Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Det är G2play som ligger bakom fast2play. Vågar nog inte handla där efter att jag hört att spelnycklar man aktiverar via steam kan försvinna och ens steam account kan bli bannat. Det är ingen auktoriserad återförsäljare av varken steam- eller originnycklar.

Jag köpte BF3 Premium från denna sidan: http://www.cjs-cdkeys.com/

Till en början var jag tveksam när jag handlade där men allt gick bra och flera kompisar har köpt spel där efter det. De är nästan alltid lägst pris och jag kommer troligen köpa BF4 där ifrån om det blir något köp.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Bulan75:

Vad tycker ni om denna med detta pris
Hos Pixmania,fynd eller inte?
Är själv lite sugen...
SAPPHIRE Radeon HD 7970 Dual-X
3 GB GDDR5
För 2484kr

Skickades från m.sweclockers.com

Ojj, synd man missade den.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dunder:

Jag hade nog kört trådat i vilket fall, men det skulle vara kul att veta hur smidig den är att hantera. Hur menyerna och så flyter, och hur konfigurerbar den är.

EDIT: Jag hade egentligen planerat att köpa en riktig HTPC, men med denna kanske jag kunde klara mig tills Kaveri släpps... Alla filmer och serier ligger på en NAS så att det inte finns någon lagring gör inte så mycket.

Skrivet av Spatten:

Då klarar den förmodligen inte 1080p bd rippar häller då? trött på mitt xbox 360 som bara klarar dvd filmer och tv serier

Testat lite trådat nu och spelat upp en 1080p .mkv (~16GB) och det gick fint fram till ungefär en timme, då började det hacka. Får känslan av att det handlar om överhettning (har relativt varmt, omkring 28C-30C i min lägenhet) vilket möjligtvis även kan innebära att det inte var wlanet som var boven tidigare utan värmen då också. Lät den stå i några minuter och testade sedan en annan mediaspelare ett kort tag och då flöt det på igen, har inte möjlighet att köra den någon längre tid just nu men har gått bra. Kan troligtvis testa lite mer imorgon, men preliminärt så verkar det ju inte allt för lovande.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Daemon:

Testat lite trådat nu och spelat upp en 1080p .mkv (~16GB) och det gick fint fram till ungefär en timme, då började det hacka. Får känslan av att det handlar om överhettning (har relativt varmt, omkring 28C-30C i min lägenhet) vilket möjligtvis även kan innebära att det inte var wlanet som var boven tidigare utan värmen då också. Lät den stå i några minuter och testade sedan en annan mediaspelare ett kort tag och då flöt det på igen, har inte möjlighet att köra den någon längre tid just nu men har gått bra. Kan troligtvis testa lite mer imorgon, men preliminärt så verkar det ju inte allt för lovande.

Hmm, man får kanske försöka överleva på sin PS3'a tills Kaveri släpps då :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hmm, man får kanske försöka överleva på sin PS3'a tills Kaveri släpps då :S

man kan ju alltid ta sina chansar och ställa en bordsfläkt brevid

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Sjukt intresserad av att köpa hem 2 av dessa: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...
Blir det ett stort lyft mot min nuvarande (en) TN-panel, BenQ 24GHD någonting.. Säkert 4 år gammal.

Alltid vart sugen på 2 skärmar men för detta priset och IPS så låter det riktigt nice. Någon som har haft benq och kört på dessa?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Innan hade jag en LG och en BenQ (G2220HDA), bytte LG'n till en HP när den dog, nu för någon månad sedan bytta jag till två såna och är inte besviken, färgerna är mycket klarare och känns som att ögonen inte blir lika trötta

Skrivet av kwame:

Sjukt intresserad av att köpa hem 2 av dessa: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...
Blir det ett stort lyft mot min nuvarande (en) TN-panel, BenQ 24GHD någonting.. Säkert 4 år gammal.

Alltid vart sugen på 2 skärmar men för detta priset och IPS så låter det riktigt nice. Någon som har haft benq och kört på dessa?

Permalänk
Medlem

Najs, blir att beställa hem då!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Innan hade jag en LG och en BenQ (G2220HDA), bytte LG'n till en HP när den dog, nu för någon månad sedan bytta jag till två såna och är inte besviken, färgerna är mycket klarare och känns som att ögonen inte blir lika trötta

Vad får man med för kablar? DVI?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av eurythmech:

Electroworld säljer LG 60" Plasma-TV 60PN650T för 6990 nu i helgen. I skrivande stund har inte Prisjakt uppdaterats, utan där står lägsta pris kvar på 9465.
http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/tv/60PN650T/lg-6...

Köpte denna tv på cdon för 5890kr för en månad sedan. Mycket tv för pengarna helt klart. Kan tillägga att jag hade låga förväntningar, men blev riktigt överraskad hur nöjd jag blev/är

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

Det här kan låta som en halvdum fråga men; Vad är det billigaste CDON har?
De har filmer för 19kr just nu, säljer de något billigare?

Grejen är att som student så får man 100kr vid köp över 1000kr på CDON, självklart kostar Thor-skärmen 999 och frakten räknas inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Det här kan låta som en halvdum fråga men; Vad är det billigaste CDON har?
De har filmer för 19kr just nu, säljer de något billigare?

Grejen är att som student så får man 100kr vid köp över 1000kr på CDON, självklart kostar Thor-skärmen 999 och frakten räknas inte..

Kameraväska 9:-
http://cdon.se/hemelektronik/panasonic_dmw-cgk4e-k-18792250?u...

Nätverkskabel 9:-
http://cdon.se/hemelektronik/diverse_kbl_tp_0.5m_vit%2fcat5e%...

Tog fram alla deras produkter, sorterade på billigast. Det lägsta priset är just 9:-
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429&lista=prod&o=own_...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Det här kan låta som en halvdum fråga men; Vad är det billigaste CDON har?
De har filmer för 19kr just nu, säljer de något billigare?

Grejen är att som student så får man 100kr vid köp över 1000kr på CDON, självklart kostar Thor-skärmen 999 och frakten räknas inte..

http://cdon.se/search?category=1763&q=MTU+PC+skin#category_gr...

Finns för 1kr där:).

Permalänk

hahaha, inte illa!

Tråkigt bara att jag faktiskt inte behöver en skärm just nu

Permalänk
Medlem

Skumt att de inte finns indexerade på CDON?

Edit: De finns indexerade på CDON men de kommer inte upp under produktlistning över företag (där ett företags samtliga produkter listas). M.a.o bugg på Prisjakt alt. att produkter listade m.h.a "Prisjakt expert" inte listas under ett företags produkter.

Bra att veta, hade ingen aning om det.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Vad får man med för kablar? DVI?

DVI-kabel, VGA-kabel och strömkabel. Tyvärr ingen Displayport-kabel, men man får vara nöjd med DVI.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daemon:

Gaming laptop

MSI GE70 17.3" FULL HD
GTX 765M 2GB
Haswell I7-4700MQ
8GB DDR3
750 GB HDD 7200 RPM
Bakgrundsbelyst tangentbord

5.271:- (- 47%)

http://www.inwarehouse.se/img/p/200/781359.jpg

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=781359

http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GE70-i765M287-Noteboo... (kanske inte exakta specs)

Verkar extremt billigt så jag ringde Inwarehouse och frågade. Fick svaret, "Yupp det är den nya storsäljare" (Jag) Jo men Haswell 4700, 765 osv.? (Han) "Ja det stämmer" (jag) för 5271:-??? (Han) "Ja"

Summa summarum: Köp för bövelen!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kent:

Verkar extremt billigt så jag ringde Inwarehouse och frågade. Fick svaret, "Yupp det är den nya storsäljare" (Jag) Jo men Haswell 4700, 765 osv.? (Han) "Ja det stämmer" (jag) för 5271:-??? (Han) "Ja"

Summa summarum: Köp för bövelen!

Obs från min redigering dock, batteritiden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daemon:

Obs från min redigering dock, batteritiden.

Vem bryr sig om batteritid? Vägrar dock tro att Inwarehouse kommer leverera. Typ halva priset på en laptop med upp to date komponenter.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Förväntar mig väl kanske inte att få den, men stoppade inte mig från att lägga order oavsett.

Permalänk
Medlem

Och så var rabatten borta

edit: 30st i lager för några minuter sen, nu 28, så några beställningar hann allt gå iväg :). Hoppas ni får de levererade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Och så var rabatten borta

Haha lade precis en beställning, sjukt pris!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kent:

Vem bryr sig om batteritid? Vägrar dock tro att Inwarehouse kommer leverera. Typ halva priset på en laptop med upp to date komponenter.

Jag gör.

Skrivet av Daemon:

Testat lite trådat nu och spelat upp en 1080p .mkv (~16GB) och det gick fint fram till ungefär en timme, då började det hacka. Får känslan av att det handlar om överhettning (har relativt varmt, omkring 28C-30C i min lägenhet) vilket möjligtvis även kan innebära att det inte var wlanet som var boven tidigare utan värmen då också. Lät den stå i några minuter och testade sedan en annan mediaspelare ett kort tag och då flöt det på igen, har inte möjlighet att köra den någon längre tid just nu men har gått bra. Kan troligtvis testa lite mer imorgon, men preliminärt så verkar det ju inte allt för lovande.

Update: Testat lite mer och blev samma igen, börjar hacka efter en timme.
Ska se om jag kan fixa lite bättre ventilation och se om det är temperaturen det beror på.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Min order försvann då nu, så uppenbart prisfel. Lite synd givetvis och konstigt med tanke på vad de sa över telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Verkar extremt billigt så jag ringde Inwarehouse och frågade. Fick svaret, "Yupp det är den nya storsäljare" (Jag) Jo men Haswell 4700, 765 osv.? (Han) "Ja det stämmer" (jag) för 5271:-??? (Han) "Ja"

Summa summarum: Köp för bövelen!

Verkade lite för bra pris för att vara sant men dem som får dem Grattis.

Passar på tipsa om: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158693-d-link_dir-865... med medlemspris brons kostar den 749:- visserligen säljer Kjell & Co för 799:- men ändock en AC router för det priset kanske inte den bästa routern men en hyfsad router iaf.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Grabben_83a:

Verkade lite för bra pris för att vara sant men dem som får dem Grattis.

Passar på tipsa om: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158693-d-link_dir-865... med medlemspris brons kostar den 749:- visserligen säljer Kjell & Co för 799:- men ändock en AC router för det priset kanske inte den bästa routern men en hyfsad router iaf.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783470 699 :-

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

den övertrumfar helt klart.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av altair4:

Min order försvann då nu, så uppenbart prisfel. Lite synd givetvis och konstigt med tanke på vad de sa över telefon.

Skrivet av Grabben_83a:

Verkade lite för bra pris för att vara sant men dem som får dem Grattis.

Min order är också borta. Gillar inte att man ringer och kontrollerar, man beställer och får en orderbekräftelse och sedan plockar dom bort den och låtsas som ingenting har hänt. Är faktiskt lite på krigshumör pga. detta beteendet....... Har orderbekräftelsen och skärmdump på allt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kent:

Min order är också borta. Gillar inte att man ringer och kontrollerar, man beställer och får en orderbekräftelse och sedan plockar dom bort den och låtsas som ingenting har hänt. Är faktiskt lite på krigshumör pga. detta beteendet....... Har orderbekräftelsen och skärmdump på allt.

Jag blev precis uppringd av Inwarehouse och fick det förklarat att det rörde sig om en miss i prissättningen och att ordern därför tagits bort och så vidare.
Som lite plåster på såren så erbjöds jag 1000 :- rabatt på laptopen.

Tja bra att man fick besked iaf, var lite halvsned på att ordern först bara försvann utan ett pip.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag blev precis uppringd av Inwarehouse och fick det förklarat att det rörde sig om en miss i prissättningen och att ordern därför tagits bort och så vidare.
Som lite plåster på såren så erbjöds jag 1000 :- rabatt på laptopen.

Tja bra att man fick besked iaf, var lite halvsned på att ordern först bara försvann utan ett pip.

Jag fick 2 spel med på köpet och 1000kr rabatt:

Hej David,

Jag kontaktar er angående MSI-datorn som ni har lagt en order på här idag. Tyvärr har det blivit en fel prissättning på datorn och vi har tyvärr blivit tvungna att avbeställa er order.

Som en liten tröst har vi möjlighet att erbjuda er datorn (artikel 781359) för 8990:- (1000:- under ordinarie pris) samt 2 spel utan kostnad.

Vänligen återkom för att ta del av detta erbjudandet.

"5.3 Vi reserverar oss för slutförsäljning, feltryck och prisjusteringar."

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX