Apple lanserar Iphone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

199 USD för 16 GB Versionen, motsvarar cirka 1300 kr, tvivlar på att ja fattat det rätt? Är det så mycket billigare i USA? I Sverige kommer den ju börja på runt 5000 kr, eller?

Det har upprepats minst 3 gånger i denna tråd. Det är priset du får betala kontakt PLUS att du binder dig i 2 år med en operatör och betalar 300kr~/månad. Höftar lite på siffrorna men du förstår poängen.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Snacka om antiklimax...

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Det har upprepats minst 3 gånger i denna tråd. Det är priset du får betala kontakt PLUS att du binder dig i 2 år med en operatör och betalar 300kr~/månad. Höftar lite på siffrorna men du förstår poängen.

Jo, tänkte att det kanske hade gjort de, hade bara inte orken att leta reda på det - tack ska du ha i alla fall!

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

199 USD för 16 GB Versionen, motsvarar cirka 1300 kr, tvivlar på att ja fattat det rätt? Är det så mycket billigare i USA? I Sverige kommer den ju börja på runt 5000 kr, eller?

Med en uppbindning på 24månaders abbo i usa.. Not quite just 199 usd.

Permalänk
Medlem

Apple är genier <3 så underbar! <3<3

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Haha ja... Nya Lumia 920 är hundra gånger mera intressantare iaf synd att folket inte bryr sig bara om nå annat än iPhone och Android...

Jag bryr mig verken om IOS, Android, WM utan jag vill ha qwerty telefoner med fysiska tangentbord och jag skiter i vilket operativ system som är på den då jag vill byta ut det ändå, tröttnade på android sålde luren och hackade in Ångström linux på min Nokia N900 och använder den igen, ju öppnare ju bättre. Hårdvaran är inte lika viktigt som vad jag kan göra med den

Det är tråkigt att telefoner med utfällbart qwerty tangentbord inte dyker upp i Sverige längre och att det inte kommer många nya längre

Nu går det trilska in mycket på många android lurar med men det är inte lika behändigt så jag fortsätter använd min N900 tills det dyker upp något nytt vettigt.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ännu en ny Iphone som folk köper och kastar pengarna i sjön!

Permalänk
Medlem

Känns inte som någon större förändring mot Android vilket gör det totalt värdelöst för mig iaf. Min Samsung Galaxy S3 känns vassare på alla, för mig, viktiga punkter som stor skärm med superb kvalitet och upplösning, minne, valmöjligheter, mångsidighet och framför allt prisvärdhet.

CPU- och GPU prestandan kanske blir bättre än SGS3, det vet jag inget om - men prestandan Galaxy 3 levererar räcker till allt och lite till så det är inget som kommer att påverka ändå.

Sedan att de gör sig av med Google Maps låter som vansinne i mina öron. Det är verkligen en app som iaf jag tycker fungerar så bra och smidigt det bara går, med många funktioner som offline-kartor osv.

Jag har testat ajjfån 3GS, 4 och 4S och tycker att de är hästlängder från Samsungs Android topp-lurar. Skärmen på dessa har känts som ett skämt mot en SGS2 eller SGS3. Det absolut enda jag funnit bättre och mer användbart på en ajjfån är en aningen exaktare GPS, men det var jämfört med Galaxy S2 och inte 3:an som blivit bättre på det området.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Vem kom helt i det? Jag gjorde inte riktigt, men det är verkligen (något) bättre än den förra, som vi minns det ( http://versusio.com/en/apple-iphone-5-64gb-vs-apple-iphone-4s... ). Jag kunde tänka på att spendera några besparingar ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

frågan är bättre eller sämre än galaxy S3??

Beror på om du gillar iOS eller android samt hur stor skärm du vill ha.

Jag skaffar mig en iPhone 5

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Från 16Gb till 64Gb för tvåhundra dollar. Är det rimligt?

Här kostar en sån uppgradering 430 kronor drygt, typ 65 dollar. För de mobiler som nu stöder microSDXC såklart...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Nej blir en Lumia 920 istället, hade lite tankar på att jag skulle be tele2 om en Iphone (för att kanske använda eller sälja) men detta var inge upphetsande alls.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Allt som Apple gör är revolutionerande! Det är värt att köpa en mobil som har samma design som en 2 år gammal modell och prestanda mesigt inte är så mycket bättre! Varför? Det är ju Apple...

Större skärm, hurra! 4" är perfekt för en mobil. Dock blev jag besviken av upplösningen pga den inte är så mycket högre än 4S, den har ju större skärm med så tror knappast att man ser skillnad på hur bra skärmen är jämfört med 4S.

Eller hur, hatar att den presterar mesigt. Jävla mesprestanda!

Också besviken på upplösningen, vill ha högre, men då skulle jag bli besviken på mina ögon Apple är prutt!!

Permalänk

Tjusig design och verkar vara bra materialval.
Intressant att se (läs. höra) om lurarna är mycket bättre än de högst mediokra som annars är standard.

Kommer garanterat sätta nytt säljrekord och springa cirklar kring sina konkurrenter. Sanna mina ord.

(No fanboy btw)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Från 16Gb till 64Gb för tvåhundra dollar. Är det rimligt?

Här kostar en sån uppgradering 430 kronor drygt, typ 65 dollar. För de mobiler som nu stöder microSDXC såklart...

Är rimligt i världen av äpplen.. Kan ju alltid jämföras med om hur mycket mer en större hdd kostar i mbp o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Nej blir en Lumia 920 istället, hade lite tankar på att jag skulle be tele2 om en Iphone (för att kanske använda eller sälja) men detta var inge upphetsande alls.

Hoppas du blir nöjd med ditt val. Själv tänker jag köpa en iphone 5.

Permalänk
Medlem

199$ Med abonnemang är det, bara att de inte skriver ut det för att det ska se billigare ut.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon10:

199$ Med abonnemang är det, bara att de inte skriver ut det för att det ska se billigare ut.

Eller för att varenda människa fattar...

Permalänk

Lagom storlek med 4.0" jämfört med S3ans otympliga surfplatte storlek.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag tror bara det e första länderna den lanseras i?
1800Mhz LTE har vi i Sverige och det stöds.

Kollade lite och telenor har 2100Mhz 4G, vilket stöds av iPhone 5.
http://www.telenor.se/foretag/mobilt-arbetssatt/beep/fokus/ha...

Oklart med övriga operatörer, men eftersom iphonen stödjer frekvenserna är det ju upp till svenska operatörer att leverera 4G abonnemang.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Den fick i alla fall heta iPhone 5 istället för New iPhone som det ryktades om. Den ser fin ut också.
Men blir det samma succé som de tidigare iPhone modellerna?
http://www.zdnet.com/iphone-5-announced-android-users-yawn-go...
http://www.zdnet.com/apples-big-iphone-launch-what-could-go-w...

Läget är ändå lite annorlunda än 2007. Google/Android har kommit långt:

"När nu presentationen närmar sig slutet kan man reflektera över vad telefonen inte fick. Den har 4G, inte för oss i Europa dock, men inte NFC eller trådlös laddning som en del konkurrenter har numera (Samsung, Nokia, Sony tex)"

NFC borde den kanske ha?
http://www.mobil.se/nyheter/mobil-planbok-med-plats-for-konku...

Windows Phone 8 är inte långt borta heller.

Hur det går är svårt att säga. Men kampen om marknadsandelarna lär bli hård inför slutet av detta år och under 2013.

Permalänk
Medlem

skall man börja göra 2 counters för deras app store nu?
iOS apps: 700 000
iOS apps without blackborders on new iPhone: 0

Better get crackin' all you app developers out there so your apps don't look like shit.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av MisterKlister:

Intressant att >90% av tablettrafiken kommer från iOS-devices.

Ett självklart köp för mig.

Ni som snackar om pris hit och dit, vet ni ingenting om ekonomi eller är det bara så att svenskarna i allmänhet är så jävla fattiga att man måste vända på slantarna för att köpa en mobiltelefon?

De flesta menar nog att den i jämförelse md många android alternativ så har iphonen ett lite högt pris (4000 är vettigt, om den är en quadcore)

*edit*
såg precis vad den påstås kosta, om de priserna stämmer så nevermind

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar hur länge Apple kommer vara det värdsledande företaget... Hade inte det varit för Apples vansinniga marknadsföring så hade iPhonen varit ett alternativ för mig.
"If you can't beat them, sue them."

Permalänk
Medlem

Och nu kommer Samsung/HTC stämma för att Apple använder LTE.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av danielmw2:

De flesta menar nog att den i jämförelse md många android alternativ så har iphonen ett lite högt pris (4000 är vettigt, om den är en quadcore)

Man köper inte en iPhone för prestandan och/eller priset...

Permalänk
Medlem

Verkar som många är intresserade av Lumia 920 här, skapade en omröstning för att få lite inblick i hur det ligger till..

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1144368-om...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Känns inte som någon större förändring mot Android vilket gör det totalt värdelöst för mig iaf. Min Samsung Galaxy S3 känns vassare på alla, för mig, viktiga punkter som stor skärm med superb kvalitet och upplösning, minne, valmöjligheter, mångsidighet och framför allt prisvärdhet.

CPU- och GPU prestandan kanske blir bättre än SGS3, det vet jag inget om - men prestandan Galaxy 3 levererar räcker till allt och lite till så det är inget som kommer att påverka ändå.

Sedan att de gör sig av med Google Maps låter som vansinne i mina öron. Det är verkligen en app som iaf jag tycker fungerar så bra och smidigt det bara går, med många funktioner som offline-kartor osv.

Jag har testat ajjfån 3GS, 4 och 4S och tycker att de är hästlängder från Samsungs Android topp-lurar. Skärmen på dessa har känts som ett skämt mot en SGS2 eller SGS3. Det absolut enda jag funnit bättre och mer användbart på en ajjfån är en aningen exaktare GPS, men det var jämfört med Galaxy S2 och inte 3:an som blivit bättre på det området.

Maps appen i iOS är/var verkligen inge vidare och den känns inte som att den har uppdaterats på flera år så jag tycker att det är bra att den får lämna. Sedan tycker jag att det är bra att Google får lite motstånd med kartdatat

Sedan vill jag bara säga direkt du skriver "Ajjfån" så sjunker din trovärdighet till 0.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

fingerprint scan built in home button

o.O

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Så härligt att läsa den mogna mentaliteten som uppstår här så fort en produkt som är lite dyr lanseras.. Allt som inte är billigt och kan crackas sönder och blöder som ett öppet sår och väntar på infektion dissas. Lika så med märkesdator som inte anses vara värda sina pengar vs prestanda. Ni som klankar ner så mycket på apple och öht aldrig haft en kommer ha en och älskar era androider varför ens bemöda er med att låta så skitnödigt pessimistiska är det avundsjuka eller ?? Ingen har satt pistol mot huvudet på er och sagt att ni måste köpa. För dom som säger att uppdateringarna var måttliga förstår jag inte hur ni tänker.
Det är ju massa nya funktioner cpu gpu etc etc etc. Håll skiten för er själva istället för att gnälla som små trots ålders troll som inte får lördags godis.
Jag har en 4 och kommer tveklöst köpa en 5 . Visst kan jag få en telefon som på pappret i nåt helt banalt och meningslöst virituelt test är grymmare men who cares. Haft Iphone i fyra år och varit det mest friktionsfria telefonerna någonsin och då har man av verkat x antal modeller av sony ericsson nokia m.m .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 