Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Bra deals hos Hallon som @Cr0wN uppgett i fyndtråden. Är de någon som testat Hallon som haft 3? Kör dom på samtliga tre master? Har själv 3 idag. Mobilabonnemang 249kr för 6gb surf samt 100gb mobilt bredband för 269kr i månaden. Sammanlagt över 500kr/mån.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv

@TaunyTiger: Om du går in på Hallon och tar fram täckningskartan kommer du hit, https://coverage.tre.se/mim3/coverage_se/index.html

Det är exakt samma som tre har (de använder ju tres sida). Du kan säkert fråga dem om du vill ha mer detaljer. Det ska i övrigt vara precis samma som tre, fast eventuellt sämre support och så, som du inte behöver betala för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Bra deals hos Hallon som @Cr0wN uppgett i fyndtråden. Är de någon som testat Hallon som haft 3? Kör dom på samtliga tre master? Har själv 3 idag. Mobilabonnemang 249kr för 6gb surf samt 100gb mobilt bredband för 269kr i månaden. Sammanlagt över 500kr/mån.

Täckningen kommer vara identiskt. Däremot så har du inte tillgång till VoLTE och Wifi-samtal i nuläget (oklart när/om det kommer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Täckningen kommer vara identiskt. Däremot så har du inte tillgång till VoLTE och Wifi-samtal i nuläget (oklart när/om det kommer).

Har de inte WiFi-samtal?

Jag gick från Tele2 till Hallon förra månaden, fick en deal som var bättre än de du tipsade om. Gjorde det egentligen för att jag fick mer för pengarna samt Wifi-samtal hos Hallon. Men då ljög de alltså om det?

Funderar på att byta tillbaka till Tele2.
För jag måste säga att jag upplever täckningen med Hallon är sämre jämfört med Tele2.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Har de inte WiFi-samtal?

Jag gick från Tele2 till Hallon förra månaden, fick en deal som var bättre än de du tipsade om. Gjorde det egentligen för att jag fick mer för pengarna samt Wifi-samtal hos Hallon. Men då ljög de alltså om det?

Funderar på att byta tillbaka till Tele2.
För jag måste säga att jag upplever täckningen med Hallon är sämre jämfört med Tele2.

Var i kontakt med deras chatt för ca 1-2 månader sedan och då kunde de inte lämna några besked om Wifi-samtal iaf. Så det du fått höra lät mycket intressant!

Du har Hallon nu? Får du upp wifi-samtal på din mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Var i kontakt med deras chatt för ca 1-2 månader sedan och då kunde de inte lämna några besked om Wifi-samtal iaf. Så det du fått höra lät mycket intressant!

Du har Hallon nu? Får du upp wifi-samtal på din mobil?

Japp jag har hallon och får upp WiFi-samtal. Har inte testat den igenom att sätta flygplansläge osv dock..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Cr0wN: Hörde även att de inte fungerar utomlands. Befinner mig i Norge just nu.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Japp jag har hallon och får upp WiFi-samtal. Har inte testat den igenom att sätta flygplansläge osv dock..

Härligt att höra Då finns det bevisligen hos Hallon. Har du haft det länge? Har du VoLTE (4g-samtal) också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Härligt att höra Då finns det bevisligen hos Hallon. Har du haft det länge? Har du VoLTE (4g-samtal) också?

Betyder inte att jag har WiFi-samtal hos Hallon. Har jobb sim kortet i telefonen också med Telia som operatör. Kan vara därför. Men tycker det är högst intressant, då jag fick sagt till mig att de hade det.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Betyder inte att jag har WiFi-samtal hos Hallon. Har jobb sim kortet i telefonen också med Telia som operatör. Kan vara därför. Men tycker det är högst intressant, då jag fick sagt till mig att de hade det.

Ok! Du får gärna testa och återkomma, är sjukt intresserad av om de faktiskt har wifi-samtal och/eller VoLTE för den delen. Jag hittar ingen information på Hallons sida om detta och chatten verkar stängd just nu, får bara upp "Vår chatt är öppen vardagar 09:00 - 16:00." och ingen möjlighet att starta en chatt :/

Permalänk
Medlem

Men snälla, PM varandra eller skaffa en egen tråd om ni vill prata abonnemang

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Men snälla, PM varandra eller skaffa en egen tråd om ni vill prata abonnemang

Är iofs relaterat till fyndet i Dagens fynd-tråden. Om det är fler som hoppar på erbjudandet pga. VoLTE samt WiFi-samtal kan det vara intressant för de att få den informationen. Då det verkar näst intill omöjligt att hitta den information på andra sidor som t.ex. Swedroid.

Så ursäkta oss för att vi diskuterar fynd relaterade ämnen i diskussionstråden FÖR dagens fynd, Som eventuellt kan vara till hjälp för fler.

Snacka bitter.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Skaffade precis en Smooth Q Zhiyun gimble för att filma när jag och min flickvän var i Florens. Första jag såg när jag kom hem nu var DJI Spark och började kolla en massa reviews på Youtube + läsa en massa en massa recensioner.

Ni som beställt - alternativt har en - vad har ni för intryck?
Köpte ni även en RC-kontroll/handkontroll(?) vilket alla verkar rekommendera?

.. och vad har ni tänkt - alternativt använder den till?

Köpte Sparken utan kontrollen när den kom, sålde den strax därefter. Är tyvärr ganska värdelös utan kontroll med räckvidd på endast ~50m. Därför skulle jag inte rekommendera den utan planer på att komplettera med kontroll.

Permalänk
Medlem

@Icte: Jag fick besked idag om att jag inte fick några.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@Icte: Jag fick besked idag om att jag inte fick några.

Ahh vad tråkigt Vilken tid lade du din beställning? Min beställning ligger kvar fortfarande, men antagligen kommer den att tas bort också.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Kl 12:02... Min låg kvar, jag frågade supporten. Var kanske ett misstag, jag tog själv bort den sen för jag blev lite sur och tog bort hela min beställning. (Hade beställt annat med...)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Är iofs relaterat till fyndet i Dagens fynd-tråden. Om det är fler som hoppar på erbjudandet pga. VoLTE samt WiFi-samtal kan det vara intressant för de att få den informationen. Då det verkar näst intill omöjligt att hitta den information på andra sidor som t.ex. Swedroid.

Så ursäkta oss för att vi diskuterar fynd relaterade ämnen i diskussionstråden FÖR dagens fynd, Som eventuellt kan vara till hjälp för fler.

Snacka bitter.

Nej det är inte relevent ett skit, ni pratar inte fynd utan ni pratar abonnemang.
Sköt det i en annan tråd tack

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Köpte Sparken utan kontrollen när den kom, sålde den strax därefter. Är tyvärr ganska värdelös utan kontroll med räckvidd på endast ~50m. Därför skulle jag inte rekommendera den utan planer på att komplettera med kontroll.

Tack EnJoker!

Tog faktiskt och lät bli att hämta ut den. Kände att jag kunde låta de pengarna hamna på en Surface Book Pro istället. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmr:

Huawei P20 128 GB för 295kr/mån i 24 mån (bindningstid).
Avbetalning mobil, 24 mån, 100 kr/mån.
Fastpris 10 GB, 24 mån, 195 kr/mån.

Det innebär alltså att kostnaden för telefonen blir 2400kr.
https://webbutik.comviq.se/huawei-p20.html?s=1030

Någon som vet om det fortfarande går att beställa och säga upp abonnemanget och sedan behålla mobilen?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som vet om det fortfarande går att beställa och säga upp abonnemanget och sedan behålla mobilen?

Det är bara tele2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som låtit beställningen på ram-minnena ligga eller fått något meddelande från webhallen utan att ni tagit kontakt med dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Någon som låtit beställningen på ram-minnena ligga eller fått något meddelande från webhallen utan att ni tagit kontakt med dom?

Nix inte än.. status på beställning är fortfarande "mottagen". Vore omoget att låta kund vänta veckor sen ge besked "sorry bro, no go" så jag har hoppet kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Skrivet av Helevete:

Nix inte än.. status på beställning är fortfarande "mottagen". Vore omoget att låta kund vänta veckor sen ge besked "sorry bro, no go" så jag har hoppet kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Agreed

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: Det är 24 mån bindningstid på abonnemanget.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem

@bmr:
Ingen annan som känner att det borde finnas en knapp med "dåligt inlägg" i fynd tråden?

Jag blev ju sjukt sugen på en P20 nu eftersom jag tröttnat på min iphone jobbet ger mig samtidigt som jag vill ha mera surf än vad jobbet betalar. Detta skulle ju lösa sig med en P20 med dubbla sim och ett extra abonnemang bara för att utnyttja surfen.

Men jag skulle vilja flagga detta som ett dåligt inlägg eftersom det kommer med stor sannolikhet att kosta mig 7080:-
Även om det är ett bra inlägg så kommer det ju kosta mig pengar

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Nix inte än.. status på beställning är fortfarande "mottagen". Vore omoget att låta kund vänta veckor sen ge besked "sorry bro, no go" så jag har hoppet kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skickade ett mail nu då jag vill bygga ihop min nya pc :), får se vad dom säger! Tycker det är dålig stil om de annullerar ordern nu om det gått en vecka sen man la beställningen. Sånt borde dom ta bort direkt om det var något fel ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@bmr:
Ingen annan som känner att det borde finnas en knapp med "dåligt inlägg" i fynd tråden?

Jag blev ju sjukt sugen på en P20 nu eftersom jag tröttnat på min iphone jobbet ger mig samtidigt som jag vill ha mera surf än vad jobbet betalar. Detta skulle ju lösa sig med en P20 med dubbla sim och ett extra abonnemang bara för att utnyttja surfen.

Men jag skulle vilja flagga detta som ett dåligt inlägg eftersom det kommer med stor sannolikhet att kosta mig 7080:-
Även om det är ett bra inlägg så kommer det ju kosta mig pengar

Med tanke på att abonnemanget är prisvärt och telefonen blir jäkligt billig måste det väl ändå vara ett bra erbjudande även om du tycker totalsumman är dyr? Annars får du ju räkna på kontantpris på telefonen plus ett abonnemang från random operatör i två år. Att du har gratis telefoni via jobbet är ju irrelevant för många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ugga: Jag tycker att det är sjukt billigt!
Det är därför jag är sugen men med tanke på att jobbet betalar min telefonräkning samt att jag får en ny telefon av jobbet men det är bara iphone så blir ju detta en extra utgift på 7080:- mest bara för att jag vill ha den, något behov finns inte utöver att jag skulle behöva 2gb mer surf ungefär varje månad.
Någonstans måste man ju lugna ner sig lite med att köpa prylar men jäklar vad det kliar i köp fingret.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@Udd3n: Jag tycker att det är sjukt billigt!
Det är därför jag är sugen men med tanke på att jobbet betalar min telefonräkning samt att jag får en ny telefon av jobbet men det är bara iphone så blir ju detta en extra utgift på 7080:- mest bara för att jag vill ha den, något behov finns inte utöver att jag skulle behöva 2gb mer surf ungefär varje månad.
Någonstans måste man ju lugna ner sig lite med att köpa prylar men jäklar vad det kliar i köp fingret.

"Bekräfta order"-knappen är farlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Skickade ett mail nu då jag vill bygga ihop min nya pc :), får se vad dom säger! Tycker det är dålig stil om de annullerar ordern nu om det gått en vecka sen man la beställningen. Sånt borde dom ta bort direkt om det var något fel ...

Härligt! Återkom med deras svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |