Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

I've personally never had any bad experience w them, but then again I've never had to raise an issue w them either. Glad that you have had positive experience w them!
That's true that if you exclude retailers w bad rep. you only get a handfull - but I don't exclude them, but I'm very in favour of buying from an retailer that has a good track-record and is service minded. I might even pay +10% extra for that.

Just yesterday I bought a TV (LG C2) from LG electronics, although they have bad rep on Trustpilot too - but here I took a chance, my friends have been happy with their LG, reviews on that product is good too. So sometimes you need to gamble - but if I can I try to minimise potential issues/headaches down the road...

Of course, as long as you are happy you can pay extra.

Skrivet av batman123:

Var finns forza för 8 kr?

this is why you check those threads hourly if not more
"Deals" like that come once per year, if not a lifetime

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

Förstår det - tack för det!
Vad körde du för användning då?

Jag är själv i hushållet just nu och kommer köra en jobbdator via kabel, privat dator via Wi-Fi samt 2 telefoner primärt (Wi-Fi), har även en Xbox (kabel å Wi-Fi) samt en TV (Wi-Fi) - det är det som den kommer behöva hantera och inte allt samtidigt.

Du är nog safe.

Du får nog dubbla din användning och kanske lite till, för att komma upp i mitt nätverk.

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Var precis på Mediamarkt och tecknade abonnemang hos Tre (obegränsad surf). Då jag är under 28 år blev det 349 kr i månaden (istället för 399 kr). Eftersom jag band mig i 2 år fick jag Galaxy Fold3 för 0(!)kr. Det initiala erbjudandet var +100 kr i månaden, men tydligen var den helt gratis nu.

Jag hoppas kunna sälja telefonen vidare oöppnad för åtminstone 10k. Eftersom jag är i behov av obegränsad surf (där jag tidigare hade Telenor för 560 kr/månaden) kan man grovt uppskatta att jag "tjänar" minst 15 000 kr på två år gentemot att inte göra någon ändring alls. Detta blev nog bästa dealen för mig i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Du är nog safe.

Du får nog dubbla din användning och kanske lite till, för att komma upp i mitt nätverk.

Tack för återkoppling!

Hehe, fint, jag läste något om att min användning kanske genererar 50% load eller något.
Processor är viktigt om man flyttar massa filer, NAT och grejor verkar det som.
Det är inte min användarprofil idag. Men givet din profil är nog en U helt klart att föredra, även om en S kanske klarar det idag med lite svett

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Mycket har skrivits i tråden om Samsung Tab S8, men hur är A8 om man bara ska ha den till att spela upp strömmande video från övervakningskamera?

Jag har en A7 som inte borde vara bättre än A8 på något sätt tycker jag. Den fungerar över förväntan. Seg när man byter appar och så, men väl inne i en app rullar det på rätt bra. Jag körde den som navigator i somras med Maps och Spotify i Splitscreen utan problem. Sen irriterar segheten emellanåt förstås ändå. Exempelvis när man ska låsa upp den, jag har inget skärmlås alls utan bara svep, men ändå kan det ta så lång tid att få upp möjligheten att svepa att plattan stänger skärmen igen. Oftast om den blir lite konfunderad över orientationen, typ att den startas i landskapsläge när man trycker på knappen men man håller den i porträtt, så hinner den inte växla till porträtt innan timeout och låsning igen.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Uppdatering:

Var precis på Mediamarkt och tecknade abonnemang hos Tre (obegränsad surf). Då jag är under 28 år blev det 349 kr i månaden (istället för 399 kr). Eftersom jag band mig i 2 år fick jag Galaxy Fold3 för 0(!)kr. Det initiala erbjudandet var +100 kr i månaden, men tydligen var den helt gratis nu.

Jag hoppas kunna sälja telefonen vidare oöppnad för åtminstone 10k. Eftersom jag är i behov av obegränsad surf (där jag tidigare hade Telenor för 560 kr/månaden) kan man grovt uppskatta att jag "tjänar" minst 15 000 kr på två år gentemot att inte göra någon ändring alls. Detta blev nog bästa dealen för mig i år

Var du inne på en fysisk butik eller webben, för jag har försökt lägga in beställingen på webben utan att lyckas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Prissänkningen på Ryzen 7xxx är väl AMDs generella prissänkning, så det är väl lite missvisande att det är BF eller någon särskild butik som bidragit till minskar pris på dem?

Nej, den generella prissänkningen är några 100-lappar högre. Tror det var ca 300kr billigare på Inet än nya listpriserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Var du inne på en fysisk butik eller webben, för jag har försökt lägga in beställingen på webben utan att lyckas.

Jag gick dit fysiskt. Främst för att säkerställa att jag fick mobilen i handen, så de inte kunde backa ur erbjudandet. Någon annan här på forumet hade framgång att beställa via webbplatsen i morse dock.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Jag gick dit fysiskt. Främst för att säkerställa att jag fick mobilen i handen, så de inte kunde backa ur erbjudandet. Någon annan här på forumet hade framgång att beställa via webbplatsen i morse dock.

Tack för svaret.
Ska gå och göra det samma efter lunch.
Hade du problem med att köpa den hos dom eller ifrågasatte dom priset som kom upp?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Några tips på deals på komponenter som kan passa ett potentiellt NAS-bygge? (#19820561)

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Uppdatering:

Var precis på Mediamarkt och tecknade abonnemang hos Tre (obegränsad surf). Då jag är under 28 år blev det 349 kr i månaden (istället för 399 kr). Eftersom jag band mig i 2 år fick jag Galaxy Fold3 för 0(!)kr. Det initiala erbjudandet var +100 kr i månaden, men tydligen var den helt gratis nu.

Jag hoppas kunna sälja telefonen vidare oöppnad för åtminstone 10k. Eftersom jag är i behov av obegränsad surf (där jag tidigare hade Telenor för 560 kr/månaden) kan man grovt uppskatta att jag "tjänar" minst 15 000 kr på två år gentemot att inte göra någon ändring alls. Detta blev nog bästa dealen för mig i år

Själv gick det mindre bra för mig eftersom jag redan har ett aktivt (obundet) abbonemang hos tre vill MediaMarkt makulera min order 😴

Permalänk
Medlem

Kul att Ryzen 7000 blir billigare, men moderkort och ddr5 är fortfarande alldeles för dyrt.
Priset behöver sjunka med nästan 50% för att bli intressant ju. Då kan man lika gärna vänta på de ännu billigare processorerna också, eller X3D-versionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Kul att Ryzen 7000 blir billigare, men moderkort och ddr5 är fortfarande alldeles för dyrt.
Priset behöver sjunka med nästan 50% för att bli intressant ju. Då kan man lika gärna vänta på de ännu billigare processorerna också, eller X3D-versionerna.

Mjo, jag sitter själv och planerar ett bygge i NR200P, men billigaste B650E ITX är ju över 2000 kr dyrare än ett vettigt B660 ITX.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Tack för svaret.
Ska gå och göra det samma efter lunch.
Hade du problem med att köpa den hos dom eller ifrågasatte dom priset som kom upp?

Nejdå det gick hur bra som helst. De var själva lyriska över dealen och några i personalen hade redan en i fickan

Lagret verkar inte jättestort dock då det är förra generationens flaggskepp. Jag knep den näst sista i min butik.

Skrivet av PetterPonken:

Själv gick det mindre bra för mig eftersom jag redan har ett aktivt (obundet) abbonemang hos tre vill MediaMarkt makulera min order 😴

Uff, vad tråkigt! Du tecknade via webben?
Jag försöker lista ut hur du kan komma runt problemet....Kanske nyteckna i butik (och få ett nytt telefonnummer) och efter du har mobilen i handen så ringer du Tre och ber om nummerbyte mellan dina två abonnemang? Och därefter avslutar du ditt gamla. Lär resultera i en dubbelfaktura första månaden dock och med risk att du inte får behålla ditt gamla nummer (jag vet inte om Tre tillhandahåller nummerflytt mellan abonnemang), men det kan vara värt för dig att kolla in på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Produkt: MSI MPG Z690 Force WiFi DDR5
Länk: https://www.inet.se/produkt/1903598/msi-mpg-z690-force-wifi
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5900535
Pris: 2999kr

Är själv lite dåligt påläst nu på senaste generationer av CPUer. Kan man köpa denna, stoppa i en 13xxx-processor, och bara köra, eller krävs t.ex. omständig BIOS-uppdatering?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Angående Fenris/Forte:
Dom tar faktiskt inte jättemycket plats! Jag har A/B testat och det gör ingen jättestor skillnad att lägga dom ner framme på TV-bänken ifall dom sticker upp och täcker TVn ståendes. Tipsar om att svänga förbi och lyssna på dom!

Oooh okej om surround fortfarande är intressant är det en annan femma!
Isf behåll högtalarna du har (Förutsatt att du är nöjd med dom!) och skaffa tex en Denon AVR-X1700H! Den har stöd för streaming och typ alla andra viktiga standards som gäller på hemmabio-fronten idag, framförallt ger den dig betydligt mycket mer krut för pengarna!

Om du (och partnern) är sugna på Sonos-smidighet men vill ha ett bättre ljud skulle jag köpa en Sonos Amp och ett par mindre fronthögtalare eller inbyggnadshögtalare (Dali/B&W/Klipsch etc). Ger ett beeeetydligt bättre ljud för 3-4 tusenlappar till, också mer framtidssäkert då du kan byta ut högtalarna efter behov/önskemål.

Jag har idag CANTON MOVIE 155 QX och till film via HDMI och dator så är det klockrent, men musik funkar det inte alls bra till. Sedan så kör jag som sagt inte dator till TVn längre så nu blir det stereoljud till frontarna enbart, vilket blir dassigt med Nvidia Shield Pro. Kör även film via Plex samt Kodi och även där med Shield.

Förstärkaren såg ju trevlig ut, men jag kommer troligen inte tycka ljudet i sig blir tillräckligt bra ändå... Vad för surroundhögtalare skulle man satsa på till den förstärkaren utan att det drar iväg för långt i budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glautz:

Nu fungerar erbjudanden med 3 på Mediamarkt. Bland annat Fold3 för 399:- i 24 månader med 3 obegränsad surf. Så telefonen näst intill gratis.

Köpte själv en Iphone 14 för 549:- i månaden. 3850 för telefonen om man räknar bort abonnemanget.

https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kampanjer.html

Riktigt galet pris. Nu är jag redan kund hos 3 men kollade runt hur man skulle kunna gå runt det och samtidigt försvann erbjudandet. Får bli en Fold4 nästa år förhoppningsvis. Telefonen var ju gratis.

Skrivet av grasklippare:

För alla jag känner(förvisso väldigt få till antalet, men i alla fall...) så har det inte dröjt länge innan skärmen har pajat i "vecket". Samsung har då varit helt ointresserade av att laga det på garanti, de vill ha betalt för reparationen. Kanske ändå värt det till det där priset!

Jag har en Fold2 och inte haft några problem. Hörde om en kompis släkting som hade haft problem med Flip (vet ej vad men något med vikningen) men fick den utbytt gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Produkt: Roccat Apuri Raw mus bungee
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tjanster-tillbehor/kablar-a...
Pris: 10kr

Tack! Sjukt nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Är själv lite dåligt påläst nu på senaste generationer av CPUer. Kan man köpa denna, stoppa i en 13xxx-processor, och bara köra, eller krävs t.ex. omständig BIOS-uppdatering?

jättelätt att uppdatera bios på dom.

lägg bios på en usb minnet (se till att filen har rätt namn)
sätt i cpu & atx sladden i moderkortet,
sätt i usb stickan
tryck på flash knappen

du behöver inte sätta in cpu eller ram innan heller.
tänk på att ha en usb sticka som är minst usb2, hade en gammal en som inte moderkortet gillade.
har msi pro a just nu men skickar tillbaka den och plockar msi kortet på inet, bra deal

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Nejdå det gick hur bra som helst. De var själva lyriska över dealen och några i personalen hade redan en i fickan

Lagret verkar inte jättestort dock då det är förra generationens flaggskepp. Jag knep den näst sista i min butik.

Uff, vad tråkigt! Du tecknade via webben?
Jag försöker lista ut hur du kan komma runt problemet....Kanske nyteckna i butik (och få ett nytt telefonnummer) och efter du har mobilen i handen så ringer du Tre och ber om nummerbyte mellan dina två abonnemang? Och därefter avslutar du ditt gamla. Lär resultera i en dubbelfaktura första månaden dock och med risk att du inte får behålla ditt gamla nummer (jag vet inte om Tre tillhandahåller nummerflytt mellan abonnemang), men det kan vara värt för dig att kolla in på!

Tack så hemskt mycket för tipset.
Fick en utan problem, hur smidigt som helt nu när man nästan fått närvöst sammanbrott på deras webbsida hur den inte fungerade.

Kunde ta en i silver istället för grön på drottinggatan i stockholm, och för dom som fortfarande vill ha en så hade dom kvar svarta modeler där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Vet ej om detta är en bra deal eller inte men jag tror det

Blade 15 Advanced (2021)
Core i7 16GB 1000GB SSD 360Hz 15.6" RTX 3070

https://www.dustinhome.se/product/5011218482/blade-15-advance...

Permalänk
Skrivet av RazorKrist:

Var du inne på en fysisk butik eller webben, för jag har försökt lägga in beställingen på webben utan att lyckas.

Jag beställde runt 9 imorse via webben. Däremot när jag går tillbaka in på hemsidan är erbjudandet borta, får hoppas att den inte blir makulerad.

Min order finns inte heller på "min sida" på mediamarkts hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znille:

Vet ej om detta är en bra deal eller inte men jag tror det

Blade 15 Advanced (2021)
Core i7 16GB 1000GB SSD 360Hz 15.6" RTX 3070

https://www.dustinhome.se/product/5011218482/blade-15-advance...

Galet. Nu förstördes min budget. Får ladda den här datorn hos grannen då jag nu avslutat mitt elabonnemang.

Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av glautz:

Nu fungerar erbjudanden med 3 på Mediamarkt. Bland annat Fold3 för 399:- i 24 månader med 3 obegränsad surf. Så telefonen näst intill gratis.

Köpte själv en Iphone 14 för 549:- i månaden. 3850 för telefonen om man räknar bort abonnemanget.

https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kampanjer.html

Bara för mig som det inte funkar? Bara snurrar efter att jag legitimerar mig med BankID.

Permalänk
Skrivet av Stifleroo:

Jag beställde runt 9 imorse via webben. Däremot när jag går tillbaka in på hemsidan är erbjudandet borta, får hoppas att den inte blir makulerad.

Min order finns inte heller på "min sida" på mediamarkts hemsida

Sidan funkar fortfarande för mej.
https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kopabonnemang.ht...

Men om du inte ser den under ordrar eller fått mail från 3 skulle jag nog ge mig iväg till en fysisk affär där dom har enheter inne (vilken model färg som helst av 512gb, jag fick en silver) och kolla med dom om ordern gick in.
Och annars köpa en där på plats.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Skrivet av allstar16:

Bara för mig som det inte funkar? Bara snurrar efter att jag legitimerar mig med BankID.

Blev samma sak för mig, fick mej att tro att dom kanske hade blockat mig med alla bank id inlogningar jag hade gjort, så den bara snurrade och inget i varukorgen.

Så nu är den antagligen bara fysisk butik möjligt för att få det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Skrivet av Apachi:

Riktigt galet pris. Nu är jag redan kund hos 3 men kollade runt hur man skulle kunna gå runt det och samtidigt försvann erbjudandet. Får bli en Fold4 nästa år förhoppningsvis. Telefonen var ju gratis.

Direktlänken verkar fortfarande funka, men har inte provat slutföra någon beställning.
https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kopabonnemang.ht...

Permalänk
Medlem
Skrivet av idomaghic:

Direktlänken verkar fortfarande funka, men har inte provat slutföra någon beställning.
https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kopabonnemang.ht...

Skulle precis prova att göra en beställning men då hoppade priset från 9800 till 11300 typ. Hade 3 någon bindningstid eller kunde man säga upp abonnemanget direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har en A7 som inte borde vara bättre än A8 på något sätt tycker jag. Den fungerar över förväntan. Seg när man byter appar och så, men väl inne i en app rullar det på rätt bra. Jag körde den som navigator i somras med Maps och Spotify i Splitscreen utan problem. Sen irriterar segheten emellanåt förstås ändå. Exempelvis när man ska låsa upp den, jag har inget skärmlås alls utan bara svep, men ändå kan det ta så lång tid att få upp möjligheten att svepa att plattan stänger skärmen igen. Oftast om den blir lite konfunderad över orientationen, typ att den startas i landskapsläge när man trycker på knappen men man håller den i porträtt, så hinner den inte växla till porträtt innan timeout och låsning igen.

Tack snajk! Skriver till dig i DM

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av RazorKrist:

Sidan funkar fortfarande för mej.
https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kopabonnemang.ht...

Men om du inte ser den under ordrar eller fått mail från 3 skulle jag nog ge mig iväg till en fysisk affär där dom har enheter inne (vilken model färg som helst av 512gb, jag fick en silver) och kolla med dom om ordern gick in.
Och annars köpa en där på plats.

tyvärr bor jag inte i stad där mediamarkt finns. Får ringa kundtjänst istället. Tack för tipset.

Edit: Har fått bekräftelse på mailen från dom