Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av prixt:

NETGEAR STM150 PROSECURE APPLIANCE + 3YR SUBSCRIPTION
http://www.dustinhome.se/product/5010374212/netgear-stm150-pr...

Kostar nu 1490 kr, förut... 30 624 kr.

haha gillar att den kosta över 30k innan nåt känns ju fel någonstans iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

haha gillar att den kosta över 30k innan nåt känns ju fel någonstans iaf

Rätt så skaplig rabatt! ^^

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker på de där fejka externa hårddiskarna nu med allt snack om billiga samsung ssder?

http://blog.gsmarena.com/how-do-you-spot-fake-chinese-usb-har...

Permalänk
Medlem

Någon som köpt något Splinter Cell spelen på viagame och vet vart de aktiveras? Är det på steam är det ju najs, men är det på U-play får det vara.

EDIT: Trött och blind är man, var ju ett litet U på sidan som betydde U-Play.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheFuq:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757466
Fractal Design Define R4 Black Pearl 700kr utan frakt, kostar vanligtvis 900~kr?

Inet har haft det priset typ 2-3 veckor så tycker inte Kompletts pris ska räknas som fynd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Amazon: Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive

"Our orders will be cancelled and we will be refunded the auth fee."
Amazon: According-support-Samsung-mistake-pricing

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Amazon: Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive

"Our orders will be cancelled and we will be refunded the auth fee."
Amazon: According-support-Samsung-mistake-pricing

Dålig stil av ett sånt stort företag tycker jag i alla fall.
Dom har beställt den för 500:- borde få den för 500:-
Alla nya ordrar kan dom däremot ändra priset, men beställt är beställt och priset ska inte ändras när du har gjort din beställning, speciellt inte till ett högre pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Dålig stil av ett sånt stort företag tycker jag i alla fall.
Dom har beställt den för 500:- borde få den för 500:-
Alla nya ordrar kan dom däremot ändra priset, men beställt är beställt och priset ska inte ändras när du har gjort din beställning, speciellt inte till ett högre pris!

Dom har alltid rätt att ändra priset om det varit felskrivet, men jag tror ingen tackar ja till köpet efter det.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Dålig stil av ett sånt stort företag tycker jag i alla fall.
Dom har beställt den för 500:- borde få den för 500:-
Alla nya ordrar kan dom däremot ändra priset, men beställt är beställt och priset ska inte ändras när du har gjort din beställning, speciellt inte till ett högre pris!

Det är inte dålig stil.
Med så uppenbart fel och förmodligen tusentals ordrar så vore allt annat än annulering vansinne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Dålig stil av ett sånt stort företag tycker jag i alla fall.
Dom har beställt den för 500:- borde få den för 500:-
Alla nya ordrar kan dom däremot ändra priset, men beställt är beställt och priset ska inte ändras när du har gjort din beställning, speciellt inte till ett högre pris!

Så fel du har

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Så vad händer med vi som har beställt då? Kommer ordern att annuleras eller så tar de det nya priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Dålig stil av ett sånt stort företag tycker jag i alla fall.
Dom har beställt den för 500:- borde få den för 500:-
Alla nya ordrar kan dom däremot ändra priset, men beställt är beställt och priset ska inte ändras när du har gjort din beställning, speciellt inte till ett högre pris!

Tänk om du hade en butik och du skulle råka skriva fel pris så du skulle gå 800kr back på varje enhet och så kommer delning en sådär 4000 beställningar. Skulle du då med goodwill ge bort varan och gå back eller skulle du annullera ordern och be om ursäkt?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

alla butiker har rätt att inte sälja en vara, speciellt om de skriver att de förbehåller sig rätten för felskrivningar.

vet tex på elgiganten där ja jobbar att det varit fel i utskick så vi har tex en tv som kostar 2490 när den skulle kostat 3490, hade vi sålt den för 2490 hade vi gått back ca 900 kr. då är det helt idiotiskt att sälja den för 2490, är liksom billigare att inte sälja den.

folk anar inte hur lite marginaler det är på kampanjprodukter, eller mycket annat.

ingen kommer nog få dem för 500. det är ju självmord för företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tänk om du hade en butik och du skulle råka skriva fel pris så du skulle gå 800kr back på varje enhet och så kommer delning en sådär 4000 beställningar. Skulle du då med goodwill ge bort varan och gå back eller skulle du annullera ordern och be om ursäkt?

Razer gjorde så när det kom ut en rabatt kod så att man fick 90% rabatt, tror inte Razer är lika stort företag och har lika mycket omsättning som Amazon.
Razer fixade till problemet men dom som redan hade beställt fick varan 90% billigare.

Tycker fortfarande det är dåligt av Amazon att göra på det här sättet.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1204118-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Razer gjorde så när det kom ut en rabatt kod så att man fick 90% rabatt, tror inte Razer är lika stort företag och har lika mycket omsättning som Amazon.
Razer fixade till problemet men dom som redan hade beställt fick varan 90% billigare.

Tycker fortfarande det är dåligt av Amazon att göra på det här sättet.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1204118-r...

Du skall också ha i åtanke att Razer är en tillverkare och Amazon en återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Razer gjorde så när det kom ut en rabatt kod så att man fick 90% rabatt, tror inte Razer är lika stort företag och har lika mycket omsättning som Amazon.
Razer fixade till problemet men dom som redan hade beställt fick varan 90% billigare.

Tycker fortfarande det är dåligt av Amazon att göra på det här sättet.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1204118-r...

Ja razer gjorde en ENORM förlust enbart för goodwill, korkat skulle jag säga.

Alla får tycka vad dom vill, jag tycker bara det är logiskt att företag annulerar vid sådana enorma fel.
Jag hade inte velat gå med enorma förluster varje gång det blir 1 litet fel i en databas någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Razer gjorde så när det kom ut en rabatt kod så att man fick 90% rabatt, tror inte Razer är lika stort företag och har lika mycket omsättning som Amazon.
Razer fixade till problemet men dom som redan hade beställt fick varan 90% billigare.

Tycker fortfarande det är dåligt av Amazon att göra på det här sättet.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1204118-r...

Razer var jävligt snabba på fixa sitt problem och dom skickade bara ut en sak.
Det är lite skillnad då amazon har haft uppe den här för beställning hela helgen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

Fett grafikkort till bra pris, men vågar någon köpa ett kort med fem stycken 40mm fläktar?
(visst tjutande kan höras under belastning enligt tex denna recension: http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_680... )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fett grafikkort till bra pris, men vågar någon köpa ett kort med fem stycken 40mm fläktar?
(visst tjutande kan höras under belastning enligt tex denna recension: http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_680... )

Fy satan vad den låter i idle. Under load verkar det inte vara så värst farligt bara i klass med andra kort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Om du sitter på ett stort lager med grejer som du vet kommer gå upp i pris försöker du då sälja ut dom billigt innan höjningen sker? : o
Låter väl ganska smart att istället behålla dom och fortsätta sälja till normalpris samtidigt som andra eventuellt tvingas höja priset.

Alltså, så som jag förstod det så höjs inte inköpspriset. Butikerna själva märker ju det inte när de köper in diskar, dock måste de höja priset med 100kr (Copyswedes avgift). Men det är klart, om de behåller samma pris som tidigare (dvs rabatterar diskarna med 100kr) så blir det ju samma sak som om de kört en drive innan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

Logitech UE AirPlay Högtalare till iOS

Pris: 990 kr
Gäller till den 8/9

Prisjakt, 1899kr - 2990kr

Airplay-högtalare till iOS
"Bästa köp" av Ljud & Bild 2012 / Augusti!
Strömma musik trådlöst

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/dockningsstation-m...

Går det att få Airplay att fungera bra med Android? Sitter på en Samsung GS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Går det att få Airplay att fungera bra med Android? Sitter på en Samsung GS3.

Sök på Airplay + Android...
Det finns tydligen högvis med appar som fixar detta, sitter just och "läser på"
http://nytestat.se/sa-har-funkar-airplay/
http://www.mobil.se/guider/guider-android/sa-kor-du-airplay-m...

Permalänk
Medlem

Nu hade Amazon canclat min order på Samsung-SSD:n, antar att det händer för alla andra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Nu hade Amazon canclat min order på Samsung-SSD:n, antar att det händer för alla andra också.

Japp... också fått mail om det.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XTRO:

Amazon: Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive

"Our orders will be cancelled and we will be refunded the auth fee."
Amazon: According-support-Samsung-mistake-pricing

Jag var ju sugen på att prova lyckan med. Men tänkte att de kanske skulle ändra och att jag blev utan / missade ett bra tillfälle. Men då slipper jag oroa mig alltså, åt helvete för alla

Hoppas de slipper fixa allting manuellt

Permalänk
Avstängd

Appropå musmattan som någon länkade nyss så har ju SIBA musmattor som var jättebilliga och kändes ok (jag har inte så mycket att jämföra med), kostar ju en slant att betala frakt från inkclub eller vad det var.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Fett grafikkort till bra pris, men vågar någon köpa ett kort med fem stycken 40mm fläktar?

Om man är döv kvittar det ju ..

Permalänk
Avstängd

" A. Bresnahan says:
According to my chat representative, they will be honouring it. Looks like we'll have to wait and see.
Reply to this post
Permalink | Report abuse"

Skit för mig isf
http://www.amazon.co.uk/According-support-Samsung-mistake-pri...

Borde ju bara dragit iväg en utifall att, inte så mycket att förlora på det

Edit: Verkar avbrutits där med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av antepannte:

Passa på att uppgradera din slitna musmattan, QPAD CT Large 1,5mm för bara 46 kr

Priset ändras till 345:- när man väl lägger den i kundvagnen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliquise:

Appropå musmattan som någon länkade nyss så har ju SIBA musmattor som var jättebilliga och kändes ok (jag har inte så mycket att jämföra med), kostar ju en slant att betala frakt från inkclub eller vad det var.

Jag fick detta när jag provade att beställa musmattan:

Hej XXXX och tack för din beställning, den produkt ni beställt har dessvärre fått fel pris pga liknande artikelnummer med en annan produkt. Ordinare pris för er produkt är 345 kr.

Vi kommer följaktligen makulera er order, vi ber om ursäkt för detta och önskar er givetvis mer än välkommen åter till vår webshop.

Tack och ha en fortsatt trevlig dag!

Med bästa hälsningar / Best regards,

Dock så har de redan skickat mig en faktura via Klarna så vi får väl se vad som händer med den, vad jag kan se så är den inte makulerad ännu. Mailade och väntar på svar.