Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Det var ju alla gtx 780 korten som var intressanta, mycket snabbare än ett gtx 960. Blir intressant att se vad jag får för kort, kan ha köpt ett gtx 960 eftersom jag ändå håller på att bygga ihop en burk till barnen så att dom ska ge tusan i min, sen efter det såg jag alla gtx 780 korten. Och först såg jag den med retailkylaren....så kan ha slutat med att jag beställde ett windforce också. Missade dock alla Ti korten...

Det fanns en Asus 780ti Matrix Platinum för 999kr, klart bästa bang for buck.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2571418

Permalänk
Medlem

Köpte både ett 780 och 780ti då jag inte kunde bestämma mig för vilket som var mer värt. Borde bli en bra uppgradering från mitt 7950. Brukar vara att man tänker för länge och sen blir det försent så det är bättre att köpa först och tänka sen ;). Slutar väl antagligen annars med att det blir avbeställt då deras system inte hann med eller nått liknande så räknar med att kamma hem noll.

Såvitt jag ser annars så finns det ett Gigabyte 780ti fortfarande i lager (Gigabyte GV-N78TOC-3GD). Om det är ti-modellen dock, man blir ju lite förvirrad av produktnamnet...

Permalänk
Medlem

Ah, är ju ett Ti, dock är det ju 67% dyrare, men onekligen är det snabbare. Jag ids inte beställa något mer kort nu för har lagt tre ordrar, och det var ju så pass mycket dyrare och det är för barnens burk. Dom spelar mest Legospel och Minecraft så...

Permalänk
Medlem

Finns även ett Gigabyte GTX 780 med referenskylare för 600 kr:

https://www.datapryl.se/products/Komponenter/Grafikkort-PCI-E...

Hade nog köpt ett själv för SLI om det inte var så att man redan ägde ett GTX 1070

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Alla godbitar är tagna nu, köpte en 960 och försökte med att köpa en 380 men hade problem med betalningen så nu vet jag inte om jag får den också. Perfekta uppgraderingen till min HTPC.

Permalänk
Inaktiv

Alltså, Datapryl ligger ute med väldigt fina priser men är det inte bara fel på prissättningen som det brukar vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

@FubbHead:
Hur gjorde du för att få det att funka?

Jag gjorde inget särskilt, det funkade direkt. Beställde genom mobilen, kanske var det.

Men som sagt, Webhallens system är lite knepigt ibland har man märkt.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Alltså, Datapryl ligger ute med väldigt fina priser men är det inte bara fel på prissättningen som det brukar vara?

Det stod att det var utförsäljning av deras reservdelslager, och delar som de fått som ersättning till returer av tillverkare vilket skulle kunna förklara priserna.

Nu har det inte hänt mycket aktivitet på ordern jag lade igår kväll (STRIX GTX960), men håller tummarna. Kanske dottern spelar *något* annat än Minecraft och Roblox om det blir lite mera kräm i datorn.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorkm89:

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3477508&view=b

Där har du en likadan dator fast med bättre kvalité men inte färdigbyggd. Färdigbyggda datorer brukar oftast snåla med komponenter som moderkort/gpu/nätagg. Fördelen med datorn är att du har all support från samma ställe iaf.

Jag skulle verkligen rekommendera att du väntade med att köpa fram till Black Friday, sex veckor kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Alltså, Datapryl ligger ute med väldigt fina priser men är det inte bara fel på prissättningen som det brukar vara?

Tror inte det är fel priser den här gången faktiskt med tanke på att det är utbytesexemplar från tillverkarna och gamla modeller, så priserna är bra, men inte orimligt bra, något lägre än vad de är värda som begagnade.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fick precis ett samtal från Datapryl, tydligen hade GTX 960 som jag köpt blivit såld och jag valde att få ett 1050 för samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Fick precis ett samtal från Datapryl, tydligen hade GTX 960 som jag köpt blivit såld och jag valde att få ett 1050 för samma pris.

Samma här. Nedgraderade från GTX 960 till R9 270. Lite tråkigt att inte varorna reserveras när man stoppar dem i varukorgen, men jag gissar då hade folk bara suttit flera timmar med fylld varukorg medan de funderar.

Så, dåligt att det gick att beställa en vara som var slut, men bra att de ringde upp kunderna personligen och försökte fixa det.

Edit: Såg att det inte blir nämnvärd förbättring mot det GTX660 som sitter i burken nu. Snyft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Samma här. Nedgraderade från GTX 960 till R9 270. Lite tråkigt att inte varorna reserveras när man stoppar dem i varukorgen, men jag gissar då hade folk bara suttit flera timmar med fylld varukorg medan de funderar.

Så, dåligt att det gick att beställa en vara som var slut, men bra att de ringde upp kunderna personligen och försökte fixa det.

Så du fick ett 270 för 600kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Så du fick ett 270 för 600kr?

Korrekt. Asus R9270-DC2OC-2GD5

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Korrekt. Asus R9270-DC2OC-2GD5

Vafan....600kr för ett 270 är ett uselt pris. Du borde ha tagit pengarna tillbaka eller krävt något bättre, inte försent för det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Vafan....600kr för ett 270 är ett uselt pris. Du borde ha tagit pengarna tillbaka eller krävt något bättre, inte försent för det heller.

Jag avbokade när jag såg att nuvarande GTX660 var i princip jämlikt.

Permalänk
Medlem

@Zapa: Själv fick jag ett mail som sa att det inte gick att leverera det GTX 780 som jag hade köpt och att det inte fanns möjlighet att ge ut något likvärdigt. Avslutningsvis önskades "Lycka till nästa gång".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

@Zapa: Själv fick jag ett mail som sa att det inte gick att leverera det GTX 780 som jag hade köpt och att det inte fanns möjlighet att ge ut något likvärdigt. Avslutningsvis önskades "Lycka till nästa gång".

Verkar som att jag var den enda som fick ett bra avslut då...

Permalänk
Medlem

Har själv fått mejl om att min order på Datapryl har ändrat status till leverans. Verkar ju lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Har själv fått mejl om att min order på Datapryl har ändrat status till leverans. Verkar ju lovande.

Härligt. Då lär det nog bli något. Vilket kort beställde du?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Härligt. Då lär det nog bli något. Vilket kort beställde du?

Asus 780 och 780ti (Matrix)

Permalänk
Medlem

Pc on a stick för 250kr med win 10

Någon som hittat nyare bios till den?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Gigabyte GTX 1080 OC Windforce 8GB för 4995kr på Elgiganten.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Denna eller vänta på GTX 1070 Ti lanseringen? GTX 1080 har ett RRP på $599, GTX 1070 Ti ryktas ha RRP på $429.

Skickades från m.sweclockers.com

Omg... beställde ett Gigabyte GTX1080 G1 gaming från inet igår, paketet blir skickat idag och kundservicen är stängd på grund av utbildning. Aja får låtsas att jag aldrig såg det här

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Omg... beställde ett Gigabyte GTX1080 G1 gaming från inet igår, paketet blir skickat idag och kundservicen är stängd på grund av utbildning. Aja får låtsas att jag aldrig såg det här

Inet har börjat med fri retur nu så om du tycker det är värt besväret kan du alltid returnera kortet och köpa det från Elgiganten istället.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@hultron:
Flarie appen verkar bara finnas till iPhone har tyvärr bara android telefon annars så skulle jag köpa skärmen direkt om jag haft en kod.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Inet har börjat med fri retur nu så om du tycker det är värt besväret kan du alltid returnera kortet och köpa det från Elgiganten istället.

Sant, funderade på det men kom på att jag kan sälja Shadow of war nyckeln som följer med och då blir skillnaden i pengar mindre.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

@Pepperflame: Har inte varit så uppdaterat med priserna men har funderingar gå från 970 till 1080. Är den prisvärd för den priset eller lär den bli billigare?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

@Pepperflame: Har inte varit så uppdaterat med priserna men har funderingar gå från 970 till 1080. Är den prisvärd för den priset eller lär den bli billigare?

Det är ett bra pris för 1080,personligen tror jag inte de kommer gå under 5k förens nästa generation. Hoppet från 970 gav högre fps vid högre inställningar för mig, kör 1440p, så jag är rätt nöjd men gtx970 funkar riktigt bra fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Ov...

hur bra är denna, någon som vet?

Kan man köra netflix och liknande utan problem?