Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Ja efter 300-1000 cykler någon gång, så säg en 40 minuters dammsugning i veckan i 20 år. Batteriet går också köpa löst.

Hör samma historia varje gång någonting säljs med batterier trots att batterierna bör leva längre än produkten 9 gånger av 10. Inte har man tidigare i historen avstått köp av ex dammsugare för att motorn i bara klarar 40 000 timmars drift?

Beställde en "för sent" när den stod som beställningsvara. Tveksamt om det blir något dammsugande här, men värt ett försök.

Fast. Du har ju så fel? Batterier är en av de största argumenten varför folk byter till en ny produkt. Batterierna lever knappast längre än produkten.

Jag hoppas att du får din dammsugare i sinom tid och jag hoppas att du står fast vid att ha den kvar i 20 år, först då ger jag dig rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

Fast. Du har ju så fel? Batterier är en av de största argumenten varför folk byter till en ny produkt. Batterierna lever knappast längre än produkten.

Nu har jag inte koll på denna skaftdammsugare, men personen säger att batteriet går att byta ut.

Jag har en annan skaftdammsugare, från Bosch med utbytbart batteri, och jag anser att den är ett extremt bra komplement till min robot. Jag använder aldrig min gamla sladdammsugare. Det finns helt enkelt ingen mening med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Fast. Du har ju så fel? Batterier är en av de största argumenten varför folk byter till en ny produkt. Batterierna lever knappast längre än produkten.

Jag hoppas att du får din dammsugare i sinom tid och jag hoppas att du står fast vid att ha den kvar i 20 år, först då ger jag dig rätt.

På mobiltelefoner kanske. Hur många andra prylar har folk problem med batteriet på?

Jag är inne på år 3 med min telefon nu. 1 laddning om dagen i dryga 3 år är ca 1000 cykler. Det fungerar bra än. Min laptop från 2014 har 70-80% kapacitet kvar. Hur många år skriver man av en laptop på, tre snarare än 8.5? Man klagar på batteriet i Teslor men batteriet lever fler mil än vad snittbilen alla kategorier går innan skrot. Jag har rakapparater, tandborstar, olika bluetooth hörlurar som är 5+ år och funkar kanon. Robotdammsugaren städar inne på sitt fjärde år utan minsta tecken på försämring. Tandborsten laddar man kanske en gång i månaden så den gör ca 10 laddcykler om året. Inte särskilt oroad att den ska ge upp inom kort. Jag har en iPad inköpt 2015 utan märkbar försämring i batteritid. Jag startade precis upp min OPPO Find 5 från ja, när? 2013? Den har legat i en låda oladdad i säkert ett år och startar upp med ett tryck och 1/3 laddning.

Sen kan såklart ett batteri bli defekt på samma sätt som vilken annan komponent i produkten som helst. Men man får inte missa perspektivet där man kanske inte drar igenom dammsugare och rakapparater i samma takt som mobiltelefoner. Saker man använder mycket ger upp snabbare än saker man inte använder så mycket. Det gäller inte bara batterier.

Klarar inte ett batteri likt detta i denna dammsugaren åtminstone 300-500 städningar (100%-0%) innan det är kass så är batteriet felkonstruerat. Det är en 40 min+ städning i veckan i 10 år.

Det jag tycker man kan göra är dock att standardisera batteriformatet så att batteriet går att få tag på även efter 10 år.

Men det här har kanske inte så mycket med fynd att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Ja efter 300-1000 cykler någon gång, så säg en 40 minuters dammsugning i veckan i 20 år. Batteriet går också köpa löst.

Hör samma historia varje gång någonting säljs med batterier trots att batterierna bör leva längre än produkten 9 gånger av 10. Inte har man tidigare i historen avstått köp av ex dammsugare för att motorn i bara klarar 40 000 timmars drift?

Beställde en "för sent" när den stod som beställningsvara. Tveksamt om det blir något dammsugande här, men värt ett försök.

Vem vet kanske någon har köpt och ångrat sen.
Om vi skulle ånga oss så kan jag höra av mig via PM till dig ifall du skulle vara intresserad

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vem vet kanske någon har köpt och ångrat sen.
Om vi skulle ånga oss så kan jag höra av mig via PM till dig ifall du skulle vara intresserad

Det får du gärna göra. Vore trevligt att dammsuga bilen lite tidigare än om 14-18 veckor, om nu ordern ens går igenom när den stod som beställningsvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det får du gärna göra. Vore trevligt att dammsuga bilen lite tidigare än om 14-18 veckor, om nu ordern ens går igenom när den stod som beställningsvara.

Varför skulle den inte göra det? Om det var slut så hade dem förmodligen skrivit det

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Varför skulle den inte göra det? Om det var slut så hade dem förmodligen skrivit det

Kan ju vara så att någon bara missat klicka i rätt ruta i affärssystemet. Att det var tänkt att kampanjen för varan automatiskt skulle sättas till slut i lager och inte bli en beställningsvara när lagersaldot blev 0. Frågan är om Komplett kan hänvisa till texten "tills lagret är slut", för att frigöra sig från misstaget?

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Skrivet av Massy:

På mobiltelefoner kanske. Hur många andra prylar har folk problem med batteriet på?

Jag är inne på år 3 med min telefon nu. 1 laddning om dagen i dryga 3 år är ca 1000 cykler. Det fungerar bra än. Min laptop från 2014 har 70-80% kapacitet kvar. Hur många år skriver man av en laptop på, tre snarare än 8.5? Man klagar på batteriet i Teslor men batteriet lever fler mil än vad snittbilen alla kategorier går innan skrot. Jag har rakapparater, tandborstar, olika bluetooth hörlurar som är 5+ år och funkar kanon. Robotdammsugaren städar inne på sitt fjärde år utan minsta tecken på försämring. Tandborsten laddar man kanske en gång i månaden så den gör ca 10 laddcykler om året. Inte särskilt oroad att den ska ge upp inom kort. Jag har en iPad inköpt 2015 utan märkbar försämring i batteritid. Jag startade precis upp min OPPO Find 5 från ja, när? 2013? Den har legat i en låda oladdad i säkert ett år och startar upp med ett tryck och 1/3 laddning.

Sen kan såklart ett batteri bli defekt på samma sätt som vilken annan komponent i produkten som helst. Men man får inte missa perspektivet där man kanske inte drar igenom dammsugare och rakapparater i samma takt som mobiltelefoner. Saker man använder mycket ger upp snabbare än saker man inte använder så mycket. Det gäller inte bara batterier.

Klarar inte ett batteri likt detta i denna dammsugaren åtminstone 300-500 städningar (100%-0%) innan det är kass så är batteriet felkonstruerat. Det är en 40 min+ städning i veckan i 10 år.

Det jag tycker man kan göra är dock att standardisera batteriformatet så att batteriet går att få tag på även efter 10 år.

Men det här har kanske inte så mycket med fynd att göra.

Bilar har också batteriproblem. Jämför andrahandsvärdet av en 7 år gammal elbil och en 7 år gammal diesel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

Kan ju vara så att någon bara missat klicka i rätt ruta i affärssystemet. Att det var tänkt att kampanjen för varan automatiskt skulle sättas till slut i lager och inte bli en beställningsvara när lagersaldot blev 0. Frågan är om Komplett kan hänvisa till texten "tills lagret är slut", för att frigöra sig från misstaget?

Hur du fått ett orderbekräftelse så är den giltig.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Varför skulle den inte göra det? Om det var slut så hade dem förmodligen skrivit det

Skrivet av eFoppa:

Hur du fått ett orderbekräftelse så är den giltig.

" Leveranstid 13-14 veckor"

Går ju snabbar att han köper den av mig eller någon annan som inte blev nöjd. Istället behöva vänta i 13-14v.
Och är inte han nöjd så löser man det på något sätt
Speciellt om han gör affären med en Sweclocker.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Varför skulle den inte göra det? Om det var slut så hade dem förmodligen skrivit det

De kör ju kampanj till och med 8 Aug eller så länge lagret räcker. Lagret är ju slut och det är beställningsvara. Kan inte heller hitta den på deras kampanjsida vilket får mig att tro att hela grejen kanske är ett misstag. Men vi får se.

Det är inte första gången det blivit fel så att säga. Har gjort både fynd på misstag men också fått många ordrar avbrutna genom åren.

Skrivet av eFoppa:

Hur du fått ett orderbekräftelse så är den giltig.

Ja, men det hindrar inte Komplett från att säga "ojdå det var fel pris" eller "ojdå den gick visst beställa trots den var slut".

En orderbekräftelse betyder inte att de är tvungna att leverera på något sätt.

Skrivet av kaffeofikaelika:

Bilar har också batteriproblem. Jämför andrahandsvärdet av en 7 år gammal elbil och en 7 år gammal diesel.

Det hänger nog förvisso inte bara på batteriet. Elbilar från 2010-2015 var inte särskilt mogna. Det är framförallt de senaste 2 åren som elbilar verkligen mognat till och väldigt få är intresserade av en första generations elbil. Det löser sig på sikt. Renault Zoe har dessutom åkt på en del däng i säkerhets ratings i efterhand så där är ytterligare en faktor. En Renault Zoe med hyrt batteri har också tappat rejält.

Nåja, separat diskussion. Det är inte bara batteriet som gör att dessa bilar tappat i värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Ja, men det hindrar inte Komplett från att säga "ojdå det var fel pris" eller "ojdå den gick visst beställa trots den var slut".

En orderbekräftelse betyder inte att de är tvungna att leverera på något sätt.

Tänk för att det faktiskt gör det
En orderbekräftelse är bindande, med vissa undantag.

”2.1 Beställning av Kompletts produkter sker via www.komplett.se. För att en beställning skall vara bindande för Komplett, måste beställningen skriftligen bekräftas av Komplett före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produkt i Komplett sortiment utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Komplett ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan.”

Så i princip behöver varan ha tagit slut och utgått. Annars kan de ju beställa en ny till dig.

Har inte sett Kompletts orderbekräftelse så vet inte vad som står i den. Men generellt brukar de anses vara en accept och således bindande.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tänk för att det faktiskt gör det
En orderbekräftelse är bindande, med vissa undantag.

”2.1 Beställning av Kompletts produkter sker via www.komplett.se. För att en beställning skall vara bindande för Komplett, måste beställningen skriftligen bekräftas av Komplett före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produkt i Komplett sortiment utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Komplett ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan.”

Så i princip behöver varan ha tagit slut och utgått. Annars kan de ju beställa en ny till dig.

Har inte sett Kompletts orderbekräftelse så vet inte vad som står i den. Men generellt brukar de anses vara en accept och således bindande.

Det finns garanterat fler paragrafer kring tryckfel etc. Såhär har det gått vid åtminstone ett tillfälle tidigare. Men vem vet, priset kanske är helt korrekt eller så kanske det skulle vara 1899. Vi får se.

5.2 Komplett förbehåller sig rätten att när som helst innan Leveransdagen justera under punkten 5.1 angivna priser, under förutsättning att kunden därvid meddelas. Kunden äger då skriftligen häva köpet i enlighet med punkten 8 nedan.

5.4 Vi reserverar oss för slutförsäljning, feltryck och prisjusteringar där prissättningen är orimligt låg, i dessa fall förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa enligt punkt 5.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tänk för att det faktiskt gör det
En orderbekräftelse är bindande, med vissa undantag.

”2.1 Beställning av Kompletts produkter sker via www.komplett.se. För att en beställning skall vara bindande för Komplett, måste beställningen skriftligen bekräftas av Komplett före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produkt i Komplett sortiment utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Komplett ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan.”

Så i princip behöver varan ha tagit slut och utgått. Annars kan de ju beställa en ny till dig.

Har inte sett Kompletts orderbekräftelse så vet inte vad som står i den. Men generellt brukar de anses vara en accept och således bindande.

I princip alla ÅF har flera paragrafer angående bland annat feltryck/fel pris som anses oskäligt osv.
Så nej, det är inte så enkelt och bara hävda "jag har fått orderbekräftelse, ge mig varan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

I princip alla ÅF har flera paragrafer angående bland annat feltryck/fel pris som anses oskäligt osv.
Så nej, det är inte så enkelt och bara hävda "jag har fått orderbekräftelse, ge mig varan".

Hallå du vet ju att vi måste ju ha denna diskussionen ungefär varannan månad. Kom nu inte här och förstör goda stämningen med fakta 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

I princip alla ÅF har flera paragrafer angående bland annat feltryck/fel pris som anses oskäligt osv.
Så nej, det är inte så enkelt och bara hävda "jag har fått orderbekräftelse, ge mig varan".

Så är det. Vissa paragrafer är dispositiva och andra är tvingande. När det gäller konsumenter finns en hel del tvingande lagstiftning som ÅF inte kan avtala bort även om det är vanligt att sådana villkor förekommer.
När det gäller specifikt orderbekräftelser verkar det råda viss tvetydighet inom juridiken kring dess betydelse. I vart fall verkar de flesta överens om att bekräftelsen är att betrakta som en acceptans om den har ett leveransdatum eller i de fall du för ett Mail om att ordern behandlas.

I detta fall hänvisar Komplett till felaktigt pris. Det i sig räcker inte för att friskriva sig från avtalet om det är så att ett bindande avtal gäller (pacta sunt servanda = avtal ska hållas) Köpet måste ha skett i ond tro, dvs konsumenten va medveten om att priset va oriktigt.
Jag ska erkänna att jag inte har stenkoll på prissättningen för dammsugare, men att döma av folks reaktioner i denna tråden så kändes inte priset oskäligt lågt.
Det skulle säkerligen med framgång kunna drivas via ARN. Sen är det ju en annan fråga om någon har den orken och viljan.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av TANDEMCYKELN:

Nu har jag inte koll på denna skaftdammsugare, men personen säger att batteriet går att byta ut.

Jag har en annan skaftdammsugare, från Bosch med utbytbart batteri, och jag anser att den är ett extremt bra komplement till min robot. Jag använder aldrig min gamla sladdammsugare. Det finns helt enkelt ingen mening med den.

Vår familj o andra sidan tycker tvärtom. Vi har både skaft damsugare och en roborock men i slutändan slår inget det gamla hederliga dammsugaren.
Vi har 6 barn iofs.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

De kör ju kampanj till och med 8 Aug eller så länge lagret räcker. Lagret är ju slut och det är beställningsvara. Kan inte heller hitta den på deras kampanjsida vilket får mig att tro att hela grejen kanske är ett misstag. Men vi får se.

Det är inte första gången det blivit fel så att säga. Har gjort både fynd på misstag men också fått många ordrar avbrutna genom åren.

Ja, men det hindrar inte Komplett från att säga "ojdå det var fel pris" eller "ojdå den gick visst beställa trots den var slut".

En orderbekräftelse betyder inte att de är tvungna att leverera på något sätt.

Det hänger nog förvisso inte bara på batteriet. Elbilar från 2010-2015 var inte särskilt mogna. Det är framförallt de senaste 2 åren som elbilar verkligen mognat till och väldigt få är intresserade av en första generations elbil. Det löser sig på sikt. Renault Zoe har dessutom åkt på en del däng i säkerhets ratings i efterhand så där är ytterligare en faktor. En Renault Zoe med hyrt batteri har också tappat rejält.

Nåja, separat diskussion. Det är inte bara batteriet som gör att dessa bilar tappat i värde.

Beställde en nu, får jag den så får jag, om inte så är det inte hela världen

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Får se hur det går, den fanns i lager med god marginal när jag beställde (50+ kvar i lager då). Men går jag in på ordern nu så står det beställningsvara med leverans i oktober.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Får se hur det går, den fanns i lager med god marginal när jag beställde (50+ kvar i lager då). Men går jag in på ordern nu så står det beställningsvara med leverans i oktober.

Den är lite intressant. Har kikat flera gånger idag och då har den vart reserverad (1 i lager) på ordern. Nu är det precis som du säger. Produkten finns dessutom inte i kompletts sortiment längre snart kommer säkert ett mail om att det var något fel.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Haha de har avbeställt min order, brukar aldrig beställa från komplett och har noll förtroende för dem men är intr alls förvånad. De kunde åtminstone skicka ett mejl 😂

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tänk för att det faktiskt gör det
En orderbekräftelse är bindande, med vissa undantag.

”2.1 Beställning av Kompletts produkter sker via www.komplett.se. För att en beställning skall vara bindande för Komplett, måste beställningen skriftligen bekräftas av Komplett före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produkt i Komplett sortiment utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Komplett ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan.”

Så i princip behöver varan ha tagit slut och utgått. Annars kan de ju beställa en ny till dig.

Har inte sett Kompletts orderbekräftelse så vet inte vad som står i den. Men generellt brukar de anses vara en accept och således bindande.

Nu har ju dessutom dammsugare "utgått" ur deras sortiment, så vi som var sen på bollen kan nog kyssa beställningen adjö. Förmodligen har den bara utgått för att de ska slippa gå med förlust, och sedan kommer de ta in den i sortimentet igen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Priset var väldigt bra och efter omtanke kan det vars felprisat. Är det så, så blir det som det blir.
Dyson v12 detect slim såg extremt nice ut enligt vacuumwars betyg. Ävdn om priset är typ 7ggr så mycket 🤣

Edit: Där kom avbeställningen, visserligen var det som sagt ca 70 kvar när jag beställde så jag tror inte det är någon som får denna gång. Låt oss nu sluta spamma tråden.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Komplett har ju varit aktiva här åtminstone idag, så dom kanske kan bringa lite ljus på det hela

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Min har inte blivit avbokad ännu iaf.
Står dock beställningsvara lev 8 oktober.
Vart 79 i lager när jag beställde..

@komplett vad sker ?

Permalänk
Medlem

Jahapp, där kom det!

De har till och med skickat tillbaka pengarna, så pass!

Så aktiv är de helt plötsligt på en lördagskväll. Kan tänka mig att en chef fick steppa in - i panik efter att ha fått in tusen ordrar haha

Permalänk
Medlem

haha samma här, hade beställt 3st...:)

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Priset var väldigt bra och efter omtanke kan det vars felprisat. Är det så, så blir det som det blir.
Dyson v12 detect slim såg extremt nice ut enligt vacuumwars betyg. Ävdn om priset är typ 7ggr så mycket 🤣

Jag har v11, kan varmt rekommendera den, dock lite plastig men annars mycket nöjd (finns mer tillbehör att tillgå än de som följer med)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

De kunde åtminstone skicka mejl? Förvänta mig dock inget från komplett, har aldrig gillat dem. Tacka vet jag amazon

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Nu blev min också avbeställd.
Precis som övriga - inget mail , men pengarna tillbaka.

Hade varit trevlig med en förklaring.
Eftersom den finns på elgiganten för 1995 känns inte priset 899 som det skulle vara orimligt för eb utgående modell