Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Antagligen inte mycket att hänga i granen, men bland Biltemas 7590%-utförsäljning fanns nu även 8GB USB-minnen med jultema.

8 GB USB-minne, USB 2.0 : 15kr

8 GB USB-minnen på Prisjakt ligger på 39 kr och uppåt.

EDIT: Hm, inlägg #9000 i tråden kunde ha varit ett bättre tips än tomteminnen hos Biltema, aja

EDIT2:
Ett tomteminne och ett renminne, H2testw v1.4, 7381 MB skrivning:
Skrivning: 4.00 / 4.05 MByte/s
Läsning: 22.2 / 22.1 MByte/s

Som väntat, inga mirakelminnen.

Kan inte edita mer, men nere på 6 kr nu... Blir att plocka på mig något till om de finns kvar här lokalt.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehhhr:

Webhallen har rea idag på DJI Spark
Endast 3990:- närmsta seriösa säljare ligger på 5389:-

Detta bör vara det billigaste hittills.

Någon som lyckades köpa för detta pris? när jag la den i kundkorgen så blev det ordinarie pris direkt

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

@stoffe-2k: Enligt annonstexten på sidan så gällde erbjudandet hela dagen igår (24 okt) eller så länge lagret räckte.
https://www.facebook.com/184635401558095/posts/16715313462018...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toban231:

@stoffe-2k: Enligt annonstexten på sidan så gällde erbjudandet hela dagen igår (24 okt) eller så länge lagret räckte.
https://www.facebook.com/184635401558095/posts/16715313462018...

oh, va tråkigt. trodde jag var snabb då jag klickade just när länken kom här i forumet

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

@stoffe-2k:

Oj, jag hittade inte den via facebook. Hade ingen aning att det var igår det gällde, sorry!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Samsung UE65KU6405UXXE
65" 4K HDR Active Crystal Colour
Nu nere på 11.990kr
Kostar annars 13.990kr

Hittar dock inte något om uppdateringsfrekvens på tvn.

http://cdon.se/hemelektronik/65-led-tv-samsung-ue65ku6405uxxe...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3659491

Med största sannolikhet 60hz, helt i linje med typ alla andra tv-apparater.

https://www.sweclockers.com/artikel/22991-sweclockers-introdu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehhhr:

@stoffe-2k:

Oj, jag hittade inte den via facebook. Hade ingen aning att det var igår det gällde, sorry!

ingen fara

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Med största sannolikhet 60hz, helt i linje med typ alla andra tv-apparater.

https://www.sweclockers.com/artikel/22991-sweclockers-introdu...

Bra jävla bökigt att hitta exakt, istället för att chansa och tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigerffs:

Såg på fejan att Verisure kör kampanj, aldrig sett dom sänka priserna innan
https://www.verisure.se/?utm_source=facebook&utm_medium=banne...

Har det minsta paketet lägenhet och kamera så ja kan kolla va som händer hemma

Dom kör kampanjer hela tiden så det där är tyvärr inget speciellt.. Nog är det bättre än att köpa utanför en kampanj men kolla med en säljare istället. Jag fick t.ex en högre rabatt än det där när jag anslöt mig i nya huset. Kör på Trygg Plus paketet.

Man skall alltid jämföra priserna med största konkurrenterna. Om man inte orkar jämföra, säg att Du har gjort det så kommer Du garanterat få bättre pris ändå...

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Kan man beställa hem eller gäller det bara i butik? Närmsta biltema är 6 mil bort, så bensinkostnaden äter upp ganska mycket...

Punktuering
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Kan man beställa hem eller gäller det bara i butik? Närmsta biltema är 6 mil bort, så bensinkostnaden äter upp ganska mycket...

Tror inte det.

Jag kikade igenom lagret för alla deras butiker på hemsidan, om någon annan är för lat för att klicka tror jag det var dessa som hade i lager:

Borås
Kalmar
Karlskrona
Mora
Norrtälje
Skellefteå
Västervik

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Tror inte det.

Jag kikade igenom lagret för alla deras butiker på hemsidan, om någon annan är för lat för att klicka tror jag det var dessa som hade i lager:

Borås
Kalmar
Karlskrona
Mora
Norrtälje
Skellefteå
Västervik

Tack för snabbt svar. Jag lade till 10st i korgen, men kom inte längre än "skriv ut/spara som pdf" och trodde jag hade blivit knäpp. =P

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Snyggt.
Tyvärr var USB-minnena slutplockade här i Karlskrona igårkväll i alla fall.
Fick tag i 3 dagen innan dock, för 15 kr/st.

Får nog säg att deras lagerstatus är tveksam som bäst.
Kollade efter grenuttag i förra veckan, "Begränsat lager".
De fanns inte.
Frågade personal, det skulle finnas någon enstaka, men det kunde tydligen lika väl betyda 0.

Tror inte deras lagersaldo är 100%-ig.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk

@Frisell:

Tyvärr måste man nog köpa i butik.

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att det är lite konstigt att rea ut rudolfminnen på gränsen till november. Hade hajat om det var i januari och februari.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Ingen aning om kvalité på dessa skärmar. Men OK prissänkning om någon är ute efter 24" med 1920x1080 upplösning.

BenQ GW2470HE 24" - 790 kr
https://www.rajalaproshop.se/benq-gw2470he-24-inch.html

Hade tänkt vänta till black friday för att knipa en skärm i prisklassen <1000 kr men funderar på om jag ska passa på här istället. Några kommentarer på denna?

Har egentligen inga stora krav på skärmen, den ska stå på kontoret och till en början ska laptopen kopplas in när jag behöver större skärm, inom en framtid kommer en stationär dator stå där istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Hade tänkt vänta till black friday för att knipa en skärm i prisklassen <1000 kr men funderar på om jag ska passa på här istället. Några kommentarer på denna?

Har egentligen inga stora krav på skärmen, den ska stå på kontoret och till en början ska laptopen kopplas in när jag behöver större skärm, inom en framtid kommer en stationär dator stå där istället.

Stog ju inte mycket om skärmen på den sidan, men om man kollar runt lite så verkar det vara en rätt okej skärm, om man nöjer sig med 1080P..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falukorvig:

Massdrop har återigen 1080 ti men en annan modell denna gång. Den kostar 699 dollar där (cirka 5800:-) och på prisjakt ligger den på 7349:- Prisjakt. Dock vet jag inte hur det är med frakt/tull osv.

Sen skall man kalkylera in momsen på 25% och avgift för tulldeklarering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Audiofly AF56M in-ear hörlurar med mic för 164kr (£14.98) inkl frakt. Kostar 890kr i Sverige.

Du brukar ha bra koll på hörlurar av olika slag, är dessa något att ha eller säljs de för att de håller dålig kvalité?

Vore intressant att höra din åsikt.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

@Mumu55

Tack för tipset, beställde två stycken, var i behov av nya! Kollade en review och de verkade ganska hyfsade. Har använt Sennheiser CX 300 i ca 4 år nu och jag tror ju inte att de är sämre än dem.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av xtQ:

Du brukar ha bra koll på hörlurar av olika slag, är dessa något att ha eller säljs de för att de håller dålig kvalité?

Vore intressant att höra din åsikt.

Hej har inte testat de här så ingen åsikt tyvärr.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Baxtex:

@Mumu55

Tack för tipset, beställde två stycken, var i behov av nya! Kollade en review och de verkade ganska hyfsade. Har använt Sennheiser CX 300 i ca 4 år nu och jag tror ju inte att de är sämre än dem.

Ok hoppas du blir nöjd. De verkar vara slut nu.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Jag blev riktigt sugen att skaffa denna skärmen: https://www.inet.se/produkt/2210257/aoc-24-agon-ag241qx-qhd-1...

Man kan alltså få en skärm med 144hz, 1440p samt freesync för 3500.

Såg även att webbhallen har denna: https://beta.webhallen.com/se/product/225859-ASUS-MG278Q-27-1...

Den från webbhallen har också 144hz, 1440p samt freesync, dock är den 1000kr dyrare då den är 27 tum i stället för 24.

Är det värt att skaffa några av dessa skärmar? Jag blev som sagt riktigt sugen...

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 32GB| Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Jag blev riktigt sugen att skaffa denna skärmen: https://www.inet.se/produkt/2210257/aoc-24-agon-ag241qx-qhd-1...

Man kan alltså få en skärm med 144hz, 1440p samt freesync för 3500.

Såg även att webbhallen har denna: https://beta.webhallen.com/se/product/225859-ASUS-MG278Q-27-1...

Den från webbhallen har också 144hz, 1440p samt freesync, dock är den 1000kr dyrare då den är 27 tum i stället för 24.

Är det värt att skaffa några av dessa skärmar? Jag blev som sagt riktigt sugen...

Jag tittade på länken och priset var 4.5k som den skärmen vad jag vet brukar kosta?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Jag tittade på länken och priset var 4.5k som den skärmen vad jag vet brukar kosta?

Skärmen från webbhallen kostar 4500kr. Enligt prisjakt så är näst billigaste butiken (som jag vågar handla hos) maxgaming som säljer den för 5990kr.

länk: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3281057

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 32GB| Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R5 (Titan) i7-6700K 4,6Ghz, 16GB, 500GB SSD, GTX980 Ti, ASUS ROG SWIFT PG278Q (IPS)
Fractal Design Define, 3600x, 32GB, 500GB m2, 2070super

Alienware R3 i7-7700HQ, 16GB, 512GB SSD m2, GTX 1060 6GB
Gpu låda 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattt1985:

Dagens gnäll: nämn gärna om en produkt är demoprodukt eller fyndvara eller liknande
(mina ursäkter att just du fick stå exempel för detta beteende - du är inte ensam!)

... och varför tipsa i diskussionstråden?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas h:

Klipsch R-112SW (12" Subwoofer)
3990 kr
Även komplett har sänkt priset på subwoofern, men där tillkommer frakten.
Utöver dessa är den billigaste på prisjakt: 6990 kr

Fan att jag missade detta 2-dagarserbjudande. Har en längre tid funderat på att köpa just denna subwoofer ifrån Tyskaland för 4500kr... Hoppas ett en liknande prissänkning kommer i samband med Black Friday, men det tvivlar jag på :(.

Permalänk
Medlem

Är det rensat på Elgiganten vid det här laget?

Fanns ju en del fina prylar till bra pris

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Fan att jag missade detta 2-dagarserbjudande. Har en längre tid funderat på att köpa just denna subwoofer ifrån Tyskaland för 4500kr... Hoppas ett en liknande prissänkning kommer i samband med Black Friday, men det tvivlar jag på :(.

Kan nog vara lugn, i princip varenda "stora" rea komplett haft den senaste tiden så är det oftast mycket klipsch grejer. Högtalare i alla tänkbara klasser och hemmabiopaket mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X