Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Chris Roberts <3 ÄNTLIGEN! Jag är sjukt taggad inför detta spelet!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ett till spacesim som ser riktigt spännande ut!

http://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-...

Jag har pledgat tillräckligt för att få betan

Rätt annorlunda än Star Citizen och singleplayer än så länge, men verkar mycket mer lovande än Elite: Dangerous, iaf enligt mig.
Det verkar de flesta tycka då han samlat in snart hälften av pengarna på 3 dar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Rätt annorlunda än Star Citizen och singleplayer än så länge, men verkar mycket mer lovande än Elite: Dangerous, iaf enligt mig.

Såg ju faktiskt riktigt bra ut! Coolt med att det generas via ett seed number, så kompisar kan skapa lika universa om de vill. Tror dock jag nöjer mig med att backa Star Citizen just nu, då det känns som ett säkrare projekt.

Btw, nån mer som tycker musiken påminner väldigt mkt om Mass Effect? Lite för mkt för att det skall vara riktigt ok, men men.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Verkar trevligt. Får hålla ett öga på det också.

Permalänk
Medlem

Chris Roberts verkar också ha fått upp ögonen för det, han skrev såhär på kickstarter kommentarerna för ngn timma sedan:

"I'm very impressed - great stuff - especially as you've done all this solo.

I'd try to hire you to make Star Citizen even better but something tells me you're going to get funded and you need to make this game! So I decided to back you instead

You want any advice or help give me a call (my backer email is my main work email).

I'm very happy so many great looking space games are in the works.

All the best,

Chris"

Kan bara hålla med honom, grymt roligt med så många intressanta rymdspel på gång!

Permalänk
Skrivet av Naicro:

Men vad är det du inte fattar?? Sony T1/T2 är inte "nuvarande generationens VR-googles", Sony påstår inte det, INGEN påstår att T1 har någonting med VR att göra överhuvud taget! Fatta och sluta posta massa påhittade definitioner av vad VR är.

Var inte så jävla dryg. Jag förklarade flera gånger i min förra post precis vad jag menade. Det är så nära VR du kommer för den budgeten idag. Sen får du väl kalla det vad du vill. Sony själva kanske inte kallar det VR, men andra tillverkare av liknande grejer gör det, och det är det som det jämförs med. Samma definition förklaras även på Wikipedia, fast dom kanske också har fel? Vuzix Wrap 1200VR är ett annat exempel som inte är lika blyga med att kalla det för VR, som dessutom har inbyggd headtracking fast dock ännu lägre FOV än T1/T2.

Nu har jag inget mer att tillägga om detta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Chris Roberts verkar också ha fått upp ögonen för det, han skrev såhär på kickstarter kommentarerna för ngn timma sedan:

"I'm very impressed - great stuff - especially as you've done all this solo.

I'd try to hire you to make Star Citizen even better but something tells me you're going to get funded and you need to make this game! So I decided to back you instead

You want any advice or help give me a call (my backer email is my main work email).

I'm very happy so many great looking space games are in the works.

All the best,

Chris"

Kan bara hålla med honom, grymt roligt med så många intressanta rymdspel på gång!

Haha kul av Chris

Permalänk
Medlem

Det här spelet verkar kunna bli det man drömt om.
Givetvis var man tvungen att bidra med några slantar för att få tillgång till spelet, samt till alpha och beta.
Gillar att Chris skriver "The game will be built for the real “core” audience – not some corporate suit worried about including all the casual gamers.".

Permalänk

http://www.robertsspaceindustries.com/insurance-faq-and-updat... Ny uppdatering på RSI-sidan med lite allmän info om vad som händer nu efter insamlingskampanjen och hur man kan kontakta dem. Är även en sektion om innebörden i "life time insurance". Vet att någon här frågade om det, så quotar den biten.

Citat:

Insurance

One major issue we’ve seen come up time and again in the past week is that of ship insurance. What does it mean, how do you get it, who is eligible and so forth. We’ve put together the following short FAQ document to try to explain the topic:

What is insurance?

Pilots in Star Citizen can purchase insurance policies for their ships, modifications and cargo. This ensures that your ship will be replaced and/or its modifications and cargo will be subsidized should you be destroyed in a fight or accident. As in real life, insurance policies must be maintained: you must pay a regular fee in galactic credits (the in-game currency) or your policy will lapse and you will not receive a payout or a ship replacement when your ship is destroyed.

Will this Insurance cost a lot?

Like in real-life insurance should be a relatively small part of your regular in game expenses which will also include paying landing fees, trade tariffs (if in a system with lots of infrastructure and law and order), fuel (if you don’t collect it yourself from a gas giant), buying cargo to trade, hiring help, making upgrades to your ship or even buying a whole new ship.

Some of the additional policies like upgrade or cargo insurance will be rated based on risk levels. Risk level 1 being the safest systems and risk level 5 being the most dangerous system that is insurable for cargo or upgrades. Any risk level over 5 is un-insurable. A risk 3 policy for cargo will cover you for all cargo losses in a risk 3 system or below. The higher the risk level of the policy the more it will cost. As with the base insurance this will not be crippling financially but instead be a reasonable running cost that relates to the risk / reward profile of the systems flown.

How do I get lifetime insurance?

Anyone who pledged for a copy of Star Citizen before November 26, 2012 automatically has lifetime insurance on their pledge ships; this protects the investment you made in the game in perpetuity. Anyone who pledged for a copy on or after November 26th starts with a finite insurance package for their ship. This can be anywhere from 2 months to 12 months depending on the ship and policy type. Lifetime insurance does not exist for modifications or cargo.

What happens if I don’t have insurance?

Your character will have to buy a new ship with any credits he has, or if he doesn’t have enough credits fly missions for a third party (both NPC and player) until he’s earned enough to buy his own ship again.

Will ships I add to my account have lifetime insurance?

Users who registered and bought at least one ship before November 26, 2012 can purchase additional ships with lifetime insurance for the next twelve months of development. Users who registered on or after November 26, 2012 can purchase additional ships with variable length starter insurance policies ranging from two months to twelve months.

Can I trade my lifetime insurance ship?

Yes. The lifetime insurance will follow the ship hull when it is legally sold or gifted. If the ship is stolen or otherwise captured, the policy will not transfer.

Will my insurance carry over to ships I earn in the finished game?

No, and you cannot transfer insurance policies from one ship to another.

Can I use my insurance as an excuse to simply ram other ships to death knowing I will get my ship back?

You can, but this will be a very bad idea as it is inconvenient and time consuming in getting your replacement ship ready to go again. Additionally there will be an increasing delay in replacing your ship every time you make a claim within a certain period of time.

Can I insure alien or one-off ships?

No. The only exception is the limited number of Vanduul fighters sold through the RSI site during the pledge campaign; these ships do have lifetime insurance included.

What will you do to combat insurance fraud?

A ship cannot be sold without a legitimate hull id code. Claiming on the insurance policy invalidates the hull code on your previous ship, so if it was captured or stolen the new owner will be unable to sell the ship at a regular ship dealer. Additionally if you have claimed on a policy and someone is flying the stolen ship in a well policed system, the hull id will mark it as a stolen ship, the law will be after you and landing privileges will be denied on any lawful planet. You will be able to fly a “hot” ship to the less savory parts of the Star Citizen universe, where you will probably be able to land and may be able to purchase a fake hull id code, but it will take effort and not necessarily be cheap.

Finally the Advocacy takes insurance fraud very seriously. If it can be proven that a player has colluded with another player to defraud the insurance company, that hull’s lifetime insurance will be invalidated and the player may have to pay a large amount of credits to keep their record clean and not be marked as a wanted criminal.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Först videon jag såg utav spelet där de demonstrerade hur spel motorn fungerade så använde han en handkontroll, inte mus+tangentbord eller joystick. Tänkte köpa Digital Colonel innan jag såg det.

När jag läste om spelet först fick jag intrycket att det skulle vara ett "pc spel". Om utvecklarna föredrar att spela med handkontroll före mus/joystick så får det mig att undra vad för typ utav spel det kommer att bli.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Först videon jag såg utav spelet där de demonstrerade hur spel motorn fungerade så använde han en handkontroll, inte mus+tangentbord eller joystick. Tänkte köpa Digital Colonel innan jag såg det.

När jag läste om spelet först fick jag intrycket att det skulle vara ett "pc spel". Om utvecklarna föredrar att spela med handkontroll före mus/joystick så får det mig att undra vad för typ utav spel det kommer att bli.

Jag hade handkontroll till 486:an back in the days. Tycker du verkligen att det är ett problem att man kan använda handkontroll, också, till att styra i spelet?

Förstår vad du trevar efter men jag är helt säker på att det inte är något att oroa sig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storman:

Att stödja handkontroller i ett spel där man kommer flyga mycket känns ju bara helt rätt. Det är handkontroller till FPS som är typiskt konsol, i min mening, men för flygning är de ofta det bästa alternativet för de som inte har joystick. Att få många val är ju bara bra, så du behöver nog inte oroa dig.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av Storman:

Utvecklare använder ju i princip alltid handkontroller under sådana demonstrationer, för enkelhetens skull. I en annan video ser man en Saitek x52 på Roberts skrivbord, och han har själv påpekat att han föredrar att lira med sin HOTAS. Stöd för 360-dosa är ju standard idag även i PC-spel, så det är inget konstigt i sig. Intrycket jag får från de officiella forumen är att väldigt många kommer använda gamepad just för fps-delen, då det är smidigare att byta till från HOTAS för många som har det trångt på skrivbordet.
I slutändan så kommer spelet iaf stödja en mängd olika typer av kontroller och displayer, både existerande och kommande, iom att det var ett stretch-goal som nåddes. Så du kommer få välja precis vad du vill.

Och angående tredjepersons-vy så har det sagts av Ben Lesnick att det inte kommer få någon som helst UI, så man kommer mer eller mindre bli tvungen att sitta i sin cockpit under strider om man vill ha en chans att kunna sikta och få översikt på alla system, som tur är. Dom är ganska medvetna om att prototypen av spelet som dom visat upp har framstått som mer arcadig än vad det faktiskt kommer bli. Så det blir väl ändring till nästa demo hoppas jag.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ny "Friday Update", innehållande information om hur Kickstarter-donationerna skall länkas till RSI-sidan, planen för de fysiska Citizen card:en och de nya forumen som skall komma inom kort. http://www.robertsspaceindustries.com/friday-update-kickstart...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk

Två intervjuer med Chris Roberts från Machinima och TotalBiscuit. Ingen direkt ny info, men kan vara intressant för de som inte har stenkoll på vad spelet handlar om och bakgrunden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Två intervjuer med Chris Roberts från Machinima och TotalBiscuit. Ingen direkt ny info, men kan vara intressant för de som inte har stenkoll på vad spelet handlar om och bakgrunden.

http://www.youtube.com/watch?v=QJGOQXzDbgc

http://www.youtube.com/watch?v=P5yfwEy-hrg

Tack för de! Hade helt missat dessa.

Har för övrigt beställt en flygspak. Det blev Saiteks X52 Pro och funderar även på att beställa deras Combat Rudder-pedaler. Allt för bästa upplevelse när väl spelet kommer ut :).

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Har för övrigt beställt en flygspak. Det blev Saiteks X52 Pro och funderar även på att beställa deras Combat Rudder-pedaler. Allt för bästa upplevelse när väl spelet kommer ut :).

Bra val av spak Det verkar vara den bästa HOTAS du får idag för en inte allt för hög summa, och jag köpte samma förra månaden också.

Känner mig dock tveksam över pedaler, då dom är så jäkla dryga att ha att göra med i vanlig skrivbordsmiljö. Om dom inte står helt perfekt i en korrekt vinkel eller om man inte sitter helt normalt och still i stolen så blir det lätt att man får kramp eller värk nere vid fötterna eller tappar sin precision/finkänsla. Lär bli drygt under längre spelande då iaf jag har en tendens att vela ändra sittställning hela tiden Men hade jag haft en ordentlig gameseat med ställning så hade det varit riktigt nice.

Notera också att pedalerna oftast används för roll i sånna här rymdspel, istället för "yaw" (vända sidleds). I en av filmerna där Chris demonstrerar rymdskeppets rörelser i detalj så ser man att pilotens animationer funkar på detta viset också. Så om du vill ha maximal inlevelse så gäller det att matcha dina kontroller likadant (Förutsatt att det inte ändras till release). Det är fan inte enkelt att vänja sig vid om man redan är van vid att rolla med spaken. Tränar att flyga i Diaspora just nu med roll på twist, vilket är en ganska stor omställning. Men man har ju 2 år på sig så

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Bra val av spak Det verkar vara den bästa HOTAS du får idag för en inte allt för hög summa, och jag köpte samma förra månaden också.

Känner mig dock tveksam över pedaler, då dom är så jäkla dryga att ha att göra med i vanlig skrivbordsmiljö. Om dom inte står helt perfekt i en korrekt vinkel eller om man inte sitter helt normalt och still i stolen så blir det lätt att man får kramp eller värk nere vid fötterna eller tappar sin precision/finkänsla. Lär bli drygt under längre spelande då iaf jag har en tendens att vela ändra sittställning hela tiden Men hade jag haft en ordentlig gameseat med ställning så hade det varit riktigt nice.

Notera också att pedalerna oftast används för roll i sånna här rymdspel, istället för "yaw" (vända sidleds). I en av filmerna där Chris demonstrerar rymdskeppets rörelser i detalj så ser man att pilotens animationer funkar på detta viset också. Så om du vill ha maximal inlevelse så gäller det att matcha dina kontroller likadant (Förutsatt att det inte ändras till release). Det är fan inte enkelt att vänja sig vid om man redan är van vid att rolla med spaken. Tränar att flyga i Diaspora just nu med roll på twist, vilket är en ganska stor omställning. Men man har ju 2 år på sig så

Jag kan nog skippa pedaler nu när jag tänker efter. Roll-funktionen går att binda till styrkorset.

Spelet kommer bli en dyr affär, särskilt nu när jag funderar på att uppgradera burken...

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Jag kan nog skippa pedaler nu när jag tänker efter. Roll-funktionen går att binda till styrkorset.

Spelet kommer bli en dyr affär, särskilt nu när jag funderar på att uppgradera burken...

Roll vill du nog hellre ha på twisten så att det är analogt, alltså när du vrider på spaken. Det mest lättåtkomliga korset är populärt att ha sina thrusters på, som gör att skeppet rör sig upp/ner och "strafe'ar" sidleds. Tror dock jag ska sätta mina thrusters på korset som är på throttle-reglaget istället, så reserverar man korsen på spaken för vapen-hantering och mål-sökning/scanning istället.

Chris har även nämnt att man kommer kunna fördela energi mellan olika delar av din sköld samt motor också. Ska bli intressant att få reda på hur många knappar det kommer kräva. I Freespace 2 tex så kommer jag ihåg att man använde pil-tangenterna för detta, då man kunde öka styrkan på sin sköld fram, bak, och på sidorna genom att dutta på motsvarande pil. Har dock inget minne av att man kunde fördela till motorn också så man flög fortare.

Det är dessa grejerna jag tror kommer skilja de bättre piloterna från resten. Använder man thrusters aktivt så kan man göra riktigt lustiga manövrar med hjälp av "glide". Och att fördela styrkan på sköldar kan nog bli avgörande i jämna dogfights och för att hålla nere reparations-kostnader. Dessa funktioner kommer inte gamepad-användare kunna nyttja särskilt effektivt iom brist på knappar och för att dom behöver tummarna för allt. Möjligt på tangentbord, men det är en jäkla massa knappar att hålla reda på

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är dessa grejerna jag tror kommer skilja de bättre piloterna från resten. Använder man thrusters aktivt så kan man göra riktigt lustiga manövrar med hjälp av "glide". Och att fördela styrkan på sköldar kan nog bli avgörande i jämna dogfights och för att hålla nere reparations-kostnader. Dessa funktioner kommer inte gamepad-användare kunna nyttja särskilt effektivt iom brist på knappar och för att dom behöver tummarna för allt. Möjligt på tangentbord, men det är en jäkla massa knappar att hålla reda på

Instämmer. Var först för några år sedan som jag i Freelancer började gräva lite djupare i manövrar som att döda motorerna och aktivera afterburners för att exempelvis lura inkommande missiler, sådana små trick som gjorde spelupplevelsen mycket mer givande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

............
Chris har även nämnt att man kommer kunna fördela energi mellan olika delar av din sköld samt motor också. Ska bli intressant att få reda på hur många knappar det kommer kräva. I Freespace 2 tex så kommer jag ihåg att man använde pil-tangenterna för detta, då man kunde öka styrkan på sin sköld fram, bak, och på sidorna genom att dutta på motsvarande pil. Har dock inget minne av att man kunde fördela till motorn också så man flög fortare.
.........

Om jag minns rätt så kunde man ge motorn och även vapnen mer energi i Freespace 2. Fast man kunde inte flyga snabbare utan det som hände var att man kunde använda afterburner längre. Samt om man tog vapnen så kunde man skjuta mer innan energin tog slut.
Fanns några kanoner/lasers/whatever som gjorde mycket skada, fast efter 2-3 skott så fick man vänta på att energin skulle laddas upp igen.

Edit:
http://www.hard-light.net/wiki/index.php/Energy_Transfer_Syst...

Lägger till en del taktiskt om man kan ändra på studs ifall man vill vara glaskanon, tank, eller behöva fly om det går snett.
Kan bli riktigt kul om dom lägger med något liknande här

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Sonnergard:

Instämmer. Var först för några år sedan som jag i Freelancer började gräva lite djupare i manövrar som att döda motorerna och aktivera afterburners för att exempelvis lura inkommande missiler, sådana små trick som gjorde spelupplevelsen mycket mer givande.

Jo precis, Starbuck-maneuvers Lär vara svinkul med den lilla P52'an som hänger med Constellation. Kan man slänga på ordentligt med "countermeasures" för att undvika missiler så tror jag att den kan bli grym i närstrid.

Skrivet av Gelantious:

Om jag minns rätt så kunde man ge motorn och även vapnen mer energi i Freespace 2. Fast man kunde inte flyga snabbare utan det som hände var att man kunde använda afterburner längre. Samt om man tog vapnen så kunde man skjuta mer innan energin tog slut.
Fanns några kanoner/lasers/whatever som gjorde mycket skada, fast efter 2-3 skott så fick man vänta på att energin skulle laddas upp igen.

Edit:
http://www.hard-light.net/wiki/index.php/Energy_Transfer_Syst...

Lägger till en del taktiskt om man kan ändra på studs ifall man vill vara glaskanon, tank, eller behöva fly om det går snett.
Kan bli riktigt kul om dom lägger med något liknande här

Aah, där ser man. Man var inte gammal när man lirade orginalet sist, så det var säkert mer invecklat än jag trodde Hoppas på något liknande till SC iaf, så det blir mer intressant för mer avancerade användare. Det är sånt som håller spelet kul i längden, särskilt i multiplayer där det alltid finns hårt motstånd

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då har man helt plötsligt beställt ny hårdvara, för ett spel som kommer ut om ca 2 år.
I5 3570k, GTX 680, 16GB 1866mhz RAM och en OCZ Revodrive 240gb.
Det här har spårat ut i stora mängder nu.
Men men... Då vet jag åtminstone att burken klarar av att "maxa" Star Citizen och Arma 3

Permalänk

FAQ är nu uppdaterad med nya frågor. http://www.robertsspaceindustries.com/updated-faq/

Visa signatur

Permalänk

Varit några uppdateringar den senaste veckan, men denna var så pass viktig att jag postar den här: http://robertsspaceindustries.com/friday-update-forums-behavi... Nya forum är implementerade, lite uppdaterade regler listas, den tredje spelstudion som skall jobba med SC annonseras och integreringen av Kickstarter pledges är i full gång.

Just nu verkar det vara lite kufiskt att komma åt de nya forumen; loggar du in som vanligt ser du de gamla. Tillsvidare, gå till denna länken: http://www.robertsspaceindustries.com/forum/login.php?do=logi...

Visa signatur

Permalänk

Heeeelt jävla underbart med nya forum äntligen. Fortförande del problem/konstigheter med dom som behöver fixas dock, tex att man använder sitt konto-namn istället för "displayname" som det var innan, vilket kan bli en säkerhetsrisk i framtiden eftersom våra konton antagligen kommer kopplas till spelet.

Men men, bekvämare att använda än innan iaf, och man kan quota folk!

Visa signatur

Permalänk

Själv tycker jag att nya Forumet är riktigt dåligt, och inte bara för att man använder sitt "login namn" som Display name, utan det första jag märkte var klockslagen på inläggen. Det förra visade hur länge sedan någon kommenterade i tråden vilket var betydligt bättre då det är 12 timmars klocka. Det blev ju lite bättre då man ställde tidzonen rätt men ändå, exempel: Today, 02:46 AM eller ett inlägg i det gamla forumet 5 days, 14 hours ago.
Det var som lättare att se nyinkomna meddelanden om det står hur länge sen dom skrevs.
Varför har man ingen sent box på sina meddelanden. Bara en inbox. För att inte tala om alla andra funktioner och inställningar som om dom behövdes...

Att det sen inte spelar någon roll att man loggar in på sitt account, man måste ändå logga in ännu en gång för att komma åt forumet som man inte har några som helst rättigheter till annars.
http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen-project/ Ser min info, vilka skepp och kan vara i chat'en med mitt "Display name", men inte skriva i forum.
https://www.robertsspaceindustries.com/ Någon sa att denna är säkrare att logga in via, då det är https. Jag blir lika lite inloggad här till forumet.

http://www.robertsspaceindustries.com/forum/profile.php?do=ed... Här loggar jag bara in på forumet men är inte inloggad på accountet.
Som sagt helt värdelöst då man måste logga in 2 gånger, om man loggar in på sitt account.
Eller så loggar man bara in på forumet men nu hittar jag inte ens vart man loggar ut.
Och ska ens karaktär (eller hur det nu är) ha namnet som login namnet så blir jag ju tvungen att göra ett nytt konto och gift'a alla mina skepp och själva spelet.
Nä, gör om gör rätt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Då har man fått 1:a nummret av Robert Space Industries tidskrift, Jump point. (För dem som valde att abonnera på den). Intressant läsning, 24 sidor, har dock bara läst en del,

Permalänk
Medlem

Hur fick du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hur fick du den?

Den är postad som en e-tidning, alltså som pdf fil ...

Fast när man tänker på att man betalar $10 per månad kan man ju tycka att de borde ha postat en pappers tidning, men pengarna går ju till produktionen av spelet så det går väl bra ändå ...