Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av AndreasPC:

Nej. Jag jobbar i en av butikerna som säljer just soundbars och har därför jämfört mellan dom flesta soundbarsen i vårt sortiment.
Sonos Arc och Beam är sjukt överprisade sett till prestanda, Sonos Ray är värd pengarna men endast om man specifikt vill ha en soundbar. Annars gör både Denon, Samsung, Bluesound, JBL bättre soundbars för pengarna.

Mitt genuina tips är att köpa en nyare förstärkare som har inbyggd HDMI eller gå på ett par aktiva stereohögtalare typ Argon Forte/Argon Fenris.
Att gå från ett hemmabio-system till en Sonos Arc kommer göra ont i både öron, själ och plånkan.

Om jag blev tvingad till att köpa en soundbar hade jag antingen köpt Sonos Ray + två Sonos One som bakhögtalare eller typ en Samsung HW-Q610B.

Sonos Arc är inte värd 8000 i min mening.

Lustigt ändå hur olika man kan tycka. Själv hade jag tidigare ett dyrt fint hemmabiosystem med XTZ-prylar inklusive ett par 99.36 med separat slutsteg. Bytte ut allt för två år sedan till Sonos Beam, Sub och 2x Play One. Naturligtvis var ljudet bättre innan, men jag är ändå väldigt nöjd nu. Först och främst en befrielse att bli av med alla stora lådor, elektronik och kablar, men även ljudet har faktiskt överraskat positivt. I synnerhet till film.

Om man köper endast en soundbar blir man förmodligen besviken dock. Ljudbilden blir enormt mycket bättre om soundbaren inte behöver bry sig om att spela bas, vilket sker automatiskt när man kopplar in en Sub. När man sedan adderar bakhögtalare låter plötsligt soundbaren ett snäpp bättre igen. Väldigt viktigt att kalibrera med trueplay, det gör också enorm skillnad.

Saknar inte mina gamla grejer alls faktiskt. Annat än till musiklyssning på hög volym när man är ensam hemma, vilket ändå nästan aldrig sker. Finlyssnar i lurar nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moggies:

Någon som vet hur det kommer sig att det är så få rabbatkoder på dryck ?
Framförallt som fungerar på Nocco. Via tex, Tyngre, protienbolaget, gymgrosisten osv.

Vilken skulle ni säga är den bästa Apple Smartwatchen ?
Missade tyvärr erbjudandet på Watch 7 för 1920kr..

När sjutton gick Apple Watch Series 7 för 1920 kr? Måste ha varit ett tryckfel.

Skulle invänta rabatter på Series 7 nu under BF och framöver. Finns ingen anledning att lägga pengarna på Series 8 eller Ultra.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Banka:

När sjutton gick Apple Watch Series 7 för 1920 kr? Måste ha varit ett tryckfel.

Skulle invänta rabatter på Series 7 nu under BF och framöver. Finns ingen anledning att lägga pengarna på Series 8 eller Ultra.

Det finns en del snack i den här tråden om erbjudandet men vill du läsa ursprungliga tipsinlägget har du det länkat nedan.
#19814630

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

När sjutton gick Apple Watch Series 7 för 1920 kr? Måste ha varit ett tryckfel.

Skulle invänta rabatter på Series 7 nu under BF och framöver. Finns ingen anledning att lägga pengarna på Series 8 eller Ultra.

Den fanns på Halebops tidiga black friday, fanns väl kvar i typ 10-15 minuter efter tipset kom ut. Tror ej någon fått den skickad ännu dock, vi sitter och håller tummarna

Permalänk
Skrivet av Weiman:

Vad är det för fastighetsägare som är låst till Telia men inte har kollektivavtal? Det kostar kanske 250-300 kr/mån för bredband och TV och IP-telefoni.

Det kräver att någon i ens bostadsområde orkar starta ekonomisk förening och betala gruppfaktura till Telia och kräva in betalning av alla grannar månadsvis. Det orkar i alla fall inte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Den fanns på Halebops tidiga black friday, fanns väl kvar i typ 10-15 minuter efter tipset kom ut. Tror ej någon fått den skickad ännu dock, vi sitter och håller tummarna

Köpte en watch SE 44 mm (oklart om 1an eller 2an) för 1300 kronor. Kanske inte riktigt lika bra deal men ändå hyffsat. Den dealen fanns under hela kvällen i fredags.

Uppgraderar från en rätt sliten series 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det finns en del snack i den här tråden om erbjudandet men vill du läsa ursprungliga tipsinlägget har du det länkat nedan.
#19814630

Det är nog årets BF-deal. Hoppas de som var snabba nog faktiskt får den också! Irriterande nog erbjuder Halebop endast delbetalning, men nog bör man kunna betala allt i ett svep via Telia Finance genom e-faktura. Visserligen är det räntefritt, så en delbetalning på 12/24 mån tjänar man endast på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Ja, fast nu är det ju inte riktigt så att folk sitter och letar erbjudanden åt dig.

Det sa jag inget om heller, allt jag ville veta var vad folk ansåg vara ett bra bredbandserbjudande då jag missat att man söker sådant på black week.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Det är nog årets BF-deal. Hoppas de som var snabba nog faktiskt får den också! Irriterande nog erbjuder Halebop endast delbetalning, men nog bör man kunna betala allt i ett svep via Telia Finance genom e-faktura. Visserligen är det räntefritt, så en delbetalning på 12/24 mån tjänar man endast på.

Beroende på preferenser så kan Forza 4/5 med alla dlc etc. för 8 kr också ha varit uppe där bland bästa erbjudandena hittills.

I övrigt lite svagt på ex. processorer, men sedan inet sänkte priset på 7600X så verkar andra butiker ha gjort samma så det börjar arta sig när det kommer till erbjudanden. Får se vad som dyker upp senare i veckan (och under Inets stream).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Tack för tipset! Nej, du missar inget så som jag förstår det. Jag beställde en S22+ med billigaste abonnemanget och tänker säga upp det med en gång via deras hemsida (orkar inte hävda ångerrätten för att spara 17kr för då ska man skicka tillbaka SIM-kortet enligt deras regler).

Om någon undrar så finns länken till erbjudandet på Vimlas förstasida. Priserna på de olika "Galaxy S" som gäller och de abonnemang man kan välja:

Galaxy S22 Ultra
128 GB - 8 490 kr
256 HB - 9 490 kr
512 GB - 10 490 kr

Galaxy S22+
128 GB - 6 290 kr
256 GB - 6 790 kr

Galaxy S22
128 GB - 8 490 kr
256 GB - 8 990 kr

10 GB - 17 kr/mån i 3 månader därefter 170 kr/mån
20 GB - 23 kr/mån i 3 månader därefter 230 kr/mån
50 GB - 30 kr/mån i 3 månader därefter 300 kr/mån

Koden "bf2022" funkar för -100 kr.

Vafasen. Köpte redan en 11t pro men blir ju lite sugen på att kanske kika in på en s22+ istället.

Men är tveksam mot Samsung numera. Känns som de alltid har så mycket reklam i sina prylar numera, iaf TVs.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moggies:

Någon som vet hur det kommer sig att det är så få rabbatkoder på dryck ?
Framförallt som fungerar på Nocco. Via tex, Tyngre, protienbolaget, gymgrosisten osv.

Vilken skulle ni säga är den bästa Apple Smartwatchen ?
Missade tyvärr erbjudandet på Watch 7 för 1920kr..

Du har annars https://www.matsmart.se/drycker som troligen är billigare.
Om det inte är specifikt nocco du vill ha utan den typen av dryck så finns det bcaa, probrands, redbull, monster, lohilo på den sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Beroende på preferenser så kan Forza 4/5 med alla dlc etc. för 8 kr också ha varit uppe där bland bästa erbjudandena hittills.

I övrigt lite svagt på ex. processorer, men sedan inet sänkte priset på 7600X så verkar andra butiker ha gjort samma så det börjar arta sig när det kommer till erbjudanden. Får se vad som dyker upp senare i veckan (och under Inets stream).

Forza för 8 kr? Haha, kalas-deal. Vilken återförsäljare erbjöd det?

Edit: Tydligen ett prisfel så skulle påstå att det inte räknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Forza för 8 kr? Haha, kalas-deal. Vilken återförsäljare erbjöd det?

Microsoft store som hade felpris tillfälligt. riktigt prisvärd deal i alla fall.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Tycker ändå Inet måste lyftas fram lite, inte nödvändigtvis för bra erbjudanden (även om det iaf för mig blivit köp därifrån) utan för tydligheten. Att ha en sida med de senast tillagda erbjudandena och med vilket datum listan är uppdaterad är föredömligt.

Ska bli intressant att se streamen ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moggies:

Någon som vet hur det kommer sig att det är så få rabbatkoder på dryck ?
Framförallt som fungerar på Nocco. Via tex, Tyngre, protienbolaget, gymgrosisten osv.

Vilken skulle ni säga är den bästa Apple Smartwatchen ?
Missade tyvärr erbjudandet på Watch 7 för 1920kr..

Skrivet av stgr:

Du har annars https://www.matsmart.se/drycker som troligen är billigare.
Om det inte är specifikt nocco du vill ha utan den typen av dryck så finns det bcaa, probrands, redbull, monster, lohilo på den sidan.

Är man intresserad av Lohilo skulle jag rekommendera deras egna sida i första hand

https://lohilo.se/sv/funktionsdryck

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Nu fungerar erbjudanden med 3 på Mediamarkt. Bland annat Fold3 för 399:- i 24 månader med 3 obegränsad surf. Så telefonen näst intill gratis.

Köpte själv en Iphone 14 för 549:- i månaden. 3850 för telefonen om man räknar bort abonnemanget.

https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kampanjer.html

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x, MSI RX 6800 (Ref), Aorus B550 Pro AC, Vengence RGB Pro 3200MHz 32GB, Noctua NH-D15, Phanteks Eclipse P400A

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det tillkommer massa tullavgifter och extra avgifter om man beställer från EPOS? Vart ifrån skickas de? 🤔

Bra pris https://www.eposaudio.com/en/se/gaming/products/h3pro-hybrid-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det här måste ju vara ett tryckfel? 19590 kr rabatt?

https://i.imgur.com/w9pzREX.png

Skrivet av qube:

Nej, eftersom du bara betalar 2400 kr (24mån*100 kr) för mobilen. Huvuddelen av kostnaden kommer sedan abonnemanget stå för.

Skrivet av glautz:

Samma för mig. Har testat Fold3, Iphone 14, Iphone 13 men inga kommer upp i kassan. Det fungerade dock att lägga till en telefon med Telenor abonnemang, men det är ju inte lika bra pris. Så verkar vara något fel när man väljer deras 3 abonnemang.

Skrivet av zarkov:

Om jag först la en TV i varukorgen gick det att lägga dit Fold+abb men då står det fullpris på luren, totalt 22242 kr, när jag tagit bort TV:n igen.

Skrivet av compumanic85:

Hur löste du så att telefonen blev nollad?

Skrivet av Red Onion:

Någon som lyckats beställa Samsung Fold3 från Mediamarkt med abonnemang från 3?

Jag sitter med ett snordyrt abonnemang från Telenor och kan lika gärna byta till ett annat där telefon ingår.

Köp på Fold3 gick igenom nu.

den är även billigare än igår:
Att betala
Engångskostnad
250 kr
Månadsrabatt :
0 kr
Total månadskostnad
399 kr/mån
Minsta totalkostnad 24 månader
9826 kr
Rabatt på telefon
18990 kr

https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kopabonnemang.ht...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1Z3C0LD:

Är man intresserad av Lohilo skulle jag rekommendera deras egna sida i första hand

https://lohilo.se/sv/funktionsdryck

Det funkar säkert det också,
Men ca 50kr billigare per 24-pack på det jag kollade lite snabbt på. Sedan så kan man få 25% rabatt ytterligare på första köpet, så prismässigt kan matsmart bli billigare

Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

Funkat bra för mig med 2 kontroller samtidigt + dongeln. (De få minuter man fått spela med sambon efter 15 timmar övertalning)

Jag har inte haft problem att koppla två kontroller även utan dongel! Gjort det nyligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Banka:

När sjutton gick Apple Watch Series 7 för 1920 kr? Måste ha varit ett tryckfel.

Skulle invänta rabatter på Series 7 nu under BF och framöver. Finns ingen anledning att lägga pengarna på Series 8 eller Ultra.

Köpte en blå series 7 GPS + esim för 2495.-
Och har betalat första fakturan.

Väntar spänt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmekusNamnus:

Det kräver att någon i ens bostadsområde orkar starta ekonomisk förening och betala gruppfaktura till Telia och kräva in betalning av alla grannar månadsvis. Det orkar i alla fall inte jag.

Men nu var det ju en lägenhet det handlade om.

Permalänk
Medlem

Känns som att NAS och klassiska snurrande 3.5" diskar lyst med sin frånvaro än så länge

Tycker 5000+ är lite saftigt för en Synology tex, visst de lägger mkt på mjukvaran och appar men lägger man samma pengar på ett eget bygge så får man betydligt bättre prestanda för samma pengar och antagligen likvärdig strömförbrukning. Tycker det borde hålla nere priserna lite.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

i kommentarerna skriver folk att det är s22.

Är ju knappast de i kommentarsfälten som bestämmer vad det är som säljs.

Permalänk
Skrivet av kf:

Tack för tipset! Nej, du missar inget så som jag förstår det. Jag beställde en S22+ med billigaste abonnemanget och tänker säga upp det med en gång via deras hemsida (orkar inte hävda ångerrätten för att spara 17kr för då ska man skicka tillbaka SIM-kortet enligt deras regler).

Om någon undrar så finns länken till erbjudandet på Vimlas förstasida. Priserna på de olika "Galaxy S" som gäller och de abonnemang man kan välja:

Galaxy S22 Ultra
128 GB - 8 490 kr
256 HB - 9 490 kr
512 GB - 10 490 kr

Galaxy S22+
128 GB - 6 290 kr
256 GB - 6 790 kr

Galaxy S22
128 GB - 8 490 kr
256 GB - 8 990 kr

10 GB - 17 kr/mån i 3 månader därefter 170 kr/mån
20 GB - 23 kr/mån i 3 månader därefter 230 kr/mån
50 GB - 30 kr/mån i 3 månader därefter 300 kr/mån

Koden "bf2022" funkar för -100 kr.

Du kanske har rett ut hur det här fungerar?

När jag pratar med Samsung, så menar de att det är 3 månaders bindningstid på mobilabonnemangen, "Det står ju på sidan med Black Friday-erbjudanden" säger de. Det enda jag kan sedär är att det står att priset är lägre för abonnemanget i 3 månader för att sedan återgå till normalpris.
Samsung kan heller inte svara på vad som händer med vad som ska betalas för mobilen om abonnemanget sägs upp. Har du lyckats få några ordentliga svar på de här frågorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Känns som att NAS och klassiska snurrande 3.5" diskar lyst med sin frånvaro än så länge

Tycker 5000+ är lite saftigt för en Synology tex, visst de lägger mkt på mjukvaran och appar men lägger man samma pengar på ett eget bygge så får man betydligt bättre prestanda för samma pengar och antagligen likvärdig strömförbrukning. Tycker det borde hålla nere priserna lite.

Fanns en del erbjudanden på Qnap på Amazon.de, kolla där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Tycker ändå Inet måste lyftas fram lite, inte nödvändigtvis för bra erbjudanden (även om det iaf för mig blivit köp därifrån) utan för tydligheten. Att ha en sida med de senast tillagda erbjudandena och med vilket datum listan är uppdaterad är föredömligt.

Ska bli intressant att se streamen ikväll.

Är det stream ikväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Är det stream ikväll?

Yes, kl 17 om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreamyBanana:

Produkt: ASUS RT-AX68U WiFi-router
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-ax2700-dual-band-w...
Kategori: Router/Trådlösa Nätverk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5697488
Pris: 1290kr

OBS: Elgiganten prismatchar mediamarkt om man hellre vill köpa därifrån.

Skulle nog lägga 100kr extra och få en ganska så mycket bättre router specs-mässigt:
https://www.asus.com/se/product-compare?ProductID=16806,15085...

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5812346

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Är ju knappast de i kommentarsfälten som bestämmer vad det är som säljs.

De vet ju väl vad de har fått levererat till sig?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.