Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallelyra:

Har någon koll på vad en renoverad SSD innebär, speciellt här i Webhallens annons. https://www.webhallen.com/se/product/318885-Corsair-MP510-240... Vågar man köpa en eller behöver man oroa sig att något går sönder om nått år?

Jag har köpt både den du länkar till och en "vanlig" 960Gb SSD (REFURB).

Diskarna kommer i Corsair:s egna förpackningar och har tillverkarens etiketter med tillägget Refurb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jämförelsen suger ju dock (headset-mic). Försökte hitta en jämförelse med Yeti men ack nej.

Du kan ju inte riktigt säga att jämförelsen suger. Han gjorde en jämförelse med vad han hade tillgängligt. Även något som jag tror vad många vill höra skillnaden på då detta paket är ett just sådant steg headset mic -> stand alone mic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Jag slog till!

Har du fått leverans?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Trackmaster:

Du kan ju inte riktigt säga att jämförelsen suger. Han gjorde en jämförelse med vad han hade tillgängligt. Även något som jag tror vad många vill höra skillnaden på då detta paket är ett just sådant steg headset mic -> stand alone mic.

Sant, du har en poäng att det kanske var lite väl enspårigt tänkt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@Mats76: Jag slog också till och hämtade ut min idag på posten (mörka glaset), dom hade ca: 3 st i lager när jag la beställningen.

Permalänk
Medlem

@nokialogoshop:
Japp, nu hämtade jag även upp mitt. Helt fantastisk byggkvalitet och välgenomtänkt. Kan knappt bärga mig till Zen3 kommer så man får börja bygga!

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Produkt: Lenovo Legion Y540-15IRH
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/318438-Lenovo-Legion-Y54...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5280535
Pris: 7992kr

Skärm: 15.6" IPS skärm, 1080p, 144hz
Grafikkort: GTX 1660 Ti
Processor i5-9300HF
RAM: 8gb
SSD: 512 gb

Priset i ovan inlägg är fel

Priset på 9990 har jag också. du kanske har en annan nivå av deras medlemssystem.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Priset på 9990 har jag också. du kanske har en annan nivå av deras medlemssystem.

https://i.imgur.com/kKxesof.png

Samma här. Såg den för 10k tidigare idag men tänkte att för 8k så klipper jag nog till, men även nu när jag besöker så står det 10k. Är nivå 7.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Priset på 9990 har jag också. du kanske har en annan nivå av deras medlemssystem.

https://i.imgur.com/kKxesof.png

Skrivet av Role_Model:

Samma här. Såg den för 10k tidigare idag men tänkte att för 8k så klipper jag nog till, men även nu när jag besöker så står det 10k. Är nivå 7.

Han har bara pris utan moms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Har har bara pris utan moms

Det verkar stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Har har bara pris utan moms

Stämmer. Var tydligen inloggad med kontot för företaget. Tittade inte så noga. Sorry Har rättat andra tråden.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Priset på 9990 har jag också. du kanske har en annan nivå av deras medlemssystem.

https://i.imgur.com/kKxesof.png

Ser ju bra ut men under förutsättning att man klarar sig på 8 GB RAM och 512GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ser ju bra ut men under förutsättning att man klarar sig på 8 GB RAM och 512GB SSD.

Väldigt bra, faktiskt. Mer RAM kostar ju bara en spottstyver.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikto000:

Produkt: ThinkPad Compact USB-tangentbord med TrackPoint
Länk: https://www.lenovo.com/se/sv/accessories-and-monitors/keyboar...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1965230
Pris: 59kr

Här känns att dem har missat ett nolla eller sånt. Men beställt 2st. Bra att ha en reserv. gillar Lenovos tangent på min ThinkPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Här känns att dem har missat ett nolla eller sånt. Men beställt 2st. Bra att ha en reserv. gillar Lenovos tangent på min ThinkPad

Ja drog hem 3st

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Vikto000:

Produkt: ThinkPad Compact USB-tangentbord med TrackPoint
Länk: https://www.lenovo.com/se/sv/accessories-and-monitors/keyboar...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1965230
Pris: 59kr

Tack för tipset, beställde ett.
Bra att ha när man pular med någon dator/server, mus och tangentbord i en enhet
Synd bara att det inte var trådlöst, då hade det blivit några fler

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Ja drog hem 3st

Jag berställde 2! Få se om man lyckas med detta!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag likt andra diggar tanken på en enhet med pekare inkluderad. Det mesta går att göra med bara tangentbordet men vissa jäkla program kräver att den förbaskade pekaren involveras i leken.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag beställde Thinkpad-tangentbordet i måndags och de har redan skickat. Självklart är priset fel, skulle tro de har glömt att omvandla från usd eller euro. Får nästan lite dåligt samvete med tanke på att det är hemleverans också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Här känns att dem har missat ett nolla eller sånt. Men beställt 2st. Bra att ha en reserv. gillar Lenovos tangent på min ThinkPad

Samma här, 3st, och med rabattkoden som visades, blev det bara:
TOTALT: kr 175,95
Inklusive Rabatt (kod): MIDSEASON - kr 31,05

Verkar för bra för att vara sant....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Klassiker att beställa något man egentligen inte behöver bara för att det är löjligt billigt.

Aja, två tangentbord kan väl vara bra att ha... till någonting.

Permalänk
Medlem

Haha, blev tre tangentbord här också. Pytsas ut som reserv till familjemedlemmar. Alltid bra att ha reserv vid felsökning så man kan utesluta trasigt tangentbord (händer dock väldigt sällan).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

Klassiker att beställa något man egentligen inte behöver bara för att det är löjligt billigt.

Aja, två tangentbord kan väl vara bra att ha... till någonting.

Det är så jag har blivit sittandes med 10+ musmattor, över ett halvt dussin möss, 4-5 headsets och 6 tangentbord haha.

Elgiganten är speciellt farliga för mig då de till och till och från säljer produkter av senaste modell för halva priset eller ännu billigare. Senast i förrgår blev det ett av Steelseries Arctis Pro som "backup headset", när jag redan har Steelseries Arctis Pro Wireless som är bättre (allt ska vara wireless nu när den tekniken tom kan ge lägre latency än saker med "koppel"). Tycker synd om min plånbok.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Fint! Brukar aldrig köpa på mig extra prylar men har ägt både trådade och BT versionen av tangentbordet och det är riktigt fint så köpte två:)

Och jag är rätt tveksam till att priset skulle vara fel, ligger runt 500 i vanliga fall och denna modell är ju riktigt gammal. Mini USB sladd liksom. Tror att de rensar ut den helt bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Hur är det med reklamen? Samsung har ju fått en del kritik för att skicka reklam direkt till sina Smart TV. Gör dom det på Svenska marknaden också? I så fall går Q82/82/85 fetbort för mig.

Nja, jag har inte sett någon reklam men det är ju något av en definitionsfråga förstås. Man kan ju se det som reklam att ha Netflix, Prime Video och Rakuten förinstallerat med egna knappar på fjärren. Rakuten har jag aldrig använt men jag har lyckats trycka fel några gånger och startat det. Sen "rekommenderar" de ju gärna sin app för styrning av smarta hem inklusive teven och det finns ju en kategori på hemmenyn, "Apps", som har rekommenderade val, men det är ju inte så konstigt. Även Netflix och liknande har ju rekommenderade val som snabbval från tevens hemmeny så att man kan gå direkt till att fortsätta kolla på något man har påbörjat utan att behöva gå den långa vägen via Netlfix "hem", välja användare och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikto000:

Produkt: ThinkPad Compact USB-tangentbord med TrackPoint
Länk: https://www.lenovo.com/se/sv/accessories-and-monitors/keyboar...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1965230
Pris: 59kr

Tack @Vikto000 : Grattis till ditt första inlägg också. Du toppar direkt

Råkade visst trycka på köpknappen på två. Tjejen vill ha ett litet, men egentligen vitt och trådlöst men det är ju litet och trådat Nästan rätt i min värld Det är så billigt så det är larvigt nästan ;D

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Vega 64 för snudd på 3500. Känns inte så fyndigt i min värld.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Förutom ett tangentbord blev det en Powerbank från Lenovo (PA10400) för 90kr också.
Inget superfynd kanske den ska tydligen klara att laddas samtidigt som den laddar en telefon, så förhoppningsvis kan jag ha den som UPS till min RPI.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av glemmy:

Förutom ett tangentbord blev det en Powerbank från Lenovo (PA10400) för 90kr också.
Inget superfynd kanske den ska tydligen klara att laddas samtidigt som den laddar en telefon, så förhoppningsvis kan jag ha den som UPS till min RPI.

Gjorde du två separata beställningar? Jag fick bara rabatt på ena varan om jag lade både tangentbord och powerbank i kundvagnen.

EDIT: De har två olika rabattkoder, såg jag nu, så jag antar att du gjorde två beställningar

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Och jag är rätt tveksam till att priset skulle vara fel, ligger runt 500 i vanliga fall och denna modell är ju riktigt gammal. Mini USB sladd liksom. Tror att de rensar ut den helt bara.

Nja, priset brukar väl snarare ligga runt 600 kr så att ge 90% rabatt är väl knappast att anse som normalt, speciellt när det är gratis frakt på beställningen också vilket i det närmaste garanterar att det är en förlustaffär för dem. Om det bara hade varit en lockvara hade de säkerligen tagit betalt för frakten om beställningen var under ett visst belopp.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q