Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Vet någon om man kan få det om man redan har ett abonomang hos tele2.
Har ingen bindningstid kvar på abonomanget sedan ett tag tillbaka.
Måste jag avsluta det jag har och ta ett nytt abonomang?

Vill gärna behålla nummret.

Så om någon vet hur man kan göra för att få det så skulle det vara otroligt uppskattat 😍

Ring Tele2 och fråga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bara jag som känner att rean redan varit innan fredagen och priserna idag känns ganska tråkiga?

Samma här, jag har hållit utkik efter ett nytt kastrullset. Minst 5-6st olika set som varit nedsatta under veckan är ordinarie idag.

Blir att vänta till mellandagsrea istället

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Inaktiv

Ni som tipsar om saker som är nedsatta 50kr... hoppas för er egen skull att ni inte är dumma nog att shoppa loss på "rea" när det är kaffepengar det handlar om.

För övrigt, i vanlig ordning, piss-black-friday-rea. Webhallen säljer ut en luftfuktare som jag köpte för 300kr mindre än nuvarande reapris.
Verkade handla om fel produkt baserat på senare svar som raderades. // MOD

STABILT.

§ 11 raderat.
Permalänk
Medlem

Ja jag tror du är låst på att köra cl22 stickor så de som det tipsades om i tråden borde fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Ni som tipsar om saker som är nedsatta 50kr... hoppas för er egen skull att ni inte är dumma nog att shoppa loss på "rea" när det är kaffepengar det handlar om.

För övrigt, i vanlig ordning, piss-black-friday-rea. Webhallen säljer ut en luftfuktare som jag köpte för 300kr mindre än nuvarande reapris.

STABILT.

När köpte du den kylaren?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKlockare:

Någon som sett något riktigt bra på en skaplig robotdammsugare? Gärna en tystgående.

Även jag undrar om någon har sett bra deal på en vettig robotdammsugare. Tycker det är svårt att försöka reka i vilken som ger bäst bang for the buck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berimbau:

Även jag undrar om någon har sett bra deal på en vettig robotdammsugare. Tycker det är svårt att försöka reka i vilken som ger bäst bang for the buck.

Hittar du ingen på rea kan jag rekommendera att hålla utkik i Elgigantens outlet. Jag köpte min roborock s6 där till riktigt bra pris. Den var använd i typ 20 timmar och var som ny.

Permalänk
Medlem

Denna rean känns väldigt tunn. Men hygienvaror så som tandborsthuvuden till min Philips blir det alltid samt lite krämer etc i bulk köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Är det möjligt att beställa detta tror ni och säga upp abonnemanget vid leverans och få telefonen för 4800kr?

Skrivet av RazorKrist:

Vet någon om man kan få det om man redan har ett abonomang hos tele2.
Har ingen bindningstid kvar på abonomanget sedan ett tag tillbaka.
Måste jag avsluta det jag har och ta ett nytt abonomang?

Vill gärna behålla nummret.

Så om någon vet hur man kan göra för att få det så skulle det vara otroligt uppskattat 😍

Alltså, båda era frågor framgår ju i texten.

Spara 3490kr!
Köp Samsung S22 Plus 128GB med Tele2 Obegränsad snabb för endast 499kr /mån! Gäller endast nytecknande av abonnemang.
Abonnemang
299.-/mån
Delbetalning
200.-/mån
Total månadskostnad
499.-/mån
Minsta totalkostnad 12227.- för 24 månader

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon291473:

Möjligt att dom har ändrat en siffra i produkten för hittar inte exakt samma. Ser identisk ut.

Oavsett. Den kostade mindre i Augusti och oktober i år än den gör nu. Den har inte heller kostat 1999kr, någonsin, enligt prisjakt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5196296#statistics

De har inte haft lägsta priset på prisjakt men visst har den kostat 1990 :- precis som angett.

Dipparna såsom runda fina summan 1265,989990234375 :- är knappast från någon seriös butik, de finns ej med i indexerade butikerna i alla fall. Dock inte det index de ska förhålla sig till i prisangivelserna hur som helst.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är det någon vänlig själ som kan peka mig i rätt riktning för att få ut 10% när man sajnar på nyhetsbrev @Samsung? Har gjort det men ingen kod än.

Via chatt förstod jag, men var det lite godtyckligt huruvida dom ville ge koden där eller ej? Dvs beroende på handläggare? Eller fanns det något idiotsäkert sätt?

Ber om ursäkt för att frågan upprepas.

Permalänk

Någon som sett ett bra pris på 3d-skrivare?

Jag hann inte slutföra köpet på en Ender 2 Pro på inet igår. Lite märkligt att dom i princip dumpade ut hela lagret, så folk impuls-köpte rubbet. Och nuvarande pris är i princip vad man kunde köpa en Ender 3 för på webhallen förra året. På tal om webhallen så hade dom specialpris på Ender 3 V2 Neo, som märkligt nog slutade gälla idag på självaste Black Friday.

Jag är hittills inte så imponerad av årets black friday. Märkliga priser, inga egentliga fynd. Hade trott att minskad köpkraft+fulla lager skulle innebära en del fynd. Men många saker som brukar reas ut varje är på ordinarie pris i dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bara jag som känner att rean redan varit innan fredagen och priserna idag känns ganska tråkiga?

Jag har suttit och väntat i tron på att alla "bra" erbjudanden kommer idag.
Men nu verkar det mesta som varit "bra" redan vara slutsålt...

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Är det någon vänlig själ som kan peka mig i rätt riktning för att få ut 10% när man sajnar på nyhetsbrev @Samsung? Har gjort det men ingen kod än.

Via chatt förstod jag, men var det lite godtyckligt huruvida dom ville ge koden där eller ej? Dvs beroende på handläggare? Eller fanns det något idiotsäkert sätt?

Ber om ursäkt för att frågan upprepas.

Skickar DM med en kod jag ej kommer nyttja.

Men tror man behöver gå in på produktshopen, typ klicka sig in på den delen av sidan där du ser varorna osv, så kommer du till en annan kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Jag har suttit och väntat i tron på att alla "bra" erbjudanden kommer idag.
Men nu verkar det mesta som varit "bra" redan vara slutsålt...

Så har det varit senaste åren i Sverige, så inget nytt för i år direkt.
Black friday i Sverige är över innan black friday typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berimbau:

Även jag undrar om någon har sett bra deal på en vettig robotdammsugare. Tycker det är svårt att försöka reka i vilken som ger bäst bang for the buck.

Har sett OK modeller på stor rea mitt under sommaren. IRobot i3 är en OK instegsmodell, och jag har sett den för 2222kr om jag minns rätt. Jämfört med det är allt dyrt idag.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Jag har suttit och väntat i tron på att alla "bra" erbjudanden kommer idag.
Men nu verkar det mesta som varit "bra" redan vara slutsålt...

no retailers dare to save the best for Friday anymore, because customers might already have spent their money with other retailers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Produkt: Samsung S22+ Tele2 obegränsad 499:-/24mån
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: -
Pris: 499kr

Bättre imo o köpa den direkt från Samsung. S22+ 128gb för 5400, 256gb (slut nu) för ca 5900kr

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Snart är det ju Cyber Monday också...

Permalänk
Medlem

Min egna summering av BF 2022. Blåste alla stålar redan i lördags och det har inte varit någon prisfördel med att vänta på de sakerna jag köpte (förutom att de tagit slut i lager, så vänta hade sugit). Ca 20-25% på (prisjakt)priset för en dator utan skärm och då slapp jag vänta på random utvalda dropkomponenter.

Inet fick nästan alla mina pengar. Komplett och Amazon småkomponenter. Inet har/hade bäst hemsida IMHO.
Webhallen är ju mest skåpsrens förutom de få drops de hade i streamen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Snart är det ju Cyber Monday också...

Fast vilka återförsäljare i Sverige kommer ha några nya erbjudanden då? Skulle gissa på att vissa återförsäljare helt enkelt fortsätter sina kampanjer med samma erbjudanden även på måndag och avslutar det sen. Cyber Monday har väl aldrig varit någon stor grej i Sverige, black Friday i Sverige har ju alltid varit online. Inet har väl uttalat att de inte kommer göra någon grej av det. Komplett verkar ha att deras kampanjer fortsätter till och med måndag, för att sedan upphöra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Vet någon om man kan få det om man redan har ett abonomang hos tele2.
Har ingen bindningstid kvar på abonomanget sedan ett tag tillbaka.
Måste jag avsluta det jag har och ta ett nytt abonomang?

Vill gärna behålla nummret.

Så om någon vet hur man kan göra för att få det så skulle det vara otroligt uppskattat 😍

Jag pratade med Tele2 om Elgigantens erbjudanden (med deras abonnemang) och Tele2s tips var att skaffa abonnemanget med ett nytt nummer och sedan flytta över det. Vet inte hur smidigt det är dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Grattis till dom som fick tag i 5800x 3d, har kollat på rean och har inte haft tid med streams och nu är alla reor över?

Helt knäppt att de flesta bra deals kommer via streams, vem pallar titta på sådant?

Permalänk
Medlem

Någon som sett bra deals på prebuild gamingdatorer? Alltid byggt egna (3-4 stycken) men sambon har mer eller mindre tagit över min PC här hemma så tänkte unna mig själv lite, såg några prebuilds på Komplett som såg faktiskt mer än okej ut. Tillexempel denna https://www.komplett.se/product/1205284/gaming/gamingdator/ga...

Permalänk
Skrivet av Beamy:

Jag pratade med Tele2 om Elgigantens erbjudanden (med deras abonnemang) och Tele2s tips var att skaffa abonnemanget med ett nytt nummer och sedan flytta över det. Vet inte hur smidigt det är dock.

Här var mer svaret jag letade efter, tack så mycket.👍

Ska gå till Tele2 butiken strax och fråga hur det är att flytta över ett nummer och återkommer med svar till andra som undrar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Såg erbjudet hos Telia på Fiber 500/500 för 299:-.
Finns det något liknande erbjudanden hos en annan operatör?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

De har inte haft lägsta priset på prisjakt men visst har den kostat 1990 :- precis som angett.
https://i.imgur.com/kzCS9XF.png

Dipparna såsom runda fina summan 1265,989990234375 :- är knappast från någon seriös butik, de finns ej med i indexerade butikerna i alla fall. Dock inte det index de ska förhålla sig till i prisangivelserna hur som helst.

Då kan vi ju konstatera att prisjakts historik är helt bortkastad för alla lika korkade som mig.
Fritt fram för företagen att klämma ut varenda öre ur dumsvensken.

Här är ett roligt exempel:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Då kan vi ju konstatera att prisjakts historik är helt bortkastad för alla lika korkade som mig.
Fritt fram för företagen att klämma ut varenda öre ur dumsvensken.

Kan vara värt att jämföra genom pricerunner, tycker de har blivit bättre de senaste åren och prisjakt har blivit sämre.

https://www.pricerunner.se/pl/453-5075696/Inomhusklimat/Phili...

Där ser grafen något annorlunda ut.

Permalänk

Lyckades äntligen få fram mitt IMEI på samsungen. Men när jag skriver in det för att få inbytesbonusen, så står det bara "Kontakta din nätoperatör." Nån som vet varför det inte funkar?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simcon:

Kan vara värt att jämföra genom pricerunner, tycker de har blivit bättre de senaste åren och prisjakt har blivit sämre.

https://www.pricerunner.se/pl/453-5075696/Inomhusklimat/Phili...

Där ser grafen något annorlunda ut.

Och där har amazon.se sålt den för ~1000kr... ding dong