Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Funderar på att slå till på ett. Hur står sig det emot ett geforce 680 GTX ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khazod:

Funderar på att slå till på ett. Hur står sig det emot ett geforce 680 GTX ?

Presterar ungefär som ett R9 280X som är ett rebrandat HD 7970 som är marginellt bättre än GTX 680.

Det förbrukar mindre, men du lär inte tjäna någon nämnvärd prestanda, någon enstaka %.
Största fördelen är snarare att kortet har 4 GB vRAM över GTX 680 som bara har 2 GB.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Presterar ungefär som ett R9 280X som är ett rebrandat HD 7970 som är marginellt bättre än GTX 680.

Det förbrukar mindre, men du lär inte tjäna någon nämnvärd prestanda, någon enstaka %.
Största fördelen är snarare att kortet har 4 GB vRAM över GTX 680 som bara har 2 GB.

Frågan är om det ens är värt det då hmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Tack för tipset. 583,00 kr (29:- fakturaavgift) för ett GTX1050Ti (4GB)är löjligt billigt.

Skrivet av muli:

Slog också till, ska bli spännande o se om man blir blåst nu. Vad är det för märke på det äns ?:P Impulsköp av högsta grad.

Är inte detta de omflashade 750ti?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

På bilderna tycks det finnas 1xVGA, 1xDVI och 1xHDMI på 1050ti? Finns det ens 1050ti med VGA..?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Är på jakt efter en gamingstol. Ser att CDON har en stol på rea just nu för 1490 kr, dock så är det Trust. Är detta något att ha? http://cdon.se/hemelektronik/trust-gxt-707-resto-gaming-chair...

Mediamarkt har även en Arozzi Verona Pro V2 för 2390 kronor.

Har fått för mig av någon anledning att Trust är ett blaj märke, är det verkligen så? Kan stolen från Trust vara värt det?

Har även kikat på Svive Phoenix, som är av vad jag har förstått Kompletts egna märke: https://new.webhallen.com/se/product/276043-Svive-Phoenix-Tie... men den är något dyrare.

Permalänk
Medlem

Kolla där på 1050 ti på wish, följde länken men hittar typ 5 olika kort för mellan 300~400 spänn typ, vilket av dom ska man ta? 😅
Jobbat hela dan, skyller på det on frågan är dum

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Kolla där på 1050 ti på wish, följde länken men hittar typ 5 olika kort för mellan 300~400 spänn typ, vilket av dom ska man ta? 😅
Jobbat hela dan, skyller på det on frågan är dum

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Är inte detta de omflashade 750ti?

Det kan de väl inte vara. Har 4gb vram så jag vet inte. Men det låter legit när man googlar. Får vänta och se. Lätt värt 460 kr. HAR 7950 men denna lär vara step up. Jag I cs osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Geforce 1050ti för 588:- inkl frakt. (419kr inkl allt säger någon annan i diskussiontråden att totalpriset blev!)
Över tusenlappen billigare än Prisjakt.
Har man den där koden där man får 20-50%(?) rabatt blir det ju mkt billigt..

https://www.wish.com/search/1080%20ti%20geforce#cid=5a32010ef...

Vet inte om det är så smart att tipsa om detta i "Dagens Fynd"-tråden då det inte är 100% garanterat vad det är för kort. Det finns folk som fått hem äldre Nvidia kort som är flashade med annat bios så att det ser ut att vara nyare. Bara något värt att ha i åtanke innan köp.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Ang. 1050-ti korten från Wish.

Finns helt klart risker med att köpa den här vägen. Jag bestämde mig för att chansa... frågan är bara hur man enklast testar kortet när det väl kommer för att se om det är ett legit kort eller inte - några tips?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag har en GTX 650Ti om någon är intresserad. Just det! Det är på verkligen något GTS9800 chip eller kanske ännu äldre. Men fläkten och stickers är nice. Win 10 har lite problem att känna igen kortet men Linux kan luras enkelt så där kan man få ut FHD upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Ang. 1050-ti korten från Wish.

Finns helt klart risker med att köpa den här vägen. Jag bestämde mig för att chansa... frågan är bara hur man enklast testar kortet när det väl kommer för att se om det är ett legit kort eller inte - några tips?

Benchmarks är säkrast, finns sätt att lura program som CPU-Z.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Ang. 1050-ti korten från Wish.

Finns helt klart risker med att köpa den här vägen. Jag bestämde mig för att chansa... frågan är bara hur man enklast testar kortet när det väl kommer för att se om det är ett legit kort eller inte - några tips?

Enklast är väl att först installera GPU-Z för att se vad det har för antal CUDA-kärnor och shaders (Kolla upp hur många det egentligen ska vara) och sedan köra en benchmark som är endast för grafikkort och se vad resultatet blir, så kan du se vad du får för score vs vad du bör ha för score om kortet stämmer

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa detta kort då det är litet:

https://www.wish.com/m/c/5a2f7ae6ef6c6f6e868f1fc8

Men här står det i texten:

GTX 1050 Ti/GTX 960/GTX 750 Ti....

och bilderna är ju på olika grafikkort.
Är det verkligen ett 1050 Ti man får då? Verkar ju vara mer av ett random kort? Detsamma gäller de övriga GTX 1050 Ti på sidan

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tänkte köpa detta kort då det är litet:

https://www.wish.com/m/c/5a2f7ae6ef6c6f6e868f1fc8

Men här står det i texten:

GTX 1050 Ti/GTX 960/GTX 750 Ti....

och bilderna är ju på olika grafikkort.
Är det verkligen ett 1050 Ti man får då? Verkar ju vara mer av ett random kort? Detsamma gäller de övriga GTX 1050 Ti på sidan

ööö, där är en stor fet ruta där man kan välja vilket kort man vill ha?
Imponerande att man kan missa den dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

ööö, där är en stor fet ruta där man kan välja vilket kort man vill ha?
Imponerande att man kan missa den dock https://i.imgur.com/6YxjELO.png

Ahhh jag är på mobilsidan, såg inte denna ruta! Men vad bra

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Någon som har sett rea på 120gb SSD's nyligen? Inte en enda under black friday.. hoppas på mellandagsrean..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Tackar!

Blev 414kr med frakt för ett 1050Ti 4GB

Hur fick du ner det till 414 kr? Använde du någon rabattkod?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur fick du ner det till 414 kr? Använde du någon rabattkod?

Ja, en såndär "50%", drog av typ 160kr eller nå sånt

Permalänk
Medlem

Skumma är upplösningen, riktiga Colorful har maxupplösning 7680x4320. Hemsidan ger 250x1600, fishy? Funderar på att avbryta köpet då det antagligen inte är En Colorful 1050ti som det står att det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Benchmarks är säkrast, finns sätt att lura program som CPU-Z.

Skrivet av Forbidden:

Enklast är väl att först installera GPU-Z för att se vad det har för antal CUDA-kärnor och shaders (Kolla upp hur många det egentligen ska vara) och sedan köra en benchmark som är endast för grafikkort och se vad resultatet blir, så kan du se vad du får för score vs vad du bör ha för score om kortet stämmer

Det här skall bli spännande... Jag har än så länge aldrig blivit blåst vid någon handel över nätet, varken via Wish, Tradera eller Ebay - men någon gång skall väl bli den första. Ser nästan fram emot att packa upp ett gammalt GT240.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Det här skall bli spännande... Jag har än så länge aldrig blivit blåst vid någon handel över nätet, varken via Wish, Tradera eller Ebay - men någon gång skall väl bli den första. Ser nästan fram emot att packa upp ett gammalt GT240.

Det blir spännande:) Du ska gärna återkomma vad fick du sen.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett MSI GTX770 Twinfrozr 4Gb. Om vi leker med tanken att länken på Wish de facto ÄR ett äkta 1050 Ti 4 Gb - hur stor skillnad är det i gpu-sammanhang enl expertisen?
Hittar ingen bra o tillförlitlig jämförelse-sida på nätet.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att dessa kort är omflashade GTX 550. Det visar sig först när man benchmarkar korten men alltid lurar det någon..

https://forums.anandtech.com/threads/fake-gtx-960-4gb-all-ove...

Permalänk
Medlem

Några tips på bra hörlurar att använda till dator/mobil (typ Spotify, lite enklare spelande, poddar)? Ej krav på mick. Budget är ca 5-700:-. Har spanat lite i fyndtråden.
Någorlunda sobert utseende (ingen RGB tack).
Over ear, Typ som Bose QC 15 etc.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av elp:

Sitter med ett MSI GTX770 Twinfrozr 4Gb. Om vi leker med tanken att länken på Wish de facto ÄR ett äkta 1050 Ti 4 Gb - hur stor skillnad är det i gpu-sammanhang enl expertisen?
Hittar ingen bra o tillförlitlig jämförelse-sida på nätet.

1050 Ti presterar ungefär likvärdigt med ett GTX 770, men är möjligtvis tystare och energisnålare.

Den gamla devisen "är det för bra för att vara sant..." brukar vara en ganska bra tumregel att följa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

1050 Ti presterar ungefär likvärdigt med ett GTX 770, men är möjligtvis tystare och energisnålare.

Så med andra ord - OM nu detta 1050 Ti är "the real deal" så är det alltså ändå ingen ökning/förbättring gentemot mitt befintliga GPU...?

Fan vad besviken jag blev nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Så med andra ord - OM nu detta 1050 Ti är "the real deal" så är det alltså ändå ingen ökning/förbättring gentemot mitt befintliga GPU...?

Fan vad besviken jag blev nu!

Fördelen med 1050 Ti är att det inte kräver någon ström förutom det den får via PCI-E.

Perfekt i farsans dator tänkte jag, nu verkar det som man har blivit lurad och inte alls ska få det man har beställt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Fördelen med 1050 Ti är att det inte kräver någon ström förutom det den får via PCI-E.

Perfekt i farsans dator tänkte jag, nu verkar det som man har blivit lurad och inte alls ska få det man har beställt...

Har du handlat med faktura via Klarna? Kolla i sådana fall med deras kundtjänst, rent spontant känns det som att man inte ska behöva betala fakturan om det nu visar sig vara ett äldre flashat grafikkort.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X