Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

780 får ses som dagens fynd. Tror dom säljer det med förlust.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Ja de kanske fyller på med fler varor senare idag.

Man får väl hoppas på det för det känns verkligen som om det enbart var ratade grejer till överpris.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Blev ju riktigt sugen på att kamma hem Asus GTX 780 för 5275 kr. Lär väl inte kliva under det priset på ett tag?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Blev ju riktigt sugen på att kamma hem Asus GTX 780 för 5275 kr. Lär väl inte kliva under det priset på ett tag?

Nej, kommer nog hålla samma priser ett tag.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Asus GTX 780 för 5223kr Med rabattkoden SWECMAJ13 922kr rabatt

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_780_3gb_ddr5_2x...

Mycket trevligt pris. Men jag blir så irriterad på latheten hos CDON som aldrig tar sig tid att skriva ordentliga specifikationer för deras produkter. Ibland har de överhuvudtaget ingen specifikation, ibland har de knapphändig och ofta har de copy-pastad information från tillverkaren oftast riktad till den amerikanska marknaden. Att man ska behöva sitta och konvertera inches eller viktenheter innan ett köp är enormt dålig kundservice. </rant>

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

1 st gtx 780 beställd!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk

Haha, har ju sån sjuk beslutsångest över det där jävla 780-kortet nu.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Haha, har ju sån sjuk beslutsångest över det där jävla 780-kortet nu.

Äh, ta ett beslut och lev med det. Inte värt att ha beslutsångest då kortet inte kommer bli nämnvärt prissänkt förrän AMD lanserar sin nästa generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Haha, har ju sån sjuk beslutsångest över det där jävla 780-kortet nu.

Köp det inte, finns ju inga vettiga spel ändå just nu

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Äh, ta ett beslut och lev med det. Inte värt att ha beslutsångest då kortet inte kommer bli nämnvärt prissänkt förrän AMD lanserar sin nästa generation.

Jag brukar inte vara den som åmar mig egentligen, vill jag ha något så går jag på impuls och köper det (värre att leva med "varför köpte jag det inte" istället för "varför köpte jag det"). Har trots allt aldrig ägt ett grafikkort i toppklass och detta vore en fin uppgradering från 560 Ti.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Jag brukar inte vara den som åmar mig egentligen, vill jag ha något så går jag på impuls och köper det (värre att leva med "varför köpte jag det inte" istället för "varför köpte jag det"). Har trots allt aldrig ägt ett grafikkort i toppklass och detta vore en fin uppgradering från 560 Ti.

Inte så svårt egentligen, spelar du spel där du känner att ditt nuvarande inte hänger med längre?
Isåfall go for it

Sitter man och spelar typ lol,dota,sc2 etc bara så är det ju rätt meningslöst

Permalänk
Medlem

Så ingen som hitta något alls på cdon rean förutom 780-kortet?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Skrivet av 20kr:

Så ingen som hitta något alls på cdon rean förutom 780-kortet?

Nja, 3 TB greeen hårddisk udner 1000 lappen. Inget o hänga i granen precis.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Inte så svårt egentligen, spelar du spel där du känner att ditt nuvarande inte hänger med längre?
Isåfall go for it

Sitter man och spelar typ lol,dota,sc2 etc bara så är det ju rätt meningslöst

Jag spelar i princip allt från små indiespel till det absolut mest krävande och alla typer utav genrer. Men det vore ju helt klart sagolikt att för en gångs skull kunna maxa inställningarna i något spel över huvud taget.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Nja, 3 TB greeen hårddisk udner 1000 lappen. Inget o hänga i granen precis.

Tänkte köpa tre till htpcn men tog slut för fort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Tänkte köpa tre till htpcn men tog slut för fort.

Jaså dom va populära..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Läs ordentligt så ser du. 995:- i deras online-shop.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xtQ:

Läs ordentligt så ser du. 995:- i deras online-shop.

var ligger den? :S är inte det där deras online-shop? Jag är förvirrad.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

var ligger den? :S är inte det där deras online-shop? Jag är förvirrad.

Priset 995:- gäller för närvarande enbart vår online-butik.

Står det direkt under tabben "Information".

Förmodar att du lägger varan i kundkorgen så justeras priset därefter till 995:-.

Tidigare stod priset 995:- även direkt på hemsidan, även samma information om att det endast gäller i deras online-butik. Nu har de ändrat priset i direkt anslutning till varan men i informationstexten står det klart och tydligt att priset är 995:-.

Du får väl mejla och höra om du är osäker.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xtQ:

Priset 995:- gäller för närvarande enbart vår online-butik.

Står det direkt under tabben "Information".

Förmodar att du lägger varan i kundkorgen så justeras priset därefter till 995:-.

Tidigare stod priset 995:- även direkt på hemsidan, även samma information om att det endast gäller i deras online-butik. Nu har de ändrat priset i direkt anslutning till varan men i informationstexten står det klart och tydligt att priset är 995:-.

Du får väl mejla och höra om du är osäker.

Jag har lagt den i kundkorgen men priset ändras inte och jag hittar ingen information för att kontakta dem :S

http://www.mstore.se/m4n?oid=etailer-contact

Står "klicka på mig" men de finns inget att klicka på:p så ja, lite svårt att kontakta de och se hur det hela ligger till jaja deras förlust

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Måste säga att jag är grymt imponerad av cdons leveranstider. Lade beställning på ett Asus GTX 780 runt 11 på förmiddagen igår, fick sms-avisering om att jag kunde hämta ut den hos mitt ombud klockan 11:30 idag. Nu tuffar den på fint i lådan. Herregud vad läckert det här grafikkortet är rent utseendemässigt! Satt och beundrade den i 5-10 minuter efter jag plockade fram den ur lådan. Snyggt att geforce texten lyser när kortet är på också.

Nu ska man ge sig i kast med lite överklockning!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Måste säga att jag är grymt imponerad av cdons leveranstider. Lade beställning på ett Asus GTX 780 runt 11 på förmiddagen igår, fick sms-avisering om att jag kunde hämta ut den hos mitt ombud klockan 11:30 idag. Nu tuffar den på fint i lådan. Herregud vad läckert det här grafikkortet är rent utseendemässigt! Satt och beundrade den i 5-10 minuter efter jag plockade fram den ur lådan. Snyggt att geforce texten lyser när kortet är på också.

Nu ska man ge sig i kast med lite överklockning!

Jo, jag är oxå imponerad. Fast du bor ju Göteborg, ett stenkast ifrån där de skickades ifrån... Jag kunde hämta ut mina vid 12-tiden, och då bor jag i Uppsala
Bra jobbat, CDON!

Permalänk
Medlem

Hmm. Beställde mitt 780 idag, hoppas att det kommer på måndag!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Hmm. Beställde mitt 780 idag, hoppas att det kommer på måndag!

Från cdon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pika:

Från cdon?

Japp! Man kunde köpa den genom "Boka" och det står nu att den är packad och klar!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Ipod Touch 16GB 4th Generation

http://www.mstore.se/m4n?seid=etailer-product&prodid=785333&v...

Specs:
Apple iOS 5
Retina-skärm
16GB minne.

"Priset 995:- gäller för närvarande enbart vår online-butik."

Pris: 995:- | Närmast på Prisjakt: 1662:-

Edit: Konsol Wii Mini Nintendo

Med 1 Wii mini-konsol, 1 Wii Remote Plus-handkontroll (röd), 1 nunchuck-handkontroll (röd), 1 sensor bar, 1 strömadapter och 1 standard Composite-kabel.

Pris: 599:- | Närmaste på Prisjakt: 899:-

http://www.icamaxihemochfritid.se/konsol-wii-mini-nintendo-p-...

Nu kanske inte ett Wii är super intressant för de flesta här men jag skulle ändå vilja påpeka för de som kanske faktiskt är intresserade att ett wii mini saknar GC support, internet möjligheter, SD läsare och enbart stöder RGB output. Så med andra ord, allt du kan göra med den är att spela wiii spel men inte ens det i 480p.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa BF3 via nätet så jag kan installera direkt. http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manager... Är detta billigast? Eller finns det någon annan sida som tar billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjtarN:

Tänkte köpa BF3 via nätet så jag kan installera direkt. http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manager... Är detta billigast? Eller finns det någon annan sida som tar billigare?

De brukar vara väldigt billiga om inte billigast. Notera dock att den version du länkar är bara BF3 och inte nägra expansioner som kommit.
Om du vill ta de utav de expanioner som släppts så rekommenderar jag: http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-Premium-Edition-Ori...

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BubbenMan:

Nu kanske inte ett Wii är super intressant för de flesta här men jag skulle ändå vilja påpeka för de som kanske faktiskt är intresserade att ett wii mini saknar GC support, internet möjligheter, SD läsare och enbart stöder RGB output. Så med andra ord, allt du kan göra med den är att spela wiii spel men inte ens det i 480p.

Jag som gick och trodde att vanliga Wii inte kunde bli sämre. Nintendo tyckte väl att den var för high-end

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...