iPad 2, spela Facebookspel gratis?

Permalänk
Medlem

iPad 2, spela Facebookspel gratis?

Hejsan. Min mor har en iPad, som hon vill Facebook-spela på. Problemet är att Apples produkter saknar Flash. Finns flera "browsrar" men finns det något sätt att gratis gå runt detta problem?
Nej, det är inte spel som farmville med egna appar.

Tips?
Jag som Android-användare kan inget runt Apples produkter.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Nej, det finns inget Flash-stöd. Detsamma gäller ju numera Android(officiellt, då) så att byta platta hjälper ju inte heller.
Skyfire finns visserligen men stödet där tror jag bara sträcker sig till video.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Nej, det finns inget Flash-stöd. Detsamma gäller ju numera Android(officiellt, då) så att byta platta hjälper ju inte heller.
Skyfire finns visserligen men stödet där tror jag bara sträcker sig till video.

Finns några Browsers med inbyggt stöd till iPaden, men de kostar.
Så det måste finnas nåt sätt att gå förbi detta.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Många Facebook spel har officiella klienter i Appstore, kolla upp spelen där!

Permalänk
Medlem

Många av spelen finns på App Store. Det är bara att ladda ner och sen knyta till sitt Facebook-konto. Så tror jag att min hustru har gjort.

Edit: Lite långsam där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suero:

Många Facebook spel har officiella klienter i Appstore, kolla upp spelen där!

Skrivet av JockeA:

Många av spelen finns på App Store. Det är bara att ladda ner och sen knyta till sitt Facebook-konto. Så tror jag att min hustru har gjort.

Edit: Lite långsam där..

Tyvärr spelar inte min mor de vanliga spelen. De är mest "Ville-spelen" (farmville, cityville) m.m på Appstore, min mor spelar just de som inte har klienter. Kollade upp...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Tyvärr spelar inte min mor de vanliga spelen. De är mest "Ville-spelen" (farmville, cityville) m.m på Appstore, min mor spelar just de som inte har klienter. Kollade upp...

Isåfall är det väl de kommande surfplattorna med Windows 8:a? dom kommer ju ha helt flash stöd om inte jag är helt ute och cycklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Finns några Browsers med inbyggt stöd till iPaden, men de kostar.

Oftast är det ju inga större pengar, så man kan ju testa om man tycker det verkar lovande. Men jag skulle inte ens orka testa, för Skyfire och gänget klarar väl bara video och inte särskilt bra heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rock_Son:

Isåfall är det väl de kommande surfplattorna med Windows 8:a? dom kommer ju ha helt flash stöd om inte jag är helt ute och cycklar?

Skulle aldrig lägga pengar på en surfplatta. Fick denna för att tatuera en kompis... Så min mor fick den.

Skrivet av Perc:

Oftast är det ju inga större pengar, så man kan ju testa om man tycker det verkar lovande. Men jag skulle inte ens orka testa, för Skyfire och gänget klarar väl bara video och inte särskilt bra heller.

Testade iSwifters. Funkade. Aningen laggig till och från, men allt Flash funkade. Kostade dock 38 kr.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

går att jailbreaka den så du får flash stöd sök på google om ämnet

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Skulle aldrig lägga pengar på en surfplatta. Fick denna för att tatuera en kompis... Så min mor fick den.

Testade iSwifters. Funkade. Aningen laggig till och från, men allt Flash funkade. Kostade dock 38 kr.

Hey, det är flash, vad hade du förväntat dig annat är långsamt och buggigt?

Kul att du löste det ändå!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Hey, det är flash, vad hade du förväntat dig annat är långsamt och buggigt?

Kul att du löste det ändå!

På dator och mobil är Flash aldrig långsamt och buggigt.

Ska kolla upp Jailbreak dock.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär