de allt som mekaniska switchar.
Musmatta qpad fx 36 cm 19 kr inget och klaga på för storleken.
(Får ligga och blir platt först med laptop som vikt ovanpå i ett par dagar då det vill rulla ihop sig för närvarande.
Micro usb kabel på 3 meter som var 20 kr, blir reserv laddkabel till headset.
Samt deltaco headsetet de hade för 49 kr.
(Bara för att ha något i reserv ifall nuvarande trådlösa dör helt.)
Låter som skräp men bättre än inget medans man håller på och lägger pengar på datordelar.
Än så länge begagnat MSI B450 max, ramminne 2x8 gb på 3200 mhz på inet + monteringskit för nuvarande Noctua kylareför AM4.
Kanske är pga Asus xonar dg ljudkortet man har för tillfället också då inbyggda är stendött, låter lite bättre med telefon lol.

Under 230 kr med frakt, tangentbordet känns lite smått jämnfört med ett gammalt compaq ps2 tangentbord jag använt ett tag men vänjer mig nog så småningom.
Lite klen belysning på vissa knappar i max ljusstyrka, iallafall för närvarande årstid och väder.
Samt ingen manual som visar hur man ska trycka för att ändra effekter/färg men hittade Youtube review som visade det.
FN tangent + siffror mellan 1 - 9 för effekter.
(Vissa av dem går inte att byta färg på utan det är rainbow puke som gäller.)
Samt FN + Vänster eller Höger piltangent ifall det är någon scrollande effect du vill byta riktning på.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Som tidigare nämnt i tråden så håller de konkurs försäljning för närvarande.
https://gamingbutiken.com/

Körde på ett fourze 100 tangentbord blå semi mekaniska switchar för 89 kr här ifrån, nog låter de allt som mekaniska switchar.
Musmatta qpad fx 36 cm 19 kr inget och klaga på för storleken.
(Får ligga och blir platt först med laptop som vikt ovanpå i ett par dagar då det vill rulla ihop sig för närvarande.
Micro usb kabel på 3 meter som var 20 kr, blir reserv laddkabel till headset.
Samt deltaco headsetet de hade för 49 kr.
(Bara för att ha något i reserv ifall nuvarande trådlösa dör helt.)
Låter som skräp men bättre än inget medans man håller på och lägger pengar på datordelar.
Än så länge begagnat MSI B450 max, ramminne 2x8 gb på 3200 mhz på inet + monteringskit för nuvarande Noctua kylareför AM4.
Kanske är pga Asus xonar dg ljudkortet man har för tillfället också då inbyggda är stendött, låter lite bättre med telefon lol.

Under 230 kr med frakt, tangentbordet känns lite smått jämnfört med ett gammalt compaq ps2 tangentbord jag använt ett tag men vänjer mig nog så småningom.
Lite klen belysning på vissa knappar i max ljusstyrka, iallafall för närvarande årstid och väder.
Samt ingen manual som visar hur man ska trycka för att ändra effekter/färg men hittade Youtube review som visade det.
FN tangent + siffror mellan 1 - 9 för effekter.
(Vissa av dem går inte att byta färg på utan det är rainbow puke som gäller.)
Samt FN + Vänster eller Höger piltangent ifall det är någon scrollande effect du vill byta riktning på.

Jag gjorde lite research innan jag slog till på ett köp av några musmattor. Det är ju JW och familj som äger(ägde) Gamingbutiken. Dvs https://liquipedia.net/counterstrike/JW

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Samma butik jag var in i tydligen.
Kollade på kontaktinfo och verkar vara i Krylbo så det stämmer bra, varit in där en vända fysiskt för 2 - 3 år sedan tror jag ?
Var helt ok fast inget jag behövde eller hade råd med direkt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Samma butik jag var in i tydligen.
Kollade på kontaktinfo och verkar vara i Krylbo så det stämmer bra, varit in där en vända fysiskt för 2 - 3 år sedan tror jag ?
Var helt ok fast inget jag behövde eller hade råd med direkt.

Det är samma butik som du tänker på den låg tidigare i centrala Avesta vad jag vill minnas, fast under namnet JW Gaming (nu någon obskyr padelaffär tror jag 😅)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Anyone here who ordered LG OLED using the Benify code & got their delivery ? I ordered the 77C2 on 19th June and wondering how long it generally takes ?

"På vänt" means waiting. No clue about estimated delivery. Not sure I read 2 weeks somewhere.

I've started looking into a wall mount. I believe this one would do VOGELS TVM 5605 Elite Fixed. Other options?

Permalänk
Skrivet av gechu:

"På vänt" means waiting. No clue about estimated delivery. Not sure I read 2 weeks somewhere.

I've started looking into a wall mount. I believe this one would do VOGELS TVM 5605 Elite Fixed. Other options?

Thanks, now the status has changed to Plockdatum today. Hopefully this week or next week I should get the call for delivery.

Regarding the TV mount there is a new thread started - https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666456-samlingstrad-f...

However I'm looking for something from Amazon, like -

https://www.amazon.se/dp/B07KF9TC3J/ref=pd_sbs_sccl_2_16/258-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Produkt: Zalman Z3 Iceberg (chassie)
Länk: https://cdon.se/hemelektronik/zalman-z3-iceberg-mdt-utokad-at...
Pris: 397 kronor med frakt.
(Prisjämförelse: Newegg i USA: $70+sales tax, dvs cirka 800kr).
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5675752

Produktkategori: Låda/chassie

Vill man spara 15 kronor till (vilket jag utgår från att man vill när man köper chassi i denna prisklass) kan man köpa ett 300kr presentkort för CDON via Gifted. Man får det i appen/ via sms och det kan användas direkt.

Tack till @Networker för tipset, precis vad jag letade efter då jag håller på att plocka ihop dotterns första dator

Permalänk
Medlem

Bara jag som har krångel att logga in på lgstore?
Söker jag manuellt på ordern så står det samma för mig - plockad för leverans.

Permalänk
Skrivet av Matte349:

Bara jag som har krångel att logga in på lgstore?
Söker jag manuellt på ordern så står det samma för mig - plockad för leverans.

LG store is acting up lately. Fill those details (reset password etc.) & then you should be able to log in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Vill man spara 15 kronor till (vilket jag utgår från att man vill när man köper chassi i denna prisklass) kan man köpa ett 300kr presentkort för CDON via Gifted. Man får det i appen/ via sms och det kan användas direkt.

Tack till @Networker för tipset, precis vad jag letade efter då jag håller på att plocka ihop dotterns första dator

Prisklassen är "normalt" runt $70 i USA+sales tax, så den är rätt billig nu hos "oss".
(Händer rätt sällan, men inland ändå!)

Lådan ser rätt "bra ut", men funderar på (när jag får den hemlevererad på fredag säger CDON) att borra några hål i fronten för bättre luftflöde.
Ska väl tillägga att jag har alla mina datorer "dolda" här hemma, så utseendet på burken kvittar noll för mig.

Här är en sponsrad video om Zalmans burk

För pengarna verkar den vara okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Prisklassen är "normalt" runt $70 i USA+sales tax, så den är rätt billig nu hos "oss".
(Händer rätt sällan, men inland ändå!)

Lådan ser rätt "bra ut", men funderar på (när jag får den hemlevererad på fredag säger CDON) att borra några hål i fronten för bättre luftflöde.
Ska väl tillägga att jag har alla mina datorer "dolda" här hemma, så utseendet på burken kvittar noll för mig.

Här är en sponsrad video om Zalmans burk

För pengarna verkar den vara okej.

Jag funderar på att köpa den men väntar på att se vad Inet kommer att erbjuda imorgon.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag funderar på att köpa den men väntar på att se vad Inet kommer att erbjuda imorgon.

Har inet något på gång som vi övriga här inte vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Har inet något på gång som vi övriga här inte vet?

Deras Dubbelklicka #100

https://www.inet.se/kampanj/5853/dubbelklick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Poäng för det!
(Men jag är inte så mycket för "plojgrejer"..¨)

Säljer inet billigare låda nu menar du?
-Jag gillar VERKLIGEN deras medskickade lakritsstänger, det gör jag absolut, börjar faktiskt bli fet på allt godis som medskickas med RAM/ROM/CPU!
Men inte för att inte välja annan leverantör.
Eller hur jag nu ska uttrycka det..

-Det där med "give-away" ger jag tyvärr inte så mycket för, längre. Brukar ändå aldrig vinna något på sånt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Poäng för det!
(Men jag är inte så mycket för "plojgrejer"..¨)

Säljer inet billigare låda nu menar du?
-Jag gillar VERKLIGEN deras medskickade lakritsstänger, det gör jag absolut, börjar faktiskt bli fet på allt godis som medskickas med RAM/ROM/CPU!
Men inte för att inte välja annan leverantör.
Eller hur jag nu ska uttrycka det..

-Det där med "give-away" ger jag tyvärr inte så mycket för, längre. Brukar ändå aldrig vinna något på sånt!

Det som brukar vara mest intressant är deras Drops!

När de sänker priset på utvalda produkter under en väldigt kort tid.

Köpte tex i början av året, ett Oculus VR 256gb och då sänkte dom priset
med nästan 2 000:- under 30min.

Lek med tanken att de släpper bra erbjudanden på GPU:er imorgon...kommer bli helt bananas!

En liten komisk grej ang deras pingvinstänger.
De sade under en stream, att det fanns ett antal kunder under en viss period, som istället för att beställa en enda order på datorkomponenter, så skapade de flera ordrar, enbart för att få fler pingvinstänger

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Det som brukar vara mest intressant är deras Drops!

När de sänker priset på utvalda produkter under en väldigt kort tid.

Köpte tex i början av året, ett Oculus VR 256gb och då sänkte dom priset
med nästan 2 000:- under 30min.

Lek med tanken att de släpper bra erbjudanden på GPU:er imorgon...kommer bli helt bananas!

En liten komisk grej ang deras pingvinstänger.
De sade under en stream, att det fanns ett antal kunder under en viss period, som istället för att beställa en enda order på datorkomponenter, så skapade de flera ordrar, enbart för att få fler pingvinstänger

Good point! -Det hade jag faktiskt ingen aning om.
Dock så måste man väl numera ha ett facebook-konto för att använda Oculus numera?
Känns "sådär" gällande VR att den förmodade skurken Zuckerberg ska veta allt man tittar på..

(Sorry, lite OT om Oculus, men ändå..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Det som brukar vara mest intressant är deras Drops!

När de sänker priset på utvalda produkter under en väldigt kort tid.

Köpte tex i början av året, ett Oculus VR 256gb och då sänkte dom priset
med nästan 2 000:- under 30min.

Lek med tanken att de släpper bra erbjudanden på GPU:er imorgon...kommer bli helt bananas!

En liten komisk grej ang deras pingvinstänger.
De sade under en stream, att det fanns ett antal kunder under en viss period, som istället för att beställa en enda order på datorkomponenter, så skapade de flera ordrar, enbart för att få fler pingvinstänger

Jag fick ingen pingvinstång när jag fick min CPU kylare några dagar sen....

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Har inet något på gång som vi övriga här inte vet?

De har väldigt bra erbjudande under tiden. Sedan gav de alla som var i chatten på youtube 100kr rabatt med på valfri sak.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag fick ingen pingvinstång när jag fick min CPU kylare några dagar sen....

Skriv till dem, jag köpte ett spel för 2 år sedan och de glömde, en snabb konversation via chatten så hade jag typ 10 stänger i postlådan inom 2 dagar

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Skriv till dem, jag köpte ett spel för 2 år sedan och de glömde, en snabb konversation via chatten så hade jag typ 10 stänger i postlådan inom 2 dagar

Själv hade jag gärna haft möjlighet att markera att jag inte vill ha pingvinstänger. Känns bara som slöseri att skicka dem till folk som mig som inte gillar dem.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Själv hade jag gärna haft möjlighet att markera att jag inte vill ha pingvinstänger. Känns bara som slöseri att skicka dem till folk som mig som inte gillar dem.

Säljer du inget begagnat? Det är ju bara att skicka med i paketet då, folk blir förvånansvärt glada över det lilla extra. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Produkt: Suunto 7 White Burgundy
Länk: https://www.xxl.se/suunto-suunto-7-white-burgundy-vit/p/11736...
Kategori: Pulsklockor & sportklockor
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263727
Pris: 999kr

jag knep en

Edit: slut

Verkar inte som att denna får Wear OS 3 uppdateringen.

https://www.androidauthority.com/wear-os-3-vs-wear-os-2-27476...

Synd för verkligen bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Produkt: Suunto 7 White Burgundy
Länk: https://www.xxl.se/suunto-suunto-7-white-burgundy-vit/p/11736...
Kategori: Pulsklockor & sportklockor
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263727
Pris: 999kr

jag knep en

Edit: slut

Kraftig prismatchning från amazon om någon missade på XXL - https://www.amazon.se/gp/product/B0833C2KWD?&linkCode=sl1&tag...

EDIT: SLUT (priset är höjd nu)

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Säljer du inget begagnat? Det är ju bara att skicka med i paketet då, folk blir förvånansvärt glada över det lilla extra. 🙂

Nja, det händer inte överdrivet ofta men det är ju en bra idé.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livermore:

12700K eller 5900X
Noctua CPU-fans
3060

u12a 900kr just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Kraftig prismatchning från amazon om någon missade på XXL - https://www.amazon.se/gp/product/B0833C2KWD?&linkCode=sl1&tag...

EDIT: SLUT (priset är höjd nu)

Att man missade detta erbjudande, var på g att köpa just denna klocka.

Permalänk
Avstängd

Riktigt trista inet deals denna gång, får hoppas komplett har nått mer intressant

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Riktigt trista inet deals denna gång, får hoppas komplett har nått mer intressant

Du tycker så, andra tycker att dom fick jättebra deals