Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

O så tillkommer 25% moms, och eventuell tullavgift om sammanlagda ordervärdet är över 1400 kr.

Fyndtråd är det och ville dela ett grymt fynd, skulle brevet fastna i tullen så har du iaf gjort en bra deal.

582 kr är mindre än 1.4k och tvärdumt att packa allt i ett paket om man vill ha mycket därifrån när frakten är fri, hur man kommer runt moms låter jag vara osagt men skriver faktiskt ner värdet per auto, grym service och tar ansvar om något händer på vägen hit och har beställt mycket därifrån och har hittills aldrig strulat.

Skrivet av SUMITOMO:

Skickar dem med Hong Kong post i jiffy direkt i brevlådan eller rekommenderat?

Direkt i brevlådan

EDIT: Letade nyss efter ett av breven för att kolla men har slängd dom sista jag fick, sorry, törs ärligt talat inte svara för om det är HK Post men verkar ju ganska troligt då många Kines säljare avänder sig av dom. Jag kan däremot säga att det hittills alltid tagit 6 el 7 dagar att få brevet vilket jag tycker är smått imponerande i sig, vid ett tillfälle kom ett SD kort aldrig fram men då skickade han ett nytt gansks snabbt utan krångel med detta är såklart enbart mina erfarenheter det finns lite negativ feedback också, 0.4% negativ feedback tror jag?

Permalänk
Medlem

Fick mina AKG 550 idag, kör dom med en DragonFly.
Första "riktiga" setupen jag har ifrån att ha kört med ett par Sennheiser hd555(?) direkt i datorn, helvete vilken dimma jag levt i, detta är underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Varningens finger!
Av vad jag läst på forumet så skulle jag INTE handla därifrån.

SE:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1391183-software24-se
https://www.flashback.org/t2598482

Fast det är nu en annan produkt som säljs än när den tråden skrevs. Då var det försäljning av bara en nyckel för 600 kr men nu är det media och äkthetsbevis också för 999 kr så förhoppningsvis lärde han sig något av tråden.

Permalänk

Vad säger ni om Fractal fläktarna som är på rea för 5kr på inet?

Går de att använda till något alls?

50/40mm fläktar känns lite onödigt. Även fast de är sjukt billiga..

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Whitesound:

Vad säger ni om Fractal fläktarna som är på rea för 5kr på inet?

Går de att använda till något alls?

50/40mm fläktar känns lite onödigt. Även fast de är sjukt billiga..

Med gratis frakt kan man ju hämta hem ett gäng för diverse olika projekt, varför inte?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Med gratis frakt kan man ju hämta hem ett gäng för diverse olika projekt, varför inte?

man kan göra något som gör en döv.

jag hade inte skaffat dom, 50mm fläktar låter otroligt mycket och kyler väldigt lite. finns väldigt få fall man kan behöva sådana. tex elite 130 "behöver" en

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christley:

man kan göra något som gör en döv.

jag hade inte skaffat dom, 50mm fläktar låter otroligt mycket och kyler väldigt lite. finns väldigt få fall man kan behöva sådana. tex elite 130 "behöver" en

Äsch, lite motstånd så har man ändamålsenlig kylning för sin RPi eller något Arduino-bygge till exempel, eller en vindtunnel till datorn för kylning av specifika delar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

Vad säger ni om Fractal fläktarna som är på rea för 5kr på inet?

Går de att använda till något alls?

50/40mm fläktar känns lite onödigt. Även fast de är sjukt billiga..

Skaffade själv hem 5 sådana, ska bygga en vindtunnel i en låda där miniatyr-klänningar för mina Barbie-dockor ska torka efter att jag tvättat dem

Skämt åsido så blir det nog att använda dem till något roligt projekt med Raspberry Pi, eller kanske konstruera en hårtork eller liknande?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Whitesound:

Vad säger ni om Fractal fläktarna som är på rea för 5kr på inet?

Går de att använda till något alls?

50/40mm fläktar känns lite onödigt. Även fast de är sjukt billiga..

50mm är perfekt till små projekt, hemmagjorda förstärkare chip från ebay och en laptopladdare. Jag köpte 30st
40mm unviker jag helst, det bara låter men 50mm är fullt användbare i många fall. DIY-ledlampor är en till grejj.

Permalänk
Medlem

Någon som fått den där MSI DS100-musen för 49kr eller blev alla ordrar annulerade? Ser att den fortfarande verkar finnas för 49kr hos andra butiker än cdon om det nu var fel pris tidigare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Icte:

kanske konstruera en hårtork eller liknande?

Är du flintskallig ? Bygga en hårtork med såna fläktar är inget för de som har bråttom att torka håret

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är du flintskallig ? Bygga en hårtork med såna fläktar är inget för de som har bråttom att torka håret

Precis! Jag har redan produktidén framför mig - "Hårtork för flintisar! Högljudd och långsam och riktigt oeffektiv! Ute nu för 1000:-!"

Går dessa förresten att driva med en 5V källa? Tänkte koppla en eller flera till min Pi och ha lite kul, men man kanske behöver ett externt batteri?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aene:

Någon som fått den där MSI DS100-musen för 49kr eller blev alla ordrar annulerade? Ser att den fortfarande verkar finnas för 49kr hos andra butiker än cdon om det nu var fel pris tidigare.

Min har inte levererats, ligger på webhallen och väntar på att den skall komma in i lager.

Skrivet av Icte:

Precis! Jag har redan produktidén framför mig - "Hårtork för flintisar! Högljudd och långsam och riktigt oeffektiv! Ute nu för 1000:-!"

Går dessa förresten att driva med en 5V källa? Tänkte koppla en eller flera till min Pi och ha lite kul, men man kanske behöver ett externt batteri?

Tror 5V kan vara lite snålt. Om inte annat blir det stora strömmar i motor-spolarna och det sliter ju rätt fint. (Fast för 5kr....)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Aene:

Någon som fått den där MSI DS100-musen för 49kr eller blev alla ordrar annulerade? Ser att den fortfarande verkar finnas för 49kr hos andra butiker än cdon om det nu var fel pris tidigare.

Jag hämtade ut min på Webhallen för ett par dagar sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenwo91:

Fick mina AKG 550 idag, kör dom med en DragonFly.
Första "riktiga" setupen jag har ifrån att ha kört med ett par Sennheiser hd555(?) direkt i datorn, helvete vilken dimma jag levt i, detta är underbart!

Hej vad menar du med "en DragonFly"? Du skulle inte ha lust att länka till produkten ifråga? Antar det är ngn form av extern dac eller dylikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej vad menar du med "en DragonFly"? Du skulle inte ha lust att länka till produkten ifråga? Antar det är ngn form av extern dac eller dylikt?

Det är denna han menar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2399328

Permalänk
Skrivet av Unclemoe:

Kjell & Company har studentrabatt med rabattkod, 20% på allt tills 28/10. Ett exempel är Google Chromecast (2nd Generation) där de redan är billigast;

390 kr prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3341551

20% rabatt på kjell, alltså 312 kr.

Koden: kjellstudent1015

Chromecasten är fortfarande beställbar trots den inte finns kvar på lager. Någon som vet hur lång tid det kommer ta tills man får hem den?

Permalänk
Skrivet av hengii:

Chromecasten är fortfarande beställbar trots den inte finns kvar på lager. Någon som vet hur lång tid det kommer ta tills man får hem den?

nvm, ringde nyss och frågade. På måndag kommer deras webblager fyllas på och senast på onsdag finns de ute på butikerna igen. (för de som undrar)

Permalänk
Medlem

@Aene:

Yes,
Jag fick mitt paket förra veckan(5st).

Permalänk
Medlem

Undrar om man skulle beställa en från Webhallen då. Står visserligen inget releasedatum, men har @Heinkel56 fått en därifrån så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

De har faktiskt mycket bra priset på allt från mobiltelefonskal/mobilbatterier till de Sanyo Eneloop batterierna (kraftigaste på marknaden, typ) till nätverkskablar/skärmkablar/HDMI kablar och en hel del annat.

Förvånandsvärt nog så är Ikeas laddningsbara batterier lika bra, eller till och med bättre än Sanyo Eneloop. Helt sjukt, med tanke på priset, 49:- för 4 AA eller AAA, och laddare som också ska vara väldigt bra, för 99:-!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Oh den verkar ju super. Bra omdömen på prisjakt med och inte särskilt dyr heller. Har dock en fråga här, kanske korkad, men tänkte ändå fråga för säkerhets skull. Om jag köper en sådana här och vill kunna koppla den till min mobil som har usb mini ingång (en gammal sony z2) är det då en sådana här man ska ha?

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/kabla...

Tänkte nämligen ta med denna lilla pryl när man pendlar till o från jobbet och då behöver jag kunna koppla den till mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Oh den verkar ju super. Bra omdömen på prisjakt med och inte särskilt dyr heller. Har dock en fråga här, kanske korkad, men tänkte ändå fråga för säkerhets skull. Om jag köper en sådana här och vill kunna koppla den till min mobil som har usb mini ingång (en gammal sony z2) är det då en sådana här man ska ha?

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/kabla...

Tänkte nämligen ta med denna lilla pryl när man pendlar till o från jobbet och då behöver jag kunna koppla den till mobilen.

Japp den funkar, finns också annat bra alternativ som denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2320267

Hegel super, snygg, slick och bra ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Oh den verkar ju super. Bra omdömen på prisjakt med och inte särskilt dyr heller. Har dock en fråga här, kanske korkad, men tänkte ändå fråga för säkerhets skull. Om jag köper en sådana här och vill kunna koppla den till min mobil som har usb mini ingång (en gammal sony z2) är det då en sådana här man ska ha?

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/kabla...

Tänkte nämligen ta med denna lilla pryl när man pendlar till o från jobbet och då behöver jag kunna koppla den till mobilen.

Nej, det är denna du vill ha: http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/kabla...

Kollar du närmare på din länk står det en varning om att det *inte* är en OTG-kabel

Edit: Tänk på att batteritiden på din mobil kommer att förkortas drastigt med USB OTG-tillbehör ikopplat!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Nej, det är denna du vill ha: http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/kabla...

Kollar du närmare på din länk står det en varning om att det *inte* är en OTG-kabel

Tack för hjälpen, du ser, alltid bäst man kollar först innan man klickar på köpknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Japp den funkar, finns också annat bra alternativ som denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2320267

Hegel super, snygg, slick och bra ljud

Oj, beslutsångest deluxe nu. Dragonfly eller Hegel? Vad ska man egentligen välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Oj, beslutsångest deluxe nu. Dragonfly eller Hegel? Vad ska man egentligen välja?

Spelar knappt roll skulle jag säga, båda är bra. *snip* /mod

Raderat enligt §9
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Oj, beslutsångest deluxe nu. Dragonfly eller Hegel? Vad ska man egentligen välja?

Skrivet av seraj5:

Spelar knappt roll skulle jag säga, båda är bra. *snip* /mod

Centrance dacport slim på massdrop för $99 kan ju vara ett annat alternativ bara för att göra valet än svårare för dig hehe.

Osäker på hur den jämför sig mot dessa två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Oj, beslutsångest deluxe nu. Dragonfly eller Hegel? Vad ska man egentligen välja?

Vaad har du för hörlurar? Vill du ens ha mobilitet? Om du har hörlurar med hög impedans så kommer ingen av dessa räcka. Ett annat alternativ är också objective 2 och objective dac, svårt o få bättre om man imte spenderar 5000kr+.

Jag kan bara snacka ur min egen erfaremhet och har bara haft hegel super och fidelio x2. Men hade samma beslut ångest som dig fast med mer produkter som meridian 2, nad d3020 och någon musikstreamer eller vad dem heter.

Köpte dock hegeln för att den var på rea (1199kr) men nu kostar den mer. Mem säg vad du har för hörlurar också, finns ju något som heter synenergy också

Edit: finns en seperat diskussionstråd för sånt här,http://www.sweclockers.com/forum/trad/1086941-traden-for-horlursgalningar-lurar-forstarkare-dacs-pads-osv-osv-its-all-here

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Vaad har du för hörlurar? Vill du ens ha mobilitet? Om du har hörlurar med hög impedans så kommer ingen av dessa räcka. Ett annat alternativ är också objective 2 och objective dac, svårt o få bättre om man imte spenderar 5000kr+.

Jag kan bara snacka ur min egen erfaremhet och har bara haft hegel super och fidelio x2. Men hade samma beslut ångest som dig fast med mer produkter som meridian 2, nad d3020 och någon musikstreamer eller vad dem heter.

Köpte dock hegeln för att den var på rea (1199kr) men nu kostar den mer. Mem säg vad du har för hörlurar också, finns ju något som heter synenergy också

Edit: finns en seperat diskussionstråd för sånt här,http://www.sweclockers.com/forum/trad/1086941-traden-for-horlursgalningar-lurar-forstarkare-dacs-pads-osv-osv-its-all-here

Har för närvarande ett par gamla Logitech g430 till datorn som ska bytas ut eftersom bygeln börjat lossna vid höger kåpa. Sedan har jag också ett par gamla ATH M50x som jag använder som allround-lurar till mobil/TV osv. Det jag hoppas på är att Bose QuietComfort 25 for Android Devices ska komma på rean under Black Friday, dessa ska bli mitt nästa köp hade jag tänkt. Verkar vara lurarna som har bäst ljudborttagning vilket är ngt jag vill ha när jag pendlar till jobbet och flyger. Alternativet jag titta på är trådlösa varianter, men dessa verkar inte alls ha lika bra ljudborttagning som BOSE-lurarna. Om ni har några bra alternativ där får ni gärna komma med tips.