Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Är det rensat på Elgiganten vid det här laget?

Fanns ju en del fina prylar till bra pris

Kom precis hem ifrån Elgiganten i Kungens kurva, och det verkar inte råda någon brist på kort än i alla fall. Var åtminstonde 20-25st uppradade ute i butiken.

Fanns mer grejer som inte var med i annonsbladet också. Har för mig jag såg ett billigt X370 moderkort bland annat.

Permalänk
Medlem

Ojj, funderar på att dra förbi Elgiganten idag men vågar inte köpa för mycket när det bara är 3 veckor kvar till Black Friday..

Vågar man slå till på Ryzen nu eller kommer det gå ännu lägre den 24e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Kom precis hem ifrån Elgiganten i Kungens kurva, och det verkar inte råda någon brist på kort än i alla fall. Var åtminstonde 20-25st uppradade ute i butiken.

Fanns mer grejer som inte var med i annonsbladet också. Har för mig jag såg ett billigt X370 moderkort bland annat.

Låter bra, får hoppas att man hinner dit hyfsat snart bara.

Skrivet av Gawgizz:

Ojj, funderar på att dra förbi Elgiganten idag men vågar inte köpa för mycket när det bara är 3 veckor kvar till Black Friday..

Vågar man slå till på Ryzen nu eller kommer det gå ännu lägre den 24e?

Kollar man historiken på Prisjakt så hade Elgiganten lägre pris på vissa grejer än vad det någonsin varit förut, så hoppas inte för mycket på Black Friday

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Vad säger ni är det bättre valet?

Asus ROG Swift PG278QR för 4490:- och köra två skärmar (en 1080p på sidan)
eller
Acer Predator X34 för 6666:- ?

165hz vs 100hz
TN vs IPS
Standardformat vs Ultrawide

Gissar att det blir liknande priser på Black Friday då vi alltid har fått de svenska "dealsen". Spelar väl 90% av tiden och 10% surf/discord/ts/spotify etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wedgruzet:

Vad säger ni är det bättre valet?

Asus ROG Swift PG278QR för 4490:- och köra två skärmar (en 1080p på sidan)
eller
Acer Predator X34 för 6666:- ?

165hz vs 100hz
TN vs IPS
Standardformat vs Ultrawide

Gissar att det blir liknande priser på Black Friday då vi alltid har fått de svenska "dealsen". Spelar väl 90% av tiden och 10% surf/discord/ts/spotify etc.

Röstar på X34. IPS och G-Sync lär blir en rätt smooth spelupplevelse!

Permalänk
Skrivet av wedgruzet:

Vad säger ni är det bättre valet?

Asus ROG Swift PG278QR för 4490:- och köra två skärmar (en 1080p på sidan)
eller
Acer Predator X34 för 6666:- ?

165hz vs 100hz
TN vs IPS
Standardformat vs Ultrawide

Gissar att det blir liknande priser på Black Friday då vi alltid har fått de svenska "dealsen". Spelar väl 90% av tiden och 10% surf/discord/ts/spotify etc.

Skrivet av Ludde:

Röstar på X34. IPS och G-Sync lär blir en rätt smooth spelupplevelse!

Jag tror att det är den första X34an de säljer, alltså inte A eller P. Jag kan ha fel! Men värt att kolla upp. Priset är dock bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Ojj, funderar på att dra förbi Elgiganten idag men vågar inte köpa för mycket när det bara är 3 veckor kvar till Black Friday..

Vågar man slå till på Ryzen nu eller kommer det gå ännu lägre den 24e?

Jag tvivlar starkt på att Ryzen 5 1500X kommer att gå under 1000:- igen, så är det den du vill ha bör du sikta på Kungens kurva (om erbjudandet fortfarande gäller).

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samura_666:

Jag tror att det är den första X34an de säljer, alltså inte A eller P. Jag kan ha fel! Men värt att kolla upp. Priset är dock bra

Jo, tittar man på modellbeteckningen så har den utgått hos både Komplett och Inet. Vad är skillnaden mot den nuvarande modellen, X34a?

Edit: #16124538
Vridbart stativ, krok för hörlurar och uppdaterad meny.

Jag har hört att den kommande P-modellen tydligen ska vara värd att invänta men 6666kr är ju rätt lockande...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på ett ASUS ROG Strix Z270I ITX moderkort på kompletts fyndhörna för 1299kr! Billigaste jag sett innan var på 1750kr, demo exemplar då också. Riktigt glad att jag slösurfade på lunchen

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen även jag från Elgiganten kungens kurva. Jag och en polare åkte dit och klippte till på varsin X34.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

De hade någon form av i7-processor bland de billiga produkterna på Elgiganten Kungens Kurva, men minns inte pris eller modell.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Vad tror spågubbarna, värt att lägga de 4444:- på 1080 från Elgigantens Kungens Kurva nu innan BF osv? Mycket sugen...

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Vad tror spågubbarna, värt att lägga de 4444:- på 1080 från Elgigantens Kungens Kurva nu innan BF osv? Mycket sugen...

Ja, köp den för 4444:- om du har möjlighet.

Du lär inte hitta GTX 1080 för långt under 4500-sträcket under BF.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Vad tror spågubbarna, värt att lägga de 4444:- på 1080 från Elgigantens Kungens Kurva nu innan BF osv? Mycket sugen...

Kan dom göra det priset nu, så kommer det säkert vara flera som gör det på BF,
Såg även förra året liknande erbjudanden.

Men orkar man inte vänta så är det bara att köra

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Corsair Gaming K65 RGB TKL MX Red

789kr hos komplett: https://www.komplett.se/product/900090

1289kr hos nästa på prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3701586

Är denna något att ha? Någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Är denna något att ha? Någon med erfarenhet?

Har ett K70 RGB (Cherry MX Brown) på jobbet sedan 3 år tillbaka, så kvalitén ska det inte vara något fel på iaf.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att kolla upp så det inte är ett köp per kund som gäller innan du kör upp med beställingar och pengar till 5 st GTX 1080.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Kan vara värt att kolla upp så det inte är ett köp per kund som gäller innan du kör upp med beställingar och pengar till 5 st GTX 1080.

Tur att det är halloween så man kan gå in 5 gånger med olika masker.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Tur att det är halloween så man kan gå in 5 gånger med olika masker.

Touche.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeerBelly:

Jag skall in imorgon och köpa några saker. Om någon önskar jag kollar efter om de har något speciellt där så hojta till så kan jag uppdatera status i denna tråd eller pm på plats i butiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge det inte uttryckligen står 'begränsat antal' erbjuder El-Giganten minst tre dagars tillgångsgaranti så även om varorna är slut i lager kan man lägga en beställning till samma pris och få produkten levererad när den åter finns i lager.

Jag kikade igenom produktbladet lite snabbt och kunde inte se att det nämndes någonstans så så länge man handlar innan onsdag/torsdag (beroende på om de räknar måndag som dag 0/1) ska det gå att få annonsvarorna till utsatt pris.

Edit: Jag missuppfattade ditt inlägg men det kan ändå vara bra att känna till så jag låter inlägget vara kvar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Så länge det inte uttryckligen står 'begränsat antal' erbjuder El-Giganten minst tre dagars tillgångsgaranti så även om varorna är slut i lager kan man lägga en beställning till samma pris och få produkten levererad när den åter finns i lager.

Jag kikade igenom produktbladet lite snabbt och kunde inte se att det nämndes någonstans så så länge man handlar innan onsdag/torsdag (beroende på om de räknar måndag som dag 0/1) ska det gå att få annonsvarorna till utsatt pris.

Edit: Jag missuppfattade ditt inlägg men det kan ändå vara bra att känna till så jag låter inlägget vara kvar.

Aha! Tackar. Jag som bokade sakerna online tidigare idag för att försäkra mig om att det skulle finnas kvar.
Får väl se om det finns något annat roligt jag kan tipsa om på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeerBelly:

Aha! Tackar. Jag som bokade sakerna online tidigare idag för att försäkra mig om att det skulle finnas kvar.
Får väl se om det finns något annat roligt jag kan tipsa om på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Som de skriver på hemsidan så kan det dock vara viss väntetid om det gäller populära produkter. När de sålde billigt RAM-minne för någon vecka sen blev leveranstiden snabbt 6-8 veckor eller något i den stilen så gäller det något man verkligen vill ha här och nu skulle jag rekommendera att man handlar ASAP och/eller förbokar på nätet förutsatt att man får boka kampanjvaror (vilket jag antar att man kan med tanke på ditt förra inlägg?).

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Som de skriver på hemsidan så kan det dock vara viss väntetid om det gäller populära produkter. När de sålde billigt RAM-minne för någon vecka sen blev leveranstiden snabbt 6-8 veckor eller något i den stilen så gäller det något man verkligen vill ha här och nu skulle jag rekommendera att man handlar ASAP och/eller förbokar på nätet förutsatt att man får boka kampanjvaror (vilket jag antar att man kan med tanke på ditt förra inlägg?).

Oj! Ja det blir en lite jobbig väntan då.
Hade totalt missat denna kampanj då jag varit så inne på black men det kan vara ett smart drag att få sälja lite nu redan.

Nu står det dyrare priset på varorna när jag valde collect at store men jag räknar med att få betala det lägre väl på plats. Om inte är det inte bindande att lägga undan så bara häva på plats och ta sakerna fysiskt igen.

Nu ska jag inte spamma denna tråd med onödigheter mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag åker till kungens kurva kommer jag säkert köpa en beQuiet pure wings 2 fläkt för 10kr. om ingenting annat - att spela lite med den, billigare än fidget spinners iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Du måste ha missat BF de senaste åren, kassa erbjudanden. BF kommer inte erbjuda samma pris som Elgiganten, om inte 5-10 exemplar som försvinner inom nån minut. Butiksöppningar erbjuder generellt sätt bästa pris.

Jag var där.
3 müsli för 99kr
Never forget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Attans.. Bra priser där.. Bara 50 mil enkel resa.
Men det är bara om man fysiskt går till just den butiken som man får dom priserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niksve:

Attans.. Bra priser där.. Bara 50 mil enkel resa.
Men det är bara om man fysiskt går till just den butiken som man får dom priserna?

Ja, det gäller bara i den butiken.

Hoppas själv på att brorsan åker förbi där idag och köper in 10 fläktar åt mig

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på i fall både AC och Destiny 2 ingår på 1080-kortet i kungens kurva? I så fall är det ju en rätt bra deal, lär väl kunna få 500kr för spelen ihop om man inte är intresserad, då landar priset under 4000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Någon som har koll på i fall både AC och Destiny 2 ingår på 1080-kortet i kungens kurva? I så fall är det ju en rätt bra deal, lär väl kunna få 500kr för spelen ihop om man inte är intresserad, då landar priset under 4000.

Ja, båda ingår. Själv har jag inte klurat (SBS) ut hur man laddar ner Destiny 2 än, men kanske gör mig av med det i stället.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Detta är ju vad ett 1080 borde kosta.. Och det verkar ju finnas lite marginaler ändå?