Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Känns som att den här Philips Fidelio är på rea mer än vad den inte är det baserat på hur ofta den dyker upp i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korverik81512:

Känns som att den här Philips Fidelio är på rea mer än vad den inte är det baserat på hur ofta den dyker upp i tråden.

Kanske på väg att utgå? Om man tittar på Prisjakt så är det inte många butiker som fortfarande säljer dem. Jag vet också att Philips släppte en uppdaterad variant, Fidelio X2HR, men de finns inte listad hos någon butik ännu.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@martinot Justja, det är till en NAS som du skulle ha PSU:n till. Men då bör det räcka bra med 450W! Hade du haft ett grafikkort så hade 600W varit bättre, men 450W räcker bra även om du t.ex. överklockar CPU:n och RAM-minnena i NAS:en! Så det är definitivt ett bra val!

Japp. Sedan köpte jag faktiskt två.

En till den nämnda kommande NAS:en som byggs i ett Neonode 304 gjort för ATX-agg med adaptern (skall köra utan grafikkort), och ett till kommande ITX spel/desktopbygge. Detta för Dan A4 chassi (gjort för SFX/SFX-L) som kommer ha ett iaf. hyfsat grafikkort (inte bestämt exakt vilket än, men typ 1070 eller 1080). Men för den senare, Dan A4 SFX, blir det ingen överklockning av varken CPU/GPU/minne. Den får inte heller någon mekanisk disk, utan bara en Intel M2 SSD. Sedan lägger jag i princip det mesta i lagring på NAS:en och i molnet är det tänkt.

Hoppas att 450W skall räcka till ändå (skall köra nämna kalkylator och testa).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Elgiganten Bäckebol kör just nu riktigt bra pris på tidigare nämnda Fidelio X2, ordinarie pris ligger på 1790kr men de går just nu för 690kr, lagerrensning.

Bästa delen är också att senast jag kollade hade de en hel hylla så möjligen ett 20tal lurar kvar

Enbart Bäckebol eller är det i flera butiker?

Permalänk
Medlem

@Cable: vill också veta är på jakt efter ett par

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Sett flera skriva om detta superpris på Fidelio men ännu har jag inte hittat det på varken Elgigantens sida eller någon länk. Om man har tips på produkt e det inte kutym att man länkar till produkten. JAg har letat 2 timmar utan att lyckats hitta den. gah blir tokig på s¨nt här.

***bort/moderator***
/Boten

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av QboT:

Sett flera skriva om detta superpris på Fidelio men ännu har jag inte hittat det på varken Elgigantens sida eller någon länk. Om man har tips på produkt e det inte kutym att man länkar till produkten. JAg har letat 2 timmar utan att lyckats hitta den. gah blir tokig på s¨nt här.

***bort/moderator***

/Boten

Jag vet att en person skrev att det gäller Elgiganten Barkarby. Med tanke på att du inte hittar det på Elgiganten.se så antar jag att Barkarby-butiken kör en lokal kampanj, kanske på grund av överlager eller dyl.

Disclaimer: Jag jobbar inte på Elgiganten Barkarby så jag har ingen aning, men brukar vara bra på kvalificerade gissningar

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att jag blev rätt nöjd med köpet av de där trådlösa Sony SBH60-hörlurarna det tipsades om förra veckan. Hämtade ut de nu ikväll, tyckte de var sådär första halvtimmen men sedan blev det bara bättre och bättre. Speciellt med tanke på vad det är och vad de kostat så gillas de skarpt. Suttit på huvudet nästan hela kvällen, provat diverse musik och de klarade även några viktiga låtar bra. Inte superbekväm men it's a keeper.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par Fidelio idag på Elgiganten Bäckebol. De hade säkert över 25st när jag var där runt 13.00 tiden

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort onödigt gnäll i enlighet med §1.1/§1.6

Från Dagens fynd-tråden:

Citat:

5: Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.

Dvs. det är tillåtet att tipsa om ett bra erbjudande även om det ej går att länka.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon annan som slog till på grafikkort från Proshop?

Första och sista gången jag beställer därifrån. Ingen vaddering överhuvudtaget, trots att det de skickar är värt flera tusen. De slog in originalkartongen med enbart lite presentpapper och massor utav tejp. Kändes väldigt oseriöst, lite bubbelplast kunde de väl kostat på sig åtminstone, särskilt när de skickar med Postnord som slänger paket hej vilt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Någon annan som slog till på grafikkort från Proshop?

Första och sista gången jag beställer därifrån. Ingen vaddering överhuvudtaget, trots att det de skickar är värt flera tusen. De slog in originalkartongen med enbart lite presentpapper och massor utav tejp. Kändes väldigt oseriöst, lite bubbelplast kunde de väl kostat på sig åtminstone, särskilt när de skickar med Postnord som slänger paket hej vilt...

Var det något skydd i kartongen? Men inte tillräckligt oavsett.

Mitt favoritexempel är fortfarande den gång Netonnet skickade två 3,5" diskar med enda skydd i form av antistatpåsen de levereras från av tillverkaren i en jiffy-påse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Var det något skydd i kartongen? Men inte tillräckligt oavsett.

Mitt favoritexempel är fortfarande den gång Netonnet skickade två 3,5" diskar med enda skydd i form av antistatpåsen de levereras från av tillverkaren i en jiffy-påse.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, kortet ligger ju hyfsat bra i originalkartongen så det har säkert klarat sig, men det känns ju inte bra när man köper en så dyr produkt och kartongens hörn är skrapade och intryckta... Man vet ju aldrig om det kommer yttra sig i något problem längre fram.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon annan som slog till på grafikkort från Proshop?

Första och sista gången jag beställer därifrån. Ingen vaddering överhuvudtaget, trots att det de skickar är värt flera tusen. De slog in originalkartongen med enbart lite presentpapper och massor utav tejp. Kändes väldigt oseriöst, lite bubbelplast kunde de väl kostat på sig åtminstone, särskilt när de skickar med Postnord som slänger paket hej vilt...

Beställde också därifrån och nu ångrar jag att jag inte la 100:- extra för att beställa ifrån komplett istället. Har samma problem med min leverans, ett paket för 7600:- inpackat i papper och tejp...
Det regnade så klart på vägen hem, men det har gått bra även om paketet är lite stött i kanterna. Sista gången jag köper något på Proshop!

Permalänk
Medlem

Någon som kollat om erbjudandet på Fidelio X2 finns kvar i Bäckebol idag? Tänkte åka dit och köpa, men när jag ringde för att kolla lagerstatus i förväg sa personen att de kostade 1790 kr. Misstänker att de bara kollade priset på hemsidan och inte om de hade lokal kampanj, men skulle uppskatta om någon kan bekräfta att de fortfarande finns för 690 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Någon som kollat om erbjudandet på Fidelio X2 finns kvar i Bäckebol idag? Tänkte åka dit och köpa, men när jag ringde för att kolla lagerstatus i förväg sa personen att de kostade 1790 kr. Misstänker att de bara kollade priset på hemsidan och inte om de hade lokal kampanj, men skulle uppskatta om någon kan bekräfta att de fortfarande finns för 690 kr

Kan det vara så att internetbutiken där även jag frågade inte har koll på vad butikerna verkligen tar?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@Neon: precis så är det, i telefon kollar dom bara på internet. Var i kungens kurva tidigare idag och kollade och fråga om priset och dom sa att de gick på 1790 även om dom själva säljer dom för 1190 just nu.

Visa signatur

Blank

Permalänk

Angående Philips-Hörlurarna så gäller inte 690:- rabatten i Kalmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera med att Fidelio X2 finns kvar i mängder i Bäckebol för 690 kr. Räknade 30+ paket, möjligt att det finns fler som inte är framme då det var fullt på hyllorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadBurger:

Jays a-Jays Five kostar just nu 149 kr (fri frakt) på Jays Online Store.
Det är ett par svensktillverkade in ear-hörlurar med påkostad design, bra byggkvalitet och kraftfull bas. Priset avser Windows Phone-versionen, som även fungerar utmärkt till androidtelefoner enligt tillverkarnas egen produktbeskrivning. Hörlurarna kostar normalt sett 490 kr på Jays webbutik. Detta är ett utrensningserbjudande.

Jays a-Jays Five 149 kr

Jays a-Jays Five på Prisjakt - Näst billigast på Prisjakt är 300 kr hos Teknikmagasinet. (också ett reapris, ord. pris 599 kr)

Kan någon förklara varför man måste välja mellan iOS, Windows och Android? Det är väl ett par helt vanliga hörlurar med 3.5 mm-kontakt? Eller är det just knapparna på headsetet som bara fungerar till en viss typ? Jag vill ju kunna använda det både till min dator och Android.
Om nu Windows-versionen även passar till Android, varför särskilja på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Enbart Bäckebol eller är det i flera butiker?

Skrivet av lasseTM:

@Cable: vill också veta är på jakt efter ett par

Oklart, har inte kollat andra butiker, men när de dykt upp tidigare i tråden så har det rört sig om andra butiker...

Ledsen för segt svar btw!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Kan någon förklara varför man måste välja mellan iOS, Windows och Android? Det är väl ett par helt vanliga hörlurar med 3.5 mm-kontakt? Eller är det just knapparna på headsetet som bara fungerar till en viss typ? Jag vill ju kunna använda det både till min dator och Android.
Om nu Windows-versionen även passar till Android, varför särskilja på dem?

Står ju klart på sidan att windows versionen fungerar på android.. sitter på iPad så krångligt att länka men så här det "The Windows version also work with Android smartphones supporting 3-button remotes. " med fet text!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av martinot:

Japp. Sedan köpte jag faktiskt två.

En till den nämnda kommande NAS:en som byggs i ett Neonode 304 gjort för ATX-agg med adaptern (skall köra utan grafikkort), och ett till kommande ITX spel/desktopbygge. Detta för Dan A4 chassi (gjort för SFX/SFX-L) som kommer ha ett iaf. hyfsat grafikkort (inte bestämt exakt vilket än, men typ 1070 eller 1080). Men för den senare, Dan A4 SFX, blir det ingen överklockning av varken CPU/GPU/minne. Den får inte heller någon mekanisk disk, utan bara en Intel M2 SSD. Sedan lägger jag i princip det mesta i lagring på NAS:en och i molnet är det tänkt.

Hoppas att 450W skall räcka till ändå (skall köra nämna kalkylator och testa).

Jag köpte 450W versionen. Jag har stresstestat lite under dagen och med mitt system; i5 4670k Zotac GTX 1060 6GB i originalklock, en SSD och en laptop disk. Enligt min effektmätare som systemet sitter på kan jag inte i värsta scenario komma över 245W och det är då med förluster inräknat.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon annan som slog till på grafikkort från Proshop?

Första och sista gången jag beställer därifrån. Ingen vaddering överhuvudtaget, trots att det de skickar är värt flera tusen. De slog in originalkartongen med enbart lite presentpapper och massor utav tejp. Kändes väldigt oseriöst, lite bubbelplast kunde de väl kostat på sig åtminstone, särskilt när de skickar med Postnord som slänger paket hej vilt...

Skrämmande,
Fick själv ett föredömligt paket ikväll, 20 kg granitsten från k-rauta,
eftersom jag vet vad det brukar kosta att få hem något på pall så godkände jag glatt vanligt postpaket för 69:-
Istället för att lämpa av en pall på tröskeln fick jag hämta ut ett inslaget paket på mitt lokala ica,
och innan jag fått ut stenen så hade jag rullat ihop mer än 10 meter prima bubbelplast...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpeparoni:

Jag köpte 450W versionen. Jag har stresstestat lite under dagen och med mitt system; i5 4670k Zotac GTX 1060 6GB i originalklock, en SSD och en laptop disk. Enligt min effektmätare som systemet sitter på kan jag inte i värsta scenario komma över 245W och det är då med förluster inräknat.

https://www.dropbox.com/s/16gg6777ju5ffdm/2017-05-30%2014.44.35.jpg?raw=1

Inte ila! Är det med överklockade komponenter eller kör du allt i stock? Vad använde du dig av för stresstest?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Inte ila! Är det med överklockade komponenter eller kör du allt i stock? Vad använde du dig av för stresstest?

Allt i stock, grafikkortet har dock moddat BIOS så det beter sig som ett Zotac 1060 6GB AMP (inte mini som mitt egentligen är), innebär jätteliten extra klock. Modden är bara för att kunna sänka fläkten under 40% på fläktkurvan.

Jag provade lite olika saker blandannat; Counterstrike, Overwatch och olika kombinationer av Kombuster+Furmark, provade även lite olika stresstest i OCCT.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lillpeparoni:

Jag köpte 450W versionen. Jag har stresstestat lite under dagen och med mitt system; i5 4670k Zotac GTX 1060 6GB i originalklock, en SSD och en laptop disk. Enligt min effektmätare som systemet sitter på kan jag inte i värsta scenario komma över 245W och det är då med förluster inräknat.

https://www.dropbox.com/s/16gg6777ju5ffdm/2017-05-30%2014.44.35.jpg?raw=1

Vad för chassi är detta egentligen? Såg rätt trevlig ut.

Skrivet av pacc:

Skrämmande,
Fick själv ett föredömligt paket ikväll, 20 kg granitsten från k-rauta,
eftersom jag vet vad det brukar kosta att få hem något på pall så godkände jag glatt vanligt postpaket för 69:-
Istället för att lämpa av en pall på tröskeln fick jag hämta ut ett inslaget paket på mitt lokala ica,
och innan jag fått ut stenen så hade jag rullat ihop mer än 10 meter prima bubbelplast...

Jag var nog inte den enda som fick en bild i huvudet av att stenen förvandlats till finkornig sand efter Postnords hantering.
Galet välpaketerat med tanke på vad det är som skickats. Men kanske lika mycket för att skyda andra försändelser som hanterats samtidigt förstås.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Vad för chassi är detta egentligen? Såg rätt trevlig ut.

Raijintek Metis
Väldigt trevlig storlek, men det blir ju trångt i det pga det såklart. Skulle rekommendera Plus-versionen som kommer med fläkthål i taket, jag har moddat dit min fläkt även om resultatet blev riktigt bra.

(Är bilden vriden för er med? Skumt!)

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpeparoni:

Allt i stock, grafikkortet har dock moddat BIOS så det beter sig som ett Zotac 1060 6GB AMP (inte mini som mitt egentligen är), innebär jätteliten extra klock. Modden är bara för att kunna sänka fläkten under 40% på fläktkurvan.

Jag provade lite olika saker blandannat; Counterstrike, Overwatch och olika kombinationer av Kombuster+Furmark, provade även lite olika stresstest i OCCT.

Imponerande hur lite det drar i load, hade trott att det skulle dra ca 300-350W eller så! Antar att fläkten på PSU:n inte gick igång under dina tester?

Skrivet av anon5930:

Vad för chassi är detta egentligen? Såg rätt trevlig ut.

Verkar vara ett Raijintek Metis:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2796447

Skrivet av lillpeparoni:

Raijintek Metis
Väldigt trevlig storlek, men det blir ju trångt i det pga det såklart. Skulle rekommendera Plus-versionen som kommer med fläkthål i taket, jag har moddat dit min fläkt även om resultatet blev riktigt bra.
https://www.dropbox.com/s/60nfczoj0sffekt/2017-04-03%2020.18.24.jpg?raw=1
(Är bilden vriden för er med? Skumt!)

Av någon anledning så vrids bilder länkade från dropbox här medan bilder från t.ex. Imgur inte gör det

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Kan någon förklara varför man måste välja mellan iOS, Windows och Android? Det är väl ett par helt vanliga hörlurar med 3.5 mm-kontakt? Eller är det just knapparna på headsetet som bara fungerar till en viss typ? Jag vill ju kunna använda det både till min dator och Android.
Om nu Windows-versionen även passar till Android, varför särskilja på dem?

Ja, oftast handlar det om att knappar för t.ex. volym inte är kompatibla med iOS/Android. Anledningen är att Apple använder ett system som skiljer sig från den etablerade standarden precis som med resten av deras j-la adaptrar och anslutningskablar. Uppspelningsrelaterade funktioner (play, paus, byta låt etc.) ska dock fungera oavsett modell, det är främst volymknappen som brukar vara specialanpassad för iOS i vissa hörlurar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz