Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tacka er för att jag lyckades köpa en Galaxy Tab S8 256GB för 3 300:- på Samsungs hemsida med en telefon från 2007 i inbyte samt 10% i ytterligare rabatt. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Ser tyvärr inget sånt. Bara samsung-loggan..

På min Samsung S10+ så står det på baksidan med vääääldigt liten text, på den nedre delen av baksidan.

Permalänk
Medlem

Riktigt vassa komponentdeals på webhallens stream faktiskt.
Nog årets bästa BF komponent erbjudande tbh, men fint paket om man knep hem saker på både inet+webhallen.

Minne+nätagg på Inet och 7700x + moderkort + nvme ssd på webhallen riktigt fint paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Riktigt vassa komponentdeals på webhallens stream faktiskt.
Nog årets bästa BF komponent erbjudande tbh.

7700X för 3490 kr är ett riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Riktigt vassa komponentdeals på webhallens stream faktiskt.
Nog årets bästa BF komponent erbjudande tbh, men fint paket om man knep hem saker på båda.

Minne+nätagg på Inet och 7700x + moderkort + nvme ssd på webhallen riktigt fint paket.

Jag hann köpa på Webhallen nvme disken för 1590kr, Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD

https://www.webhallen.com/se/product/343248-Kingston-Fury-Ren...

Permalänk
Medlem

Får ändå tillstå att det var ett antiklimax att sista erbjudandet är en eltandborste 5 minuter innan 00:00.. fan det lät ju till och med i manus som att "Fast vi har en grej till" - Om inte annat hade det varit en bättre ordning att köra tandborsten som det näst sista erbjudandet, och komponenterna som absolut sista. Riktigt bra priser där på hårdvaran, för övrigt.

Permalänk
Medlem

Vad var det för moderkort Webhallen sålde ifall man får fråga?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Känns endå bra detta, Lyckats få tag i detta till bra pris nu:

Chassi Corsair 5000D Airflow - 1690kr Komplett
CPU-Kylare Corsair H150i ELITE LCD - 1699kr Inet
Nätagg Corsair HX1500i - 2690kr Inet
Ram Corsair DDR5 32GB (2x16GB) 5600MHz CL36 Vengeance RGB AMD EXPO - 1399kr Inet
SSD WD Black SN850X 1TB - 899kr Webhallen
CPU AMD Ryzen 7 7700X - 3490kr Webhallen

Rätt nöjd med allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Vad var det för moderkort Webhallen sålde ifall man får fråga?

https://www.webhallen.com/se/product/353847-ASUS-ROG-STRIX-B6...

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Får ändå tillstå att det var ett antiklimax att sista erbjudandet är en eltandborste 5 minuter innan 00:00.. fan det lät ju till och med i manus som att "Fast vi har en grej till" - Om inte annat hade det varit en bättre ordning att köra tandborsten som det näst sista erbjudandet, och komponenterna som absolut sista. Riktigt bra priser där på hårdvaran, för övrigt.

Mjo han valde väl att satsa på humor på slutet för han inte hade mer att lägga till, vilket inte nödvändigtvis är fel, men när hela chatten sitter och hoppas på en rimlig CPU/GPU drop så är det lätt att förstå varför det slog väldigt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Får ändå tillstå att det var ett antiklimax att sista erbjudandet är en eltandborste 5 minuter innan 00:00.. fan det lät ju till och med i manus som att "Fast vi har en grej till" - Om inte annat hade det varit en bättre ordning att köra tandborsten som det näst sista erbjudandet, och komponenterna som absolut sista. Riktigt bra priser där på hårdvaran, för övrigt.

Ja alltså som om man äter en 3-rätters. De man minns är deserten för det äter man sist.
Som du säger, "en sak till" och sen dumpa alla komponenterna så hade alla kommit ihåg det.

Istället för en tandborste

Permalänk
Medlem

Väntade för länge med Meta Quest 2 för 3999:- klockan passerade 00:00.. oh well, hade sannolikt blivit ett köp om jag vetat att det skulle gå ut vid midnatt..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Får ändå tillstå att det var ett antiklimax att sista erbjudandet är en eltandborste 5 minuter innan 00:00.. fan det lät ju till och med i manus som att "Fast vi har en grej till" - Om inte annat hade det varit en bättre ordning att köra tandborsten som det näst sista erbjudandet, och komponenterna som absolut sista. Riktigt bra priser där på hårdvaran, för övrigt.

Fast eltandborsten kom ju med ett bra skämt som avslutning, så lite roligt var det allt. Priset på 7700X var kanske ett av bästa erbjudandena hela veckan så man kan väl ha lite överseende med sista 'droppen'.

Skrivet av JLockhart:

Mjo han valde väl att satsa på humor på slutet för han inte hade mer att lägga till, vilket inte nödvändigtvis är fel, men när hela chatten sitter och hoppas på en rimlig CPU/GPU drop så är det lätt att förstå varför det slog väldigt fel.

Hur kunde man hoppas på en ännu bättre CPU deal än den som precis kom innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Mjo han valde väl att satsa på humor på slutet för han inte hade mer att lägga till, vilket inte nödvändigtvis är fel, men när hela chatten sitter och hoppas på en rimlig CPU/GPU drop så är det lätt att förstå varför det slog väldigt fel.

Bara en sådan enkel sak som att ändra i vilken ordning erbjudanden kom hade uppnått både humor likväl en bra avslutning.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nivity:

Ja alltså som om man äter en 3-rätters. De man minns är deserten för det äter man sist.
Som du säger, "en sak till" och sen dumpa alla komponenterna så hade alla kommit ihåg det.

Istället för en tandborste

Huvudrätten kommer i alla fall i mitten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hmm, black friday har fått en ganska knepig utveckling. För ett antal år sedan satt man uppe och hade popcorn och 200 fönster uppe och F5-ade allt som kraschade givetvis. Nu i år. Då är det lagom att runda av rean och gå och lägga sig... när det väl är själva fredagsdygnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja alltså som om man äter en 3-rätters. De man minns är deserten för det äter man sist.
Som du säger, "en sak till" och sen dumpa alla komponenterna så hade alla kommit ihåg det.

Istället för en tandborste

Haha nog kommer jag komma ihåg det här en liten stund i alla fall, men inte av alla goda skäl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Hmm, black friday har fått en ganska knepig utveckling. För ett antal år sedan satt man uppe och hade popcorn och 200 fönster uppe och F5-ade allt som kraschade givetvis. Nu i år. Då är det lagom att runda av rean och gå och lägga sig... när det väl är själva fredagsdygnet...

Släpptes något alls anmärkningsvärt nu vid midnatt ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Hmm, black friday har fått en ganska knepig utveckling. För ett antal år sedan satt man uppe och hade popcorn och 200 fönster uppe och F5-ade allt som kraschade givetvis. Nu i år. Då är det lagom att runda av rean och gå och lägga sig... när det väl är själva fredagsdygnet...

Kan inte mer än hålla med.
Tror några av dom bästa dealsen kom redan 18/19 nov.... Riktigt tråkig utveckling, men företagen får nog sålt mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Hmm, black friday har fått en ganska knepig utveckling. För ett antal år sedan satt man uppe och hade popcorn och 200 fönster uppe och F5-ade allt som kraschade givetvis. Nu i år. Då är det lagom att runda av rean och gå och lägga sig... när det väl är själva fredagsdygnet...

Ja det känns som det redan är över. Var ju på jakt efter bla. en 1440P skärm men har nog försuttit min chans. Skulle nog kört på den 27GP83B som Inet hade. Jaja. Jag körde ett "F5 race" på massa fiskebutiker då flugfiske är min stora hobby,men en del kör inte alls och dom flesta har redan lanserat sin svarta vecka så inget nytt på den fronten heller nu vid tolvslaget.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Släpptes något alls anmärkningsvärt nu vid midnatt ens?

Enligt Inet så kunde det komma ut mer grejer nu vid 24.
Men dessa läggs inte till i blackfriday sidan på Inet för marknad flyttar dit artiklarna själva. Så vid 11.00 imorgon kommer det dit.

Annars gäller det att leta på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Släpptes något alls anmärkningsvärt nu vid midnatt ens?

Tror inte det. Har suttit och väntat på något vettigt Mini-ITX moderkortet i typ två veckor nu. Dessa är ju mer sällsynta än skithuspapper på Ica under pandemin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moggies:

Enligt Inet så kunde det komma ut mer grejer nu vid 24.
Men dessa läggs inte till i blackfriday sidan på Inet för marknad flyttar dit artiklarna själva. Så vid 11.00 imorgon kommer det dit.

Annars gäller det att leta på hemsidan.

Låter ju lagom smart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Hmm, black friday har fått en ganska knepig utveckling. För ett antal år sedan satt man uppe och hade popcorn och 200 fönster uppe och F5-ade allt som kraschade givetvis. Nu i år. Då är det lagom att runda av rean och gå och lägga sig... när det väl är själva fredagsdygnet...

Nu får du halva Swec's notifikationer, men jepp. Att anpassa dygnet för att kunna sitta uppe till 3 med trevligt folk i Fynd-trådarna var guld. Likaså när tomten var på besök någon natt för länge sedan... Eller var det mellandagar? Minns inte.

I vlket fall, det är verkligen urvattnat nu. Och det är rätt tråkigt. Mer tillgänligt, men tråkigt.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Tycker webbhallens rea sög eftersom inget på min lista kom upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Produkt: AMD Ryzen 7 7700X / 8 cores / 16 threads
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/352143-AMD-Ryzen-7-7700X...
Kategori: CPU
prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6999756
Pris: 3 490 kr

Måste vara inloggad. https://i.imgur.com/mcRMByZ.png

Och när du går vidare till kassan blir det 4990:-

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Tycker webbhallens rea sög eftersom inget på min lista kom upp

Tänk på alla de som hade fräsig eltandborste på sina listor. De jublade högt! Det kan du väl unna dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Hmm, black friday har fått en ganska knepig utveckling. För ett antal år sedan satt man uppe och hade popcorn och 200 fönster uppe och F5-ade allt som kraschade givetvis. Nu i år. Då är det lagom att runda av rean och gå och lägga sig... när det väl är själva fredagsdygnet...

Var väl samma förra året? Eller hade några stora aktörer midnattserbjudanden? Hur som helst bra att veta inför nästa år. Då kan jag med gott samvete gå och lägga mig vid 22 som vanligt.

Skönt att vi avklarat åren med kösystem för att komma in på sidan vid midnatt iaf...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen Inet. Men när de har en rea som DÖR kl 00.00 när självaste Black Friday börjar känns ju extremt snedvridet. Nu överlever jag ändå, det var inget som var livsnödvändigt. Men håller med andra. För 6-7 år sedan började Black Friday nu kl 00.00. Idag slår man igen porten den tiden istället och man kan lika gärna gå och lägga sig. Sjukt trist utveckling från något som det var lite pirr i från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Och när du går vidare till kassan blir det 4990:-

Det där priset var bara under deras drop-livestream med SweC mellan 23 till midnatt. Tog slut på < 1 min.