Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Bra idé! Finns en del att diskutera om dessa lurar men man vill ju inte kladda ner denna tråd alltför mycket. @screamin-daemon vore trevligt om du kunde fixa det

Jag flyttade några av inläggen till Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!, vi kan väl fortsätta diskussionen i den tråden

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Beställde en hel drös och dom hade över 12 månader kvar på sig. Den första jag prövade fungerade klockrent i de 6 månader man får surfen i. Den andra gick inte att aktivera och halebops kundtjänst sa att det inte fanns några "startpaket" som man inte behövde sätta in pengar på för att kunna använda...

Råkade också ut för samma grej. Första simkortet fungerade direkt. När jag använt upp surfen och bytte till nästa simkort fungerade det inte. Efter mycket snack med kundtjänst kom de slutligen fram till att man behöver ladda pengar på det (trots att det inte står att det behövs) för att aktivera det. Lyckligtvis fanns det inget mininumbelopp (gick det att ladda med 1 kr).

Varför det inte behövdes för det första korten kan man undra...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1081351/gaming/gaming-headset...
Någon som sitter på dessa som kan säga vad det tycker om dom? Skulle vilja ha trådlöst headset för gaming, sitter just nu på Logitech G430 som jag aldrig riktigt tyckt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av stronkger:

https://www.komplett.se/product/1081351/gaming/gaming-headset...
Någon som sitter på dessa som kan säga vad det tycker om dom? Skulle vilja ha trådlöst headset för gaming, sitter just nu på Logitech G430 som jag aldrig riktigt tyckt om

Jag undrar samma sak. Har också g430 och tycker du är lite negativ. Dom är ju minst lika sköna som att ha en tegelsten på huvudet. 😁

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vad ni har för huven

Jag tycker mitt arctics pro sitter perfekt. Kan spela timmar utan att det känns obehagligt lr dylikt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stronkger:

https://www.komplett.se/product/1081351/gaming/gaming-headset...
Någon som sitter på dessa som kan säga vad det tycker om dom? Skulle vilja ha trådlöst headset för gaming, sitter just nu på Logitech G430 som jag aldrig riktigt tyckt om

Har 2018 arctis 7 och de är riktigt sköna, ljudet är helt okej out of the box men går att fixa riktigt bra. Trådlösa tekniken är fantastisk och kan gå flera meter ifrån datorn utan att tappa kontakten. Batteriet är bra men har blivit lite med sämre sen förra året

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Tack Komplett!

Köpte en Samsung 43" LED C43J890 på Webhallen för 9.990kr för 1-2 veckor sen men har den fortfarande oöppnad.

Komplett sänkte denna till 7.995kr så det blir att åka till Webhallen och lämna åter. Lätt värt för 2.000kr

Permalänk
Medlem

Inte lättare att köra på pris garanti?

Permalänk
Medlem

@Calma: Ta ett snack med Webhallen, värt att chansa och de brukar oftast vara flexibla. Men jag tror inte de har någon typ av prisgaranti vanligtvis.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerex:

Inte lättare att köra på pris garanti?

Komplett ger ju inte tillbaka pengarna utan bara presentkort om de inte ändrat.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerex:

Inte lättare att köra på pris garanti?

De har inte prisgaranti på webhallen.

Skrivet av TheBodyLotion:

@Calma: Ta ett snack med Webhallen, värt att chansa och de brukar oftast vara flexibla. Men jag tror inte de har någon typ av prisgaranti vanligtvis.

Pratade med @webhallen idag över chat och frågade. De har ingen prisgaranti blev svaret så blir att åka och lämna tillbaka skärmen. Lite drygt bara att sticka till Stockholm men lätt värt det för att spara den summan. 2.000kr billigare hos komplett. Hade inte brytt mig om skillnaden var 500kr eller så men detta är för stor skillnad för att bara låta vara.

Permalänk
Medlem

Kompletts prisgaranti är värdelös. Jag köpte ett Sennheiser headset för 1200 kr, två dagar senare sänktes priset hos en annan säljare till 1000 kr, bra tänkte jag och kontaktade Komplett. Deras "garanti" gäller inte om prissänkningen hos det andra företaget är en "kampanj", dvs tillfällligt prissänkt. Med andra ord alla prissänkningar.

"Alla prissänkningar är inte kampanjer, utan ibland så sänks priser pga. marginal osv. Pågrund utav detta har vi valt att inte prismatcha emot kampanjvaror. "
Citat från Kompletts kundtjänsts svar till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Kompletts prisgaranti är värdelös. Jag köpte ett Sennheiser headset för 1200 kr, två dagar senare sänktes priset hos en annan säljare till 1000 kr, bra tänkte jag och kontaktade Komplett. Deras "garanti" gäller inte om prissänkningen hos det andra företaget är en "kampanj", dvs tillfällligt prissänkt. Med andra ord alla prissänkningar.

"Alla prissänkningar är inte kampanjer, utan ibland så sänks priser pga. marginal osv. Pågrund utav detta har vi valt att inte prismatcha emot kampanjvaror. "
Citat från Kompletts kundtjänsts svar till mig.

Ja jag tycker också att deras prisgaranti är ganska tråkig. Visst, bra vid tillfällen då tillverkaren väljer att sänka det rekommenderade återföräljningspriset (vilket kan påverka ÅFs normala prissättning) för en viss produkt inom 60 dagar av köpet, men hur ofta sker detta egentligen jämfört mot kampanjer/reor?

Som tur är har de ju fria returer på 60 dagar som man kan använda om en konkurrent sänker priset under någon kampanj, men känns väldigt ineffektivt och lite mer kostsamt att ta tillbaka produkter i retur som kanske måste säljas som demovara om nu produkten varit öppnad/använd, istället för att matcha priset.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Jo, jag körde samma taktik, fick hem 4 simkort + 25kr hörlurar för runt 123 kr Det är inte illa

25 kr hörlur ger -49 kr
och
49 kr simkort ger -49 kr

+ gratis frakt

Fungerar detta inte längre? la till 2 andra produkter men priset stanna kvar på 98kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Fungerar detta inte längre? la till 2 andra produkter men priset stanna kvar på 98kr

Det fungerar men inte med alla produkter verkar det som.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZyXXaR:

Mediamarkt har 20% rabatt på; alla tv, vitvaror, hushållsprodukter och personvård

Från hemsidan:
"Rabatten dras i kassan. Kampanjen gäller 1-3 mars och endast på produkter som finns i lager. Gäller ej på grill. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Max 1 av varje kampanjvara per person och hushåll"

@ZyXXaR

Redan länkat #17808693

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Fungerar detta inte längre? la till 2 andra produkter men priset stanna kvar på 98kr

Jag testade mig fram igår med lite olika produkter. La man till batteri eller elektronik så verkar det fungera men la man till godis eller böcker så verkar det inte fungera. Har dock inte hittat någon info om vilka produkter som gör att kampanjen fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som har nån input ang Nokia cardio vågen i kompletts rea? Ska börja ta tag i gymmet nästa vecka är tanken, plus att den gamla sketna 149:- vågen kastade in handduken i veckan. Så tänkte jag varför inte, skulle vara kul att hålla sig extra motiverad med.
Nån här som har några erfarenheter av denna eller liknande "smarta" vågar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av stronkger:

https://www.komplett.se/product/1081351/gaming/gaming-headset...
Någon som sitter på dessa som kan säga vad det tycker om dom? Skulle vilja ha trådlöst headset för gaming, sitter just nu på Logitech G430 som jag aldrig riktigt tyckt om

Har haft dessa i närmare ett år nu.
Bra räckvidd, absolut godkänt ljud. Tycker dock dom sitter lite dåligt, åker lätt av om man lutar sig fram eller bak. Inget enkelt sätt att se hur många procent som är kvar av batteriet - något Logitech implementerat jättebra i deras mjukvara. Har även haft ett par Logitech G933 och dom var oerhört plastiga. Plasten gnisslade t.om. när man rörde sig. Inte bra!

Helt klart godkända för sitt pris! Trådlösa lurar är underbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nån som har nån input ang Nokia cardio vågen i kompletts rea? Ska börja ta tag i gymmet nästa vecka är tanken, plus att den gamla sketna 149:- vågen kastade in handduken i veckan. Så tänkte jag varför inte, skulle vara kul att hålla sig extra motiverad med.
Nån här som har några erfarenheter av denna eller liknande "smarta" vågar?

Har inte erfarenhet av Cardio-modellen, men äger en Nokia Body+ som är mer eller mindre Cardio men saknar Heart Rate monitor:

https://support.withings.com/hc/en-us/articles/220307968-Body...-

Använder denna dagligen i samband med min egna träning på gymmet och är extremt nöjd! Hade tidigare en vanlig våg som enbart visade vikt, men denna visar förutom vikt även muskelmassa, fett, benmassa, BMI samt vätskenivå (står att det inte gör det ovan, vilket är konstigt då min Body+ gör det).

Laddar du även ner Nokia Health appen så får du fina grafer över hur dessa värden har ändrats. Går t.ex. att se hur mycket fett (både % och kg) som man har ökat/minskat över en viss period, eller hur mycket kg muskler man byggt upp. Väldigt precis våg också då resultatet stämmer väldigt väl med mitt resultat från en fysisk undersökning jag haft (var någon enstaka procent fel gentemot den mer exakta utrustningen som jag fick använda under undersökningen).

Kan ju tillägga att vågen jag använde tidigare var en 150 kr Clas Ohlson våg som var väldigt kass (visade olika värden med stora skillnader vid flera mätningar efter varandra, upp till +- 5 kg...). Body+ gör mig definitivt mer motiverad till att både träna oftare och använda vågen oftare

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Har inte erfarenhet av Cardio-modellen, men äger en Nokia Body+ som är mer eller mindre Cardio men saknar Heart Rate monitor:

https://support.withings.com/hc/en-us/articles/220307968-Body...-

Använder denna dagligen i samband med min egna träning på gymmet och är extremt nöjd! Hade tidigare en vanlig våg som enbart visade vikt, men denna visar förutom vikt även muskelmassa, fett, benmassa, BMI samt vätskenivå (står att det inte gör det ovan, vilket är konstigt då min Body+ gör det).

Laddar du även ner Nokia Health appen så får du fina grafer över hur dessa värden har ändrats. Går t.ex. att se hur mycket fett (både % och kg) som man har ökat/minskat över en viss period, eller hur mycket kg muskler man byggt upp. Väldigt precis våg också då resultatet stämmer väldigt väl med mitt resultat från en fysisk undersökning jag haft (var någon enstaka procent fel gentemot den mer exakta utrustningen som jag fick använda under undersökningen).

Kan ju tillägga att jag vågen jag använde tidigare var en 150 kr Clas Ohlson våg som var väldigt kass (visade olika värden med stora skillnader vid flera mätningar efter varandra, upp till +- 5 kg...). Body+ gör mig definitivt mer motiverad till att både träna oftare och använda vågen oftare

Jo men exakt, är extra funktionerna jag är ute efter
Tack för input, ska man bara se till att övertala mig själv att spendera pengar nu också, vi vet ju alla hur det kan vara ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jo men exakt, är extra funktionerna jag är ute efter
Tack för input, ska man bara se till att övertala dig själv att spendera pengar nu också, vi vet ju alla hur det kan vara ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Går att köpa Body+ för 699 kr från hemmy.se (aldrig hört talas om butiken, men har fått bra omdömen på Prisjakt) eller 799 kr från NetOnNet - helt OK pris:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4349898

Brukar dock gå ner i pris då och då - köpte mitt ex. för 599 kr från Komplett för ett antal månader sen.

Mycket roligare att använda en sådan våg - ibland går vikten inte ner utan stannar/ökar lite, vilket kan bero på att muskelmassan gått upp och fetthalten ner. Inget man kanske direkt ser på sin egna spegelbild, men väldigt kul att se en sådan skift på graferna i Health-appen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Går att köpa Body+ för 699 kr från hemmy.se (aldrig hört talas om butiken, men har fått bra omdömen på Prisjakt) eller 799 kr från NetOnNet - helt OK pris:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4349898

Brukar dock gå ner i pris då och då - köpte mitt ex. för 599 kr från Komplett för ett antal månader sen.

Mycket roligare att använda en sådan våg - ibland går vikten inte ner utan stannar/ökar lite, vilket kan bero på att muskelmassan gått upp och fetthalten ner. Inget man kanske direkt ser på sin egna spegelbild, men väldigt kul att se en sådan skift på graferna i Health-appen!

Ja kollar på den också, ska sätta in mig lite mer i dom exakta skillnaderna under morgondagen tänkte jag. Är ju nästan hälften i prisskillnad så...
Haha, skaffar man en sån här våg kommer jag stå och väga mig hela dagarna i ända
Blir ett beroende!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

144hz, 1ms, freesync, 24" curved VA-panel för 2490:- (2.990:-) bra eller anus?

MSI Optix 24" LED Curved MAG241CR
https://www.komplett.se/product/1105573/gaming/gamingskarmar/...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av stronkger:

https://www.komplett.se/product/1081351/gaming/gaming-headset...
Någon som sitter på dessa som kan säga vad det tycker om dom? Skulle vilja ha trådlöst headset för gaming, sitter just nu på Logitech G430 som jag aldrig riktigt tyckt om

Jag har Steelseries Arctis Pro Wireless som i princip är samma headset ljudmässigt som jag förstår det, med skillnaden att de har BT samt "basstation" och levereras med två stycken batterier som möjliggör 24/7 drift. Jag kan säga att jag är mäkta imponerad av dem och riktigt nöjd. Min bror har de du länkade och han är riktigt nöjd han också, och jag kan intyga att micken håller riktigt bra standard - speciellt i den prisklassen. För priset på 900 kronor är det ett kap och givet köp tycker jag!

Jag har ganska stort huvud (aka tjockskallig som fan) och de sitter riktigt bra efter några dagars användning. De sitter som klistrade utan att trycka obehagligt, så jag håller inte med någon som skrev att de lätt skulle glida av om man lutar sig fram eller bak. Där var föregångaren Steelseries 840 mycket sämre, så det är en av de mest noterbara förbättringarna med årets modell tycker jag.

Trådlöst headset är ruskigt skönt och jag kommer aldrig gå tillbaka till ett headset med koppel..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av RVX:

Ja kollar på den också, ska sätta in mig lite mer i dom exakta skillnaderna under morgondagen tänkte jag. Är ju nästan hälften i prisskillnad så...
Haha, skaffar man en sån här våg kommer jag stå och väga mig hela dagarna i ända
Blir ett beroende!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan verkligen inte rekommendera den vågen, då den likt alla andra vågar jag testat visar minst 10 kg för mycket. 🤪

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasstenstrom:

Jag kan verkligen inte rekommendera den vågen, då den likt alla andra vågar jag testat visar minst 10 kg för mycket. 🤪

Svårt att se att vågen är problemet då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasstenstrom:

Jag kan verkligen inte rekommendera den vågen, då den likt alla andra vågar jag testat visar minst 10 kg för mycket. 🤪

Säker på att det inte är en motiverings-funktion då ?
what?! Jag har gått upp 10kg! Jag måste till gymmet! !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av dabman:

Svårt att se att vågen är problemet då!

Skickades från m.sweclockers.com

Säger du det? 🤔

Permalänk
Skrivet av RVX:

Säker på att det inte är en motiverings-funktion då ?
what?! Jag har gått upp 10kg! Jag måste till gymmet! !

Skickades från m.sweclockers.com

Kan mycket väl vara så. Dock hade det varit betydligt mer effektivt att implementera ett kraftigt "AJ!" när man ställer sig på vågen. Skämt åsido, vågen funkar klockrent och jag är en tjockis.